Jätätkö usein lapset autoon, kun menet itse kauppaan ?
Näin tänään lähikauppamme parkkipaikalla auton, joka oli käynnissä ja kaksi lasta istui takapenkillä, lapset oli jotain 3 ja 5vee. Ja ilmeisesti se oli äiti, joka meni yksin kauppaan.
Kommentit (44)
Vaikka mitä voisi sattua! Minäkin olen nähnyt päiväkodin pihallakin, auto käynnissä ja lapsi sisällä. Lapsihan voi mennä vaikka ratin taakse ja päästä liikkeelle! Ja vaikka mitä muuta, kaupan pihallakin...
Olen tästä ihan varma, sen verran nopea ja kekseliäs tapaus. " Mä vaan kokeilin" .
Lyhyen kipaisun ajaksi olen jättänyt, lapsi kiinni vöissään (ja käsky ettei saa avata), auto lukkoon mutta radio sisällä soi...
auto oli käynnissä. Kuka tahansa olisi voinut hypätä autoon, vaikka lapset itse eivät ehkä olisikaan saaneet vaaraa aiheutettua. Ja todellakaan tuo meidän ostari ei ole verrattavissa syrjäseudun kyläkaupan parkkipaikkaan.
Ei minustakaan auta koko ajan pelätä pedofiilia tai taivaan putoamista niskaan, mutta mielestäni tuo oli tilanne, jossa äiti olisi voinut vain syyttää itseään, jos jotain olisi sattunut. Vahinko voi sattua kelle vaan ja missä vaan, mutta tuo oli huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä.
t. ap, ja tämä tapahtui Oulussa
kun olen käynyt, siwassa, postissa tai jopa kukkakaupassa. Ovet ovat aina lukossa ja moottori sammuksissa.
Kun olivat pienempiä, saatoin jättää jopa tunniksi omakotitalon kotipihalle nukkumaan päikkäreitä. Tosin laitoin sit itkuhälyttimen autoon. Koska nukahtivat tosi helposti autoon ja jos olisin alkanut siirtelemään heitä, niin taatusti olisivat heräneet eivätkä olisi uudelleen nukahtaneet.