Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

liikkeet tuntuvat jo 13+6! muita, joilla tuntui aikaisin?

Vierailija
07.02.2008 |

Esikoista odottaessa tunsin jo viikolla 15+ jotakin ensimmäiset liikkeet. Nyt viikon verran on ollut ihan selviä tuntemuksia ja tänään ne ovat niin selkeitä, ettei voi kyllä erehtyä. Söin äsken suklaapatukan, ja hirveä touhu alkoi masussa. Se on kuin napakoita kuplia, kutittaa (mutta ei siis todellakaan mitään ilmavaivoja).

Tuntuvat aina samassa kohdassa oikealla selvästi, mutta vasemmalla ei juurikaan tunnu. Sama oli esikoisen kanssa. Onkohan mulla jotain herkempiä hermoja siinä kohdassa? :) ihanaa kuitenkin!!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varaudu siihen, että kukaan ei usko. " Pieru se vaan kiertää..."

Vierailija
2/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokalta 12+ viikolla ja kolmannelta 11+5 (tarkka päivä jäänyt mieleen kun niin aikaisin tunsin) Terveydenhoitaja sanoi, että uskoo, että voin tuntea, mutta yksi ystäväni väitti, etten voi mitenkään tuntea noin aikaisin. Mutta tunsin jo 15 viikolla liikkeet mahan päältäkin...kokeilepa itsekin, jos tuntisit! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin olla sitäkin. Sikiö on tarpeeksi voimakas tuottaakseen tunnettavia liikkeitä vasta n. rv 15-16 tienoilla ei todellakaan 11+.

Vierailija
4/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sanoi, suolisto tekee tilaa kohdulle, joten suoliston liikehdintä voi tuntua hieman eri kohdassa kuin ennen. Sikiö ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi voimakas noilla viikoilla aiheuttaakseen tunnettavia potkuja.

Vierailija
5/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes ole raskaana!

tuntemuksesi voivat siis olla jotain muutakin... :)

Vierailija
6/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että kun ei aikaisemmin ole ilmavaiva ongelmia, niin niitä sitten yhtäkkiä tulee ja jää pysyväksi ongelmaksi. Mulla kuitenkin kyseessä kolmas raskaus ja tiesin miltä ne potkut tuntuu. Olen kyllä huomannut, että suurin osa sanoo, että valehtelet, mutta mun terkka sanoi, että tietää kyllä, että jotkut tuntevat aikaisemmin ja uskoi mua.

t:3

Vierailija
7/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisesta rv 12.

Ja ei todellakaan ollut mitään pieruja ja suoliston mutkia vaan niitä liikkeitä.

Ei silloin tietenkään mitään potkuja yms tuntunut. Vaan enemmän sellaista kokonaisvaltaista.

Kyllä ne vauvat jo tuossa vaiheessa siellä liikkuvat ja toiset vain tuntevat sen herkemmin.

Rv 13++ kuunneltiin neuvolassa sydänääniä ja th:kin tunsi doplerin välityksellä kun vauva liikkui =)

Ja hyvinkin kokenut th tuskin erehtyy tuossa asiassa.

Hassua kun täällä ihmiset eivät tahtdo uskoa. Mutta oma lääkärini ja th ovat aina uskoneet ja merkanneet neuvolakorttiin että liikkeet tuntuvat

Vierailija
8/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkö suolten siirtymää sekin on kun potkii vielä vaikka jo syntynyt...

Vierailija
9/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. ja tässä 3. raskaudessa ekat liikkeet rv 12+jotain. Ensimmäisellä kerralla meni yli 20 viikkoa ennenkuin keksin liikkeet. Eli uskoisin että jollain tavalla se liikkeen tuntu jää johonkin kohdun lihasmuistiin tms. ja sen tunnistaa jo varhain.

Vierailija
10/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken kävin selälleni lattialle ja ne tuntuvat mahan päältäkin!!! Olen kylläkin hyvin laiha, voisiko se auttaa? T. AP

Vierailija
11/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti Th saattaa sanoa noin, kun on tärkeää että odottaja luo tunnesiteen sikiöön, olisi tylyä tyrmätä odottajan " hempeät" kuvitelmat.

Vierailija:

Kumma juttu, että kun ei aikaisemmin ole ilmavaiva ongelmia, niin niitä sitten yhtäkkiä tulee ja jää pysyväksi ongelmaksi. Mulla kuitenkin kyseessä kolmas raskaus ja tiesin miltä ne potkut tuntuu. Olen kyllä huomannut, että suurin osa sanoo, että valehtelet, mutta mun terkka sanoi, että tietää kyllä, että jotkut tuntevat aikaisemmin ja uskoi mua.

t:3

Vierailija
12/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitäkö suolten siirtymää sekin on kun potkii vielä vaikka jo syntynyt...

Vierailija
13/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä epäuskoiset eivät usko vaikka sanoisi mitä koska kuvittelevat tietävänsä paremmin.

Tai sitten ovat vain kateellisia eivätkä tahdo myöntää sitä että joku voi olla herkempi vauvan tuntemuksille kuin itse on.

Mutta sittenkun se sattu omalle kohdalle niin pakko sitä on uskoa.

Vierailija
14/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mahan päältä tuntuu?

Käypä jossain katsomassa minkä kokoinen sikiö on noilla viikoilla.

Liikkeet eivät kerta kaikkiaan voi tuntua mahan päältä, sikiöllä ei ole voimaa sen vertaa.

Vierailija:

Äsken kävin selälleni lattialle ja ne tuntuvat mahan päältäkin!!! Olen kylläkin hyvin laiha, voisiko se auttaa? T. AP

Vierailija
15/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat erottaa ne vauvan liikkeet suoliston liikeistä koska ovat samoissa kohdissa? Myöhemmin tokikaan ei voi erehtyä koska kohtu lapsivesineen peittää muun...

Vierailija
16/16 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi