sukellus kestovaippa suohon
Nyt on alkanut tämä kestovaippa tanner viimein kiinnostamaan myös minua. Meillä on pian puolivuotias tyttö jolle olen kestovaippaa miettinyt. Haluan vaipan joka toimii kuin kertakäyttövaipat siis ei liikaa liikkuvia osia . Mielummin vain yksi paketti joka asetetaan paikoilleen tai korkeintaan yksi lisä osa joka on helppo asentaa ja josta heti päällepäin näkee miten sen kuuluu olla. Esim. äitiyspakkauksen kesto vaippa osotautui mahdottomaksi asenta kun ei mitään ohjeita ollut mukana. Eipa siis tullut tuota käytettyä kertaakaan.
Tyttö painaa reilut 7kg eikä mitään tietoa mitä kokoa vaippoja kannattaa hankkia. Onko markettien kestovaipat hyviä vai ihan huuhaata. Pitäisikö sittenkin tutkia kirppari tarjonta. Mutta mikä on sen helpon vaipan merkki /nimike? Auttakaahan nyt alkuun tämän kertakäyttö äiti.
Nuttu isona KYSYMYSMERKKINÄ
Kommentit (9)
Joku joskus mainosti että kestovaippojen aatelia ja meillä ainakin paras mitä ollaan kokeiltu.
Harsot ja villahousut oli vastasyntyneenä ihan hyvät.
Kyselit markettien vaipoista. Ainakin citymarket myy poplini kestovaippoja. Meillä on ollut heidän All in one- malleja. Ne on halvempia kuin fuzzit ja kuivii hitaamin, mutta muuten toimii yhtä hyvin.
Fuzzi on taskuvaippa joka vaatii kasausta mutta popolini on all- in- one eli valmis heti käyttöön.
ki-ra
Oma tekoiset taskuvaipat ovat meillä kestäneet parhaiten. Minusta on kätevää jos voi saada vaipan osat kuivumaan mahdollisimman moneen osaan ts mahdollistaa kuivumisen aika nopsaan ilman kuivausrumpuakin. Ja sitten voi aina tarpeen vaatiessa lisätä imua. Minusta on ollut myös kätevää tehtailla itse käyttämättömista pyyhkeistä muotoon ommeltuja lisä imuja. Kun ne tarpeeksi hyvin muotoilee toimivat erittäin hyvin all-in-one ja taskuvaipoissa.
siinäpä se kysymys olikin. Mistä noita voi tilata/ostaa? Jossain nettipuodissa näytti olevan kuukauden jono. Ja meneekö lähes 6 kiloiselle tytölle M vai L koko?
vaippoja löytyy Kestovaippainfon nettikirpparilta, Huuto.netistä ja Babyidean (babyidea.fi) kirpparilta ainakin. Ja oman paikkakunnan vaippakirpputoreista ja kestovaippahulinoista löytyy tietoa myös tuolta infosta. Kannatan käytettyjen hankkimista kun se ero imukapasiteetissa on huikea, paitsi tietenkin jos kyseessä on kerran kokeiltu ja huonoksi havaittu malli joka lähtee kiertoon heti. Mutta silloin joku onnekas saakin uutta vastaavan vaipan käytetyn hinnalla.
Varsinaisista housuvaipoista en tiedä, mutta olen lukenut että jotkut laittavat nepparillisen taskuvaipan nepit kiinni vaan ja pukee vaipan kuten housuvaipan. Ja sitten on tietysti harkkahousuja eli pikkarimallisia kestovaippoja jotka imee yhdet pisut muttei paljon muuta. Itse en ole vielä päässyt näihin perehtymään tämän kummemmin, toivottavasti joku kokemusta omaava vastailee myös ;)
All-In-One tai AIO taitaa olla sellaisen vaippatyypin nimi, jossa on tasan se yksi osa. Meillä on käytössä kahden (tai välillä kolman) liikkuvan osan malli eli taskuvaippa. Siinä on vaippa ja sitten se osa, jonka on tarkoitus imeä pissa. Tämä imevä osa tungetaan siinä vaippahousussa olevaan taskuun. Kolmas osa tulee siitä, että unille mentäessä niitä imeviä osia tungetaan sisään kaksi tai jopa kolme. Mahdollinen lisäosa on vielä se, jos haluaa käyttää riisipaperia vaipan sisäpuolella. Se helpottaa kakkojen siivoamista pönttöön, mutta ei ole välttämätön.
