Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikille muille keski-iässä sinkkuna olevillw

Vierailija
30.06.2026 |

Oon nyt tajunnut pitkään sinkkuna ollessani, että taidan oikeesti olla aika tyhmä ihminen. Jollain tavalla yksinkertainen? Näytän ihan hyvältä, urheilullinen. Ihmiset keitä katselen on jollaim tapaa kouluttautuneita, itsestään huolta pitäviä.

Mutta kun pitäis edes muutama sana sanoa niin en keksi sanottavaa, sanon tyhmiä asioita enkä aina edes tajua, jos joku heittää vitsin. Näiden olemattomien ihmeellistem keskustelujen jälkeem olen huomannut, ettei sama henkilö enää hakeudu jutteleemaan kanssani. Joskus huomaan jonkun ihan selkeästi välttelevän.

Itsetuntoni ja arvostus on pohjamudissa ja olen tosi paljon yrittänyt pohtia omaa käytöstä. Joku siinä ei ole kohdillaan ja olen alkanut ymmärtämään, että olen jotenkin yksinkertainen tyhmä ihminen. 

Että jos te muutkin ikisinkut ihmettelette miksi ootte edelleen sinkkuina syynä voi olla tyhmyys. Kukaan ei jaksa tyhmää ihmistä. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, puhelahjat ovat tärkeitä ihmissuhteiden ylläpitoon. Jos vastapuoli ei ymmärrä toista, niin ei koko hommasta mitään tule.

Vierailija
2/6 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, puhelahjat ovat tärkeitä ihmissuhteiden ylläpitoon. Jos vastapuoli ei ymmärrä toista, niin ei koko hommasta mitään tule.

Enkä usko, että olet tyhmä. Ehkä kaikki johtuu vain ujoudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti on totta. Ei kukaan jaksa tyhmyyttä ja mitä enemmän ikää tulee  sen enemmän luonne ja keskustelutaidot korostuu. Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta "löytää" ketään, kun lapset on tehty jo vuosia sitten (aikuisia), talo maksettu ja työpaikka olemassa. Mikä sitten on tyhmyyttä kenenkin mielestä ja mitkä asiat ratkaisee, niin toki vaihtelee.

Puhut otsikossa keski-ikäisestä sinkusta (kuten minä), mutta lopussa ikisinkusta. Et nyt ihan terävin ole itsekään, mutta avaa ihmeessä vähän vielä mitä tarkoitat? Jutellaan sitten lisää, jos arvon älykölle sopii.

Vierailija
4/6 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti on totta. Ei kukaan jaksa tyhmyyttä ja mitä enemmän ikää tulee  sen enemmän luonne ja keskustelutaidot korostuu. Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta "löytää" ketään, kun lapset on tehty jo vuosia sitten (aikuisia), talo maksettu ja työpaikka olemassa. Mikä sitten on tyhmyyttä kenenkin mielestä ja mitkä asiat ratkaisee, niin toki vaihtelee.

Puhut otsikossa keski-ikäisestä sinkusta (kuten minä), mutta lopussa ikisinkusta. Et nyt ihan terävin ole itsekään, mutta avaa ihmeessä vähän vielä mitä tarkoitat? Jutellaan sitten lisää, jos arvon älykölle sopii.

Terävin en olekaan, kuten olen huomannut. 

Olen huomannut, että tapaan usein todella fiksuja hyvissä ammateissa olevia henkilöitä ja mun on vaikea kuvitella edes mitä heidän kanssaam voisi puhua. Eikä kukaan jaksa/jää juttelemaan mun kanssa. Ei edes ammatillisista asioista. Kaikista näistä vaan päättelen, että olen jotenkin tyhmä. Tyhmä jopa siinä, etten keksi puhuttavaa.

Vierailija
5/6 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa, jos puhuu hassuja. m

Vierailija
6/6 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas osaan puhua mutten jaksa pitää huolta itsestäni. Ei sellainenkaan tietenkään viehätä ketään.