Auttakaa nyt minua oikeasti!!
En todellakaan enää jaksa.....
Esikouluikäinen tyttäreni tekee minut hulluksi. Hän ei tottele yhtään mitään, uhmaa minkä kerkeää ja oikein tahallaan sotkee paikkoja, kiusaa pienempää sisarustaan jne. Olen yrittänyt olla rakastava äiti tähän saakka ja koittanut lastani ymmärtää, mutta nyt en kerta kaikkiaan jaksa. Hän on voittanut minut henkisesti, ja olen menettänyt oman auktoriteettini hänen silmissään. Tyttärtäni ei hidasta edes arestissa istumiset, lelujen pois keräämiset, tv:n katselukielto, pelikielto tai mikään muukaan. Haluaisin olla kannustava ja positiivisesti lapsestaan puhuva äiti, mutta nyt ei ole mitään syytä kannustaa ketään taikka sitten puhua positiivisesti. Tämä päivä on mennyt niin, etten olen yhtään välittänyt siitä mitä tyttäreni tekee, en jaksa enää tapella asioista. Ennen meilläkin oli hauskaa..
Mieheni osallistuu lasten kasvatukseen huutamalla ja tietokoneen äärellä istumalla, jos nyt joskus sattuu kotona olemaan. Mutta ohjeita minulle kyllä tulee, mitä minun pitää tehdä lasteni kanssa. Pääasia on kuitenkin, että hänen ei tarvitse laittaa tikkua ristiin.......
Kertokaa minulle vinkkejä siitä, kuinka " palautan lapseni jälleen ruotuun" ja kuinka saan tyttäreni tottelemaan minua jälleen.
Kommentit (3)
käydään uimassa, luistelemassa, hiihtämässä, elokuvissa, shoppailemassa jne., mutta aina koko perhe miestäni lukuunottamatta on mukana.
Voisiko tosiaan olla niin, että vika ei olekaan minun ja tyttäreni välisessä suhteessa vaan minun ja mieheni välisessä suhteessa, joka sitten heijastuu tyttäreeni. Nyt täytyy ihan uusin silmin alkaa tätä tilannetta pohtia.........
Kiitos herätyksestä!!!
ap
Tyttäresi on huomannut, ettei miehesi kunnioita sinua pätkääkään. Miksi siis hänenkään pitäisi. Lopeta ymmärtäminen! Jos sinua kohtaan ollaan törkeitä, miksi olisit ystävällinen. Ukko mukaan perhe-elämään vaikka väkisin! Jos muu ei auta, hajota tietokone.
Ja tyttärelle olet tiukkaakin tiukempi. Hellyyttä saa vasta kun on valmis sitä vastaanottamaan.
Isä katsomaan muita lapsia, kun sinä ja tyttäresi teette kahdestaan jotain kivaa, käytte vaikka elokuvissa tai limsalla tai kävelyllä tai luistelemassa, ihan mitä vaan. Pidätte hauskaa ja juttelette, miten teillä menee, mitkä asiat ovat hyvin, mitkä huonommin.