Mielipiteitä: Lasten hoito kesällä ja siitä maksu. Saammeko hoitajaa mistään?
Asumme kaupungissa, perheessämme on 3 lasta (kolmasluokkalainen, eskarilainen ja 3,5-vuotias) ja ajattelimme ensi kesää, kun eskarilaiselta ja koululaiselta loppuu koulut kesäkuun alussa, että ottaisimme nuorimmaisenkin kotiin päivähoidosta ajalle kesäkuu - elokuun puoliväli ja hommaisimme kotiin hoitajan. Itse olisin heinäkuun kotona, joten tarvitsisimme kesäkuuksi ja osaksi elokuuta hoitajan.
Ajattelimme maksaa hoitajalle 300 ¿ /kk. Hänen pitäisi tulla meille kasin aikaan, lapset olisivat syöneet jo aamupalan, lounaalle hän veisi lapset puistoruokailuun ja sitten tarjoaisi valmiin välipalan kaapista. Kotiin pääsisi lähtemään noin klo 16.
Vanhinta lapsista ei tarvitsisi hoitaa, hän menee omia menojaan ja pitää itse vanhempiin yhteyttä puhelimitse. Eskarilainen, joka menee syksyllä kouluun, on myös omatoiminen ja hänet voi päästää isosiskon kanssa keskenään lähipuistoon huoletta jne, eli käytännössä vain nuorimmaista tarvitsisi kaitsea.
Miltä kuulostaa? Onko summa liian pieni? Kommentoikaa..
Kommentit (9)
Eli toivoton ajatus?
Ajattelin, että josko joku opiskelija voisi tulla..? Paljonko sitten mielestänne pitäisi tästä maksaa?
Mielestäni minimi palkka olisi 600e+ruokaetu.
Me maksettiin viime kesänä lapsenhoitajalle 5e/tunti ja kyseessä oli tosiaan vain yksi lapsi.
300e/kk on todella vähän... Kaupan kassalta, hampurilaisravintolasta, siivoojana tms. paljon enemmän.
En muistanut ollenkaan koko yksityisenhoidontukea. Täytyykin surffata kela piste fihin ja tsekata, että miten paljon sitä voi saada..
Eli lapsilla ei voi olla hoitopaikkaa odottamassa kunnallisella puolella, jos kesän nostatte hoitotukea.
Vierailija:
En muistanut ollenkaan koko yksityisenhoidontukea. Täytyykin surffata kela piste fihin ja tsekata, että miten paljon sitä voi saada..
Jotenkin ajattelin tällä opiskelijalla, jotain ensimmäisen vuoden lukion opiskelijaa, joka asuu vielä kotona..
Kukaan ei suostu tuollaisesta rahasta ottamaan 3-vuotiasta niskoilleen. Herranen aika. nykyään ei varmaan ole enää mitään työtä, jota tehtäisiin alle 6 Euroa tunti. Työllä täytyy ihmisen pystyä myös elämään. Mitä teet itse työksesi ja mitä tienaat siitä?
eikä kukaan ole ilmoittanut halukkuuttaan.