Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen vieminen päivähoitoon kun itse viettää vapaapäivää

Vierailija
19.11.2008 |

Olenko aivan kauhea äiti, jos veisin lapseni vapaapäivänäni päivähoitoon, ja itse menisin shoppailemaan/olisin kotona? Mielipiteitä!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen, että muuten mulla ei olisi omia, henkilökohtaisia vapaapäiviä ikinä.

Vierailija
2/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla lapseni kanssa enemmän kuin vain kaksi kokonaista päivää viikossa.

Kaikki ylimääräiset vapaapäivät pidän myös lapseni vapaapäivinä.

Toki teet niinkuin haluat mutta onko liikaa olla yksi ylimääräinen päivä oman lapsen kanssa?

En pahalla kysy ja toki sulla on syysi viedä hoitoon jos näin päätät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan et jatkuvasti tee näin. Lapsillakin on oikeus lyhempiin päiviin ja vapaapäiviin hoidosta.

Vierailija
4/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit: "onko liikaa olla yksi ylimääräinen päivä oman lapsen kanssa?"

Kääntäen, mitä mieltä olet onko liikaa olla yksi ylimääräinen päivä oman itsensä kanssa ja huolehtia omasta hyvinvoinnistaan?

Vierailija
5/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakisin kuitenkin vähän aikaisemmin pois

Vierailija
6/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen voisi ihan hyvin viedä muutamaksi tunniksi hoitoon, jos ei saa muuten omaa aikaa järjestettyä.. Ainakin oma isompi lapseni viihtyy päiväkodissa hyvin, joten en itse kokisi sitä vääränä. Kokonaiseksi päiväksi tuskin laittaisin lasta hoitoon, jos itsellä olisi vapaata. Ei yksi satunnainen kerta huonoa äitiä tee.. Mutta sitä en ymmärrä jos jokaisen vapaapäivän kohdalla toimitaan niin.

Vierailija
7/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhemman lapseni vienyt hoitoon, jos nuorempi on kipeä, lapsen omasta tahdosta. Aina kysyessä, haluaa mennä mieluummin tarhaan kuin olla kotona. En kylläkään vie aikaisin, vaan joskus 10 paikkeilla ja hakenut aikaisemmin kuin normaalisti.

Jos sulla on tilanne, että todellakin tarvitset oman ajan, ei mun mielestä ole hirveää, jos silloin tällöin noin tekee, mutta ehdottomasti lyhyempi päivä myös lapselle.

Vierailija
8/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä itse parhaiten tiedät mikä on sopivaa ja mikä ei.

Mä vein alkuvuodesta n. kuukauden lapsen joka päivä hoitoon kun hoitopaikan sain ja aloin hakea töitä. Olisin voinut pitää kotonakin, mutta tuntui järkevämmältä viedä hoitoon.

Nyt joulun tienoilla lapsi saa olla kaksi viikkoa kotona. Ensin viikon niin, että ollaan miehen kanssa molemmat lomalla ja sitten viikon isänsä kanssa kaksin. Mutta hoitoon viedään sitten yhdeksi välipäiväksi ja ollaan miehen kanssa kaksin kotona :). Kyllä äidillä ja isälläkin saa joskus olla omaa aikaa, eikä lapsen tarvitse siitä mitään tietää...

Vierailija
9/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olemme hyvin tiiviisti sidoksissa lapsiimme. Jos haluan omaa aikaa tai yhteistä aikaa puolisoni kanssa, vaihtoehtona on päiväkoti, mikä on hyvä, lapsia aidosti arvostava tai MLL:n hoitajan palkkaaminen. Iltaisin ja viikonloppuisin käytämme tarvittaessa MLL:n hoitajaa, (8,20 e /tunti), mutta itse ajattelen, että jos vapaapäivänä saan ladattua akkuja lasten ollessa päiväkodissa (mistä maksamme joka tapauksessa 440 e/ kk), on päiväkodin käyttö perusteltua. Toki lapset ovat myös arkivapaapäivinäni kotona, mutta eivät aina.

Terve itsekkyys oman hyvinvoinnin suhteen on järkevää, eikä sitä kukaan voi ulkopuolelta arvioida, mikä on sopiva määrä olla lasten kanssa tai ilman lapsia. Kaikkensa lasten eteen uhraava ideaaliäiti ei tietenkään tarvitse koskaan aikaa ilman lapsia, eikä hänellä ole mitään aikuisen tarpeita. Minä en ole sellainen äiti, vaikka paljon joustankin lasten hyvinvoinnin eteen.

Vierailija
10/10 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nauti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi