Minkä kokoisessa asunnossa asutte 4-henkiset perheet?
Ja onko se pysyvä asumismuoto eli tarkoituksena ei ole muuttaa minnekään?
Kommentit (58)
huoneet ja vähän säilytystilaa. . .
ei olla lähdössä mihinkään. Lapset 3 v ja 1 v ja kolmaskin tähän mahtuis...
Tulee itsellekin lohdullinen olo kun ollaan muuttamassa niin pieneen (80 neliötä). Ehkä mekin siinä pienessä asunnossa aikamme pärjätään!
Minä en ihmettele näitä ahtaasti asuvia vaan sitä mihin ihmeeseen joku voi tarvita yli 300 neliöö?
Muuten mahduttaisiin tähänkin, mutta töiden takia on pakko olla erillinen työhuone. Nyt se on vielä ollut kun lapset on vasta 5 ja 3, mutta kunhan kasvavat ja tarvitsevat omat huoneet on pakko muuttaa isompaan. Hirveän kalliita vaan nuo 5 h + k asunnot....
Itse pidän tärkeänä, että lapsilla omat huoneet. Vierashuone ja erillinen työhuone myös täytyy olla. Meillä 180 m2 ja juuri sopiva 4 hengelle.
Ei meillä esim. ole mitään tarvetta työhuoneelle. Mitä siellä pitäisi tehdä? Töitä tehdään töissä. Lapset on niin pienet (1v. ja 4v.) että niille riittää mainiosti yksi ISO makkari, vanhemmilla on sitten pikkumakkari käytössä.
Hyvin mahdutaan, mutta mielelläni ottaisin yhden vaatehuoneen lisää sekä noin 5m2 lisätilaa olkkariin (tosi pieni ja hankala sisustaa).
Loppujen lopuksi ei valittamista. Aiotaan asua tässä toistaiseksi.
Ei ehkä pysysvä mutta toistaiseksi. Ei ole kiire mihinkään muuttaa.
Ja toisaalta miksi maksaa hirveästi turhista neliöistä. Hirveät lämmityskulut vain tulee. Ja minä olen TÄYSIN eri mieltä että pitäisi olla omat huoneet kaikilla lapsilla. ei ollut meidänkään suurpereessä eikä siitä ole kenellekään traumoja tullut, päinvastoin oppii sosiaalisuutta ja jakamista.
Ja kolmas lapsi syntyy kesällä eli sitten meitä on viisi. Uutta asuntoa etsimme, muutetaan sitten kun joku ihana sattuu kohdalle.
2 aikuista, 2 alle kouluikäistä lasta. Isompaan ollaan muuttamassa.
Olen minä ne joskus laskenut eli 13 huonetta, 4 wc:tä, 2 kylpyhuonetta, sauna, kodinhoitohuone, eteinen ja tietysti keittiö.
yksitasoinen paritaloneliö, 85 m2.
yksi lisähuone ei olisi pahitteeksi, ainakaan jos vielä kolmas lapsi saadaan... ; )
en haikaile isoon ok taloon, koska tällä sijainnilla se ei olisi mahdollista
5 huonetta ja keittiö. Pysyvä asumismuoto.
t. Se joka asuu 320 neliön talossa (Helsingissä).