Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että, noita yrittäjien lapsia, kun teetetään töitä!!!

Vierailija
07.02.2008 |

voisivat vähän ajatella mihin hommaan kakaransa pistävät.

Käytiin täällä pienellä paikkakunnalla sisustukaupassa lauantaina ostamassa tarvikkeita, maaleja yms ja palvelemaan tuli 13v. tyttö. Omistajan tunnen ulkonäöltä ja utelin tietysti tytöltä kenen tyttö on ja ja minkäikäinen.

Pyysin sitten, että onko muita myyjiä paikalla, kun halusin tarkemmin tietää tuotteista, mutta sanoi, että on mutta varattuna ja jonoa oli jo 4 asiakkaan verran. Kyseli sitten, että mitä haluan tietää maaleista, ihan kuin uskoisin lapsen tietämystä.

Siis eikö yrittäjät voisi lapsillansa teettää muita hommia kuin asiakaspalvelua. Jos menen johonkin erikoiskauppaan, niin kyllä haluan ammattitaitoisen myyjän.

Odotin sitten vuoroani ja omistaja kertoi, että tulee työntekijät niin kalliiksi, teettää siksi viikonloppuja tyttärellään. Huhhuh sanon minä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kamala tilanne, kun olisin kysellyt arkuista ja hautajaisjärjestelyistä, eikä muita ollut paikalla. Ehdotti, että ottaisin yhteyttä seuraavan päivänä kun on omistaja paikalla.

Ihan asiallinen oli, mutta ei kuulunut mielestäni sinne paikkaan : /

Vierailija
2/8 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lypsykarjatila ja aion teettää töitä lapsillani navetassa ja pellolla kun kasvavat tuosta leikki-ikäisestä isommiksi. Tämä on perheyritys ja lapsetkin saavat oppia mistä se raha tulee elämiseen, heidän, farkkuihinsa, mäkkäri-eväisiin, harrastuksiin, ajokorttiin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaan tyytyväinen että pääsin isäni omistamaan firmaan töihin, sain siitä palkkaa, ja opin nuorena myös sen että raha ei ilmaiseksi tule. Nyt oma tyttäreni on ollut isäni " juoksutyttönä" parina kesänä, ja tienannut omaa rahaa.

Miehelläni on myös yritys, mutta ei oikein keksitä mitä lapset voisivat siellä tehdä. Vaatisi melkein ajokortin, joten ihan nuorena eivät isänsä firmaan töihin varmaan mene?

Vierailija
4/8 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä miten hyvin ois tiennyt.

Ja minä olen ainakin kiitollinen siitä, että olen saanut olla perheyrityksessämme pienestä pitäen töissä. Tosiaan kuten edellinen sanoi, niin rahan arvon on kyllä oppinut: meillä ei saatu viikkorahaa, vaan rahaa sai tekemällä työtä. 7-vuotiaana aloitin siivoamalla toimistoa, ja 15-vuotiaana tiesin työstä jo paljon.

Itsekin olen yrittäjä, ja aion todellakin opettaa lapsille työntekoa pienestä pitäen. Olen itse huomannut, että yrittäjien lapset ovat työmarkkinoilla työmoraaliltaan parhaimmistoa.

Vierailija
5/8 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikahommia jossain, se olisi ollut mukavalla tavalla " aikuista" eikä ylimääräinen rahakaan olisi haitannut. Mutta meillä tai sukulaisilla ei ollut firmaa tai maatilaa ja mun vanhemmat suhtautuivat lasten työntekoon ajatuksena tosi negatiivisesti. Olin ihan kade kavereille, joilla sellainen mahdollisuus oli.

Onko kellään toisin päin, siis että maatilalla tai perhyrityksessä " raatanut" olisi kadehtinut kavereiden vapautta?

Vierailija
6/8 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että te ihmiset olette ahdasmielisiä pösilöitä. Valitatte siitä, että nuoret saavat työkokemusta ja ylipäätään suostuvat tekemään työtä. Jos jaksaisin tuntea häpeää puolestanne, niin sitä saisi tuntea riitämiin, kehtaattekin moisesta valittaa.

13-vuotias voi tietää maaleista paremmin (kuin te tai aikuinen myyjä) ja muistakin asioista, jos on koko ikänsä esim. ollut mukana yrityksen toiminnassa. Näistä tyypeistä tulee just niitä asiantuntijoita, elleivät ole jo. Olen niin paljon toistaitoisia aikuisia nähnyt, että ihan yököttää.

Nyt katsokaa pitkään sitä omaa peilikuvaanne ja tunkekaa ne ennakkoluulot syvälle sinne minne päivä ei paista.

Vierailija
7/8 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän johtuu, että joka ikinen ’yrittäjän lapsi’ jonka tiedän on kova tekemään töitä ja jos joku työ loppuu niin uusi paikka löytyy nopeasti? 🤔

Vierailija
8/8 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEilläkin oli pomon poika kesätöissä viime kesänä. Pomo laitto poikansa pylväsporakoneen ääreen poraamaan metallitankoon reikiä. No eihän siinä mitään, mutta kun pomo ei valvonut touhua mitenkään eikä raaskinut laittaa vakkareitakaan valvomaan hommaa. Poika sitten oli yrittänyt ottaa jumittunutta tankoa pois poran terästä poran ollessa vielä käynnissä ja hanska tarttui pyörivään terään. Oli onni, ettei pojalta repeytynyt sormia pois. Oli turvoksissa ja pahan näköinen pojan käsi tuon jälkeen, mutta oppiipahan työntekoon.