Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä on sinusta ihanteellinen kotihoidon pituus lapselle? Kauanko itse olit kotona?

Vierailija
07.02.2008 |

Minä sanoisin että ihanne 3-4 vuotta, itse menin töihin kun esikoinen oli 4,5 ja kuopus 2,5 v.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen jälkeenkin. Nyt nuorin on 5-vuotias ja hänkin saa olla kotihoidossa.

Vierailija
2/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten koulun alaluokilla on kiva, jos ei tarvitse tulla tyhjään kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan ekan kanssa kotona 3 vuotta, niin kyllä mun mielestä sen toisenkin kanssa pitää olla saman verran. Ja jos vielä kolmannen haluaa, niin hänellä on aivan samat oikeudet kuin muillakin lapsilla. Vai miksi pitkä kotihoito olisi ainoastaan esikoisen oikeus ja muut sitten viedään tarhaan kun ovat 9 kk kun rahat ei riitä pitämään äitiä kotona noin 10 vuotta.

Mikä olisi tähän sopiva ratkaisu?

Vierailija
4/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ehkä niin, että nuorin on 2. tai 3. luokalla.

Minä olen tähän mennessä ollut hoitovapaalla 5v. ja nyt kun kuopuksesta loppuu kotihoidontuki, alan perhepäivähoitajaksi. Parempipalkkaiseen työhön aion mennä sitten kun lapset ovat koulussa.

Vierailija
5/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen kaipaa jo kavereita.

Vierailija
6/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ehkä noin 3 vuotta.

Kaksi lasta olen joutunut aikoinaan viemään mummille hoitoon 10 kk ikäisinä, koska olen perheen enemmän ansaitseva puoliso. Tosin hoitopäiviä oli vain 1-2 vkossa, koska teen vuorotyötä.

Iltatähteä aion hoitaa kotona 1-vuotiaaksi, sitten on palattava työhön.

Vierailija
7/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksessä on se vika että oletetaan vain yhden vanhemman pitävän näitä vapaita. Meillä isä oli hoitovapaalla 9 kk ja lasken sen kyllä ihan kotihoidoksi, vaikka itse kävin töissä.

Oli muuten ihanaa aikaa, töiden jälkeen voi helposti pyörähtää jumpassa tai shoppailemassa tms. ja lapsi hyvässä hoidossa. Mies sai kyllä aina halutessaan vapaaillan myös.

Vierailija
8/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista elämää te vietätte ja mitä teillä kotona tehdään, jos koet että lapsen pitää ehdottomasti mennä yhteiskunnan järjestämään hoitoon saadakseen kokea näitä minusta ihan normaalielämään kuuluvia asioita.

Tottakai lapsilla on kavereita ja harrastuksia!

Vierailija
9/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kysymyksessä on se vika että oletetaan vain yhden vanhemman pitävän näitä vapaita.

Kotihoito on kotihoitoa, ei sillä ole väliä onko kotona äiti vai isä.

ap

Vierailija
10/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin noin, koska YLEENSÄ äiti on kotona. Olisi tietty pitänyt kirjoittaa " kauanko jompi kumpi oli kotona"

ap

Vierailija
11/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että viimeistään 4 v pitää laittaa tarhaan. Se on hyväksi.

t. itse kouluun asti kotihoidossa ollut, joka oli koulussa suuria sopeutumisvaikeuksia.

Vierailija
12/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kotona nyt 3,5 v ja esikoinen on 3 vuotta. Kuopus on 10 kk ja ainakin tämän vuoden loppuun pystyn olemaan kotona. Sitten isompi menee kokopäivä hoitoon ja pienempi (silloin 1v9kk) osapäivähoitoon.

Vierailija
13/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis vastaisin kuinka kauan itse olin kotona, se ei kertoisi mikä oli lapsen kotihoidonpituus. t.9

Juu tiedän, pikkujuttu, mutta ne on juuri nämä asenteet mitkä näkyvät aina ja kaikkialla ja niitä vastaan pitää taistella. Ei siis millään pahalla tarkoitettu.

Vierailija
14/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin vähän eri asia tavata kavereita päivittäin/lähes päivittäin kuin esim. kerran viikossa harrastuksen parissa. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi, ei tarvitse hikeentyä.

6

Vierailija
15/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Helsingistä kotoisin ja koko piha ja naapuristo oli täynnä lapsia. Mutta vapaa leikki ei kehitä sosiaalisia taitoja. Olin jossain vaiheessa srk:n kerhossakin, mutta en ikinä päässyt porukkaan mukaan. Olin täysin ulkopuolinen, koska en osannut mennä mukaan.

Minä olen sitä mieltä, että satunnaiset kerhot eivät kehitä sosiaalisia taitoja ja sitä, että oppii tulemaan toimeen isossa ryhmässä.

Vierailija
16/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille tulee kolmas, mies jää häntä kotiin hoitamaan äitiysloman jälkeen.

ap

Vierailija
17/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sitten taas turhaa saivartelua ja itsensä korottamista ruveta nysväämään detaljien kanssa. Et sinä nyt niiiin erikoisen ihmeellinen perheinesi ole!

Vierailija
18/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä naapurustossa/lähipiirissä niin paljon kotihoidossa olevia samanikäisiä kavereita, että tapaatte heitä päivittäin kotona? Ei kovin moni päivähoidossa oleva nimittäin jaksa viettää kaikkia iltoja kavereittensa kodeissa. Eikä kukaan järkevä vanhempi sitä sallikaan.

Vierailija
19/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ne on kehittyneet. Kukaan ei käynyt esim. eskaria, vaan olivat kerhossa kouluikään asti. Kun nyt 5.-luokkalainen tyttömme meni kouluun, ei hänen opettajansa huomannut tytön sosiaalisissa taidoissa mitään eroa tarhalapsiin verrattuna. Kaikki lapsemme ovat sopeutuneet kouluun todella hyvin, vaikka ovatkin kotihoidettuja.

Vierailija
20/37 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaiset ovat sosiaaliset taidot. Mutta minun lapsillani on minun geenini ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että tahaan pitää mennä.

15 - olikohan se näin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi