Ompa tuo Miss Suomi lapsellinen :D
Ilalehti tänään:
- Miehessä pitää olla luonnetta ja yleensä olenkin ihastunut niihin porukan pahiksiin. En pidä mielistelijöistä, Satu sanoo.
Henkisesti kypsiä naisia ei pahikset kyllä kiinnosta, mutta hänhän onkin vielä tosi nuori ja katotaas taas kuinka nykyinen poikaystävä saa pian kyytiä kun joku jääkiekkoilijan kuvatus astuu kuvaan.
Kommentit (55)
Kuten esim. että minä olen koko ikäni käyttänyt sanaa OMPA ja aion teidän harmiksenne sitä tästedeskin käyttää.
Anteeksi kun heti näin aamutuimaan järkytin herkkää mieltänne.
Googlatkaapa sanalla " OMPA." ;D
Eikö sua ole edes kouluun päästetty?
Vierailija:
Jos kokee tarpeelliseksi " pahistella" , olla mustasukkainen ja kovinkin kova, aggressiivinen ja uhkaava, niin minulle se kertoo siitä, että kyseinen henkilö haluaa muiden tietävän ettei hänelle kannata käydä ryppyilemään. Eli hän siis jo valmiiksi pelkää tulemista jonkun toisen nujertamaksi.Oikeasti henkisesti vahvahan vain hymyilee typerälle uholle ja tietäen vahvuutensa ei koe tarpeelliseksi " pahistella" . Henkisesti vajavaiset haluavat olla pahiksia/ ihailevat pahiksia. Äly ei riitä sille korkeammalle tasolle.
Suloisina esimerkkeinä myllerryksissä uhittelevat teinipojat ja heitä ihailevat pissikset. Jotkut valitettavasti jäävät sille tasolle koko elämäksi.
Vierailija:
Missä olit äidinkielen tunnilla?
Ole + kaan = olekaan, äännetään olekkaan.
Menkää muualle riitelemään ompa ja onpa.
Ne lapselliset missit ja muut lapselliset väittävät viimeiseen asti, vaikka tietävät olevansa väärässä.
Miksi uskoisin teitä kun olen koko ikäni, ja ympäristöni on aina käyttänyt tätä sanaa? Mitä äidinkielen opettajia te olette muka?
Millä te selitätte sen? Pitäisihän teidän tietää mistä tämä ero johtuu, jos te muka tiedätte suomenkielestä jotain.
Mutta nyt sana OMP on teille täysin vieras, joten sori.
Te ette tiedä yhtään sen enempää äidinkielestä ja sen eri murteista kuin minäkään.
ap.
mikä ap olet ammatiltasi ja minkä ikäinen olet?
ns. mukautumisilmiön takia. Kirjoitetaan onpa, äännetään ompa.
Lähde: Nykysuomen käsikirja. Suosittelen, ap - osta vaikka useampi ja anna lähipiirille lahjaksi!
esimerkiksi kun sanotaa vaikka pojan pallo, niin se lausutaan pojam pallo. Suomen kielessä on itse asiassa paljon sanoja ja äänteitä, jotka lausutaan eri tavalla kuin kirjoitetaan. piste :)
onko suomenkielessä verbiä OM? Ei ole,verbi on ON ja perusmuodossaaan OLLA.
Misseistä ei nyt lehtijuttujen perusteella voi sanoa mitään, käsittääkseni työläisperheen tyttö, joka on ihan fiksusti rakentanut itselleen sitä mitä haluaa.
Pahiksiakin on monenlaisia. Patologista tietenkin jos katselee aina tonyhalme- tai uraohjusosastoa, siis tunnevammaisia tai muita vaimonalistajia. Mutta toiset puhuvat pahiksina niistäkin, joilla oikeasti on jotain sanottavaa, omaavat omantunnon ja sydämen eivätkä laamaile nöyränä muiden patologisten komennettavana. Monia aiteiljoita pidetään esim. " pahiksina2, vaikka ovat kaukana siitä.
oletko lukenut kaikki vastaukset, kun edelleen pyydät perusteluja? on tullut jo sellaisia perusteluja, ihan hyviä sellaisia. en perustele, koska tuo on niin päiväselvä asia, ettei sitä tarvitse edes perustella. mutta käytä sinä minun puolestani ompa-sanaa loppuelämäsi, jos haluat, sinulla on siihen täysi oikeus! kenekään ei tarvitse kirjoittaa äidinkiletä oikein, ei siihen voi ketään pakottaa.
Se oli jo kolmas hänen elämästään kertova kirja jonka olen lukenut.
Saattoi olla että sanaa OMPA ei esiintynyt kirjassa kertaakaan.
Nyt aloitettelen Henry Millerin " Musta kevät" teosta.
ap.
En edes tarkasta aina mitä kirjoitan.
Teillä ei ole itsetuntoa.
ap-
onko suomessa oikeasti aikuisia, jotka ei tiedä että se on ONPA!!??
voi ei...olen järkyttynyt.