>>>Syyssissien loppuviikko 6<<<
Kommentit (28)
Meillä oli taas vähän hankalampi yö takana. esli ois vaan halunnu olla taas tissillä. Nukahti kun söi ja sitten vähän ajan päästä heräsi ja oli niin levoton. Rauhottu sit kahen pintaan ja nukku lopun yötä paremmin. Ite nyt aika väsy... ja vielä kun tuo selkä äity eilen tosi pahaks. Hyvä kun kumartua pystyy ja välillä kävelykin on vaikeaa. Onneks sain iltapäivälle ajan niksauttajalle. Mä en tiedä mitä teen tän selän kanssa!!!
Urhoollisesti kyllä kävin eilen salillakin, On ihan pakko et saa nää läskit pois. Huomena pitäs taas mennä, ellen saa kieltoa tänään. ja lauantaina menen katsomaan veslin kummien viikon ikästä poitsua!
Mutta nyt jaa teksti mulla lyhkäseks. Pakko mennä sohvalle lepäileen, vielä kun pystyn.
Ja tauti on vieläkin päällä, voihan v?%¤&!! Vähän parempi tuo Luksutin onneksi jo on, mutta rohisee vieläkin tosi kurjasti. Ja tietenkin sillä on masukin nyt sitten ripulilla. Olettaisin että se meni antibiooteista ja ostettiinkin sitten heti maanantaina rela-tippoja, mutta ainakaan vielä ne eivät ole tehonneet. Kakkaa ei tule niin paljon että mitään kuivumista tarvisi pelätä, mutta joka pierulla tulee kyllä sellaista ihan geelimäistä pahanhajuista vaippaan. Kurjaa kun rasvauksesta huolimatta peppu punoittaa. Huomenna tilaan uuden lääkärin mikäli aamullakin vielä kakkaillaan tuohon malliin. Antibiootit loppuivat tiistai-iltana joten ehkä ne viel tänään vaikuttavat tuohon mahaan.. On tämä tautiaika ihan pstä!! Piiulle pikaisia paranemisia ja kaikille muillekin potilaille!
Rakkausvauvalle oikein ihanaa reissua!! Voi kun pääsis itekin jo ennen kesää.. Heh, tarvii koittaa miehelle vaivihkaa ehdotella että josko hänen talvilomallaan otettais vaikka joku äkkilähtö.. Edes pidennetty viikonloppu jonnekin edes vähän lämpimämpään.
Uma, älä vaan riko sitä selkääsi salillla!! Jos sä laihtua haluat niin ei se liikunta siinä juuri merkitse. Ainoastaan ruokavalion tukena. Ja tietty kiinteytyksenä, mutta ilman liikuntaakin laihtuu jos syö oikein. Koita huviksesi vaikka niitä painonvartijoiden pisteitä. Niitä on kumminkin tosi helppo noudattaa ja paino putoaa vaikkei liikkuiskaan! Sä kun imetät niin sunhan pitää muistaa syödä 5 pistettä normaalia pistemäärää enemmän. Täysimetyksellä se olis 10.. Mulla on itellä lähtenyt tamminkuun alusta tähän n. 5 kiloa. Oon toki liikkunut paljonkin, mutta pisteillä olen myös ollut tiiviisti. Matkaa olis viel 10 kiloa, tai ehkä jopa 12. Joten kesään mennessä ollaan taas bikinikuosissa. Hehheh, jaa näillä raskausarvilla?? =) Ja tosiaan pudotin aikanani 17kg/6kk enkä kyllä liikkunut juurikaan. Tsemppiä!
No nyt tuo Lapsonen kaipailee jo tuolla parvekkeelle joten gotta go!
Colis ja Luka
Kyllä te olette oikeita sissejä Colis ja Haikarapolska ja muutkin kiloja karistaneet! Kateudella kuuntelen, kun itsellä ei jotenkin ole ollut tarpeeksi motivaatiota tuohon ruokavalion muuttamiseen. Oon samaa mieltä Coliksen kanssa, että ruokavalio on se, joka suurimmaksi osaksi (ainakin mulla) vaikuttaa tuohon painonpudotukseen. Suht koht paljon olen liikkunut aina ja nytkin olen kyllä saanut säännöllisen liikunnan aloitettua, mutta mikäli popsii herkkuja tähän tahtiin, niin eipä tuo paino juuri muuksi muutu. Mutta kesään on vielä matkaa (taidan vain huijata itseäni)
Kovasti tsemppiä Umalle selän kanssa! Toivotaan, että se helpottaisi. Voin vain yrittää kuvitella kuinka rankkaa kipeän selän kanssa on.
Piiulle, Colikselle ja muille sairastupalaisille kovasti tsemppiä! Tuntuu, että taudit edelleen jyllää.
Peikkoäetin kirjoitusta lukiessa tuli niin tuttu tunne. Itsekin olen jotenkin lähiaikoina ollut haikea siitä, että tämä syyssissi kasvaa niin nopeaa tahtia. Kuinka saisi tallennettua muistiin nämä vauvan tuoksut, tuhinat ja hymyn. Juuri eilen kun neiti nukahti viereen tyytyväisenä peukkua imien, niin ajattelin, että tämän hetken haluaisin muistaa vielä vanhana kiikkustuolissa.
Meillä tulossa paljon tasavuosisynttäreitä ja kuumeisesti pohdinkin mitä voisi ostaa 40v kummitädille ja 50v kummisedälle. Olisiko hyviä ideoita?
Miten Kewan uudenvuoden yö sujui? Saivatko lapset ollenkaan nukutuksi?
Fiiulle mukavaa siivouspäivää ja kaikille rentoa torstai päivänjatkoa,
Unikko ja neiti 4kk
Laihdutuksesta! Minä painoin synnytyksen jälkeen kamalat 72 kg ja se on paljon kun oon kuiteskin vaan 163cm. Joulukuussa suutuin läskeihini ja olen ollut tosi terveellisellä ruokavaliolla. Syön 5 kertaa päivässä. Olen lisännyt ruokaani PALJON kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Leivät on vaihdettu täysjyväksi ja ruisleiväksi...viikonloppusin en tarkkaile syömisiäni vaan annan itselleni luvan herkutella kohtuudella. Paino on tippunut melkein pelkällä ruokavalion kevennyksellä nyt 63 kg...ja samalla olen saanut miehenikin innostuun kevennyksestä. Minä kun vastaan meillä ruokaostoksista ja ruuanlaitosta niin teen koko perheelle samaa...Mieheni ajaa siis rekkaa...istuu paljon ja valvoo öisin töissä ja vapaalla tosi laiska harrastaan liikuntaa. Hänellä noita liikakiloja on paljon. Painoi joulukuussa huikeat 125kg. Mutta tällä hetkellä painaa 112kg ja kaikki ihan vaan lähtenyt keventämällä syömisiä.
sonja on kitissyt koko päivän ja nukkunut onnettomat 2 tuntia päikkäreitä. Nekin 3 eri jaksossa. Yö oli ihan mahdoton...voih. Toivottavasti on ohimenevä ilmiö.
Kiitos Colatoffeelle piste vinkistä. Nyt tiedän sit kuinka paljon pisteitä saan syödä päiväsä. En ole tiennyt paljon tämä imetys vaikuttaa. Saatanpa kokeilla pisteitä maanantaista alkaen.
Kävin selän kans siellä niksauttajalla. Olihan se huonossa kunnossa ja tulehustakin oli. Oikeassa ranteessakin alkava jännetuppitulehus. Nyt ei sit liikuntaa tai saunaa noin kolmeen päivään. joten nyt koitetaan ottaa vaan iisisti. tiiä sit miten onnistuu mút...
nyt mentävä vaihtaan vaippa ja syöttään sosetta.
ja kaikkiin muihinkin soppiin, kuten olette huomanneet :) hehee...
Niin, ihan omasta kokemuksestani toteaisin, että joskus on ihan hyvä vaikka maksaa laihduttamisesta, jos yksin ei kykene painoa pudottamaan esim. Tuolla Painonvartijoissa ryhmä voi toimia todella hyvänä tukena omalle laihtumiselle ja se viikottainen kontrolli painon suhteen kyllä motivoi kummasti. Loppujen lopuksi se viikko maksu ei ole hirveän paljon, jos oikeasti miettii kuinka paljon vasataavasti rahaa saa esim. viikossa menemään erinäisiin herkkuihin. Ja kyllä se vain niin on, kuten Colis, Unikko, Risella ovat jo täällä todenneet, että ruokavaliolla on suurempi merkitys laihduttamisessa kuin liikunnalla. Liikunta tehostaa painonpudotusta. Kaikista vaikeinta mielestäni on kuitenkin ylläpitää saavutettu paino, laihduttaminen kyllä sujuu, kun on tarpeeksi motivoitunut hommaan ja kettuuntunut omaan peilikuvaansa. Mun täytyy valitettavasti aina päästä siihen pisteeseen asti, ennen kuin mitään tapahtuu :). Mutta kuinka oppia siihen, että elämänmuutos on pysyvä eikä vain hetken laihdutus huuma?
Onnitteluni Colikselle ja Risellalle erittäin hyvistä pudotuksista! Perässä tullaan!
Paranemista pienelle Luka-pojalle!
Umalle jaksuja selkäongelmien kanssa. Toivottavasti saat siihen pikaisesti apua. Selän ongelmat on kurjia, ne vaikuttavat niin kokonaisvaltaisesti kaikkeen olemiseen. Liikunta voi toki olla hyväksikin, jos liikkeet on tehnyt fysioterapeutti lääkärin valvonnassa. On silloin näistä ongelmista tietoinen ja tietää mikä on hyväksi ja mitä ei missään nimessä saa tehdä. Tsemppiä!
Kewan kuulumiset olivat positiivisia :) Olen todella iloinen puolestasi, että ukko on alkanut nukkumaan nyt noin hyvin. Päivittäin käyt mielessäni, kun uutisissa iltaisin tuosta Kiinan lumitilanteesta, sähkökatkoksista ja nyt Kiinalaisen Uuden Vuoden vaihteesta uutisoidaan. Minun keskimmäinen on muuten syntynyt Rotan vuotena ja on ihan innoissaan, kun on " hänen vuosi" .
Kiva kun Outsakin oli laittanut viestiä! Sun viesteissä on aina jotenkin niin postiviinen ote, vaikka olisi ikäviäkin uutisia. Ihanat tyttöset sulla siellä!
Jotakin muutakin oli kommentoitavaa, mutta en muista mitä...
Rauhaiseloa täällä vietellään. Olivialla toimi vihdoinkin vatsa kolmen päivän panttaamisen jälkeen. Kiinteisiin totutellessa on vatsantoiminta neidillä selkeästi hidastunut. Eilen iltapäivästä maisteltiin päärynää ja se menikin alas ihan eri tavalla kuin porkkana-peruna mössö :).
Minäkin ostan purkkiruokaa, välillä teen itse. Ei paineita, eikä varsinkaan huonoa omatuntoa :) Nykyiset purkkiruoat on niin hyvin tutkittuja, lisäainettomia, että kyllä kelpaa mulle ja neidolle.
Nyt sapuskan laittoon.
Haikarapolska ja Olivia
Puumerkkini laitan talle loppuviikonkin pinolle.
Laihduttamisesta, etta olis edessa, ja jo heti synnytyksen jalkeen se kivasti alkoi pudotakin (ma sentaan max painoin 82kg!) Nyt vaan oon jaany jynttaan tahan 71kg huoh! Ma en muutenkaan syo niin kauheen ' huonosti' , mutta mun on vaan liikuttava enemman, ja lopetettava iltasyominen ja vaalea leipa; sina ne pahimmat.
Allin n. 5kk mitat tanaan (5kk -2pv)
65cm (+2cm)
7500g (+1.2kg)
paa 42 cm
Oon tosi tyytyvainen tuohon painonnousuun, 4kk kun oli kipeena ja painoa ei niin tullukaan!
Meilla seuraava piikki onkin vasta 6kk iassa. Taalla kun ekan saa jo 2kk tarkastuksessa.
Eipa siis muuta kummallista
Kevat terveisin levinia ja Ally 10.9 -
hyvä aloitus meillä! Ü en huomannut pinoa kirjottamisen jälkeenkään. Vasta nyt.. Ü
Fiia