Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa vinkkejä kovaan vatsaan..

05.02.2008 |

Hei, Eli kovan vatsan kanssa on ollut ongelmia ja kysyisin onko muita asiaan törmänneitä? Ja miten olette saaneet vatsan pidettyä toiminnassa? Itse syön todella paljon kuituja ja nestettä. Itse asiassa melkeenpä joka suupala on harkittu sen kannalta, että vatsa toimisi. Jotenkin nyt on toiminut, mutta koko ajan menee selkeesti huonompaan suuntaan siltikin:( Raskaus on nyt puolivälissä. Luumuja liottelen päivästä toiseen ja siitä irtoava mehu taitaa ollakin paras niksini. Onkohan kaupoissa mitää kuitujuomia ja tuohon luumumehuun verrattavaa juomaa? Meinaa, että pienoinen vaihtelu olisi kivaa ja toisaalta sekin, ettei aina tarvisi muistaa liotella niitä luumuja. Todella iso kiitos jo etukäteen vinkeistä!!!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vinkin tuosta juomasta täällä odotuspalstalla ja itselläni auttaa jonkin verran. Tosin on sen verran kallista litkua ettei ihan joka päivä kukkaro kestä sen ostamista, mutta aina silloin tällöin tulee hyvää vaihtelua iänikuisten leseitten ja luumujen joukkoon ;)

ja itsellä veden puute on pahin - heti on ihan tuskaa jos juo vähemmän kuin 2-3l vettä päivässä...

Vierailija
22/27 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suositteli juuri näiden varsinaisten ummetuslääkkeiden sijaan - ei sisällä mitään keinotekoisia aineita - lusikallinen sekoitetaan veteen ja hyvin toimii maha...

Mallasuutetta saa apteekista, sinappipullon näköinen tötterö maksaa n.7e ja riittää useaksi viikoksi. Ei kovin hyvää, mutta helppo, turvallinen ja toimii varmasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttaa omenat. ja jos vatsa oikein hankala niin kuoret päällä kun syöpäsee illalla pari omppua ja iso lasi vettä päälle niin johan auttaa. Tällä konstilla myös synnytksen jälkeen sairaalassa sain vatsan toimimaan.

Vierailija
24/27 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vielä laittaa seuraavaa tiedoksi, jos et jo ennestään tiedä. Duphalac=Levolac=Lactulos ratiopharm, kaikki siis täysin samaa ainetta, mutta eri valmistajilta. Siltä varalta, ettet osta sellaista mikä ei vatsalle sopinut:)

Itse olen ostanut apteekista magnesiamaitoa, joka auttaa sekä vatsantoimintaan, että närästykseen. Suosittelivat sitä minulle sairaalassa esikoista odottaessani. Ei tee myöskään ilmavaivoja, kuten esim. Duphalac usein.

Vierailija
25/27 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilepa juoda ihan pieni kupillinen kahvia aamulla aina aamupalan yhteydessä. Itse aloitan aamun niin että otan ison lasin vettä tyhjään vatsaan ja samalla maitohappobakteerikapselit. Sen jälkeen syön ruisleivän ja mahd jonkun pullan tms makeaa ja samalla juon sen kupin kahvia ja sen jälkeen vielä juon lasin vettä ja monesti vielä piimälasillisenkin. Vatsa toimii heti ruuan jälkeen ja kärsin kovasta mahasta vaikka mitä tein, kahvi vain auttaa. Yhtä kuppia enempää en sitten päivän aikana kahvia juokaan.

Vierailija
26/27 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin alkuun obsidan-rautalääkkeitä ja vatsa oli ihan mielettömän kovalla, kunnes vaihdoin merkkiä. Matrifolin-niminen rautalääke oli mulla ainut, joka sopi. Monet muut laitto vatsan taas aivan kuralle. Kannattaa miettiä siis tuotakin, mikä sen vatsan kovettaa. Mulla se oli tuo rautalääke. Muuten olen onneksi pärjännyt normaalilla ruokavaliolla.

Onnellista odotusta!

-mussukat- 35+6

Vierailija
27/27 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka auttaa joillakin. Olin kerran odotus aikana sairaalassa ja vatsani oli " tukossa" ehdottivat mustikka keittoa. Ja toisilla auttaa appelsiinien syöminen erityisesti aamulla. Tuolla tulikin joesille mutta kertaan että runsaasti vettä kautta koko päivän.