Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yäk, miks kaikki luokanopettajat on niin tappavan tylsiä tyyppejä?

Vierailija
06.02.2008 |

En tiedä mitään ammattiryhmää, johon olis valikoitunut niin tylsiä tyyppejä kuin luokanopettajat! Siis aargh! Niiden kanssa ei voi edes mistään muusta puhua kuin lapsista ja ne on niin KUIVIA ja yli-järkeviä!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2008 klo 21:03"]

En tiedä mitään ammattiryhmää, johon olis valikoitunut niin tylsiä tyyppejä kuin luokanopettajat! Siis aargh! Niiden kanssa ei voi edes mistään muusta puhua kuin lapsista ja ne on niin KUIVIA ja yli-järkeviä!

[/quote]

Joo, ja se "iiihanaa nähdä sua" ja halitaan. Yöks. Mä en ylipäätään ymmärrä, miksi pitää tekopirteästi halia työkavereita kesäloman, äitiysvapaiden yms. jälkeen. Ja siihen sellainen ihannoiva hehkutus päälle, vaikka samalla haukutaan selän takana ja tapellaan välillä.

Olen itse työskennellyt ensin ihan toisella uralla ja sitten kolme vuotta aineenopena ja nyt kolme vuotta luokanopena. Täytyy sanoa, että "se toinen ura" ja aineenopettajana oleminen oli ihan mukavaa työyhteisön puolesta. Aineenopet on joviaalimpia ja ennen kaikkea jotenkin sietävät erilaisuutta paremmin kuin luokanopet. Aineenopeihin varmaan vaikuttaa se, että taustat on niin vaihtelevia. Sitten taas luokanopettajat on homogeenista massaa okl:stä ja se valitettavasti tukahduttaa omaa ajattelua siinä työyhteisössä. Jotenkin lapsellisia ja vähän yksinkertaisia. Työnä luokanopen työ on mukavaa ja monipuolista, työyhteisöistä vaan en pidä.

[/quote]

Jännä. Mulla taas on erilainen kokemus. Aineenopettajat kuppikuntaistuu ja arvottavat toisiaan, luokanopettajat taas ovat tasa-arvoisia ja siksi keskustelu on avoimempaa. Varmaan sitten työnjohdollakin on osansa, mut on aina rekrytoitu luokanopeksi vain sellaisiin kouluihin, joissa rehtori on jotenkin erittäin kiinnostunut yhteisistä illanviettotapahtumista. Yläkouluissa on osunut kohdalle vähän vakavampaa pomoa.

Vierailija
2/49 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää opeprovojen kirjoittelija ei oo vieläkään huomannut, että opettajilla on alkanut loma jo 3 viikkoa sitten. Palaa asiaan elokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Moni on nuori, hiljainenkin tyttö. Miten pitävät luokan ojennuksessa? Jotenkin säälittää...

Vierailija
4/49 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha lukiokaverini oli opettajahommissa 2-3 vuotta ja muuttui siinä ajassa kaikkitietäväksi tylsimykseski. En jaksanut pitää enää yhteyttä.

Vierailija
5/49 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen opettajissa, miksi kiusaavat toisiaan? Eikös jokin aika sitten kouluissa tilastoitu olevan paljon työpaikkakiusaamista?

Vierailija
6/49 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voin sanoa pari opettajaryhmää jotka on ainakin seksissä ylivoimaisia.

Vierailija
7/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse juristi koulutukseltani, enkä jostain syystä ikinä keksi opettajien kanssa mitään puhuttavaa, tai ainakin se puheenaiheiden keksiminen on vaikeaa. Olen luonteeltani sosiaalinen ja avoin, enkä ole tähän ongelmaan törmännyt muiden akateemisten kuin opettajien (lto:t, peruskoulun- ja lukionopettajat) kanssa.

Vierailija
8/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuntemat luokanopettajat ovat mestaribailaajia monessakin suhteessa enkä ole KOSKAAN tavannut hauskempi ihmisiä :). täysin vilpittömästi!

Vierailija
9/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse olla luokanopettaja.

