Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤HUHTIHIPPUSET vko 7¤¤¤

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Olen taustalla lueskellut kuulumisianne jo pidemmän aikaa ja ajattelin nyt liittyä joukkoon hurjaan.:)

T ja pikku punapää 32+0 tai sinnepäin

Vierailija
42/55 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tosiaan täältäkin Helminmamille pt-synnytyskertomuksesta. mulla myös yksi ystävä, joka alakautta synnytti perätilaisen kakkosensa. hyvin oli hänelläkin menny synnytys. ja kyllä kai sektiossakin huonot puolensa myös vauvalle?

olin tänään neuvolassa. paineet oli ihan ok, mutta nousussa. niitä nyt sitte pitäis varmaan vähän seurailla. täytyy varmaan koulussa ollessa välillä mittailla. muuten ei mitään ihmeempiä. paitsi että sain sitte näitten suppareitten takia lääkärin huomiselle, että tarkistaa kohdunkaulan ettei siellä kuitenkaan mitään olis tapahtunut. en kyllä tiedä mitä teen, jos nyt määrättäiskin lepoon!? huih... täytyy toivoa, ettei niin kurjasti käy. seuraava nla-aikakin varattiin, parin viikon päästä se. otettiin tunnin aika, kun jutellaan synnytyksestä vähän enemmän.

multa kysy eilen yks hoitaja, että oonko kohtakin menossa synnyttämään, kun maha on niin alhaalla. :D vastasin vaan, että en nyt vielä vähään aikaan, laskettu on huhtikuussa... :) mun maha siis oikeesti roikkuu _todella_ alhaalla, ei se esikoisestakaan noussu missään vaiheessa sellaseks kauniin pyöreeks palloks. ja tää on, jos mahdollista, vieläkin alempana. :D

semmottis. mukavaa ystävänpäivän iltaa kaikille! :) t.VadelmaMama, rv 31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt koko viikkoon lukemaan juttuja, kun töissä on sijaisen perehdytys meneillään, joten työaikanakaan ei ehdi nettiin surffaamaan. Hitsi... :) En viikolla alkaa äippäloma torstaina, joten sen jälkeen täytyy rauhoittua ja kertoilla kuulumisiakin enemmän taas!

Ihanaa torstaita ja ystävänpäivää hiput!

Jo-an rv. ööö .. ei mitään hajua .. oisko 33 + ?

Vierailija
44/55 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Miekii taas pitkästä aikaa kirjoittelen.... Aika menee niin nopeesti. Kyl käyn lukemassa mut sit ei enää jaksa kirjoittaa mitää. Kun nää tietsikka hetket on aina näin myöhään illalla.

Oikeesti etelä-karjalaiset, ois tosi hauska tavata. Pari meitä taitaa olla Lpr:sta ja Joutsenosta, sit viva Imatralta ja Panhu Ruokolahelta. Aika mukavasti sakkia. Ja kaikilla muilla taitaa olla laskettu aika kuun lopussa paitsi Rantsulla, heti 2 vai 3 päivä.

Viva: Mie käin esikoista oottaessa pillerissä ultrassa. Siel oli lääkärinä sillo Ella Tatti, on siis kyl nytkii. Meetkö hänelle? Tosi ihana ihminen. Toimii myös keskussairaalassa synnytyslääkärinä ja naistentaudeissa. Oli miulla sillo lääkärinä kun olin osastolla pahoinvoinnin takia. Eli en tiiä onko tietoinen siun pillerii menosta vai ei. Saattahan hää lukasta jo keskussairaalalla papereita, en kyl toisaalta usko et niil on sillee aikaa... No kunhan oli ajatus.

Rantsu: Aijotteko työ aktivoituu taas käymää perhekerhossa. Mie meinasin heti ens kuun alusta. Jos vaikka tapaillaa siellä. Siel on kyl kaikki hommat muuttunu ihan...

Miul on muuten enää 11 päivää töitä, jään kuun vaihteessa kesälomalle 3 viikoks ja sit mammalomalle. Ihanaa.

Maanantaina miulla oli neuvolalääkäri, jossa kaikki oli ok. Painoo on nyt tullu alusta 3,1 kg ja vauva oli jo RT-asennossa, mut tilaa viellä kääntyilyyn on paljon. Saas nähhä miten kestää.

Mut nyt mie lähen suihkuu ja nukkuu, et jaksaa aamulla lähtee töihi.

Terkuin Hanna rv 29+2

Vierailija
45/55 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska yhteensattuma, että teitä eteläkarjalaisia on lähekkäisistä kaupungeista/kunnista noin monta. Toi akseli on mullekin tuttua, kun mulla asustelee Imatralla, Ruokolahdella ja Lpr:ssa sukulaisia (äitini on Imatralta kotoisin). Siellä on tullut lapsena vietettyä monet kesät ja nykyäänkin tulee käytyä yleensä ainakin kerran vuodessa, viimeksi kuukausi sitten.

Ei sen kummempaa tällä kertaa. Kiva, että viikonloppu lähestyy =)

Ronjaruu rv 31+6

Vierailija
46/55 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helminmamille kiitokset täältäkin tuosta synnytyskertomuksesta. Asia on oikeasti alkanut vaivata mieltä aika kovin, vaikka vielä se pari viikkoa vauvalla onkin aikaa kääntyä ennen kääntöyritystä. Kiva oli lukea onnistuneesta PT-synnytyksestä, ehkä se onnistuisi sitten täälläkin, kun asia on ajankohtainen, vauva kun kuitenkin on jo neljäs.

Lilleroa oli eilen supistellut, toivottavasti supparit lakkasivat levolla ja Panadolilla ja kaikki on hyvin? Miulla on selkeästi supistelut vähentyneet nyt, kun saan olla kotona, joskus, kun enemmän touhuaa niin tulee yksi silloin ja toinen tällöin, eli normaalia.

Vadelmamamalla on alkanut paineet nousta ja suppaillutkin. Mitä lääkäri sanoi, onko supistelut saaneet jotakin aikaiseksi kohdunsuulla? Toivottavasti ei tarvitse jäädä kotia, jos et sitä itse haluaisi ja jaksaisit vielä käydä koululla.

Etelä-karjalalaiset, miustakin olisi tosi kiva tavata. Missä ja milloin, jonkun luona vai kahvilassa? Miulla käy oikeastaan koska vaan viikonloppuisin ja varmasti tarvittaessa järjestyy lastenhoito viikollakin. Tosin teistä moni taitaa olla vielä työelämässä?

Tytyikkä: En oikeastaan ole edes ajatellut tuota perhekerhojuttua. Voisihan se olla mukavaa pitkästä aikaa. Ehtisihän tässä jokusen kerran käymään ennen vauvan syntymää, lapset varmasti tykkäisivät!

Mut nyt on aloitettava päivän touhuilut, Luka tässä just hyrrää tyrkyttää miulle, että laittaisin sen pyörimään. Eikun leikkimään :)

Niina ja nirppu rv 33+2

Vierailija
47/55 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun ainakin täällä pk-seudulla on aurinko paistanut jo useampana päivänä. Kummasti mieli virkistyy, kun tuolla ulkona " on valot päällä" . Kestäisi nyt vaan viikonloppunakin sää tuollaisena, niin voisi ulkoilla. Meillä kun pojan jääkiekkokoulussa on hiihtoloman takia taukoa nyt la ja ensi ke, niin jollain pitää energiat päästä purkamaan.

Huomenna meinasin mennä katsomaan meidän salibandyjengin pelejä toisen telakalla olevan pelaajan kanssa. Hänellä vaan on kurjempi syy sivussaoloon, kun jouluna paukautti polven hajalle ja siinä oli sitten tämän kauden loppu. Tosin polvi meni ihan toisessa lajissa. Mukava nähdä kaikki pelikaverit pitkästä aikaa, kun sitten marraskuun puolivälin en ole nähnyt. Kaudenpäätösristeily olisi 24.05., mutta en taida uskaltaa ilmoittautua, kun on varmaan alle kuukauden sisällä neidin syntymästä. Ja kaikki on taas kuitenkin päissään kuin ankat ja en kestä katsoa sitä kohellusta selvin päin. Normaalisti kun olisin itsekin ihan kekkulissa ko. risteilyllä...

Hoijoi, tuli taas eilen todistettua, että kannattaa vähän katsoa, mistä mitäkin hankkii. Kävin ostamassa uuden käsilaukun ja tasan sama laukku oli Espoossa Sellossa 210,- ¿ ja Helsingin keskustassa 150,- ¿. Että silleen. Tämä laukkuhankinta johti illalla kaappien järjestelyyn ja samalla jo haaveilin siitä, että saa taas koko vaatearsenaalin käyttöön. Alkaa jo tympiä ne muutamat housut ja hameet, jotka mahtuu päälle ja ovat sen näköisiä, että niissä voi töihin tulla. Onneksi enää 3 vko bisnespukeutumista ja sen jälkeen voi rauhassa olla verkkarivillenä.

Nuhainen Winku kera Veera, rv 31+4

Vierailija
48/55 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aletaan olla toivuttu eilisestä ajelusta Kuopioon ja takas. KOtiin kun pääsin, niin olo oli kuin humalaisella ;) Puoli viisi heräsin ja vartin päästä olin jo liikenteessä, takaisin lähdin tulemaan puoli kahdelta, kotona oli kuuden tienoissa... Illalla ahdisti ja teki vaikka mitä.. Onneksi ei tarvi ajella yhden päivän reissuja enää tälle keväälle. Kaksi reissua olis edessä, ens viikolla kaksi yötä ja maaliskuun alkupuolella yhden yön reissu.

Miulla laskettuaika 10.4., eli ei ihan loppukuusta, kuten usealla täältä suunnalta olevalla. Miustakin olis kiva tavata. Paikka on miulle ihan sama. Jonkun luona olis varmaan kiva, jos jonkun tarvii isompia lapsosia ottaa mukaan -mie varmaan yritän saada silloin kyllä ihan omaa aikaa...

Nyt on alettava opiskelujuttujen pariin, ettei kuopuksen päikkäriaika mene ihan harakoille... viimeisen kuun paniikki taitaa tulla kohta jo päälle... neljä tenttiä, kotitentti ja yks semppa (se kyllä tehdään ens viikolla Kuopiossa, kun ainoastaan silloin siellä olen), mut sit saa levätä ihan syksylle asti!!!!

Nyt menee---- Mirpa kera masukin.....

Vierailija
49/55 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa käyty,ja juu,tytikkä,just Ella Tatti lääkäri :)

Vauvan painoarvio n.1500g nyt,ja hän kun Netan arvioihin vertaili niin sanoi että luultavasti aika saman kokoinen tulossa. Ja hänen mielestä sitten kannattais käynnistää kun 38.viikkoa,mutta sehän nyt sitte ihan siitä kiinni kuka ja millanen lääkäri sattuu olemaan sit synnytystapa-arviossa.. Tosi mukava lääkäri hän kyllä!

Ja äitipoliltakin soiteltiin,25pvä maanantaina olis se pelkopoli käynti. Nyt aika positiiviset fiilikset noista :))

Ja pitääpä tosissaan käydä tuota tapaamistakin nyt suunnittelemaan!

Nyt mentävä..

Viva rv 29+3

Vierailija
50/55 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pino on jäänyt nyt vallan lukematta 1,5 viikon ajalta joten lueskelen ne läpi kunhan tästä kehkeydyn. Vastailen sitten galluppeihinkin.. Aika on kulunut pääosin tuon pikkuneidin viihdyttämiseen, synttärien suunnitteluun ja asunnon etsintään..

Meillä tuli eilen rv30 täyteen ja sen " kunniaksi" oli pakko käydä vaa' alla. Hurjat 10 kiloa on nyt tullut täyteen, esikoisesta oli tullut sama vasta rv38 tienoilla.Saa nähdä mitä ensi viikon torstaina sanovat neuvolassa..

Olo on raskas ja jokseenkin henkeä ahdistava. " Täysinäinen" voisi olla paras kuvaus mun tän hetkisestä tunteesta. Vauva kuitenkin liikkuu ja voi hyvin, sehän on pääasia.

Nyt syömään ja ensi kerralla sitten paremmin. HYVÄÄ VIIKONLOPPUA kaikille!

t.Ufa (30+1) & Viivi (11kk 3vkoa)

Vierailija
51/55 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken kuluttua pitää painaa pää pehkuihin ja yrittää saada unen päästä kiinni, vaikka hyvin vaihtelevasti ovat nuo unet osuneet kohdalle viimeaikoina. Aamulla tiedossa autolla ajoa, taidan olla itsestään selvä, heh, kuljettaja!

