Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hoitovapaalla töissä

10.02.2008 |

Saako hoitovapaalla olla töissä,kun jotkut täällä kertovat tekevänsä keikkatyötä? Eikös silloin kotihoidontuki lopukaan? Minä voisin tehdä joskus sairaslomapäiviä hoitoalalla.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuen perusosaan se ei vaikuta millään tavoin, jos et vie lastasi kunnalliseen hoitoon, mutta lisäosaan ( joka tulee tulojen perusteella ) se vaikuttaa. Eli jos saat järjestettyä lapsen / lapsien hoidon " omin voimin" keikkatöiden ajan, niin kht tulee ihan normaalisti sen palkan lisäksi.

Ja tietysti kannattaa kysäistä varmuudeksi siltä omalta työnantajalta " lupa" , jos heität keikkaa vieraalla... ;)

Vierailija
2/2 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jos omasta työstä on hoitovapaalla ja tekee muuta työtä, niin on eri asia. Tällöin kai työnantajalta tarvitaan lupa.

Kotihoidontukea saa jos lapsi ei ole hoidossa (siis ei kunnallisessa hoidossa ja ei saa yksityisen hoidon tukea tai jotain sinne päin). Itse olen esim. tehnyt täysipäiväisesti töitä ja saanut kotihoidontukea (sen perusosan), koska lapsi ei ollut hoidossa. Kotihoidontuen perusosaan ei vaikuta vanhempien töiden teko, vaan lapsen hoitomuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla