Pitkään hoitovapaalla olevat, paljonko miehenne tienaa?
Tässä pohdin että onko meillä realistiset mahdollisuudet siihen, että olen nyt kotona kolmannen kanssa siihen asti kun on 3v. Miehellä jää käteen n. 2300 eur, asumiskulut meillä on n. 1000 euroa. Muita lainoja meillä ei ole. Sitten tietty mun kotihoidontuki ja lapsilisät. Nyt olen ollut hoitovapaalla n. puoli vuotta ja tuntuu että rahat on lopussa koko ajan! Lapsia on siis kolme, kaikki alle kouluikäisiä. Kertokaa muut suunnilleen samoilla tuloilla olevat, miten saatte rahat riittämään? Vakuutusmaksuihin ja tuollaisiin menee toki paljon, mutta niistä en ole valmis luopumaan, ei olisi järkeä. On siis kotivakuutukset, henkivakutuukset, lapsivakuutukset jne...
Kommentit (4)
en tiedä onko kannattavampaa olla kotona vai mennä töihin. mutta tuo kelan raha ei riitä meillä edes vuokraan, enkä halua olla aina vinkumassa mieheltä rahaa. Haluan myös töihin takasin, vaikka huono paikka onkin.
lainaan 1000 e kk, sähkö + vastike n. 300 ¿. ME pärjätään ihan hyvin. Mulla oli omaan käyttöön työssäoloaikana säästöjä niin , että pystyn maksamaan itselleni " kuukausirahaa" n. 200 e. Täällä hyvä kuntalisä, eli kotihoidontukea saan n. 500 ¿ nettona + lapsilisä.
Ihan hyvin pärjätään
Me lyhennämme lainaa myös 1000 ja lisäksi autoa 400e per kk. Lapsia kaksi alle kouluikäistä. Aika tiukkaa tekee, mutta pärjätään, kun ei suurempia ostella. Vakuutuksiin menee n 1000e / v. Onneksi saadaan kuntalisää. Muuten en varmaankaan voisi olla kotona...
tulot jotain 2000 euroa, vuosia sitten. Nyt on 5400 euroa, ja toki nyt riittää paremmin. Varinkin kun ei nyt ole lainoja. Silloin meillä kyllä syötiin vähän säästöjä kun olin kotona.