Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuneesti laihduttaneet: kertokaa päivittäinen ruokavalionne

Vierailija
19.11.2008 |

4-5 kg pitäisi saada pois. Olisi kiva kuulla joku hyvä malliruokavalio teiltä, jotka olette onnistuneet laihdutuksessa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsemän vuotta sitten. Jätin ylimääräisen mässytyksen (josta kilot olivat kertyneetkin) eli makeat yms. pois ja söin ihan tavallista ruokaa pienempinä annoksina. Ja juu - söin päivittäin riisiä/pastaa/perunaa sekä myös leipää ja välttelin rasvoja. Liikuin paljon. Olen jatkanut samaan malliin ja kilot ovat pysyneet poissa, olen terve ja hyväkuntoinen.

Vierailija
2/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesään mennessä oli tippunut nuo kilot. Aloitin ihan vähähiilihydraatittomalla. Eli turhat leivät ja perunat mutta ENNEN KAIKKEA herkut pois! Sokeria nyt ainakin kannattaa välttää melkein täysin jos laihtua haluaa. Sama koskee valkoisia vehnäjauhoja. Ei tuohon laihtumiseen mitään poppaskonsteja ole.

Rasvaa mä en tosin ole välttänyt ollenkaan, päinvastoin vaihdoin margariinit voihin ja käytän runsaasti oliiviöljyä ja rypsiöljyä.

Herkuttelen tummalla suklaalla ja toki kerran viikossa voin syödä pullaakin.

Jokapäiväinen liikunta on a ja o jos haluaa pysyä mitoissaan!

Niin, vihanneksia tietysti se 400-500 g/päivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota nyt ensin pienempi lautanen käyttöön ja santsata ei saa.

Yksi "pulla" päivä viikossa, keksit yms "pikkuiset" roskiin.

Välipaloiks hedelmiä, vihanneksia

Ja liikettä niveliin... se auttaa.

Vierailija
4/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei leipää tartte peukalohangallista mutustaa aterialla eikä niitä pottujakaan tartte kapallista syödä.

Hiilareista saa potkua jos kuntoilee. Ja hiilarit on ihmisen polttoainetta, muu on keinotekoista pelleilyä. Jopa epäterveellistä, vaarallistakin

Vierailija
5/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutin aikanaan kuntosalitreenit yhdistämällä proteiinipitoiseen ruokavalioon:

- aamupalaksi kaurapuuro+puoli purkkia raejuustoa

- lounaaksi tonnikalapurkki+riisiä

- päivällinen vaikkapa kanan rintafile+pastaa/riisiä

-t reenin jälkeen palautusjuoma

-i ltapala rahkaa tai kaksi kananmunaa

Kiloja lähti 15

Vierailija
6/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla purkillinen Ehrmanin rahkaa ja purkillinen ananasmurskaa

Lounaaksi joko ruokaisa salaatti (salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, porkkanaraastetta... + raejuustoa + tonnikalaa) tai sitten lämmin ateria (esim. porkkana-parsakaali-kukkakaaliseosta ja lohta tjsp)

Päiväkahvi (ehkä pieni keksi tai pulla)

Päivälliseksi lämmin ateria sisältäen lämpimät kasvikset ja lihan/kalan/kanan sekä salaatin.

Iltapala kuten aamupala

Tuo siis laihdutusvaiheessa. Painonhallitavaiheessa otan myös pienen määrän tummaa riisiä tai pastaa (perunaa en syö) aterialla sekä syön ruisleipää aamulla ja illalla.

Ja kyllä mulla on onnistunut hienosti urheilla 5-6 kertaa viikossa (juoksu) ilman hiilaritankkauksia...

Vierailija
7/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kolme kertaa päivässä. Aamupalalla syön munakkaan ja salaatin. Lounaalla (noin kello 14) ja illallisella (noin kello 19) syön normiannoksen lihaa tai kalaa sekä ison kasan vihanneksia (salaatin, raasteen, höyrytettynä). Kasvisten päälle panen oliiviöljyä tai voita.

Olo on ollut tosi hyvä, nälkä ei ole (yleensä syön ilman nälän tunnetta, kellosta katson milloin...). Olen alkanut nauttia urheilustakin kovasti. Urheilen kolmesti viikossa tunnin ajan.

Vierailija
8/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mihinkään ketoosiin ei tosi helpolla edes pääse kun hiilareita on lähes kaikessa! Kyllä liikkua jaksaa vaikka hiilareitakin vähentäis. Mulle sanoi joku hyvän säännön: hiilareita joka aterialla vain nyrkin verran, protskua sen sijaan jo kämmenellisen verran ja vihanneksia puoli lautasellista...

Suomalaiset syö yleensä liikaa pelkkää perunoita, leipää ja pastaa...Vähemmälläkin pärjää!

Vierailija
9/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aamulla ensimmäiseksi, ilman mitään ongelmia. Mutta syön kyllä hiiihydraatteja, itse asiassa en välttele mitään. Syön ihan kaikkea, mutta en koko ajan enkä kaikkea yhtä aikaa. Kahdeksas kilo menossa.

Aamupala: 2 palaa ruispaahtoleipää, margariinia, rasvatonta leikkelettä tomaatti.

Aamupäivällä: iso omena.

Lounaalla: rasvatonta kuitulisättyä jogurttia, Elovena+-hiutaleita ja iso appelsiini tai pari mandariinia pilkottuna sekaan

Iltapäivällä: 5 kuivattua aprikoosia tai kourallinen pähkinöitä (toisessa hiveniä, toisessa hyviä rasvoja), 3 palaa tummaa suklaata (thin dark)

Päivällinen: samaa kotiruokaa kuin perheelle mutta riisin ja perunan sijasta iso salaatti, makaronina syön ruispastaa

Iltapala: purkki rahkaa ja ananaspaloja mehuineen

Perjantaisin: pikkupullo kuohuviiniä

Vierailija
10/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näissä vähähiilihydraattisissa ruokavalioissa. Hiilihydraateista hyviä ja tärkeitä ovat juuri kasvikset ja vihannekset. Kaalia ja salaattia saa vetää vaikka kulhollisen päivässä ja siihen oheen voi panna paprikaa, kurkkua, tomaattia ja mitä nyt haluaakin.

Lisäksi hiilihydraatteja on maitotuotteissa, joita syödään kohtuullisesti.

Muita hiilihydraatteja ihminen ei sitten kaipaakaan - se on ihmiskokein todistettu : )

Vierailija
11/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti 7, 8, 9 ja 11, jotka vaivautuivat kertomaan ihan konkreettisesti, mitä syövät päivän mittaan :)

Itselläni on se tilanne, että olen jo laihduttanut 9 kg kuluneen vuoden aikana. Käyn juoksemassa kolme kertaa viikossa. Ruokavaliotani olen seurannut kalorilaskurin avulla. Ajattelin vähän helpottaa tätä touhua ja ottaa mallia muiden ruokavaliosta, jotta saan nuo haluamani 4-5 kg vielä pois. Esimerkkinä tuo 11:n ruokailut vaikuttaa siltä, että taidan alkaa syömään sen pohjalta ja samalla yritän vieroittaa itseni tuosta kalorilaskurista :)

Olen siis jo nyt normaalipainoinen (BMI 23), mutta haluaisin juoksemisen vuoksi päästä vielä vähän alemmas.

Vierailija
12/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vedän roskaruokaa lähes päivittäin. -35kg reilussa vuodessa ihan itsekseen. Huomenna saan tietää kilpirauhastestin tulokset..

Vierailija
13/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti helposti

- Pienensin annoskokoja, sekä tavallisen ruuan että ekstra-herkkujen

- Vähensin ekstra-herkkuja (minulle ei sovi niin että herkuttelen kerran viikossa paljon, vaan vähän joka päivä. Ektra-herkku on esim. 1 dl jäätelöä, pala suklaata, lasi viiniä, pieni pala piirakkaa)

- Lisäsin kasvisten osuutta, joko niin että lihan osuutta pienennettiin sekä niin että syön useana päivänä viikossa ihan vaan kasvisruokaa. Liharuoka on usein joku pataruoka tai wokki.

- En syö enää muutoin kuin pöydän ääressä ellei ole pakko: kun keskityn syömiseen, tulee napsittua vähemmän ylimääräistä huomaamatta

- Minulle ei toimi se monta pientä ateriaa päivässä, syön silloin liikaa leipää ja liian vähän kasviksia. Syön päivässä 3-4 kertaa niin että päivän pääateria on joko lounas tai päivällinen ja toinen sitten kevyempi (yleensä keitto tai kesällä salaatti).

Esimerkkipäivä:

- Aamiainen (noin 7.30): vajaa 2 dl jogurttia+joku hedelmä tai marjoja (puolikas banaani, kokonainen persikka tai vajaa 2 dl pakastemarjoja yleensä), kuppi teetä ja iso lasi vettä, pala leipää jolla margariinia ja kinkkua

- Lounas (noin 13.00): Kasviskeitto, pala leipää, pala suklaata jälkiruuaksi.

- Välipala (noin klo 17.30): Hedelmä + jogurttia/pala leipää

- Iltaruoka (noin klo 19.30): Annos pastaa + tomaattikastiketta + muutama rkl juustoraastetta (parmesan-tyyppistä), lasi punaviiniä.

Viikonloppupäivä:

- Aamiainen (noin klo 9.30): teetä, iso lasi vettä, jogurtti+hedelmiä/marjoja, kaksi palaa paahtoleipää+margariinia ja toisella kinkku, toisella 1-2 tl sokeroimatonta hilloa.

- Lounas (noin klo 15-16): Pari perunaa, joku pataruoka (jossa 1/3 lihaa ja 2/3 kasviksia), lämmin kasvislisuke (yl. höyrytettyjä kasviksia), lasi viiniä tai vahvaa olutta, jälkiruuaksi hedelmä-marja-juomaa lasi (hedelmiä, marjoja ja mehukeittoa soseutettuna sellaiseksi smoothie-tyyppiseksi juomaksi)

- Iltaruoka (noin klo 19.30): Teetä, pala kasvispiirakkaa, jogurttia.

Vierailija
14/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla toimii edelleen sellainen pieni kikka, että syön normilautasta pienemmältä lautaselta. Ruokaa näyttää silloin olevan enemmän :) Santsikierrosta en ota koskaan.

Karkkipäivän pidän kerran viikossa.

Ja rasvan määrän vähentäminen auttoi mulla myös. Sitä ei tarvitse joka paikkaan tunkea ihan sen vuoksi, että kaikki hokevat ihmisen tarvitsevan rasvaa. tarvitsee toki, mutta piilorasvojakin tulee huomaamatta. Eli öljyillä läträystä välttäisin.

Vierailija
15/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen:

Mehua 3 dl

Kuppi kahvia rasvattomalla maidolla

2 ruisleipää, päällä yksi nakki/leipä ja sinappia

Lounas:

1 banaani

3 mandariinia

mehua

kahvia

Päivällinen:

Normaali päivän ruoka, mitä nyt sattuu olemaan.

Mehua

Iltapala:

kaksi hapankorppua tai näkkileipää tai ruisleipää, päällä kurkkua, makkaraa, juustoa tms.

Itseasiassa näin oikeastaan syön edelleenkin. Herkuttelen silloin, kun siltä tuntuu, mutta maksimissaan muutenkin ehkä kerran viikkoon. Viikonloppuisin juon saunasiiderin tai / ja ruualla viiniä.

Vierailija
16/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla purkillinen Ehrmanin rahkaa ja purkillinen ananasmurskaa

Lounaaksi joko ruokaisa salaatti (salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, porkkanaraastetta... + raejuustoa + tonnikalaa) tai sitten lämmin ateria (esim. porkkana-parsakaali-kukkakaaliseosta ja lohta tjsp)

Päiväkahvi (ehkä pieni keksi tai pulla)

Päivälliseksi lämmin ateria sisältäen lämpimät kasvikset ja lihan/kalan/kanan sekä salaatin.

Iltapala kuten aamupala

Tuo siis laihdutusvaiheessa. Painonhallitavaiheessa otan myös pienen määrän tummaa riisiä tai pastaa (perunaa en syö) aterialla sekä syön ruisleipää aamulla ja illalla.

Ja kyllä mulla on onnistunut hienosti urheilla 5-6 kertaa viikossa (juoksu) ilman hiilaritankkauksia...

Vierailija
17/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita hiilihydraatteja ihminen ei sitten kaipaakaan - se on ihmiskokein todistettu : )

Ihminen pärjää myös hienosti ilman lihaa ja maitotuotteita, ja syömällä runsaasti hiilareita. Sen ovat lukuisat terveet kasvissyöjät todistaneet.

Vierailija
18/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tietenkin voi korvata, mutta vaikutus ei ole sama.

100 grammassa rahkaa on 10-11 g proteiineja, 3-4 g hiillihydraatteja ja 0,2-0-4 g rasvaa.

100 grammassa kevytviiliä on 3-4 g proteiineja, 3-7 g hiilihydraatteja ja 1,5-2,5 g rasvaa.

Rahkan "juttu" on nuo proteiinit, jotka pitävät hyvin nälkää ja joita tarvitaan lihasten ylläpitämiseen laihduttaessa. En siis vaihtaisi, vaan söisin rahkan LISÄKSI viiliä, esim. purkillisen kumpaakin päivässä.

Vierailija
19/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limpparilla ja kahvilla huuhtoo alas. Eikä sillä ole ollut edes flunssaa 10 vuoteen. Että pysyy sitä kunnossa vaikka millä ruokavaliolla jos geenit on hyvät. Itse olen Vhh linjalla. Syön rasvaa niin paljon kuin mieli tekee. Kasviksia syön noin kilon päivässä ja 100-130g rasvaa. 500g lihaa ja lisäksi maitotuotteita. Aina tietenkään ei jaksa syödä noin paljon.

Työpaikkaruokalassa näkee, että runsailla hiilareilla elävät syö jatkuvasti ja niillä on jatkuva nälkä. Mun ei välttämättä tule nälkä enää lounaan jälkeen ennen seuraavaa aamua. Jos mä syön vihersalaatin ja juon vaikkapa lasin piimää niin olen aivan ähky täynnä. Työkaverit vetää salaatin lisukkeena ja kaikkea muuta ja on kuoleman nälkäisinä kahvitauolla mussuttamassa pullaa ja voi kun väsyttää.. ihmekös.

Vierailija
20/25 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on myös SYÖNYT noin epäterveellisesti mutta nyt kun täyttää 40 vuotta alkaa kroppa oikeasti hajota:(. Eli nyt pitäisi äkkiä tehdä elämäntapamuutos ja alkaa harrastaa liikuntaa. Mun miehellä ei ole ylipaino-ongelmia, mutta on kohonnut kolesteroli ja verenpaine ja muutenkin selkäongelmia yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi