Kukaan päässyt eroon HENNAVÄRISTÄ?
Eli siis vuosia hennalla värjäystä takana ja haluaisin takaisin omat vaaleat hiukset. Mikä avuksi? Pliis elä ehdota hiusten ajelua, sen oon kuullu monesti!!
Kommentit (14)
Jos haluat vaalean, niin kasvattamalla hennattu hius pois.
Ei henna lähde oikein muuten kuin kasvattamalla pois.
Kasvattaminen on valitettavasti ainoa keino. Leikkaat niin lyhyeksi hiukset kun uskallat ja sit vaan kasvatat loput veks. Jos lähdet jollain värinpoistolla pelleilemään niin voi olla että sun hiukset tippuu itsestään eikä tarvii leikata.
Olen pahoillani, samat sanat kuin edellisillä: kasvata pois. Itse tein sen niin, et ensin annoin kasvaa pitkän tyvikasvun, sit leikkautin koko tukan keskipitkäksi, ja annoin taas kasvaa lisää, toisella kampaajareissulla pari kk myöhemmin leikattiin sitten loput hennatut osat pois. Sain ihan nätin, naisellisen lyhyen mallin, ja kasvatin sen takaisin pitkäksi. Ja oma väri, ajoittaisilla vaaleilla raidoilla, ollut siitä asti.
Voit kokeilla sävyteshampoota peittämään hennaa, mutta ne vie väriä tummemmiksi. Jos hennasta haluaa vaaleampaan, ei auta kuin kasvattaa pois.
Minä olen kerran. Käytin hennaa vuosia ja juttelin muutaman kampaajan kanssa. sanoivat, ettei saa pois. Kunnes tapasin kampaajan, joka suostui yrittämään ja sanoi, ´että siitä voi vaikka vihreä `. Otin riskin ja ja ajattelin, että vedetään sitten koko lyhyt tukka pois, jos niin käy. Operaatio kesti kolme tuntia, useita värinpoistoja ja sitten värjäys päälle, joka oli lähellä oletettua omaa väriä. Tulos oli onnistunut.
Kysyisin neuvoa vaikka jostain kampaamokoululta, missä opettajia. Hennaa ei tietääkseni enää hirveästi käytetä, kun siitä on vaikea päästä eroon.
Tästä minun tapauksesta on kulunut aikaa ainakin 20v ja kampaajakin kuollut, joten en voi paikkaa suositella.
Mä luin edelliset viestit ja luulen, ettei haluta edes yrittää, koska riski epäonnistumiseen on suuri. Tämän minun kampaaja oli tuolloin varmaan joku 60v niin, että tunsi kaiken maailman mahdollisuudet värinpoistoon. Kampaajallehan epäonnistunut tulos on ikävä niinkuin asiakkaallekin. Mutta ei kannata myöskään sanoa, ettei se voi millään onnistua.
Jos siinä kasvivärissä on yhtään mukana indigoa niin kuin usein on, vaakennuksesta saa tulokseksi vihreät tai vaaleansiniset hiukset. Jos on puhdasta hennaa, se voi vaalentua kohti vaakeampia oranssin sävyjä. Mutta jos mukana on indigoa, se henna voi vaalentua lähes olemattomiin ja puhdas sininen jää jäljelle. Lisäksi jos on jo tyvikasvua, se osa, jossa ei ole sitä hennaa, vaalenee normaaliin tapaan ja selvästi enemmän, sieltä yläpuolelta. Sitten ei auta muu kuin leikata tai värjätä koko pää tummaksi. Jaa mistäkö tiedän…? :/
En tiedä toimiiko hennaväriin, mutta itse vaalensin kestovärin c-vitaminilla ja hilseshampoolla. Youtubesta löytyy aiheesta videoita hakusanoilla "vitamin c hair dye removal".
Parasta lie kasvattaaväri pois siten, että värjäät juurikasvun tavallisella hiusvärillä askel askeleelta lähemmäs omaa väriä. Kestää kyllä kauemmin kuin se, että kasvatat vaan kerralla pois, mutta liukuvärjätty tukka voi olla jopa hienon näköinen, kun taas jyrkkä raja näyttää yleensä aika karulta.
Vierailija kirjoitti:
Parasta lie kasvattaaväri pois siten, että värjäät juurikasvun tavallisella hiusvärillä askel askeleelta lähemmäs omaa väriä. Kestää kyllä kauemmin kuin se, että kasvatat vaan kerralla pois, mutta liukuvärjätty tukka voi olla jopa hienon näköinen, kun taas jyrkkä raja näyttää yleensä aika karulta.
P.S. Kun oma tukkasi kerran on vaalea, käytä tähän kevytvärejä. Ihan turha vaurioittaa hiuksia kestovärillä, koska ne vaaleammat kestovärit sisältävät myös vaalentavia ainesosia joita sinä et tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P.S. Kun oma tukkasi kerran on vaalea, käytä tähän kevytvärejä. Ihan turha vaurioittaa hiuksia kestovärillä, koska ne vaaleammat kestovärit sisältävät myös vaalentavia ainesosia joita sinä et tarvitse.
Mitä kevytvärejä suosittelisit hellävaraisempina vaihtoehtoina?
Kasvattamalla. Hennaa voi toki myös yrittää vaalentaa värinpoistoilla, mutta niiden lopputulos voi olla lähes mitä tahansa.