Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä ilmeisesti yks jonkin sortin maitoallergikko=(

Vierailija
10.02.2008 |

Mulla tullu maitoa sisältävistä aineista ikäviä oireita ja olenkin nyt vältellyt kyseisiä tuotteita. Paremmin on sujunut,vatsan turvotus ja ilmavaivat vähentyneet. Tänään sitten tein spaghettikastiketta valmiista pussijauheesta ja söin antaumuksella. Nyt on taas karmeet ilmavaivat!! Luin sitten tuoteselostetta, jossa luki että sisältää maitoproteiinia. Eli KERTOKAAS mulle, onko se just sitä laktoosia?

tiedosta kiitollinen

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergia oirehtii enemmänkin iho- ja suolisto-oireina (siis ripuli).

Vierailija
2/7 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergiassa sinun kehosi puolustusjärjestelmä erehtyy luulemaan maidon proteiinia keholle vieraaksi aineeksi ja ryhtyy puolustautumaan vihollista vastaan, mistä seuraa oireita.

Laktoosi-intoleranssissa haimasi erittää liian vähän tai ei ollenkaan laktaasientsyymiä, jonka tehtävänä on pilkkoa maidon sokerit elimistön käyttöön. Pilkkoutumaton maitosokeri (=laktoosi) aiheuttaa vatsaoireita.

Maitoallergiassa sinun tulee välttää kaikki tuotteita, missä on maidon ainesosasia.

Laktoosi-intoleranssissa sinun tulee välttää kaikkia tuotteita, missä on laktoosia. Joidenkin intolerantikkojen vatsa sietää vähälaktoosisia ja laktoosittomia maitotuotteita, mutta se riippuu täysin ihmisestä ja on vain kokeiltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi on maitosokeria ja ihmisellä, joka on yliherkkä laktoosille, on yleensä laktoosi-intoleranssi. Tällaiselle ihmiselle käyvät yleensä laktoosittomat tuotteet tai vähälaktoosiset tuotteet kuten Hyla- tai Into-merkkiset valmisteet.

Maitoallerginen ihminen on herkistynyt maidon proteiinille, joten tällainen ihminen ei voi käyttää mitään maitotuotteita, ei juustoja, kermoja, jäätelöä, jugurttia. Tuoteselosteissa saattaa lukea herajauhe, kaseiini, maitorasva, maitoproteiini ja nämä kaikki sisältävät maitoa ja aiheuttavat allergiselle oireita. Maitoallergia on yleisempi alle kouluikäisillä lapsilla, mutta sitä esiintyy jonkin verran myös aikuisilla.

Vierailija
4/7 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki muu mitä olen syönyt/juonut tänään ei sisällä laktoosia. Muuten onko Oboy-kaakaossa laktoosia? Tuoteselosteen mukaan ei, mutta olen aina luullut toisin.

Vierailija
5/7 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi voi tulla oireita

Vierailija
6/7 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein herkimmät intolerantikot joutuvat välttämään ihan kaikkia maidon ainesosia.

Oboy on maidoton kaakao ainakin tuoteselosteen mukaan.

Vierailija
7/7 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoproteiini ja laktoosi on eri asia!