Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Onko valkosuklaakakun päällinen auttamattomasti pilalla? :,(

Vierailija
06.02.2008 |

Minun piti tehdä miehelle yllätykseksi valkosuklaakakku, mutta meni ihan pieleen... Itkettää. Päälliseen tulee keltuaiset, tuorejuustoa, sokeria, vaniljasokeria, vaahdotetut valkuaiset, kermavaahtoa, liivatetta ja sulatettua valkosuklaata.

Kerman ja valkuaiset olen jo vaahdottanut jääkaappiin valmiiksi odottelemaan. Sekoitin ohjeen mukaan tuorejuuston, sokerit ja keltuaiset. Liivatteet olin liottanut kiehuvaan mehuun ja valkosuklaa oli sulamassa mikrossa. Tarkoituksenani oli sekoittaa liivatelitku päällisseokseen ja heti perään vipata sulanut suklaa perään. Sekoitin liivatteen kaiken muun joukkoon kuten ohjeessa neuvotaan, mutta sitten lapseni tipahti sohvata päälleen ja suklaa jäi epähuomiossa mikroon ja paloi pilalle. Hitto kun harmittaa!

Päääsen kauppaan ostamaan valkosuklaata vasta 1,5h kuluttua, joten onko päällinen nyt ihan pilalla? Liivate pyrkii hyytymään koko ajan, vaikka päällismössö onkin huoneenlämmössä... Vai voinko yrittää pitää sen lämpimänä ja sekoittaa sitten vajaan parin tunnin kuluttua sulatetun suklaan joukkoon ja sitten kermavaahdon ja valkuaisvaahdon.

Hitto, kun harmittaa!!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai nyt muuten huolehtisi täällä kakun päällisestä...

ap

Vierailija
2/4 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä joku muu osaa?

Vierailija
4/4 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakun hyytymisprosessia et voi lopettaa, laita suosiolla kylmään hyytymään. Lämpimässä tai siis huoneenlämmössä ei tule säilyttää kyseisiä raaka-aineita sisältäviä tuotteita.

Käy ostamassa se suklaa ja sulata se ja pursota raidoiksi tai ristikoksi kakun päälle. Anna suklaan jäähtyä noin 30 asteeseen ennen kuin pursotat sitä kakkuun, liian kuuma sulattaa hyydytettyä massaa.

Ei ole sama asia mutta itse toimisin juuri näin.

Toki voit tehdä suklaasta koristekuvioita leivinpaperin päälle jos taidot riittää, ja kun ovat kovettuneet nostelet ne kakkuun johon olet purottanut kermavaahtoruusukkeita.

Kondiittori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan