Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** ♥ KESÄKERTTUJEN MAANANTAI ♥ **

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä huomannut pinoa meille joten päätin sen nyt kyhätä :)

Eipä täällä ihmeempiä ole eilisestä tapahtunut. Univelka vielä vaivaa hieman kun vkonloppuna oltiin tätini juhlissa ja siellä tietysti tuli vavotuksi ihan liian kanssa ;)

Pallero masussa potkuttelee jo hentoisesti pitkin pvää, eikä sii tartte odotella iltaan asti enään tunteakseen ja nähdäkseen liikkeitä =))

Rakenne ultra on tän kuun 30 pvä ja sitä ootellaan innolla. Ekaa kertaa aiotaan kysyä kumpi olisi tulossa (jos vauva suostuu sitä edes näyttämään) koska 2 ekasta ei kysytty, ja nyt kun on tyttö ja poika, niin ajateltiin et kysytään :)

Oli eilen viel kyselty miehen työajoista -> meillä mies lähtee 08 jälkeen ja työt loppuu n. 16. Riippuen toki aina miten ohjelmien ajot ja päivitykset sujuu. Joskus mene myöhemmin ja joskus on pidempää. Mutta pääsääntöisesti siis tuollainen pvätyöskentely. Muutaman kerran vuodessa on sitte yön ajamassa ohjelmia uusien ohjelmien alle, mutta onneksi ei kovin usein :)

Jaahas, mutta jospa menisin päivittää sen meidän esittelyn..

Eilisessä pinossa kyselinkin josko joku ihanainen suostuisi ottamaan vaikka edes selliasen varapäivittäjän roolin mun lisäksi -> olis kiva ettei jää ihan pelkästään mun harteille ja kun nyttekin tuli hetki etten millään kerinny edes pinoutumaan ja niitä tulle jatkossakin kuitenkin..

Eli oisko vapaaehtoista?? Tuo päivittely on helppoa..

Nyt hommiin!

Marieela ja Paapero palleroinen 17+1

Vierailija
2/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen uusi, tai siis lukenut kylläkin tätä listaa, mutta en vielä ilmoittautunut mukaan. Nyt olen viime päivinä miettinyt noita liikkeitä.

En ole 4 päivään tuntunut mitään elämää mahassani ja se on alkanut rassaamaan. Viimeviikolla tosin vasta ekat potkut tuntuivat, mutta kuitenkin joka päivä tunsin jotain, nyt ei mitään..

Voiko se masuasukki vaan olla käääntyneenä johonkin päin jolloin liikkeet ei tunnu vai pitäisikö huolestua enemmän?

kyselee äityli ja rv 17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä04: Terve tuloa mukaan! Kyllä niitä liikkeitä tulee säännöllisemmin sitten myöhemmin, nyt sikiöllä on hyvin tilaa kääntyillä ja voi olla vaikkapa selkä eteenpäin niin ei liikkeet tunnut. Olet kuitenkin vasta vkolla 17, ota rauhallisesti. Ja jos kuitenkin huolettaa, niin soita vaikkapa neuvolaan ja pyydä päästä kuuntelemaan sydänääniä niin huolet katoaa.

Marieela: En valitettavasti ehdi päivittelemään ainakaan minä.. Töissä yleensä ehdin surffailemaan aina kun pomo ei näe. Kotona sitten on taas kaikenlaista muuta, edes omia kotisivuja en ole päivitellyt kuukausiin *hävettää*.. Toivottavasti joku innokas tulee tuuraajaksi.

Nostin sitten kissan pöydälle eilen, kerroin miltä tuntuu ja yritin kysellä että vaivaako joku (mun maha tai jokin ulkopuolinen juttu). En saanut kuitenkaan sen tarkempaa selitystä kuin että ei jaksa ja jos painostan (eli haluan) niin tulee suorituspaineita.. Jotenkin kuitenkin oma olo helpottui kun sai edes sanottua (ja itkettyä) että tämä asia vaivaa minua. Ehtiihän sitä seksiä sitten joskus hamassa tulevaisuudessakin.

Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia miehen haluttomuudesta, niin kuuntelen (= luen) kommentteja mielelläni.

Nyt jos töitä.

Mrs.Marple & Rääpäle rv 19+2

(Huomenna neuvola!)

Vierailija
4/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa virallisesti ilmottautua kesäkerttujen joukkoon vaikka olen tällä palstalla koko odotusajan jo pyörinytkin. Täällä ollaan jo rv 20+4 ja esikoista odotellaan. Ihania liikkeitä tuntee jo päivittäin ja ihan kellon ajasta riippumatta. Perjantaina oltiin rakenneultrassa ja voi sitä onnen tunnetta, millaista se mahtaakaan olla kun sen pienen käärön syliinsä saa?! Laskettu aika meillä on 1.6, että ihan just ja just kuulutaan näihin kesäkerttuihin.. =)

Älä Miniä04 ole turhaan niistä liikkeistä huolissasi, kunhan se pieni siellä kasvaa niin tunnet liikkeet selvemmin. Ei mullakaan tuntunut noilla viikoilla vielä läheskään joka päivä. On tietysti niin yksilöllistä, mutta uskon että kaikki on varmasti ihan hyvin.

Hyvää uuden viikonalkua kaikille kesäkertuille =)

Jensku ja pikkuinen 20+4

Vierailija
5/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mina voisin paivitella ...jos vaan pikkusen opastat miten se hoituu,ja milla ohjelmilla kannattaa tehda

krisse rv18+2

tuun puuron jalkeen takas turisemaan kuulumiset

Vierailija
6/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin harvoin kerkeän kirjoittamaan/lukemaan teidän jutustelua, kun tuo esikko ei anna olla koneella. Nyt onneksi nukkuu päiväunia,joten kiireesti pinoilemaan.

VAUVAN SUKUPUOLI: meillä on ultra 1.2 ja kyllä halutaan kysyä kumpa sieltä on tulossa. Niin esikoiseltakin kysyttiin. Toivottavasti tykkää vauva sen meille näyttää. Täällä odototetaan ultraa innolla.

SOKERIT: onko kellään ollut nyt tai aikaisemmissa raskauksissa häikkää? Minulla ekassa oli yksi arvo kohollaan ja nyt ollaan syynissä.Diabeteshoitajalle on myös 1.2 aika.

MIES JA TYÖ: meillä mies on kuljetusalalla ja tekee 12h päivää. Lähtee aamusta kuuden jälkeen ja tulee viiden kuuden välillä kotiin. Aika yksinäistä olla kotosalla. Miehellä ei tietenkään ole aikaa kysellä massun kuulumisia ja huomioida minua,samalla tavalla kuin esikoista odottaessa.Silloin hänellä oli päivätyö. Nyt kun mies saapuu kotiin, on neiti 9½kk iskän silmäterä.Kyllähän hän minuakin ja massua paljon suukottaa.. Edellisestä raskaudesta kun ei ole kauan aikaa,niin ei silleen ole uutta.

NIINAP:lläkö oli myös maalislapsi? Minä päivänä hän on syntynyt?

Meillä Mimmi on 30.3.2005.

VOISTTEKO laittaa aina viestin loppuun minkä ikäsiä muut lapsenne on? Ei tämä muisti pelaa..

LIIKEISTÄ:täällä tuntuu silloin tällöin..lähinnä illalla ollaan vilkkaimmillaan!! Odotan milloin ne muuttuut napakammiksi.Nyt ne on niin köykäsiä ja hentoja.. Ens viikolla sitten neuvola ja pääsen kuulemaan pienen sydämen äänet.

Nyt ei tule muuta mieleen..Heissan vaan!!

Tuulia,Mimmi (3/2005) ja sykerö rv17+2

Vierailija
7/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Jensku ja Masu - täällä Teijotarella tasan samat lukemat kuin sinullakin. Mullakin on la 1.6. Viime viikolla oltiin ultrassa ja siellä kaikki oikein mallikkaasti - mutta mä en kyllä hirveesti - juuri lainkaan tunne liikkeitä. Mulla on istukka edessä ja taaksekaartuva kohtu - jotka liikkeitä vaimentaa - mutta kyllä mä ihan hirmuisesti ja haluaisin jotain pikku showta tuolta masusta tuntea. Esikoista tässä odottelen - joten ei ehkä oikein osaa edes tulkita mitä ne on - jos ne on kovin hentoja!

Jensku - mihin meet muuten synnyttämään. Me asutaan Espoossa - joten näillä näkymin Jorviin : )

Terkkusin

Äippä ja Teijo 20+4

Vierailija
8/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seudulta ja mennään sitte ku se aika koittaa niin TYKSiin synnyttämään. Ennen ultraa mua kauhistutti pelkkä ajatuskin synnytyksestä, mut nyt ku sen pienen nöpönenän siellä näki, niin kauhistuksetkin katos ( ainakin nyt toistaseks ). Mites sun masun koko, onko jo ihan selvä vauvamasu? Ultrassa ollessa vauveliini ei pysyny paikoillaan hetkeäkään, teki kaiken maailman jumppaliikkeitä ja nyt on ihanaa ku tietää mitä se siellä puuhaa. Mites sun alkuraskaus suju? Mä pääsin tosi vähällä ja nyt kun on keskiraskauteen asti päästy niin olo on tosi vierkeä, mitä nyt selkä on on aika ajoin tosi kipee ja sen takia olenki sairaslomalla..

Kyllä ne liikkeet rupee sullakin tuntumaan ennen pitkään.. se on varma =)

Jensku ja pikkunen 20+4

Vierailija
9/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päivittänyt ihan vaan kopioimalla edellisen päivityksen ja siirtänyt sen uuteen aloitukseen ja lisännyt sinne ne, mitä on tullut pinoon edellisen päivityksen alle.

=> Avaan 2 sivua. Toisesta aloitan uuden keskustelun ja toisesta avaan edellisen päivityksen. Klikkaan edellisen päivityksen vastaa-linkkiä ja sieltä: lainaa alkuperäistä viestiä. Kopioin sen paitsi EN [i ]-merkkiä. Muuten koko teksti kursivoituu!!!

Siirrän kopioidun tekstin uuteen aloitukseen ja peruutan sen minkä juuri kopioin. Sieltä sitte edellisen esittelyn pinosta lisään kaikki uudet päivitettävät juri kopioituun tekstiin ja pävitän uuden otsikon ja valmis.

Oliko vaikeasti/sekavasti selitetty??

Kysy ihmeessä vielä jos jotain jäi epäselväksi! En siis käytä erikseen mitään ohjelmia. Siellä on värikoodit ym valmiina, ne kopioituu siinä samassa kaikki!!

Täytyy vaan sitte sopia milloin toinen päivittää ettei tule päällekkäis päivityksiä jne =))

Kiitos kun otat " pestin" vastaan :)

Vierailija
10/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolareissu takana ja rautatabletit matkaan sain... Viimeks oli 134, nyt 126... ei siis ihme et nuutunu olo... Verenpaine 126/62 ja painoo oli tullu 670g/vko (paahtoleipäkuuriko syynä???)

Mies on iltavuoroon lähössä, eikä yhtään huvittas koko päiväks kahestaan jäähä pojan kans...

En muista mitään muuta kysymystä ku sukupuolen selvittämisestä.... Ei aiota kysyä, esikoisen kans " tiedettiin" vaik ei oikeesti tiedetty...

Mut pakko lähtee syömään, näkköö jo haittaa...

Suhmura ja Napura 19+4 ja poitsu 12/03

Vierailija
11/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Liikkeistä:

Liikkeet ovat nyt jo päivittäisiä. Paitsi kyllä se niin on, että niitäkin päiviä sattuu, jolloin mitään ei tunnu, ja luulenpa Miniä04, että syytä huoleen ei ole. Pyydä kuitenkin ihmeessä aika neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, ja saat mielenrauhan.

Liikkeet ovat minulla epämääräisen epäsäännöllisiä ja olen ryhtynyt välillä ¿törkkimään¿ pikkuista. Silloin saan aina vähän viivästyneenä muksautuksen vastalahjaksi. Ei liene tuo ¿törkkiminen¿ suositeltua? Teen niin silti : )

Ultrasta ja sukupuolesta:

Perjantaina on rakenneultra ja odotan sitä aivan innoissani. Ensimmäistä kertaa tulee mies nyt sitten mukaan. Nämä raskausjutut ovat tähän mennessä olleet vähän niin kuin minun omia juttujani ja onkin hiukan jännittävää, että mieskin on nyt sitten mukana. Minähän olen käynyt tässä raskaudessa jo neljä kertaa ultrassa ja neuvolat ja lääkärit ja kaikki ja kesällä aiempi raskaus ja km ja kaikki muut jutut itsekseni kävin. Haluan jotenkin, että tämä vauva konkretisoituu nyt miehelle ja hänkin ultraa odottaa. Ei ole koskaan aiemmin käynyt. Hänen lapsensa onkin jo lähes täysikäinen ja silloin ei taidettu noita ultria niin tarjoilla. Ainakaan hän ei ole ollut mukana. Ensimmäistä kertaa minullekin ultra tehdään sitten vatsan päältä. Hauskaa. Sukupuoli tuskin selviää, kun nkl:lla taitaa olla hyvin tiukka linja sen suhteen, ettei sitä kerrota. Mies haluasi 3D-ultraan ja siellä se sukupuoli kai viimeistään sitten selviää.

Miehen työstä:

Mies herää viiden jälkeen ja on töissä jo ennen kuutta aamulla. Tulee iltapäivällä, yleensä tosin vasta neljän-viiden aikaan, joten pitkää päivää tekee. Itse lähden yhdeksäksi ja 8-tunnin työpäivän jälkeen on kolmena iltana vielä toinen työ, joten tulen kotiin kun mies on jo menossa nukkumaan, kymmenen aikoihin. Eipä yhteisitä aikaa liikaa siis ole, mutta ehkäpä juuri siksi toisiamme jaksammekin ; )

Mrs.Marple:

Miehen haluttomuus, tai ehkä enemmänkin halujemme kohtaamattomuus, on ollut koko pitkän suhteemme ajan jonkinlainen kompastuskivi. Tilanne meillä on siis se, että minä olen huomattavasti halukkaampi/tarvitsevampi kuin mieheni.

Hellyyttä, lähellä oloa ja rakkaudentunnustuksia päivittäisestä elämästä ei puutu, mutta kun haluaisin¿ Jossakin vaiheessa pistin tämän ikäeromme piikkiin, mutta tuskin sekään mikään selitys on. Erilaiset aikatulumme ja vuorokausirytmimme kyllä vaikuttavat ihan selkeästi. Olen käynyt läpi vuosien varrella koko tunneskaalan omasta viehättämättömyydestä, vihaan, pettymykseen, suruun ja mitä kummallisimpiin epäilyihin.

Nyt raskausaikana olemme puuhastelleet vain hyvin vähän. Alkuun olin niin kovin huonovointinen, että ensimmäistä kertaa kymmeniin vuosiin ei minunkaan tehnyt mieli. Myös keskenmenon pelko sai ajatukseni ihan muualle. Silloin sanoinkin miehelle, että koin oikein huonoa omaatuntoa, kun hän ei ¿saa¿ johon hän totesi, että ¿sitten kun minusta siltä tuntuu¿. Tunsin tietenkin piston omassatunnossani, sillä kun meillä asiat etenevät tyypillisesti (9/10 tapauksesta) minun aloitteestani ja toisinaan myös silloin kun hän ei ehkä haluaisikaan¿

Asia on vaikea, sillä siitä pitäisi pysytä puhumaan, mutta kaikkea painostusta ja syyllistämistä pitäisi kyetä välttämään¿

Nyt tuntuu, että mies ei halua esimerkiksi vatsaani koskea seksin aikana. Ehkäpä seksin ja vauvan yhdistäminen on oikeasti miehille hankalampaa kuin meille naisille. Meillä kun vauva on koko ajan osa mukana, ja silti pysymme omina itsenämme haluinemme kaikkinemme. Mies ¿näkee¿ odottavan äidin JA vauvan tai pelkän yhden kokonaisuuden.

