Lääkäri vs päivähoidon ammattilainen
Jos lapsi on sairas niin kumpi tietää jaksaako lapsi 8h-10h/vrk hoidossa ilman sairaslomaa?
Kommentit (10)
Mun mielestä 10h on liian pitkä päivä terveellekin (jos joka päivä joutuu olemaan)
oikeanlaista käsitystä siitä, kuinka rankka päivähoitopäivä voi lapselle olla, lääkäreistä nyt puhumattakaan. Minä luottaisin päivähoitohenkilökunnan sanaan.
Vastaavasti päivähoitohenkilökunnalla on oma vastuunsa, ja he kyllä voivat tarvittaessa pyytää vaikka ovella aamulla vanhempia viemään lapsen lääkäriin ennemmin kuin tuomaan hoitoon.
Vanhempien vastuu on epämääräisin, vaikkakin tärkein: pitää omien lastensa hyvinvoinnista kokonaisvaltaisesti huolta.
totta, en minä usein ole lapsiani seurannut isossa ryhmässä. Mutta sen verran kuitenkin, että kyllä se käyttäytyminen korreloi isossa ryhmässä ja pienessä ryhmässä.
2
Ja jos lääkäri ei anna sairaan lapsen vanhemmille sairaslomaa niin sillekkään ei voi mitään. Lääkäri vaan ei ole näkemässä miten rankka päivä sillä kuumeettomalla mutta kuitenkin sairaalla lapsella on. Ja vanhemmathan usein tekevät kuten lääkäri sanoo...
vastaavassa kunnossa? Päiväkodissa/hoidossa oleminen on lapselle aivan yhtä rankkaa kuin aikuiselle olla töissä.
Vanhempi sen viimekädessä päättää, onko hoidossa vai ei. Lääkärit on useinkin sitä mieltä, että hoitoon vaan, jos lapsi jaksaa itse kävellä lääkärin huoneeseen ja sieltä pois, eikä ole kuumetta.
pk:n henkilökunta joka on sitä mieltä ettei lapsi jaksa. Ja tietysti myös silloin jos itsestä tuntuu siltä.
Mutta oliko kysymyksellä jokin pointti? Ettei lääkäri kirjoittanut sairastodistusta vaikka pk sitä mieltä ettei lapsi ole hoito-kuntoinen?
sairaslomaa. Minulla ei opena ole mitään sellaisia lomapäiviä joita voisin pitää tarpeen mukaan.
vanhempi tuntee oman lapsensa ja hän tietää.