Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt myönnän sen: Me olemme maailman surkeimpia lemmikin omistajia!!!! :(

Vierailija
07.02.2008 |

Koira on aivan hermoheikko. Mulla kärähti viime yönä tuon koiran kanssa. Tuli peloissaan häiritsemään yöuniani, tälle viikolle se olikin jo neljäs yö (lue, joka yö tällä viikolla), että jouduin koiran takia heräämään. Muutenkin olen aivan superhyperväsynyt.

Mulla kärähti niin pahasti, että telkesin koiran eteiseen. No tottakai sehän tykkäsi siitä ideasta ja haukkui sitten siellä.

Noin iäkästä koiraa ei kukaan huoli, joten kärsittävä on sen loppuelämä tai vietävä se hiivatti soikoon piikille.

Ei ole montaa kuukautta, kun jouduttiin luopumaan sisälle kuseksivasta ja paskovasta kissasta.

Meille ei taida enää tuon koiran jälkeen koskaan tulla lemmikkiä ja myönnän sen olevan erittäin viisas ratkaisu. :(

Rakastamme eläimiä, mutta pakko se vaan on myöntää, että kun on huono omistaja, niin sitten on huono...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmettelen, jos koira ei hetkessä asettuisi eteiseenkin (paitsi jos se on totutettu siihen, että saa nukkua isäntäväen kanssa samassa huoneessa tai jopa samassa sängyssä). Meillä koira on 3 kuukauden iästä lähtien nukkunut yönsä joko eteisessä tai ulkona tarhassa. Alkuun oli totuttelua, mutta aika pian oppi siiheen. Päikkäreitä on otettu koiran kans yhdessä, minä nukun sohvalla ja koira vieressä lattialla.

Vierailija
2/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira on noin hermoheikko se oikeasti kärsii siitä. Varsinkin jos omistajakin kohtelee sitä noin.

Onko koiraa asian tiimoilta käytetty lääkärissä? Yritetty saada ongelmaa koulutuksen avulla aisoihin? Rauhoittavia tuotteita (esim. DAP-haihdutin)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika jätti pissimisen, kun leikattiin. Parempi tosiaan, ettet lemmikkejä ota =(

Vierailija
4/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtimaan kykenemättömille pitäisi tehdä psykologiset testit ennen kuin teille antaa yhtäkään eläintä...otetaan elukka, tapetaan elukka, otetaan elukka, tapetaan elukka..

Vierailija
5/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet OIKEIN siinä jos lopetat koiran.

Vierailija
6/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläintä!!

Vierailija
7/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin huolia hänet. :)

Vierailija
8/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantyylinen tapaus, joten tiedän, mistä puhut. Vanhemmiten koirille käy kuten ihmisille, perusluonteenpiirteet korostuvat.

Omalla koirallani pelkääminen rajoittuu ulkonaoloon, mutta myös kaikkea muuta ei toivottua käytöstä on tullut ikääntymisen myötä. Hyvin käyttäytynyt koira on alkanut haukkumaan korvia särkevästi yms. Näihin on vaikea tottua vuosien jälkeen, mutta minkäs teet. Koira on tullut vanhaksi.

Jos koirasi käytös on muuttunut hyvin nopeasti, käyttäisin sen eläinlääkärissä. Joskus muutos käytöksessä voi olla oire esim. vakavasta sairaudesta. Muutoin kehoitan sinua vetämään henkeä ihan kuten lastenkin kanssa. Tiedät, mistä ei toivottu-käytös johtuu, mutta olet unohtanut, että eläimet ovat inhimillisiä ja niilläkin on vaiheensa ja hetkensä. Ne eivät toimi kuten koneet vaan vanhenevat ja muuttuvat. Et pysty vihalla hallitsemaan koirasi pelkoa vaan vain pahentamaan sitä.

Tuskin suutut lapsellekaan jos hän herättää sinut yöllä pelätessään jotain? Koira hakee sinusta, johtajasta turvaa ja telkeämällä koiran eteiseen ensinnäkin pahennat sen pelkoa ja toiseksi välität viestin koiralle, ettet ole turvallinen johtaja.

Oman koirani kohdalla olen joutunut miettimään, mikä on se raja käytöksessä, ettei koirankaan ole enää hyvä olla. Toistaiseksi se raja ei ole tullut vastaan, en usko, että sinunkaan koirasi kohdalla. Näissä tilanteissa sitä sitoutumista juuri punnitaan.

Vierailija
9/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On henkistä kiusaamista etsiä sille uusi koti.

Kuule koiria on tässä maassa ihan tarpeeksi.

Vierailija
10/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lukaisemalla avaus.

Vierailija
11/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että mua ärsyttää tuollaiset ihmiset, ja sitten vielä kehtaa sanoa, että muka rakastaa eläimiä... PAH!

Vierailija
12/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-v on joillekin roduille jo hyvin vanha.

Vierailija
13/13 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne levittävät eläimen luontaista feromonia, googlaa feliway haihdutin