Vierailija
10/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tajunnut, että se on se niiden kaikenläpäisevä SOVINNAISUUS. Koko ajatusmaailma tuntuu olevan ulkoaopiskeltu jostain normaaliuden oppikirjasta.

Ja se " hauskuus" ko. jengin kohdalla on juuri semmoista ilkkajääskeläismäistä poliittisesti korrektia ja naiivihkoa hekottelua.

Vierailija
11/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tuo sovinnaisuus niissä tökkii. Esimerkiksi juristit, joita usein pidetään konservatiivisina, ovat useimmat paljon radikaalimpia ja särmikkäämpiä tyyppejä kuin opettajat.

Vierailija
12/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja olen tajunnut, että se on se niiden kaikenläpäisevä SOVINNAISUUS. Koko ajatusmaailma tuntuu olevan ulkoaopiskeltu jostain normaaliuden oppikirjasta.

Ja se " hauskuus" ko. jengin kohdalla on juuri semmoista ilkkajääskeläismäistä poliittisesti korrektia ja naiivihkoa hekottelua.

Vierailija
13/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa käyvät, kiroilevat ynnä muuta paheksuttavaa. Mutta kumpikin on kyllä totaalisen kyllästynyt työhönsä ja aikovat vaihtaa alaa.

Vierailija
14/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miesopeista on oikeasti hauskoja ja hyviä tyyppejä, naiset taas ällöttävän tekopirteitä olalle taputtelijoita.

Vierailija
15/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty tuo sovinnaisuus ja kauhea into hukkua massaan on tosi ärsyttävää, mutta kyllä tylsyyteen vaikuttaa myös suhteellinen yksinkertaisuus. Oma elämä pyörii lasten säännöillä ja sitten ne kuvittelee, että muukin maailma toimii samojen alaikäisille suunnattujen ohjeiden ja suositusten mukaisesti. Opettajat on just niitä ihmisiä, jotka luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. Ja kaikkein pahimpia ovat opettajat, jotka ovat naimisissa opettajien kanssa - voi sitä itseriittoisuuden määrää!

Vierailija
16/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin luokanopettajat ovat ulospäinsuuntautuneempia ja joustavampia ihmisiä (tutuistani siis). Juristit ovat kuivakampia ja tiukkapipoisempia. Itse en ole luokanope tai juristi.

Vierailija
17/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole kumpaakaan (olen ekonomi), mutta näkihän sen jo opiskeluaikoina: Pykälistit (tulevat juristit) oli kovimpia bilettäjiä meidän ohella, kun taas tuntemani luokanopettajatyttöjä ei pahemmin missän opiskelijariennoissa näkynyt.

Mutta on siihen tylsyyteen selityskin: Opettajiksi hakeutuvat tunnetusti ns. kympin tytöt, kiltit, kuuliaiset, mitäänsanomattomat. Sellaiset, joilla ei ole kunnianhimoa hakeutua vähän mielenkiintoisemmille ja dynaamisimmille aloille, kuten vaikka juristiksi tai ekonomiksi.

Vierailija
18/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskoja, humoristisia, kekseliäitä, helposti innostuvia, fiksuja, niiden kanssa voi puhua kaikesta maan ja taivaan välillä. Omien luokanopettajatuttujen (n. 15) puhutaan vain harvoin lapsista. Ei kai kampaajatkaan halua aina hiuksista puhua eikä hammaslääkärit hampaista eikä gynekologit...

Ja kyllä, olen itse opettaja, vaan en luokanopettaja.

Vierailija
19/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ehkä tajunneet 20:n ironiaa...

Mun lapseni ope on tosi hieno ihminen ja erityisen fiksu. En osaa sanoa, onko hän tylsä tai sovinnainen, mutta en voisi juuri tyytyväisempi tuohon opeen olla.

Vierailija
20/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinunlaisellesi tylsässä ja sovinnaisessa työympäristössä puurtavalle se on tietysti kova pala, että mielenkiintoisia ja dynaamisia työpaikkoja todella on. :)

19