Uskallatteko jättää pienen lapsenne sisälle odottamaan kun viette roskat tai haette postin?
Tuosta toisesta viestistä vaan ihmettelin, että vievätkö kaikki roskansa ja hakevat postinsa vasta kun mies on tullut kotiin? Vai puetteko ne lapset aina mukaan?
Taidankin olla todella vastuuton hunsvotti, kun jätän puolitoistavuotiaan minuutiksi itsekseen sisälle ja haen aamun lehden tai vien roskat ulos.
Kommentit (80)
MUTTA en jätä hellalle mitään kiehuvaa tai ylipäätään hellaa päälle, tai lasta syöttötuoliin. Maalasijärjen käyttö sallittu.
Kerro meillekin mikä se sellainen syöttötuoli oikein on??????????
Seisoin aivan lieden vieressä mutta silti noin pääsi tapahtumaan. ja edelleen olen täysin tietoinen että se oli minun virheeni.
Entäpä jos näille yksin hetkeksikin jätetyille sattuu jotain, kenen virhe se silloin on?
kyllä lapsi voi sen minutiin olla siinä lattialla.
Luuletteko tosiaan että teidän pikku kullanmuruja vahditaan siellä päiväkodissa koko ajan....
päiväkodissakin säilyy koko ajan se NÄKÖ- tai KUULOYHTEYS lapseen.....
terveisin LTO
Älä nyt suoraan valehtele, olen minäkin päiväkodissa ollut töissä.
Vessassa käynti tai pyykkikoneen täyttö vie paljon enemmän aikaa, enkä silloinkaan tiedä, mitä lapset touhuavat. Meillä on koti laitettu niin turvalliseksi, että sen pitäisi estää pahimmat onnettomuudet.
Siellä ei myöskään koskaan satu mitään eikä koskaan tehdä konnuuksia, kun siellä koko ajan vahditaan niitä lapsia... niiinpä.
Vai oikeastiko mun pitäis raahata muksut tohon viiden metrin päähän ulko-ovesta olevalle postilaatikolle ja roskalaatikolle? :D
Ymmärrän eron siinä että menisin ylimmästä kerroksesta kävellen pihalle ja takas. Mutta jos joku ei omakotitalossa voi jättää lapsia keskenään/yksin siksi minuutiksi kun vie roskapussin niin voi hyvää päivää.
Vien matot, haen matot, haen lehden, haen postin, vien roskat, käyn nukuttamassa vauvan ja jätän esikoisen (3v.) yksin siksi aikaa.
Olisi tosi hankalaa raahata lapset joka ikiselle metrille mukaan!
Vierailija:
päiväkodissakin säilyy koko ajan se NÄKÖ- tai KUULOYHTEYS lapseen.....terveisin LTO
En edes nukkuvaa... Mulla kestäis roskikselle meno noin 2-3min, kerrostalossa asutaan. mut mitä jos mulle kävis jotain, kaatuisin ja löisin pääni, makaisin tajuttomana, 1v 10kk yksin kotona. Juuei. Otan muksun mukaan aina.
Aamulla pissatan koirat ja haen postin ja 1v 2kk odottelee sisällä. Joko ovan takana seisten tai pikku kakkosta tuijottaen. Sama toistuu alkuillasta. Sitten vielä myöhemmin illalla, kun lapsi on jo nukkumassa pissatan koirat pihassa.
Lapsi on ollut pieniä hetkiä päivässä yksin ihan vauvasta lähtien. Mitään ei ole toistaiseksi tapahtunut.
Syöttötuoliin en kyllä uskaltaisi jättää odottamaan.
Vaikka en olekaan teille tilivelvollinen, niin voin kertoa, että viimeiset 6 vuotta ennen äitiyslomalle jäämistäni työskentelin LTO:na pienten puolella ja voin käsi sydämellä vannoa, että ryhmässämme ei MISSÄÄN TILANTEESSA jätetty lapsia täysin vahtimatta. Eli AINA säilyi lapsiin joko NÄKÖ- tai KUULOYHTEYS. Varmasti toisenlaisiakin paikkoja on olemassa, mutta ei tulisi mieleenikään jättää - ei omia saatikka sitten toisten lapsia - ilman aikuisen valvontaa. Sitä kutsutaan VASTUULLISUUDEKSI, joka on yksi vanhemmuuden peruskivistä. Sääli, ettei sitä kaikille ole luonnostaan suotu.....
ja mitäs sitten? se muksu lähtee pihalla harhailemaan yksin..
jos lapsi on kotona, saa olla yksin siihen saakka kun isi tulee eli saattaisi olla tunteja.
Kai kotiäitikin pystyy siinä sivussa kuulostelemaan lastansa, vai tekeekö se pyykkien laittaminen ihmisen kuuroksi?
ja voithan sä yhtä lailla lyödä pääsi siellä KOTONA sisällä ja siellä se muksu katselee tajutonta äitiä niin kauan kun isi tulee kotiin....
Koti on vaarallinen paikka :D
Voishan se olla hoidossa. Ja joo, voihan olla että lyön pääni kotona, mut silti en lastani jätä yksin kotiin. On niin monta asiaa jotka voi mennä pieleen ja lapselle jotain tapahtuu. Eli mukana kuljetan, ei oo iso vaiva.
Kehottaisin hankkimaan leikkikehän, jokseenkin turvallisempi.