Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

..o0O Torstaihelmiä O0o..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamalle kiitokset kun selvensit sitä käynnistysjuttua! Tosi mielenkiintoista kyllä! Tulehan kertomaan oliko käynnistä apua.. :)

Vierailija
22/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela77: Tosi ikävä tuo sun huono olo. :( Toivottavasti ei toistu. Mulle kävi vähän samalla tavalla yks ilta kun olin nukuttamassa esikoista. Makasin selälläni patjalla ja sitten alkoi tulla hirvee hiki ja oksettaa ja pyörryttää enkä uskaltanut liikkua kun esikoinen oli just nukahtamaisillaan. Olo helpotti sitten kun nousin ylös. Mahtaisko johtua siitä kun kohtu painaa selän verisuonia selällään ollessa, ei saa aivot verta. Pitää yrittää välttää sellaisia asentoja.

Mun selkäkipu ja väsymys on alkanut hellittämään. Nyt jaksan puunata paikkoja ja tehdä viimeisiä valmisteluja ja hankintoja vauvalle (vaikka kaikki onkin jo periaatteessa valmiina, tuskinpa sitä vauvaa kiinnostaa hohtaako täällä paikat puhtauttaan).

Synnytys ja eri kivunlievitysmenetelmät pyörii mielessä. Onko kellään kokemusta spinaalipuudutuksesta? Ajattelin sellaista pyytää jos tarvetta mahdollista saada. Myös ammeeseen olis kiva päästä avautumista odottelemaan. Ei sillä että synnytys menis niin kuin suunnittelee mutta suunnittelen kuitenkin :)

cry-baby 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron toki kuulumiset, jos saadaan jotain tapahtumaan maanantaina...

....noista verenpaineista ajattelin sulle kirjoitella, kun mullahan on ollut koko raskausajan todella alhaiset verenpaineet (mitattu siis neuvolassa, " vanhalla" pumppumittarilla). Kaikkein korkein paine on tainnut olla jotain 102/62, eli tosi alhaiset. Mulla ne ei oo aiheuttanut muuta negatiivista kuin tietenkin huimausta. Mutta toisenlainen kohtaus mulla on ollut muutaman kerran, joka tuntuu ikäänkuin veret pakenesivat kropasta ja pyörtyminen tulee justiinsa. Todella pelottava tunne, mieskin säikähti..... Mulla se liittyy jotenkin verensokereihin ja kehon suolotasapainoon.

Viime viikolla tuli sellainen kohtaus kun menin sänkyyn nukkuakseni. Säikähdin niin kovasti, että soitin kättärille, koska luulin vähintään saaneeni raskausmyrkytyksen tai jotain. Vyöhyketerapeuttini kertoi sitten kaikkien näiden asioiden yhteissumman aiheuttavan nuo kohtaukset, joten nyt on hyvä kun tiedän että on vaan syötävä jotain suolaista. Sitä en tiedä mistä tuo sinulla johtuu, mutta mulla näin. Varsinkin alhaiset verenpaineet on mullekin tuttua juttua. Olitko muuten syönyt jotenkin vähän kun tuli tuo huono olo?... Tai olisiko selällään oleminen voinut painaa otain hermoa. Mulla on joskus niskalihakset painanut näköhermoja mennessään jumiin... Noi on pelottavia tunteita kun ei aina tiedä mistä johtuvat...

Mama -74 rv 38+4

Vierailija
24/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille

Olen vain taustalta seuraillut helmikuisten pinoa säännöllisen epäsäännöllisesti. Itsellä LA on tänään 7.2 :)

Mutta syy miksi nyt halusin kirjoittaa on Mikaela77 :n migreeni.

Itselläni migreenikohtaus alkaa puutumisesta, yleensä oikea käsi ja joskus toinen puoli kasvoista, jonka jälkeen nimimuisti pätkii, eli juuri sentapainen kun Mikaela mainitsi (vaikea puhua, koska sanoja ei oikein tahdo löytyä) joskus puhe menee myös puuromaiseksi ja näköhäiriöitä/ auroja tulee. Lyhyesti kuvattuna itse migreenikohtaus muistuttaa hyvin paljon halvausta ja kun oireet helpottavat alkaa varsinainen särky.

Uskon että kohtaus saattoi tuntua pelottavalta. Joskus mietin että kumpi on pahempi;itse särky vai sitä edeltävä kohtaus.. Se että ei voi hallita kehoaan tuntuu todella pahalle.

Ensimmäisessä raskaudessa minulla ilmeni nämä uudentyyppiset oireet, ja synnytyksen jälkeen kävin viipalekuvauksessa ja neurologilla tarkastuttamassa pääkopan, mutta kaikki nämä oireet johtuvat vain ja ainoastaan migreenistä.

Toivon että sinulle ei enää tule näitä kohtauksia!

Ihanaa loppuodotusta jokaiselle odottajalle ja tietysti jo synnyttäneille super isot onnittelut :)

Vierailija
25/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että mulla sen aiheutti se selällään olo ja vauvan painaminen. Mut on pari kertaa raskausaikoina jouduttu ultraamaan kyljelläni, koska selällään tulee tuo kauhea olo. Luulen, että vauva painaa niin paljon tuonne valtimoihin ja sisäelimiin selällään ollessani, että veri ei pääse kierämään normaalisti. Tuo päänsärky ja " muistinmenetys" oli uutta kuitenkin tuon jälkeen. Toivottavasti ei enää toistu! Huh.

Crybaby kyseli spinaalista. Mä sain sen toisessa synnytyksessä. Ei ilmeisesti anneta ensisynnyttäjälle. Ja uudelleensynnyttäjillekin kai vain siinä tapauksessa jos on odotettavissa nopea synnytyksen eteneminen. Sitä kun ei muistaakseni pystytä lisäämään vaan annetaan aina piikkinä. Enkä tiedä miten monta kertaa sitä sitten voidaan antaa.. Joku minusta viisaampi kertokoon jos tietää?

Mutta mulla oli siis nopea synnytys, 3h. Sain spinaalin kun olin 6cm auki. Oli vain joku anestesiaharjoittelija vissiin, koska työnsi sen ISON neulan 4 kertaa ennenkuin osui spinaalialueeseen! Mä vetäsin samalla överit ilokaasusta ja kuulin mitä sattuu ja puhuin mitä sattuu. Lisäksi nauroin siinä pöydällä niin paljon, ettei senkään takia saanut sitä laitettua loppuvaiheessa :D Mutta vaikutus alkoi suurinpiirtein heti. Mulla se vei jaloista tuntoa ja niistä tuli raskaat ja vaikeat liikuttaa. Mutta supparit lähtivät. En muista aikaa, mutta ehkä n. tunnin päästä sanoin kätilölle että alapäässä tuntuu oudolta. Hän katsoi että olin 10cm auki. Yritin löytää supistusta jotta osaisin ponnistaa, mutta se oli aika hankalaa. Sit mä jotenkin tunsin jotain supistuksen oloista tunnetta ja aloin ponnistaa. Puudutus oli voimakas (en muista sainko vielä sen kohdunkaulanpuudutteen) ja kätilö pystyi ohjaamaan mun synnytystäni niin, ettei tarvinnut leikata enkä revennyt, eli tikeittä selvittiin. Ponnistus oli 6min. Eli mulla on tosi hyvä kokemus spinaalista, ja se olikin ainoa jota pyysin tämänkin synnytyksen esitietoihin.

Nyt pitää mennä nukkumaan. Viime yönä taas meidän vesirännit piti mut hereillä keskellä yötä reilun tunnin, argh! Täytyy taas huomenna soittaa ja pyytää sieltä firmasta joku tekemään jotain tai mä tulen hulluksi pian kun en saa nukuttua kun on vesikelit. Argh!

Kauniita unia, oman vauvan kuvia! :)

Vierailija
26/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinullekin viestistäsi, kirjoitettiinkin samaan aikaan.

Mulla ei ole koskaan tullut migreenistä noita puhejuttuja, joten sen takia vähän epäilin oliko edes migreeniä. Auroja mulla on tullut ehkä 3-4 kertaa aikaisemmin (migreeni ollut jo ennen teini-ikää, diagnosoimattomana tosin), mutta sen osasin jotenkin yhdistää migreeniin, koska kipu alkoi aurojen alettua.

On se mystinen sairaus, kun voi tulla niin erilaisia oireita! Sullakin tuo halvauksen oloinen tila! Tosi hurjaa kyllä. Mutta niin kauan kun tosiaan tietää että kyse on migreenistä, ei tarttee pelästyä. Mä olisin varmaan ollut täysin paniikissa jos tää olis ollu eka kerta. Viime kerrasta on aikaa varmaan 5v ja liittyi siihen pyörtymiseen, mutta heti palasi mieleen kyllä.

Toivotaan, ettei tosiaan tulisi enää moisia kohtauksia, meille kellekkään. Mulla on ollut pian 5v tosi vähän migreenejä. Esikoisen raskausaika poisti ne miltei kokonaan. Ehkä n.5 migreeniä ollut sen jälkeen. Toivottavasti eivät nyt alakaan...

Vierailija
27/27 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tyttönen syntyi meille torstaina! Himpun alle kolme kiloa painoa ja 47cm pituutta. Oi, tätä äidin onnea! Olen vieläkin ihan huumassa, maidontuoksuisassa onnelassa :)

Imetys on alkanut hyvin ja kotona nyt opettelemme taas vauvarutiineja. Olen niin onnea täynnä ja jotenkin " vauvakuumeessa" , kiitos varmaan hormonihyrräilyn...

Onnellista odotusta nyyttiä odottaville!

Onnellinen Sarandinja ja tyttö ihana (syntyi siis viikoilla 39+2)