MIten saisi vauvakuumeen katoamaan? Kolme alle kouluikäistä riittäisi järjellä ajateltuna!
Kääk mikä vauvakuume! Eikä meille enää mahtuisi lisää porukkaa, kun on jo kolme pientä lasta, joista vanhin 6v, toinen 4 v ja nuorimmainen 1v just täyttää. Henkisesti mahtuisi, mutta ei autoihin eikä asuntoon. Myöskään taloudellinen tilanne ei mahdollistaisi lisää porukkaa, koska en kuitenkaan haluaisi vaan käväistä äitiyslomalla ja jatkaa heti työtäni joka olisi ainut keino saada lisää asuintilaa ja auto johon koko perhe mahtuisi kerralla.
(Tietysti tämä viesti on väärin niille jotka eivät ole saaneet yhtään lasta, joten pahoittelen asiaa niille joita ärsyttää viestini. Enhän voi olla varma että edes saataisi neljättä vaikka yritettäisi, mutta kolme lasta on tullut heti kun on tilattu + yksi keskenmeno joka myös alkoi heti kun oli mahdollista)
Onko muita useamman lapsen äitejä jotka haluaisivat vielä vauvan, mutta eivät voi siihen hommaan ryhtyä syystä tai toisesta??? Miten olette päässeet siitä yli?
Kommentit (3)
...sen kyllä tiedän ettei se kuume ainakaan täällä " vauvakuume-palstoilla" häviä,päinvastoin!!!!
Kyllä se järjenääni varmaan jossain kohtaa voittaa,niin toivon!
Nim mrk äiti ja 6 lasta sekä järjetön kuume=)
Täällä on pientä kuumeilua kolmannesta lapsesta, vaikka olenkin ihan nuutunut kahden ensimmäisen (3v sekä 1v4kk) valvomisista, kitinöistä ja muista touhuista. Olen valmistumassa ja etsimässä " oikeita" töitä ja rahatilannekin on tiukanpuoleinen. Mutta silti vauvat vaan pyörivät mielessä.
Pikkuhiljaa olen todennut vauvakuumeen olevan krooninen tila, jonkinlainen luonnon suoma vaisto jonka kanssa vaan täytyy oppia elämään. Nautin vauvahaaveistani, jotka saan jättää oven taakse astuessani sisään kotiovesta keskelle kahden rakkaan lapsukaisen aiheuttaman kaaoksen.
Kuume voi johtua myös levottomasta luonteestani. Aina pitää olla jokin haave tai projekti käynnissä. Mieheni alkaa olla kyllästynyt asiaan, jota hän nimittää tyytymättömydeksi - asia josta meillä on erimielisyyksiä. Mutta nyt ei ole aika vaihtaa asuntoa eikä autoa. Mieheenkin olen ihan tyytyväinen. ;) Joten vauvahan se on seuraavaksi!
Meillä on onneksi aika puolellamme, sillä olemme kummatkin alle kolmikymppisiä. Ehtiihän tässä tehdä vielä suurperheenkin!
täällä vähän sama tilanne mutta kahden kanssa. toinen tytöistä täyttää kohta vuoden ja vanhempi 4 vuotias. asumme nyt jo kolmiossa että kätännössä asunnosaa loppuu tila ja muuttaa ei todellakaan halua. töihin olen juuri palaamassa kun taloudellinen tilanne niin vaatii.. monesti tulee todettua ettei henkinenkään jaksaminen riittäisi kolmannelle ,mutta kun on se vauvakuume..johan tässä on odotltu pitä tovi jos se vaikka menisi ohi, mutta ei... ihan kauheaa!! aina kun näkee tai kuulee vauvan niin hyvä ettei ala sopertelemaan ja pillahda itkuun ku on niin suloista heh. pieniä vaatteita ei raaskisi laittaa pois kun on niin sekaisin mielensä kanssa. mies suostuisi kolmanteen mutta järvi sanoo että ei yö valvomisia kun edelliset ovat juuri ja juuri ohitettu. mistä apua tähän kuumeeseen, kertokaa viisaammat miksi biologinen kello on ihan sekaisin??? pahoittelen kirjoitus virheitä ;)