Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaisiko joku neuvoa korvatulehdusasiassa?

Vierailija
10.02.2008 |

Tytöllä todettiin pari päivää sitten neuvolakäynnillä tulehdus molemmissa korvissa ja määrättiin antibioottikuuri. Emme vielä sitä aloittaneet, koska ei ole mitään oireita ja nuhakin on helpottamassa. Voiko se tulehdus jäädä sinne piilemään ja kannattaisiko kuitenkin se kuuri antaa? Meillä ei ole aiempaa kokemusta korvatulehduksesta eikä antibiooteista, lapsi on 3-vuotias.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viruksen ei antibiootit auta, eli iso osa antbioottikuureista on turhia. virukse aiheuttama korvatulehdus paranee itsestään. mutta jos kyseessä on bakteeritulehdus, siitä voi tulla ikäviä (jopa vaarallisia) jälkitauteja ja siksi kuuri määrätään ikäänkuin varmuuden vuoksi.

jos lapsesi ei syö kuuria, kannattaa varmaan käyttää lääkärissä, että näkee että tulehdus on parantunut. parin viikon päästä? vai paraneeko korvatulehdus kuinka nopeasti, ei ole minulla siitä tarkkaa tietoa.

Vierailija
2/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimakorvahan voi nimittäin tulla nimenomaan hoitamattomasta tulehduksesta, näin minulle korvalääkäri sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en missään nimessä aloittaisi antibioottia, jos oireita ei ole.

Vierailija
4/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen loppui meidän alkava korvakierre. Lapsi ei muutaman viikon maidottomasta ruokaaliosta hetkahda suuntaan eikä toiseen. Mutta maitoa sitkistää elimistön liman todella joten siksi ne korvat ei pääse tyhjenemään ja paranemaan.

Vierailija
5/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet korvatulehduksista paranee ilman antibioottia, todennäköisesti enemmänkin. Jos lapsi on vähäoireinen, seurantalinja on ihan hyväksytty hoitotapa. Silloin korvat on hyvä tarkastaa ensimmäisen kerran jo muutaman päivän päästä. Tämä on ihan yleinen hoitotapa lääkäriperheissä:)