Olemme keskustelleet tästä ja olen kysellyt vaivihkaa, ovatko vartaloni muutokset seksin esteenä. Hän vakuuttaa, että eivät. Tuntuu, että miehellä on jotenkin nyt sellaiset ¿isä¿-lasit päällään, että hän näkee vain raskauteni ja höpöttelee siitä ja suukottelee mahaani ja juttelee sille. Tuosta siirtyminen eroottisempiin näkymiin tuntuukin sitten olevan vaikeampaa vaikka hän toisin vakuuttaakin. Olen ollut aistivinani, että myös pelko lapsen vahingoittamisesta on hänelle suuri huoli, sillä mikäli oikein muistan, kesällä ensimmäisen raskauteni yhteydessä seksiä harrastettiin huomattavasti enemmän kuin nyt, yhden keskenmenon jälkeen. Voimia ja jaksamista sinulle tämän asian kanssa. Tuntuu, että yhä nykyäänkin on tabu se, että mies ei haluaisi yhtä paljon kuin nainen.

Mukavaa maanantaita kaikille

Aapeli ja papu 18+3

Vierailija
12/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi tervetuloa uusille jäsenille!! Kesäkuuta täytetään aikas hyvin :))

Tokaks, hienoa Krisse, että jeesaat Marieelaa! Mullakin on tämä pinoutuminen sen verran epäsäännöllistä, etten uskalla ottaa vastuuta päivityksestä..

Sitten miehiin; meillä mies on tehnyt viimeset 7v vuorotyötä, 12h vuoroissa. Omat hyvät ja huonot puolensa, vaatii sopeutumista ja pitkää pinnaa - kuten miesten huolto yleensä :)

Sitten oma napa: mulla oli pientä veristä vuotoa lauantaina pari tuntia yhdynnän jälkeen ja eilen sitten kummallista tahmean liimamaista ja klönttistä valkovuotoa. Lisäksi eilen äänestysretkellä masu kipuili. Eka ajatus oli,että goosh tuliko se limatulppa nyt, mutta noista kivuista kyllä puuttui masun kovettuminen (vrt synnytyssupparit). Kuitenkaan en lähtenyt siltä istumalta sairaalaan, kun vauvan liikkeet tuntuu selvisti ja suht säännöllisesti, uskalsin vauvan suhteen olla suht rauhallisin mielin. Kuitenkin epäilin omaa alapään kuntoa + kohdunkaulan tilaa, joten aamulla tilasin ekan mahd ajan lääkärille ja päädyin gynikselle.

Kaikki on onneksi kunnossa, eikä gynis löytänyt näkyvää syytä vuotoon. Tod näk johtui yhdynnästä (missä sinällään ei mitään eroa aiempaan) sekä alkavasta hiivatulehduksesta.. Lääkäri ei antanut ' yhdyntäkieltoa' ainakaan vielä tässä vaiheessa, mutta mikäli sama toistuu, niin kannattaisi kuulemma harkita :/ Mutta sitten, LA aikaistui näillä mittauksilla taaksepäin 9 pvää!! Tarkistus mittaus tiedossa tokassa ultraseulassa ylihuomenna ke, kun kuulemma vauva oli epäsuotuisassa asennossa ja laitteella ei päässyt tarpeeksi syvälle.. Joten odotellaan :) Köyhdyin tällä reissulla 150e, NLA lääkäri aika olis ollut tarjolla loppuvkolle ja firman politiikkaan ei kuulu sponssata raskauden ajan gyniksiä, kun ei muutenkaan. Mutta olkoot, pieni hinta se kuitenkin on omasta mielenrauhasta ja tiedosta, että kaikki on ok masussa.

Eli loppu hyvin kaikki hyvin.

Rocco rv 18+6 (tai 20+1)

Vierailija
13/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-77Tuulia: Meillä Anni syntyi 31.3. Muistan sinun nimimerkin maaliskuisten pinosta viime vuodelta.. :) Kuinkas teillä on mennyt vauvan kanssa? Omani tässäsylissä yrittää auttaa äitiä kirjoittamaan ja nauraa kun otan sormia pois näppikseltä..

Meillä on menossa Annin kouluttaminen uuteen päiväunirytmiin, koitan saada yhdet pidemmät päiväunet pikkuhiljaa käyttöön, mutta tyttö vaan haluaa nukkua useat lyhyet. Taistelua edessä. Ja pakko vähentää päiväunia kun muuten yöllä kukutaan...

Perjantaina olis neuvola, olis kiva jo päästä kuulemaan sydänääniä, kun viimeksi ei edessä olleen istukan takia kovin hyvin kuuluneet. Enkä ole oikeastaan liikkeitäkään tuntenut, niin olis kiva saada taas vähän vahvistusta sille, että mahassa on kaikki kunnossa. Aina se vaan huolettaa joku asia. :)

Miehen töistä: 8-16 on oikea työaika meidän iskällä, mutta melko usein " tekee sisään" tunteja. Ei se kauhean usein kyllä pidä vapaata niillä sisääntehdyillä tunneilla kyllä.. no se on ollu vasta vuoden töissä valmistunisen jälkeen, niin on vielä kauhea tarve kehittyä niissä omissa hommissaan siellä. kun ei niitä kuulemma hetkessä opi kaikkia niksejä. Joo siis meidän iskä on perfektionisti ja vaatii iteltään tavallista enemmän. Tekee sitä tosin myös muissa kuin työasioissa, on mahtava tytönkin kanssa ja osaa hoitaa. :)

Nyt välipalalle ja sitten nukkumaan.

-Niina 18+1 ja Anni 9,5 kk

Vierailija
14/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]marieela: toihan olikin helppoa :) luulin että siellä pitää kaikki nuo värikoodit ym kirjoitella jotenkin erikseen..mutta tuohan onnistuu kyllä multakin vaikka en mikään kauhee nero näitten koneitten kanssa ole ;)

Ruotsin risteilyltä tultiin sitten kotiin eilen. ja oltiin miehen kanssa niiin väsyneitä että nukuttiin molemmat päikkäritkin :)

oli siellä suht kivaa vaikka pitikin olla limppari linjalla...eniten otti päähän kun piti olla niin tarkkana että mitä sinne suuhun työntää,kun ois ollu kaikkia ihania herkkuja...

monet varmaan katto mua silmät pyöreenä siellä kun kävelin drinkki lasin kanssa siellä :) vaikka alkoholitonta siinä olikin :D

mielitekoG: ei oo mitään haluja...päin vastoin...monia ruokia on mitä en tässä raskaudessa oo voinut sietää! Juusto (kaikissa muodoissa) jää syömättä. Suolakurkku (oli aiemmissa raskauksissa herkkua) nyt ei voi syödä...

luin tossa illalla pe-su pinot ja meni niin kauan siihen etten jaksanut enää kirjoitella mitään

mulla on rak.ultra ens perjantaina kättärillä, ja on alkanut harmittamaan tuo että muissa paikoissa voidaan kertoa sukupuoli (tai arvuutella siis). eihän sillä suurta väliä oo mutta kun kaikki tavarat ja vaatteet sopivat sitten tytölle...ja pojalle ei oo mitään :( no okei parit froteiset vaatteet on kun oon retro huumassa niitä keräillyt.

tervetuloa kaikki uudet mammat!

nyt täytyy taas mennä pesemään pyykkivuorta...tuun taas myöhemmin...

krisse ja tytöt 11/02,08/04 ja Allu rv18+2

Vierailija
15/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIINAP: Et ole käynnyt kirjoittelemassa maalisten pinossa vissiin vähään aikaan? Siellä justiinsa puhutaan noista päikkäreistä.Meillä taas on ongelmana,että Mimmi nukkuu kahet unet,2h päästä käyn herättämässä.Hän kyllä posottaisi ties kuinka pitkään.Yöksi sitä unta ei sitten riitäkään ja nukkumaan käydään vasta klo 22.Yöllä herätään vaihtelevasti ja se on sitten juttu erikseen.

Hyvin meillä muuten menee. Mimmi opettelee kävelyä(muutamat askeleet ottanut) ilman tukea ja ensimmäinen selvä sana oli mummo. Pottaan tuli tänään ensimäisen kerran pissa..Sitäkin siis harjoitellaan.Minulla oli tajuton pahoinvointi ja 7 vkoa (rv 6-13) oli kyllä elämäni rankimmat.Onneksi sain hoitoapua miehen vanhemmilta. Nyt ne viikot on onneksi muisto vain!!

Teillekin sitten pikku kakkonen tulee pian. Me oltiin heti Mimmin syntymästä asti ilman ehkäisyä ja kerettiinkin jo odotella milloin kakkonen saisi alkunsa. Aluta asti oli selvää että pienellä ikäerolla mieluiten.

Mitä teille kuuluu/mistä päin olitkaan?

Nyt tulee käsky lattialta..pitää mennä!!

Tuulia+co

Vierailija
16/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee TERVE POIKA!

Kyllä niitä tuloksia saikin odottaa, meni neljä viikkoa... No kaikki on hyvin. Nyt saa lähteä ostelemaan sinisiä vauvanvaatteita.

Vierailija
17/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥ja paljon tarrasukkia masuun poitsulle ♥

Vierailija
18/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä terve tuloa kaikille uusille!

Riannalle ONNEA! Varmasti helpottava tieto. Harmillista että jouduit noinkin kauan olemaan epätietoisuudessa.. Nyt kuitenkin varmasti pystyt nauttimaan raskaudestasi täysin rinnoin.

Aapeli: Kiitos kun kerroit kokemuksestasi, helpottaa tietää etten ole ainoa. Epäilen itsekin, että kyse on pelosta että vahingoittaisi vauvaa, vaikka ei sitä myönnä.. Kuitenkin aiemmin olimme hyvin aktiivisia. Täytyy vain olla kärsivällinen.

Niin joo, tilasin sitten Vauva-lehden kun soittivat. Seuraavatkohan täällä ketkä olisivat siinä vaiheessa että voisi tarjota lehteä. Onko teille soitettu suoraan Vauva-lehden kustantamosta?

Vierailija
19/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jensku - mulla ollut kanssa tosi helppo raskaus. Alkuun jotain väsymysjuttuja ja hieman selän kolotusta - mutta ei mitään muuta. Ei pahoja oloja eikä muutakaan. Ultrassa tosiaan tuli semmoine olo, että voiks toi ihana hassu kaveri - joka voimistelee olla mun sisällä : )

Mä kun olen niin noviisi näissä raskaushommissa - niin onks ne liikkeet vähän niinku semmosta naksahtelee - ilman ääntä ; ) Semmosia tulee koko aika ja vähän niinku saattaa joskus jopa " Poreilla" - mutta saa niitä ihan tarkkavaisesti seurailla. Jos on täys vauhti päällä - niin ei kyllä tunnu

Tää on niiiiin jännää oikeesti

Terkkusin

Äippä + Teijo 20+4

Vierailija
20/23 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

77tuulia: kyselit noista verensokereista. Mulla oli ekassa raskaudessa häikkää sokereissa ja vauvelilla olikin matalat sokeri synnyttyä. Nyt tässä raskaudessa olen siis erikoistarkkailussa tämän takia. Olin jo viikolla 13 sairaalassa vuorakausikäyrällä, silloin kaikki arvot ok. Sokereita mittaillaan ja vauvaa ultrataan useasti tässä raskaudessa. Myös diabeteshoitajalla kävin jo.

Oma napa: tänään oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan ok. Oli aika liikkuvaista sorttia tuo pikku epeli. Nyt olo alkaa olemaan hyvä kaiken pahoinvoinnin ja järkyttävän väsymyksen jälkeen. Liikkeet tuntuvat päivittäin. Välillä supistelee jo kunnolla ja päänsärky vaivaa aika usein.

Sukupuolesta: kysyin tänään lääkäriltä samalla kun hän ultrasi, että pystyykö sukupuolen näkemään. Hän sanoi, että epävarmaa vielä näillä viikoilla, mutta jos tuolla jalkojen välissä jotain näkyy, niin todennäköisesti poika se on. Että silleen. Mitenhän tuon nyt sitten tulkitsisi? Näkyikö siellä jotain vai ei? No eipä tuolla minulle ole väliä kumpi siellä polskuttelee....

Tyttö sanoi tänään, kun katsoi ultrakuvaa, että sehän näyttää ihan oravalta. Joten nyt on sitten työnimikin meidän pikkuiselle.

bombo + kurre rv 18 tasan ja tyttö 11/01