Av-mammojen oletus: Sivistys = tietää kaiken kaikista julkisuudessa pyörivistä ihmisistä.
Kommentit (10)
En ole koskaan huomannut, että yksikään av-mamma väittäisi olevansa vain sen takia sivistynyt, että tietää Seiska-juorut. Minusta sinä ap olet vähän yksinkertainen ja yrität repiä jotain ylemyydentuntoa sellaisesta asiasta, josta sellaista on vaikea saada.
Ja muuten millä ylipäätään perustelet, ettei Seiskakin voi tarjota sivistystä. Tiedätkö mikä on sivistyksen määritelmä? Sivistystä on monemoista ja itselle sivistys tarkoittaa laaja-alaista tietoa, mutta jollekin toiselle se voi olla jotain muuta. Joku voi tietää yhtä hyvin Mika Häkkisen syntymäajan kuin taiteen suunnat. Itse kuulun näihin monipuolisiin, joilla on laaja sivistys koskien mitä vaan kuninkaallisista suhteellisuusteoriaan. En blokkaa mitään aluetta pois ja pystyn keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta. Minusta tuo on sivistystä.
Vierailija:
En ole koskaan huomannut, että yksikään av-mamma väittäisi olevansa vain sen takia sivistynyt, että tietää Seiska-juorut. Minusta sinä ap olet vähän yksinkertainen ja yrität repiä jotain ylemyydentuntoa sellaisesta asiasta, josta sellaista on vaikea saada.Ja muuten millä ylipäätään perustelet, ettei Seiskakin voi tarjota sivistystä. Tiedätkö mikä on sivistyksen määritelmä? Sivistystä on monemoista ja itselle sivistys tarkoittaa laaja-alaista tietoa, mutta jollekin toiselle se voi olla jotain muuta. Joku voi tietää yhtä hyvin Mika Häkkisen syntymäajan kuin taiteen suunnat. Itse kuulun näihin monipuolisiin, joilla on laaja sivistys koskien mitä vaan kuninkaallisista suhteellisuusteoriaan. En blokkaa mitään aluetta pois ja pystyn keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta. Minusta tuo on sivistystä.
Ja kylläpäs täällä väitetään monasti, jos joku ei tiedä jotain jostain julkkiksesta, että ei sitten ole sivistynyt...
tietää kuka Mika Häkkinen on tai vaikka Ilkka Kanerva. Eivätkö nuo ole paljon hömppäjulkisuudessa kuitenkin?
t:6
Ja kylläpäs täällä väitetään monasti, jos joku ei tiedä jotain jostain julkkiksesta, että ei sitten ole sivistynyt...
[/quote]
väittäjä nyt ihan konkreettisesti apinaa tarkoitti häntineen ja karvoineen. Ja luulen, että väittäjä kyllä _oikeasti_ tietää, millainen on apina. Senkin vähä-älyinen apina ja sivistymätön tollo!
Mutta mulla on erinomaiset tiedot esim. luonnontieteestä ja siksi kaikki haluaa mut Trivial Pursuit -joukkueeseensa. Pidän kyllä itseäni sivistyneenä. :)
Vierailija:
Mutta mulla on erinomaiset tiedot esim. luonnontieteestä ja siksi kaikki haluaa mut Trivial Pursuit -joukkueeseensa. Pidän kyllä itseäni sivistyneenä. :)
Olen niin yhteiskuntatieteellisessä sisällä (työni ja tutkintoni), että se on mulle arkipäivää. Luonnontieteet on jotain hauskaa harrastusta, kuten taiteet ja pidin sitä ekstratietämyksenä ja paljon muutakin. Tosiaan olen myös yhteiskuntatieteellisesti sivistynyt, mukava huomata. :)
11
mä olisin varmaankin monen miehen mielestä unelmavaimo, kun mä kaikista mieluiten loikkaan sohvalle katsomaan hyvää jalkapalloa tai jääkiekkoa (en kylläkään juo kaljaa, enkä raavi jalkoväliäni... ). Mä olen kiinnostunut ihan kaikesta urheilusta (shakkia ei lasketa..) ja tiedän perusasiat useimmista lajeista ja hyvin monista paljon perusasioita enemmän. Mikään ei saa punaniskamiestä baarissa niin vihaiseksi, kuin se, että nainen tietää jalkapallosta enemmän ;)
Vaan sitten... mun ihanaa omaa rakastani ei sitten urheilu kiinnosta pätkääkään, siis penkkiurheilu... ehkä se on niin, että " vakka kantensa valitsee" . Mun mies ei silti ole mun mielestä sivistymätön moukka, enkä mä hänen mielestään...
Mä en silti pidä itseäni sivistyneenä vain siksi, että tiedän urheilusta paljon... mä seuraan myös politiikkaa, käyn teatterissa ja oopperassa, olen kiinnostunut lasten asioista (nojoo, meillä on vauva) ja katson uutiset kolmesti päivässä. Ehkä mä olen sitten sivistynyt...
Mulla ei kuitenkaan ole tullut mieleenkään haukkua ketään sivistymättömäksi, koska mun mielestä sellaista ihmistä ei oikeasti ole. Tai sitten mä en ole törmännyt sellaiseen... mun mielestä sivistynyt ihminen ei tosiaan hauku toista tolloksi tai apinaksi. Joku näin sanoikin jo aiemmin, ja musta se on ihan hyvä mittari :)
Mä olen puolestani ihmetellyt noita kaikkia tv-ohjelmia, joita täällä ruoditaan... Useinpia mä en ole edes nähnyt ikinä... salkkarit nyt tietää pakostakin. Tuntuu siltä, että aina, kun joku ohjelma loppuu, täällä on siitä ohjelmasta oma viestiketju... eli kuluuko ihmisten päivät telkan edessä ja av:llä? Mä kyllä tunnustan hengaavani täällä liian paljon, mutta telkkari mulla on nytkin kiinni ;)
se on merkki tyhmyydestä.