Tieteen Kuvalehdella kiva älykkyystesti-käykää kokeilemassa
http: //www. tieteenkuvalehti. com/htm/IQTest/fi/index. html
Itse sain 127 pistetä.
Kommentit (38)
Itse sain 121, lasten pyöriessä tuossa jaloissa...
Niin ja niille jotka eivät tiedä niin 100 se keskimääräinen tulos.
Ja hauska oli lukea myös tämä:
115 Korkeakoulututkinnon suorittaneiden keskiarvo
125 Tohtoritutkinnon suor. keskiarvo
131 Mensa society
139 Poetic Genius Society
153 TK:n ÄÖ- testin maksimitulos
160 S- B V -testin maksimitulos
Täällähän on siis neroja meidän tavallisten joukossa!
lasten pyöriessä jaloissa mutta se ei yllätä, paitsi ehkä olisi voinut mennä vielä paremminkin...mua ei mitenkään yllätä se, että täällä käy myös fiksua porukkaa. suurimmassa äänessä he eivät ehkä ole....
Ehkäpä n. 6 pisteen sisällä on liikkunut joten kai se jonkilaisen kuvan antaa siitä millaisella älykkyyden tasolla on noissa testeissä.
Tunneäly on sitten asia erikseen eikä korkea tulos kaikkea ihmisestä kerro. Silti voi olla vaikka masentunut laiskiainen vaikka tulos olisikin kova.
huonoin osio numeroiden muistaminen, vauva heräili juuri siinä vaiheessa *seliseli*. Kieli-sanasto-osiosta sain täydet pinnat, ja matematiikasta ja kuviopäättelyistäkin hyvät.
Muistaminen ja kuvioiden päättely oli heikoimmat osiot.
On kyllä hurjia tuloksia. Tohtoritason ihmisiä lähes kaikki...
En mitenkään erityisesti paneutunut tehtäviin, kunhan tekaisin menemään. Ihan normaaliälyisenä itseäni pidän. En todellakaan ole " älykkäämpi kuin 98 % väestöstä" . Mikäköhän ihme huuhaa-testi tuokin on.
Olen akateeminen, elämässä hyvin menestynyt kaikin puolin, mutta en ikinä uskaltaisi mihinkään Mensan testeihin. Siksi, koska masentaisi saada joku tulos äö 80. Huomaisin, että olen pärjännyt elämässä kaikella muulla paitsi älyllä ja ulkonäöllä. :-)
Pidän itseäni keskitason älyisenä, mutta jotenkin luulen, etten pärjäisi missään testeissä. En hoksaa helpolla ainakaan mitään palikkajuttuja.
myös ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ja hyvässä ammatissa, mutta en oikein uskalla lähteä tekemään testiä. Matematiikka ja avaruudellinen hahmottaminen on mulle vaikeaa, ja luulen, että ne painottuvat noissa testeissä. Ja kyllä, olen kielten kanssa tekemisissä työssäni...
ja se tehtävä oli ihan alkupäässä (helppo).
Joten 130 oisi mennyt rikki. Numeroiden muistamiset ja matemaattiset jutut on mun vahvuus. Mutta olenkin luonnontieteilijä koulutukseltani...
Tiedän, etten erityisesti pärjää tuollaisissa testissä. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että toisaalta ne mittaavat älykkyyttä aika yksipuolisesti. Voihan tietenkin olla, että tuo ajatukseni on vain puolustusmekanismi.;-)
Mensan testi näytti kuitenkin aikoinaan sen verran korkeaa tulosta, että pääsin jäseneksi.
Mensan testissä sain 144, mutta nämä eivät kyllä kerro mielestäni älykkyydestä juuri mitään. Varsinkin mensan testi testaa lähes ainoastaan loogista päättelykykyä, jolla ei esim. sosiaalisen älykkyyden kanssa oli hirveästi tekemistä.
Testi oli paljon monipuolisempi kuin odotin! Sain 130 pistettä. Kielelliset tehtävät olivat vahvin alueeni. :)
t. 40
Ajattelin kopsata tulossivun tähän jos onnistuu, noita jotka ei usko tuloksia, on niin paljon.
Kokonaispistemäärä: 145
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.
Napsauta selaimen Tulosta-painiketta, jos haluat säästää testisi tuloksen.
/td>
Kokonaispistemäärä
Pistemääräsi oli korkeampi kuin 99 %:lla väestöstä keskimäärin.
