Uskallatteko jättää pienen lapsenne sisälle odottamaan kun viette roskat tai haette postin?
Tuosta toisesta viestistä vaan ihmettelin, että vievätkö kaikki roskansa ja hakevat postinsa vasta kun mies on tullut kotiin? Vai puetteko ne lapset aina mukaan?
Taidankin olla todella vastuuton hunsvotti, kun jätän puolitoistavuotiaan minuutiksi itsekseen sisälle ja haen aamun lehden tai vien roskat ulos.
Kommentit (80)
kun tullaan sisälle ulkoilun jälkeen. Joskus puen lapselle takin ja hatun ja nappaan kainaloon mukaan jos on herännyt niin aikaisin, että en ole vielä hakenut lehteä.
Olen yrittänyt opettaa 4v hakemaan postin, mutta ei oikein osaa laittaa laatikkoa lukkoon ja pelkään että pudottelee kirjeitä eikä huomaa nostaa...
Meillä on roskikselle matkaa 5 kerrosta alaspäin ja 50 metrin kävelymatka + takastulomatka.
Laitan kolmevuotiaalle DVD:n pyörimään, eli hän istuu kokoajan sohvalla.
1v3kk istuu sen ajan (1,5min) syöttötuolissa ja selailee pientä kirjaa. Otan aina puhelimen mukaan jos kävisi niin hullusti että vaikka liukastuisin, mutta varovasti astelen roskakatokselle ja postilaatikolle..
Siis jumankekka sä jätät penskas odottamaan SYÖTTÖTUOLIIN????? Ja mitä sitten kun se putoaa sieltä sillä välin???????
En siis ehkä olekaan ainoa näinkin vastuuton :)
Hain postin ja vein roskat silloin kun lähdettiin ulos tai tultiin ulkoa. Lapsi valmiiksi ulkovaatteissa.
Vierailija:
1v3kk istuu sen ajan (1,5min) syöttötuolissa ja selailee pientä kirjaa. Otan aina puhelimen mukaan jos kävisi niin hullusti että vaikka liukastuisin, mutta varovasti astelen roskakatokselle ja postilaatikolle..
mutta voisin käydä kipaisemassa roskat ulos jos hän nukkuu.
On vähän ajat muuttuneet. Äitini joutui jäämään veljensä kanssa nukkumaan kahdestaan, kun mummini lähti lypsylle tai kävellen kauppaan metsien läpi. Ja kauppa oli viiden kilometrin päässä. Eipä ollut paljon vaihtoehtoja tuolloin.
Itse kysymykseen; en jätä 1½v yksin, on niin nopea liikkeissään että voisi tehdä mitä vaan sillä aikaa kun kävelisin portaat 3krs ja veisin roskat. Vien ne hänen nukkuessaan jos on tarve.
Alusta asti olen kotona ollessa itse roskat vienyt ja postin hakenut. Joo puolessa minuutissa tapahtuu varmaan kauheita. Jösses.
Miten te oikein saatte esim pyykit kuivumaan tai pedit pedattua? Pidättekö te lapset koko ajan siinä silmän alla? Kannatte siihen huoneeseen, mihin itse satutte menemään?
No ilmankos täällä ihmetellään aika-ajoin sitä, miten äideillä on kädet täynnä töitä lapsissa, enpä enää ihmettele.
Noin 10 sekuntia minä katsoin poispäin ja poikani vetäisi kattilallisen kiehuvaa vettä niskaansa ja sai pahat palovammat. Puolessa minuutissa hän oli jo pahoin palanut.
Jätän oven aina raolleen ja välillä poika (1v6kk) tuleekin kurkkimaan ovenrakoon.
Se on vähän eri asia, silloin on kuitenkin näkö- tai kuuloyhteys siihen lapseen, toisin kuin postilaatikolta. Vastuuttomia olette!!!!!
Tiedän, että kodissamme ei ole mitään niin vaarallista että sillä aikaa saisi jotain peruuttamatonta aikaiseksi. Jos kaatuu/loukkaa itseään, se tapahtuu takuulla vaikka olisin samassa huoneessa. Muutaman minuutin olen huoletta pois, onhan lapsi " yksin" esim. kun käyn vessassa.
Kuuntelin huuli pyöreänä erästä tuttuani joka mietiskeli, voisiko jo 6-vuotiaan jättää yksin postinhakureissun ajaksi. Heillä postilaatikko on 10m päässä omakotitalin ulko-ovesta...Kuten joku jo sanoi, tsiisus mitä äitejä. Järjen käyttö on sallittu.
Ja enpä ihmettele, miksi nykyään niin usein tapahtuu sitäkin, että äiti lähtee baariin ja jättää lapsen nukkumaan kotiin....... Siitä se alkaa, ensin käydään postilaatikolla tai viedään roskat - ja huomataan, että hyvinhän se lapsi yksinkin pärjää, vaikka ikääkin on vain 1,5 vuotta. Jep jep.
Mitenkä nämä vastuuttomaksi huutelijat käyvät edes vessassa? Vai onko piltti sielläkin mukana?
edes siksi aikaa.