Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaavatko lesbojen lapset isää?

Vierailija
08.02.2008 |

Miten suhtautuvat, jos isä on tuntematon spermanluovuttaja?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ihmettelen miksi lesbot tai homot tahallisesti kiistävät isän/äidin kaipuun?

Vierailija
42/63 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin pitääkin olla. On luonnotonta yrittää pimittää tätä tosiasiaa.

Miehiäkin tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja niin pitääkin olla. On luonnotonta yrittää pimittää tätä tosiasiaa.

Miehiäkin tarvitaan.

Vierailija
44/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. joku ystävämies, ei kaikki käy klinikalla.

Ja klinikoilta saa nykyään vain ja ainoastaan sellaisia sukusoluja, joiden luovuttaja on antanut henkilötietonsa välitettäväksi lapselle, kun lapsi täyttää 18. Suomessa nyt laki kieltää anonyymin sperman (ja munasolut). Ja joo, niitä on sekä suomalaisia että tanskalaisia. Tanskalaisia siksi, että heillä on hyvin toimiva kv. spermapankki.

Vierailija
45/63 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä tarvitaan? Tälläkin palstalla suurin osa naisista olisi ihan tyytyväisiä jos äijä tajuaisi lähteä lätkimään ihan vapaaehtoisesti, että olisi yksi lapsi vähemmän passattavana.

En myöskään tajua miksi lapsella pitäisi olla äiti. Kyllä mies kasvattaa lapsen siinä kuin nainenkin tai ketä häiritsee jos jollain lapsella on kaksi isää ja kaksi äitiä? Eikö se vasta asetakin normiperheen onnettomaan asemaan kun ei ole lapselle tarjota kuin yhdet vanhemmat?

Perhe on sosiaalinen suhde eikä liity mitenkään ihmisen biologiaan. Sen pitäisi tajuta hieman heikommillakin älynlahjoilla varustettu.

77

Vierailija
46/63 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tiedän minäkin miltä tuntuu kaivata isää ja äitiä vaikka sellaiset olikin. Eikö se sitten kerro lähinnä siitä, että lapsi kaipaa rakkautta. Sinullakin on ideaalikuva isästä jota kaivata, mutta se ei perustu mitenkään todellisuuteen isästäsi vaan on mielikuvituksesi tuotetta.

Vierailija:

Tiedän, miltä tuntuu kaivata isää. Olen itse isättömänä kasvanut.

Vierailija
47/63 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenkaariperheessä asuvat lapset ei ole yksinhuoltajaperheessä asuvia vaan heillä on kaksi kappaletta vanhempia. Yksinhuoltaja joutuu aina yksin kantamaan kasvatusvastuun ja yksin vastaamaan lapsen emotionaalisista tarpeista. Näin ei ole kahden huoltajan sateenkaariperheessä. Lapsella on kaksi aikuista jakamassa arkea ja osoittamassa huomiota. Mitä silloin enää kaipaamaan?

Vierailija
48/63 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ajatella noin, siihen sinulla on oikeus. Mutta tee palvelus kaikille äläkä siirrä noita asenteitasi lapsiisi.

Vierailija
49/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin lapsi tulisi ajatelleeksi, että kahden äidin tai yhden vanhemman muodostama perhe on jotenkin outo ja siitä puuttuu jotakin, elleivät ihmiset mesoaisi siitä joka paikassa. Sen takia kannattaa ehkä katsoa mieluummin peiliin kuin osoitella lesboperheitä tai yksinhuoltajia. Ympäröivä kulttuurihan nämä normit asettaa. Ennen on asuttu suurperheissä ja koko suku ympärillä, eikä lasta kasvattamaan olisi mitenkään riittänyt vain kahden aikuisen ja lasten muodostama ydinperhe. Nykyään se on normi. Asiat muuttuu ja kumma kyllä, lapset tuntuvat aina kaipaavan juuri sitä, mikä ympäristössä julistetaan normiksi...

Vierailija
50/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä omaa isäänsä kun opettaja kertoo miten ihmiset lisääntyvät.

Vierailija
51/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on odottanut minua, isää en ole nähnyt koskaan. lisäksi koko elämääni on varjostanut yh-äitini alkoholismi. Rehellisesti voin sanoa, että isää en ole kaivannut koskaan, sillä niinkuin moni josanoikin, sellaista jota ei koskaan ole ollut ei oikein osaa kaivata...sen sijaan varsinkin lapseni usein toivoin selväpäistä äitiä ja olisin tuolloin antanut varmaan toisen käteni jos joku ystävällinen lesbo tai homopari olisi tullut ja vienyt minut siitä helvetistä pois..

Vierailija
52/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti meidät hoiti ja isä jäi ihan tuntemattomaksi vaikka samassa huushollissa asuikin. Nyt kun isä on kuollut harmittaa etten koskaan tuntenut häntä oikeasti. Ihan turhaa lässyttää etteikö lesbovanhempien lapsi jäisi isää vaille. Ei kaksi äitiä korvaa isää, näin se vaan on. Se on biologiaa. Ja mites näiden onnellisten lesboperheiden pojat joista tulee joskus isiä?

Vierailija
53/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se on johtavien tutkjayhteisöjen johtopäätös kymmenien vuosien tutkimuksista, ettei lesbo- ja homoparien lapsille ole haittaa sen toisen sukupuolen vanhemman puutteesta. *Tietenkin* lapset voivat pohtia ja kaivatakin sellaista, mutta ei siis siinä määrin että siitä olisi emotionaalsita haittaa lapsille. Heistä tulee ihan täyspäisiä aikuisia.

Vierailija
54/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minulla on äiti (alkoholistiäiti). Erityisesti olen kaivannut äitiä tultuani itse äidiksi.

Vierailija
55/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lesbovanhempien lapsilla ei. Ei voi verrata.

Vierailija
56/63 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoa isästä. Nykyinen laki on ollut vasta vajaa puoli vuotta voimassa.

Vierailija
57/63 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskin lapsi tulisi ajatelleeksi, että kahden äidin tai yhden vanhemman muodostama perhe on jotenkin outo ja siitä puuttuu jotakin, elleivät ihmiset mesoaisi siitä joka paikassa. Sen takia kannattaa ehkä katsoa mieluummin peiliin kuin osoitella lesboperheitä tai yksinhuoltajia. Ympäröivä kulttuurihan nämä normit asettaa. Ennen on asuttu suurperheissä ja koko suku ympärillä, eikä lasta kasvattamaan olisi mitenkään riittänyt vain kahden aikuisen ja lasten muodostama ydinperhe. Nykyään se on normi. Asiat muuttuu ja kumma kyllä, lapset tuntuvat aina kaipaavan juuri sitä, mikä ympäristössä julistetaan normiksi...

Vierailija
58/63 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yli 30 vuotias kun kaivoin internetin avulla isäni eiin. Hän hyväksyi minut tyttärekseen heti. Ihanaa, että olen jo 3 vuotta tuntenut isäni. Tapaamme harvakseltaan, mutta soittelemme joka viikko.

Koko lapseeuteni kaipasin isää. Nuoruudessa haaveilin isän tulevan hakemaan minut luoksensa. aikuisena ajattelin isääni paljon, miettien millainen ihminen on tuo tuontematon mies jonka geenejä kannan. Mietin millaisia ovat sukulaiseni jne.

Älkää hyvät äidit ainakaan tarkoituksella jättäkö kertomatta lapselle kuka isä on. Itse en koskaan maininnut ajatuksistani ja kaipuustani kenellekkään, joten kaikki varmasti luulivat minun olevan juuri tuota " sellaista ei voi kaivata mitä ei ole" tyyppiä. Mutta pinnan alla kuohui.

Vierailija
59/63 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota suurta virhettä lukuunottamatta, hän on ollut maailman paras äiti. Ja on yhä vielä. Eli isän kaipuu ei johtunut laiminlyövästä äidistä. Olen aina kokenut olevani rakastettu.

Vierailija
60/63 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eivät pysty lisääntymään keskenään? Miksi on pakko saada kaikki? Tätä en ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan