Tieteen Kuvalehdella kiva älykkyystesti-käykää kokeilemassa
http: //www. tieteenkuvalehti. com/htm/IQTest/fi/index. html
Itse sain 127 pistetä.
Kommentit (38)
Eikö se tee näistä epäluotettavia? Mensan testeissähän se on, ja menisin siellä varmasti paniikkiin. Hyvin suuri osa ihmisistä saanee näistä tällaisista testeistä hyvän tuloksen, kun saa miettiä itselleen vaikeita kohtia. En katsonut, minkä aikaa meni. Olen aivan varma, etten saisi Mensan testeistä lähellekään tätä tulosta. (Pidän Mensan testejä luotettavina.)
Kuten arvasin, kuviopäättelytehtävät olivat heikoin osioni, loppupuolen tehtäviä en edes yrittänyt, näyttivät mahdottomilta, jo keskivaiheilla jouduin miettimään tiukasti. :-)
Kielet ja kirjoittaminen liittyvät työhöni, jonkin verran myös numerot, numeroiden muistaminen ei ollut vaikeaa. Yllättäen matematiikan tehtävät tuntuivat todella helpoilta, sain kaikki oikein, mielestäni nopeasti. No johan minä nyt innostuin selittämään.
Millaisia tehtäviä Mensan testeissä on? Minulla on mielikuva, että siellä on juuri tuollaisia " mikä kuvio tulee seuraavana" .
Mensan testeissä yms. ajan rajallisuus häiritsee keskittymistä ihan toisella tavalla.
Numero-osuus oli ainoa, joka ei ollut kokonaistuloksen mukainen, vaan heikompi. Mutta sen tiesin jo sitä tehdessäni, oli sen verran hankalaa tuo muistaminen. Voitaisiinko tästä leikkimielisesti päätellä, että meillä kotiäideillä hieman muisti pätkii? Oli nimittäin ilmeisesti muillakin vaikeuksia tuossa osiossa.
laitoin pyykkiä kuivumaan. Vähän heikosti meni kun en jaksanut ajatella.
niin saataisiin OIKEAA vertailupohjaa...
Minäkin sain 134. Muistaminen oli heikoin lenkki.
Minun vahvin alueeni oli muistitehtävät ja heti perässä tuli sanastotehtävät.
Loput oli aika tasaväkisiä, yksikään ei selvästi muita heikompi.
vähän on kiire, kun pitää lähteä viemään poikaa partioon.
aika jännittävää että kaikki vastaajat ovat keskitasoa viisaampia...
ilmeisesti huonommin pärjänneet eivät kehtaa vastata. Tai sitten täällä vakehdellaan.....
tämä testi on ollut täällä vaikka kuinka monta kertaa ja aina tulee vain huipputuloksia. se on jännä...
Täytyy oikein ihmetellä, että kuinka kaikki Suomen älyköt löytyvät juuri täältä;)
minulle vaikeinta oli muistaa nuo numerosarjat.
kun tein tuon testin joskus muutama viikko sitten. Ja tämä on ihan totta - itsekin vähän yllätyin tuloksesta, kun en todellakaan pidä itseäni mitenkään erityisen älykkäänä.
kenties ne fiksummat ovat ainoita jotka vaivautuvat testin tekemään, tai tällaisen aloituksen avaamaan. Ne vähemmän fiksut sitten tapelee vaikka vaunumerkkien testituloksista. Taidampa käydä testaamassa, kerron sitten ihan rehellisesti tuloksen, vaikka olis kaikista matalin...
T: 44