Mitä tekisitte (lapset kuumeessa kahdeksatta päivää)?
Meillä on siis sairasteltu reilu viikko. Välillä pari kuumeetonta päivää ja sitten taas hups, kuumetta 39! Keskiviikkona lapset saivat antibiootit korvatulehduksiin ja nuorempi kykeni perjantaina hoitoonkin. Vanhemmalla on kuumeilu jatkunut, ja eilen sai toisenmerkkiset antib. korviin. Mutta kuinkas ollakaan, illalla sairastui TAAS nuorempi! Nyt ovat siis molemmat kipeenä :(
Mitä ihmettä tässä voi tehdä?! Täytyy varmaan viedä yksityiselle, ei noista tk-lääkäreistä (eilenkin oli joku nuori tytönhupakko) ole mihinkään...
Kommentit (12)
Vierailija:
Onko rahisevaa hengitystä tai yskää? Toki on myös mahdollista että lääke ei vain pure.
Yskää ja nuhaa on, ja korvatulehdukset siis diagnosoitu keskiviikkona. Nuoremmalle puri kuuri, niin ainakin luulimme kunnes tosiaan illalla nousi tuo kuume kolmen(!) kuumeettoman päivän jälkeen. Vanhempi sai toisenmerkkisen antibiootin vasta siis eilen, joten sen tehosta ei vielä voi sanoa.
Ottaa päähän!! Emmekö koskaan pääse takaisin normaaliin elämään :(
viime ilta ja yö meni hyvin eikä lapsille noussu kuumetta, en kyllä uskalla toivoa vielä parasta..
Siksihän me sinne lääkäriin menimme, että lapset olivat olleet kuumeessa jo niin monta päivää.
ap
Toipilaan vastustuskyky on heikompi. Ja noista ab-kuureista ei ole kuin haittaa. Vaatisin testiä, onko korvassa bakteeria. Turha tappaa elimistön tärkeitä bakteereja kuureilla, jotka eivät tehoa mihinkään. Lapsikin voi allergisoitua ab:lle.
influenssa. mulla se todettiin kun kävin itse lääkärissä, lapsia en oo ees vieny vielä mutta eiköhän niilllä se sama. kyseessä vielä b-virus joten jos rokotettu niin sehän tepsii vaan a-virukseen. olinkohan 4.
pitkää pinnaa vaan ja lepoa.
Ja mitä tulee tuon liian aikaisin hoitoon viemiseen, niin nuorimmaisella oli kuumeeton päivä takana ennen hoitoon menoa, ja siinä käsityksessä olen ollut että se riittää.
On tää niiiiin syvältä :/
ap
Meidän 4 v tytöllä oli 1,5 vk kova kuume,muutama kuumeeton päivä välissä. Vihdoin otettiin verikokeet ja hups, tytöllä oli pissatulehdus joka oli levinnyt munuaisiin. Sitten oltiinkin jo lastenklinikalla osastolla...
Jälkitautina voi tulla siis mitä vaan....
Mutta eikös pissatulehdus oireile jotenkin? Meidän lapset (poikia) eivät ole pissavaivoja valittaneet.
ap
alun jälkeen mm. nuhaa, yskää, kurkkukipua, vatsavaivoja, jne.
meillä molemmilla lapsilla viikon kuumeilu em . oirein takana.
Toiselle tuli jälkitautina keuhkokuume.
Yleensä noudatan tuota yksi kuumeeton päivä ohjetta, mutta nyt tauti oli niin kova, ettei tullut mieleenkään laittaa kouluun tai hoitoon noin nopeasti. Lapsen yleiskunto ratkaisee sen. Toisella neljäs kuumeeton päivä menossa ja nyt vasta pärjäisi hoidossa.
Pitkissä kuumetaudeissa on jälkitautien vaara ja jos sellainen tulee, ylläpitää kuumetta varsinaisen taudin jälkeenkin. On hyvin tavallista, että pienemmille tulee korva-/keuhkoputkentulehdus. Onko rahisevaa hengitystä tai yskää? Toki on myös mahdollista että lääke ei vain pure.