Meillä on Fuzz Bunz-merkkisiä vaippoja ja ovat ainakin meidän pojilla tähän asti toimineet hyvin. Niissä kiinnitys on neppareilla ja siitä jotkut eivät tietääkseni pidä, vaan käyttävät mieluummin tarrakiinnitteisiä. Ainakin Muksut merkkisen tällaisen tiedän. Kestovaippainfossa http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/?hae_vaippanimet=1 on tietokanta, josta löydät eri vaippamerkkien myyjiä. Niitä merkkejä ja malleja tosin on niin paljon ja jargon niin erikoista, että minulta meinaa aina mennä sormi suuhun koko infon kanssa, mutta tuosta tietokannasta löytyy kyllä eri vaippamallien myyjiä, jos ensin tietäisi, minkämerkkisiä vaippoja etsii.
tilanteisiin (eli päiväksi pienempi vaippa ja yöksi ja päiväunille enemmän imevä.) Ja niiden Fuzzien oikea nimi olikin sitten Fuzzi Bunz, ei Fuzz Bunz, joten tuosta tietokannasta löytyy sillä nimellä. Minä jostain syystä muistan tuon aina väärin.
Kiva kun olet uskaltautunut tähän suohon! :)
Komppaan minäkin noita taskuvaippoja; kuivuu nopeasti ja on helppoja käyttää. Alkuun pääsee hankkimalla kokeeksi vaikka kaksi eri valmistajan taskuvaippaa ja käyttämällä imuina kotoa löytyviä ja jo useaan kertaan pestyjä (lue: imukykyisiä) harsoja. Muita taskuvaippamerkkejä löytyy monilta kotimaisiltakin valmistajilta esim. Ronjalta ja Muksuilta. Valmistajilla on myös suuntaa-antavat kokotaulukot jotka menee painon mukaan (kuten kertisvaipoissakin) mutta kannattaa ottaa valmiiksi vähän isompi koko esim. jos painon perusteella kävisikin vielä s niin ota m. Jos ostat fleece-pintaisia vaippoja niin kiinnitä huomiota sitten käyttämääsi pesuaineeseen. Kestovaippainfon sivuilta löytyy pesuainetietokanta johon kannattaa perehtyä.
Olen ymmärtänyt että käytetyt vaipat olisi parempia kun ihan uudet ja lisäksi hieman vielä epäilyttää kuinka tässä nyt käy joten kiinnostaisi ostaa " halvalla" pari käytettyä vaippaa kokeeksi ja katsoa kuin tämä onnistuu. Onko(on varmasti) siis ihan kestovaippa kirppareita ehkäpä jopa netissäkin. Laiskana en vielä ole ehtinyt itse etsiä mutta jos nuo lapset antaa äidin vielä hetken surffata niin aijon nyt ottaa itsekin selvää. mutta otan linkkejä mielelläni vastaa.
Nyt kiinnostaviilta kuulostaa nuo kaikki yhdes koos vaipat ja muksu taskuvaipat joita oli tuossa meidän marketissa myynnissä.
Ai niin onko kestovaipoissa housuvaippoja. Meidän 2,5v tyttö on miltein päivä kuiva mutta on tottunut itse pukemaan vaippansa joten vauvamalli ei onnistu hänen kanssa. Ulos on kuitenkin laitettava vielä vaippa hänellekkin.
... Ronjan&Roopen aio-vaippaa! Istuvat kuin hanska, ja imua löytyy. Värejä ja vaihtoehtoja on tosi paljon. Meillä on näitä 4kpl:tta ja lisää tekisi mieli. Olen tilannut microkuituimulla ja kahdella läpällä, joissa bambua imuina. Pysyy hyvänä ja pehmoisena pesusta toiseen. Kiinnitystapana meillä on nepparit. Falskanneet tasan kaksi kertaa, kun olen laittanut sen huolimattomasti päälle...
Teillekin kävisi suoraan L-koko, mikä menee tosi pitkään! Tämä vaippa on tosi kehuttu kestovaippainfon sivuilla, mistä tämän " löysinkin" eli kannattaa käydä kestovaippainfon sivuilla lukemassa vaipoista lisää, siellä on tietokannoissa kaikki Suomessa myytävät aio -vaipat. Ja vinkki, jos jotain vaippaa on siellä " haukuttu" , niin se on myös oikeasti huono vaippa, sen olen huomannut käytännössä ;o)