Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juu, olen huomannut tuon "rasismi-kortin" hyväksikäyttämisen, kun työskenetelen

Vierailija
20.11.2008 |

monikulttuurisessa koulussa opena. Jotenkin jo useat mamu-lapset kuvittelevat pääsevänsä pinteestä vetoamalla rasismiin ja usein täysin perättömistä syistä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistista on myös se, että naisilla on omat kuntosalit!

Miehillä pitäis olla myös.

Vierailija
2/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne herjathan on esitetty kirjallisesti, joten eivät ole keksittyjä.

Monesti muuten opettajat ovat rasisteja, eivätkä huomaa eriväristen kiusaamista kummasti ollenkaan. Tai sanovat, kuten meidän eskariope, että "erivärisen pitää vaan tottua nimittelyyn".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
4/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me opettajat koemme rasismin oikeasti ongelmaksi kouluissamme.

Vierailija
5/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes halua ajatella lapsia erivärisinä, vaan kohdata jokaisen yksilönä. Mutta miksi kieltää tosiasia, että monet käyttävät väärällä tavalla rasismi-termiä hyväkseen. Todellista rasismia tapahtuu ja tietysti niihin puututaan, mutta on myös toisinpäin tapahtuvaa kiusaamista, joka koitetaan joskus perättömästi perustella rasismilla. Kyllä vain mamu-lapsillakin on suomalaisten lisäksi taipumus hakea sympatiaa mitä erkoisimmin keinoin ja myös siihen pitäisi puuttua. -ap

Vierailija
6/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sinne vain jouduta, kun ei paremmat koulut huoli.

Vierailija
7/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moku:en kouluun tietoisesti ja harkiten. Olen sivuaineopintonani suorittanut monikulttuurisuuden ja halusin jo opiskeluvaiheessani maahanmuuttajien pariin töihin. -ap

Vierailija
8/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet maahanmuuttajatkin ovat rasisteja. T. yksi toinen ope

Vierailija
9/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rasismia etupäässä harjoittaa kuitenkin valtaväestö?

Ei valtaväestö kärsi rasismista siinä mittakaavassa kuin vähemmistöt.

Tietysti monikin somalilapsi on rasisti, sehän olisi outoa jos ei olisi.

Moni somali lapsi on hyvin perillä mitä suuri osa kansasta hänestä ja hänen

kansastaan tässäkin maassa on mieltä. Osaahan ne suomea lukea ja nettiä käyttää.

Vierailija
10/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeä kommentti. Tuolla logiikalla ketä vaan (joka ei omaa silmää miellytä) voi nimitellä millä nimillä vaan, kun siihen pitää kerran tottua ja näin ollen hyväksyä. Nythän voitkin hyvällä syyllä keksiä huipputörkeän haukkumanimen eskariopelle ja kutsua häntä julkisesti aina tällä nimellä. Kyllä hän varmasti ymmärtää ja tottuu uuteen puhuttelunimeensä.

Vierailija
11/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on tarpeetonta nostaa esim. luokkahuoneessa keskustelua siitä että myös maahanmuuttajien taholta esiintyy rasismia.

Itse opettajana koen ensisijaisesti haluavani olla tasapuolinen ja oikeudenmukainen lapsen taustat huomioiden, mutten kahlittuna niihin. Täytyy myös valtaväestön lapsia suojella. Kuka ikinä piittaa siitä, kuinka paljon lestadiolaiset, jehovan todistajat ym. kokevat rasismia. En ole koskaan kuullut kenenkään opettajan puuttuvan niihin, vaikka hyvin yleistä onkin. Peräänkuulutankin oikeudenmukaisuutta ja yhdenvertaisuutta kaikkia lapsia kohtaan. -ap

Vierailija
12/27 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse toiminut opettajana koulussa, jossa maahanmuuttajaoppilaiden määrä oli todella suuri. Koulun maine oli todella huono, useimmiten tästä syytettiin juuri maahanmuuttajaoppilaita. Oma kokemukseni oli aivan päinvastainen, omista oppilaistani juuri maahanmuuttajataustaiset olivat niitä mukavimpia, sekä useat heistä pärjäsivät todella hyvin koulussa. Valitettavasti koulussa on työssä myös erittäin rasistisiakin opettajia...

Nyt olen opettajana koulussa, jossa on todella vähän maahanmuuttaja oppilaita, mutta koulun maine on myös huono.

Miksi siis olisi niin, että "maahanmuuttajakoulu" olisi huono työpaikka? Itse vaihdoin koulua lyhyemmän työmatkan vuoksi, ja kadun päätöstäni.

Vierailija
13/27 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet maahanmuuttajatkin ovat rasisteja. T. yksi toinen ope

äskettäisen kouluepisodin jälkeen en ikinä enää.

Vierailija
14/27 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN keksi, auta opettaja hyvä?

Vierailija
15/27 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein maahanmuuttajalapset yrittävät päästä tilanteista eroon syyttämällä joko opettajaa tai koulukavereita rasisteiksi.

Ja tämä on kyllä ihan yleinen ja tiedostettu ongelma maahanmuuttajavoittoisissa kouluissa.

Tervetuloa todellisuuteen av-mammat.

terveisin eräs toinen ope

Vierailija
16/27 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monikulttuurisessa koulussa opena. Jotenkin jo useat mamu-lapset kuvittelevat pääsevänsä pinteestä vetoamalla rasismiin ja usein täysin perättömistä syistä.

Minä työskentelen myös monikulttuurisessa ympäristössä ja 25 vuoden aikana vain yksi, sotatraumainen eritrealainen on tosissaan käyttänyt tuota.

Vaikka kuinka monta kertaa, kun tummaihoinen huutelee rasistiksi mm. naisia, jotka eivät lämpene heidän lähentelyilleen, pari kertaa olen kuullut kun teinisomalit huutelee kassatyöntekijöitä rasisteiksi, kun ovat lukinneet pelikoneet sen jälkeen kun ovat vastauksetta pyytäneet näitä teinejä näyttämään henkkarit. Niin ja yksi huuteli rasistiksi kioskimyyjää, joka ei suostunut palvelemaan tätä yhtä joka kiilasi pitkän jonon...

Kyllä näitä riittää. Mulle on aivan sama jos joku neekeri huutaa rasistiksi, kun tiedän itse olevani varmasti tasapuolinen ja ystävällinen kaikille.

Vierailija
17/27 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitähän puhutaan jo opekoulutuksen aikana.

Rasistiksi haukkuminen saa vielä monet vaikeiksi ja siksi oppilaat sitä käyttävätkin "ääh, sä annat jälkkää vaan siksi, että oot rasisti" (= oppilas jäänyt kiinni lunttaamisesta, josta normaalina rangaistuksena on jälki-istunto).

Ja näitä vastaavia tilanteita on paljon.

Omilla tunneillani mamu-oppilaat eivät tuota (enää) käytä, koska se ei tehoa minuun (kokeilivat toki aluksi ja edelleen menee monella opettajalla läpi).

Vierailija
18/27 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina välillä katsastaa asenteitaan. Oon huomannu,että Helsinki on vähän sellainen "pikkusieluinen kaupunki" ihmiset on toisiaan kohtaan julman arvostelevia.Meillä olis hyvä ,jos me Yritettäis välittää kanssaihmisistä.Rakkaus voittaa kaikki ongelmat.

Vierailija
19/27 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä uskon rasismin täysin! Olen törmännyt siihen nyt lukuisia, lukuisia kertoja lasteni kouluissa (he käyvät eri kouluja).

Ja siis myös muiden kuin omieni kohdalla.

Itselleni on sanottu päin naamaa mm. että "esikoiseni menestyy kumman hyvin koulussa taustastaan huolimatta" ja lapsi on myös tullut koulusta kotiin kertoen, että esimerkiksi johonkin näytelmään on valittu roolit ihan puhtaasti ihonvärin perusteella niin, että pääosiin pääsee vain valkoihoiset, vaaleatukkaiset ja sinisilmäiset.

Kun luokan pojilla oli kahnausta, siitä joutui suurimpaan vastuuseen musta poika - vaikka espoolaiset pellavapäät olivat paljon pahempia.

Vierailija
20/27 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koen rasismia itseäni kohtaan omassa maassani.

Minulta evätään suomalaiset perinteet, sanonnat, lapsen koulun suvivirret ja joulunäytelmät.

Minua kohtaa tuo on rasismia, minua syrjitään omassa maassani oman uskontoni tähden joka on osa myös meidän kulttuuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän