Antibiootit rintatulehdukseen: Vauvan masu oireilee, APUA KIITOS!
Onko teillä kokemusta siitä, että " lapsiystävällinen" antibiootti laittaa vauvan masun kipeäksi? Meillä poika 10 vrk ja minä JOUDUIN aloittamaan antibiootit. Viime yö meni täysin huutaen (tässä on päällä parin viikon univelat muutenkin) joten olen aivan lopussa.
Yritin antaa pienelle pojalle pullosta ja hörpyttämällä, mutta hänelle kelpaa yleensä vain tissi... Eli en voi lopettaa imetystä ja tuntuu kuin itse satuttaisin omaa lastani. Imetys on pojalle henkisesti aivan korvaamaton juttu ja sen avulla ollaan selvitty vaiheesta ennen antibiootteja. Eli en varsinaisesti kaipaa vinkkejä " kuinka annan korviketta" -vaan kuinka kivut saataisiin minimoitua..
Kuuri tulee kestämään viikon ja mua pelottaa kuinka me selvitään tästä. Toki miehen kanssa voidaan vaihdella vahtivuoroja, mutta miten meidän pieni jaksaa jos unet ja muut alkaa jäädä.
Voi kiitos jos joku osaisi auttaa
Kommentit (4)
eli maitohappobakteeria annoin ja annan vieläkin kun vauva 2kk, rintatulehduksen sain kun hän oli 5vrk eikä tullut vatsavaivoja
Mulla oli kuuri kun vauva reilu 1viikkonen. Ei auttaneet gefilus eikä mikään, molemmilla kovat vatsavaivat.
meillä auttoi vähän kun annoin noita RELA-tippoja, mutta kyllä se oli tuskaa sekä itselle että vauvalle ja kuuri tosiaan kesti viikon verran, mutta älä jätä sitä kesken!!! Vauvalle ei ole mitään hyötyä ainakaan siitä että rintatulehdus mahdollisesti uusii eikä 40 asteen kuumeessa oleva äiti ole kovinkaan tarpeellinen vauvalle, joten syö kuuri kunnialla viimeistä pilleriä myöten, kyllä ne masut siitä paranee. Kuulostaa ehkä kornilta, mutta ei tuossa tilanteessa paljon muutakaan voi. Toivottavasti saat vauvan hoito apua mieheltäsi? taikka sitten mummolta tai ystäviltä. Lepo auttaa itseäsikin parantumaan nopeammin jne...
Pikaista paranemista ja muista imettää kipeästä rinnasta myös!
T. Kolomonen kera kolmen mukulan
Magda_lena:
Moni on saanut avun vauvan vatsavaivoihin maitohappobakteereista. Sellaiset merkit kuin GefilusPlus, DDS-Junior ja Probiootti-Baby ovat kuulemma erittäin vatsaystävällisiä. Annostelun kanssa voi olla kikkailemista, mutta ohjeen 50ml nestettä voi vähentää 10ml:iin (kyllä se jauhe siihenkin määrään liukenee, vaikkakin hitaammin) tai dipata omaa sormeaan mhb-jauheeseen ja antaa vauvan imeä sormea.
Voit itsekin kuurin aikana syödä maitohappobakteereja. Jätä antibiootin ja mhb:n väliin pari tuntia, niin hyöty on suurempi.
Kyllä te selviätte :)