Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verikokeiden tulokset:kaikki ok?

06.02.2008 |

Hei,

Minua jäi askarruttamaan kun sain verikokeiden tulokset jossa kaikki arvot olivat hyviä (FSH, LH, Prol, Tsh, T4v). Verikoe otettiin kp 2.

Lääkäri puhui ennen verikoetta ensikäynnillä, että minulla mahdollisesti olisi jotain (hormonaalisia) ovulaatiota edeltäviä ongelmia , koska kärsin epäsäännöllisestä kuukautiskierrosta sekä tuhruvuodosta (1vk) ennen varsinaisia kuukautisia. Lääkäri määräsi myös Clomit 1 tab/pv 3-7kp.

Tarkoittaako verikokeiden tulokset, että minulla ei olekaan munasarjojen toiminnassa mitään ongelmia eli ovulaatio tapahtuu todennäköisesti?

Olenko siten turhaan syönyt clomeja?

Tuuliainen

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jos jäi vaivaamaan. Hormonitasapainohan muuttuu kierron edetessä kohti ovulaatiota, jolloin esim. LH on huipussaan. Ja monestihan naisilta tutkitaan vielä progesteroni (noin viikon päästä positiivisesta ovulaatiotestistä), joka on siis keltarauhashormoni. Ymmärtääkseni progestoronia erittyy vain puhjenneesta munarakkulasta eli keltarauhasesta, ja jos sen taso on alhainen, se ilmeisesti kertoo ovulaatio-ongelmista.

En tiedä miten lääkärit osaavat sanoa noista alkukierron verikokeista että jotain olisi vialla jos kerran arvot ovat kunnossa. Mutta lääkärithän ovat alan asiantuntijoita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi