Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuume ja alkuraskaus?

08.02.2008 |

Tervehdys " olotilasiskot" !

Alkuraskautta täsä mennään ja minulla on nyt ollut tiistaista tähän perjantaihin asti lämmön nousua (37-38) ja tosi vetämätön olo. Mitään selkeää flunssaa, johon tämä lämpöily liittyisi, ei ole. Yleensäkin minulle kuume nousee todella harvoin, joten tunnen heti itseni tosi huono vointiseksi. Minulla on lugesteronit käytössä, voiko kuumeilu liittyä jotenkin hormonituotantoon?

Onko muilla samanlaista tai ollut joskus? Mihin se on liittynyt? Missä vaiheessa pitäisi ottaa yhteyttä neuvolaan ja voiko tälle oikein mitään tehdä tai siis saako selville, mihin tämä liittyy?

Juu, pää täynnä kysymyksiä... :)

Saneline

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea raskaudesta =)

Lämpöhän jää vähän koholle kun raskaus alkaa, ja itselläni on ollut molemmissa raskauksissa, joista toinen hormonihoidoilla ja toinen luomusti alulle saatu, ollut ensimmäisinä viikkoina pientä lämpöä, ja olo on ollut sitä lämpöäkin huonompi.

Mulla normaalilämpö vain n.36.2 ja mulle se 37 aiheuttaa jo aika surkean olon.

Mutta mun kohdalla se ainakin on ollut vaan alkuraskauden oire jonka olen ajatellut liittyvän tuohon hedelmöittymiseen ja hormonitoimintaan joka " jää päälle" kun raskaus alkaa.

Nazuli, tyttö 06/06 ja rv14+4

Vierailija
2/6 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa mulla taisi olla nelisen viikkoa pientä kuumetta. Alkoi jo ennen kuin plussasin. Jostain syystä toista odottaessa ei ollut selvää lämmönnousua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menossa nyt rv 5+4 ja parisen viikkoa on ollut lämmöt 37,3-37,5 astetta. Siitä taitaa johtua tämä alituinen palelluskin.. Kuuluu varmasti asiaan.

Tinttana

Vierailija
4/6 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin kuitenkin lääkäriin menoa jos kuume jatkuu, koska hoitamaton tulehdus elimistössä voi olla vahingollinen vauvalle, ja luulen mitä aikaisemmassa raskaus niin sen enemmän. näin meille sanoi erikoislääkäri kun emme olisi halunneet aloittaa antib rv24 kun tulehdusarvot olivat melkein 200 ja mitään kuumetta ja hengenahdistusta kummempaa oiretta ei ollut.

eli nykyään on turvallisia antib ja hoitamaton tulehdus on aina riski. itse en koskaan katsoisi kuumetta neljää viikkoa, raskaana tai ei.

Vierailija
5/6 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muita oireita ja kuumekin kuitenkin pientä, jos maksimissaan 38.

Toki jos huolestuttaa voi lääkärissä käydä mutta itse en suostuisi mitään lääkkeitä ottamaan kuin enintään panadolia jos olo ei tuosta pahene.

Vierailija
6/6 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mene ohi esim tämän viikon lopun jäljiltä niin käy lääkärissä. Voivat katsoa tulehdusarvot jne.

Mutta tuo tulehdus ei mene kyllä kohtuun jos perus flunssasta on kyse.

Raskaana ollessa helpommin sairastuu moniin pöpöihin..

Immuniteetti suoja kun laskee äidillä. Tavallisesta flunssasta ei ole mitään vaaraa lapselle!

Itse sairastin poskiontelon tulehduksen ja kolme viikkoa flunssaa alkuraskaudessa. Kuumetta oli monta päivää yli 38astetta. Lääkettä ei korvalääkäriltä herunut. Hyviä kikka kolmosia kylläkin olon helpottamiseen. Poskiontelon tulehdus ( joka siis lievä) helpotti ajan kanssa myös näillä kepuli konsteilla.