Kielellisten osioiden pistemäärä
Kielellisten osioiden pistemäärä: 149.8
Suoritusosioiden pistemäärä
Suoritusosioiden pistemäärä: 138.6
Osioiden pistemäärät
Jokaisen osion korkein mahdollinen pistemäärä on 20. Keskimääräinen pistemäärä on 10.
Kuviopäättelytehtävät
Mitattavat ominaisuudet: ei-sanallinen päättelykyky, usean tekijän samanaikainen käsittely, avaruudellinen hahmottaminen, visuaalinen hahmottaminen
Kuvaosion pistemäärä
Osion keskiarvo 10
Tuloksesi 16
Sanastotehtävät
Mitattavat ominaisuudet: kielellinen käsitteenmuodostus, merkitysten tunnistaminen, pitkäkestoinen muisti, kasvuympäristön virikkeisyys, älyllinen uteliaisuus
Sanasto-osion pistemäärä
Osion keskiarvo 10
Tuloksesi 20
Muistitehtävät
Mitattavat ominaisuudet: muisti, jaksotuskyky, vertauskuvallisen sisällön ymmärtäminen, keskittymiskyky
Muistiosion pistemäärä
Osion keskiarvo 10
Tuloksesi 20
Sanojen keskinäisiä suhteita koskevat tehtävät
Mitattavat ominaisuudet: kielellinen päättelykyky, käsitteenmuodostus, merkityssisällön ymmärtäminen
Sanasuhdeosion pistemäärä
Osion keskiarvo 10
Tuloksesi 20
Matemaattiset tehtävät
Mitattavat ominaisuudet: muisti, vertauskuvallisen sisällön ymmärtäminen, päättelykyky
Matematiikkaosion pistemäärä
Osion keskiarvo 10
Tuloksesi 19
Vahvuudet ja heikkoudet
Seuraavassa näet, miten suoriuduit testin eri osa-alueista verrattuna kokonaistulokseesi. ' Vahvuus' on osa-alue, jolla saavuttamasi pistemäärä on selvästi korkeampi kuin keskimääräinen kokonaistuloksesi. ' Heikkous' taas kuvaa tehtäväaluetta, jolla pistemääräsi jäi keskimääräistä tulostasi alhaisemmaksi. ' Keskimääräinen' kuvaa osa-aluetta, jolla pistemääräsi on samaa tasoa kuin kokonaistuloksesi.
Abstrakti päättelykyky
Mitattavat ominaisuudet: ei-sanallinen päättelykyky, usean tekijän samanaikainen käsittely, avaruudellinen hahmottaminen, visuaalinen hahmottaminen
Heikkous
Kokonaistuloksesi mukainen
Vahvuus
Kielellinen muistamiskyky
Mitattavat ominaisuudet: kielellinen käsitteenmuodostus, merkitysten tunnistaminen, pitkäkestoinen muisti, kasvuympäristön virikkeisyys, älyllinen uteliaisuus
Heikkous
Vahvuus
Symbolien muistamiskyky
Mitattavat ominaisuudet: lyhytkestoinen muisti, jaksotuskyky, vertauskuvallisen sisällön ymmärtäminen, keskittymiskyky
Heikkous
Vahvuus
Kielellinen päättelykyky
Mitattavat ominaisuudet: kielellinen päättely, käsitteen muodostus, merkityssisällön ymmärtäminen
Heikkous
Vahvuus
Matemaattinen ajattelukyky
Mitattavat ominaisuudet: työmuisti, vertauskuvallisen sisällön ymmärtäminen, päättelykyky
Heikkous
Vahvuus
Surkea kuvien hahmottamiseni (avaruudellinen hahmottaminen) verottaa pisteitä.
mitä se on? ihan mielenkiinnosta kyselen, että voidaanko vastaavasti määritellä myös esim. taktiilinen älykkyys tai ehkä kinesteettinen älykkyys tms.? eikö älykkyys olekaan se " yleinen päättelykapasiteetti" , jota voidaan hyödyntää sangen monella alueella ja joka on tiettyjen analogisten päättelytaitojen " summa" ?
mielestäni on järjetöntä kutsua kaikkia mahdollisia lahjakkuuden lajeja älykkyyksiksi, kun kerran niitä varten on jo termi " lahjakkuus" .
in...