Ultrasta siis sen verran (Viva: kävin Felicitaksessa, Katariina Roslundilla, ollut mun vakkari jo 14 vuotta), että painoarvio oli siinä 1200g paikkeilla, samaa rataa mennään kuin kahden ekankin kanssa, syntymäpainot olivat 3 kgn kahtapuolta... Sukupuolikin taitaa vauvalla olla sama eli mahdollisesti tytsyä odotellaan. Satavarmaa ei voi luvata, kun voihan noilta pojilta laskeutua kivekset vasta myöhemmin, mutta tällä hetkellä vauvan pyllistellessä ultrassa ei mitään killuttimia jalkovälissä näkynyt. Vauva oli myös raivotarjonnassa, itse olin senkin jo samana päivänä huomannut (tai yöllä). En voi nukkua kuin yhdellä kyljellä, neitosen varpaat kun kaivautuvat tuonne mun oikean kyljen kylkiluiden alle...

Kaakonkulman väelle vielä: sovitaanko ens viikolla tarkemmin aika ja paikka, mulla ois lomaa viikolla 9, niin kävis päivälläkin tapaaminen. Muuten sitten illalla tai vkonloppuna. tuo äippälomakin alkaa vasta pääsiäiseltä... Oisko Joutseno sopiva paikka? Voitais Vivan kanssa vaikka samalla kyydillä ajella, vai mitä?

No, nyt pakko mennä nukkumaan...

Pahnu 28+6 (vielä tunnin =))

Vierailija
52/55 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, olin tosiaan perjantaina lääkärissä. hiukan oli paikat pehmenneet, mutta kiinni kuitenkin. joten ei siis mitään hätää sen puolesta. voi jatkaa uimistakin. :)

perjantaina tulikin sitten kaverit lapsensa kanssa kylään ja lähtivät eilen. menoa riitti! tänään tulee anoppi pariks yöks kyläilemään, kun on hiihtolomalla. samalla tulee iltakahville puol sukua, kivaa! laitoin puolukkapiirakan uuniin, kiva oli leipoa piiiitkästä aikaa. jostain kumman syystä kaikki illat menee niin vauhdilla ettei paljoa ehdi leipoa tai tehä mitään muutakaan kummempaa. kunhan saa ruoat pöytään ja pidettyä kodin ees suhteellisen siedettävässä kunnossa...

täällä on niin ankeet ilmat, ei lunta _yhtään_ ja koko aika plussan puolella lämpötilat, että nekin vähät mitkä sataa sulaa kyllä saman tein pois. tylsää. tyttö on niin pieni vielä, ettei ihan ymmärrä että miksei sitä pulkkaa voi ottaa ulos... :( oon niin odottanu, että tulis ees vähän talvi, mutta ei sitä kyllä taida tänä vuonna tänne turkuun tulla. harmistus! kevätkin tuntuis jotenkin keväämmältä, kun olis ees pari viikkoa kunnon talvi. no. eipähän tartte mahan kanssa liukastella tuolla sitte.

viikot on alkanu juosta ton 30 viikon täyttymisen jälkeen ihan hirveetä vauhtia! on alkanu oikeesti tulla pieni paniikki, että millä ihmeellä ehitään saada kaikki valmiiks!? täytyy varmaan pyytää mun äiti avuks. onko kellään muulla samaa oloa? onhan kaks kuukautta tietysti pitkä aika, mutta kun samalla pitäis saada koulut ja kaikki hoidettua, niin huih!

oon kyllä seurannu pinoa ahkerasti, mutta en yhtään muista mitä ihmiset on jutelleet. joten tällä kertaa tuli tällainen hyvinkin itsekäs viesti. ;) mukavat sunnuntain jatkot kuitenkin kaikille! :) t.VadelmaMama, rv 31+5

Vierailija
53/55 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpas viela tana viikon pinoon..

Me oltiin vkl, paikallinen vkl siis to-pe, Bahrainissa koko perheen voimin. Tosi kiva pikku breikki, vaikka autossa istuminen 4-5 tuntia molempiin suuntiin alkoikin ottaa vahan koville. Kaiken lisaksi mun jalat turposi noilla automatkoilla kamaliksi polkyiksi, joten ei ollut kiva kayttaa mukaan ottamaani mekkoa ja paljastaa ' mummon nilkkoja' kun kaytiin illalla syomassa :) Mut oli siis ihana paasta vahan tuulettumaan ja esikoinenkin nautti reissusta. Joku taisi kysella missa pain asutaan, eli me asutaan Riyadhissa, Saudi Arabiassa. Bahrain on naapurivaltio, jossa aina valilla vieraillaan. Sinne on kiva menna kun autolla tosiaan ajelee reilussa 4 tunnissa ja meno siella paljon vapaampaa kuin taalla Saudeissa.

Mulla oli myoskin vajaa viikko sit laakari ja poju edelleen peratilassa. Mulla se menee automaattisesti sektioon jos ei kaanny, koska esikoisen kanssa paadyttiin hatasektioon.. Nytkin lekuri silla jo uhkaili, toisaalta hyva et sanoi jo nyt, niin saa rauhassa sulatella asiaa.

Mistas taalla olikaan juttua.. Mun on paa kylla ihan muistamaton talla hetkella!

Hyvaa sunnuntaita kaikille hippusille

Browniette ja poitsu 32+3 ja pikkuneiti vajaat 2v

Vierailija
54/55 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Meillä alkaa neiti olee jo terve ja meneekin huomenna taas hoitoon. Mulla on vielä nuha, mutta onneks ei tullu kuumetta tai mitään ja tuntuu, että tää nuhakin alkaa menee jo ohi?! En siis oo paljoo ehtiny ja jaksanu palstailla sairastelun takia.

Lueskelin vähän muiden kuulumisia, mutta jotenki on niin hattaraa pää täynnä, etten osaa sanoo oikeen mitään. =)

Sen muistan, että Winku oli käyny ostaa hurjan kalliin käsilaukun, Viva oli käyny ultrassa ja.... ja... ööö... :) ja joku tunsi olonsa " täyteläiseksi" . ;) Jos muistan oikein. :)

Onko kellään muulla hirveetä nälkää koko ajan? Mulla oli tos pari päivää niin, että teki ihan taukoomatta mieli ruokaa.. Alko melkeen jo ihan hirvittää verensokerien puolesta ja muutenki. Tuli kauhee himo kaikkiin hedelmiin, voileipiin, jugurttiin, karkkiin, jne.. No siinä kyllä kävi sit niin, että söin hedelmiä ja jugurttia yli rajotusten ja mieheltäki " varastin" pari karkkia. ;) Mut onneks tänään on ollu jo vähän normaalimpi päivä..

Mä kävin perjantaina neuvolassa:

- sf-mitta 28,5cm

- paino 58,6kg (nyt yht. 5kg tullu tähän mennessä)

- viltsun syke 135-145

- RR 104/84

- pissa ym ok

Kukas se sanokaan, että nyt kun on rv 30 yli menny, ni viikot menee vauhdilla..??! Mä oon huomannu saman. =) Oonki tässä sairastelun lomassa tehny aina yhen pikku jutun kerrallaan valmiiks Viltsua varten. Esim. säädin minimiin turvakaukalon piuhat, ostin kaupasta pikkuruisia vaippoja (myös kestoja on olemassa), laitoin hoitolaukkuun kotiutumisvaatteet ym., jne.. =) Aika kivaa... ja jännää! Kun ei yhtään tiiä millon tää pikku tirppa aikoo syntyä. :D

Vieläkö te muut saatte yönne nukuttua?? Mä en oikeen oo saanu vähään aikaan... tulee käänneltyä ja väänneltyä edes takas ja heräiltyä millon mihinkäki. Joskus saatan herätä ja olla ihan virkeenä keskellä yötä. *huoh* No onneks neiti on jo terve, eikä valvota vielä lisää öisin... =)

Jaapa jaa.. Ei mulla tän ihmeempää... Huomenna treffaan doulan kanssa kaupungilla ja sovitaan tarkemmin synnytysjutuista! =) Ja keskiviikkona pääsen taas vyöhyketerapiaan. :)

Burde, heidi 1v4kk ja Vilho-Viljami 33+0

Vierailija
55/55 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olikin " täyteläinen" eikä " täysinäinen" ... :D Ja se oli Ufa, kun sano niin... :D

burde taas (33+0)