Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hitto kun hävettää. Aloitin lokakuun alussa uudessa työssä. Lapset 2v9kk ja 4,5v menivät päiväkotiin.

Vierailija
04.02.2008 |

Yhtä ainoaa kuukautta ei ole kulunut niin etten olisi ollut lasten (tai omani) sairauden vuoksi pois töistä! Useimmiten kuukauteen on mahtunut parikin eri sairaspoissaoloa.

Tässä on ikävää myös se että mieheni ei voi olla töistä pois periaatteessa oikein edes oman sairautensa vuoksi (ellei nyt ihan pää kainalossa ole) joten minä joudun hoitelemaan lasten sairaspoissaolot.

Työnantaja on päin naamaa suhtautunut ihan ok, ei ole marmattanut tms, mutta en voi olla miettimättä että mitä se mielessään ajattelee. Työsuhteeni on määräaikainen ja loppuu elokuun viimeinen päivä. Tuskin on jatkoa tiedossa, vaikka muuten työni hyvin teenkin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tänään oli pienemmän ryhmän ilmoitustaululle tullut lappu: " Ryhmässä parvorokkoa" ...

t: 2

Vierailija
22/28 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmista ei muutenkaan paljon apua ole, mutta sairaita he eivät todellakaan hoida koska sehän voi tarttua.

Mitä tulee miesten kotona olemiseen, itse olen kyllä harrastanut aika paljon sitä - vaikka vaimoni joka tekee vain osapäivätyötä luonnollisesti sitten on useammin kotona lasten kanssa. Ja olenkin saanut siitä haukkuja, mutta todellisuudessa hänen ei ole tarvinnut peruuttaa nyt vuoden aikana yhtään ainoata työvuoroa lasten sairastumisen takia, minä sen sijaan olen perunut monta työpäivää koska hänellä on ollut työvuoro ja joku lapsi on sairastellut. Pysyittekö käärryillä? :-)

Sen sijaan voin sanoa aika rehellisesti että työnantajat kyllä karsastavat isän poissaoloa vielä enemmän kuin äidin. Törkeätä, mutta näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka jälkeen alkaa sairastelut helpottamaan. Viime syksyn aikana oli vain kaksi sairaspoissaoloa. Silloin kun aloitin työt (reilu vuosi sitten), niin vähintään joka toinen viikko oli jompi kumpi kipee ja yleensä eivät olleet yhtäaikaa vaan peräkkäin!

Meillä kyllä isäkin osallistuu lasten hoitamiseen. Lisäksi pystyin jonkin verran tekemään etätöitä kotoa käsin.

Vierailija
24/28 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylysti ja ytimekkäästi; jompi kumpi vanhemmista hoitamaan lapsia kotiin 3-vuotiaaksi. En tosiaankaan palkkaa pienten lasten äitejä tai potentiaalisia tulevia äitejä, juuri tuon lasten sairastelun takia. Ei työnteosta tahdo tulla mitään, kun aina on lapset sairaana. Ikävää, mutta totta. Palkkaan mieluummin useitakin vuosia kotona olleen äidin ja perehdytän hänet tehtäviinsä, hänen poissaolonsa ovat todennäköisesti huomattavasti vähäisemmät kuin vauvan äidin.

Vierailija
25/28 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo viisivuotias sairastelee paljon enemmän kuin 1,5v.

Vierailija
26/28 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä niin, että eivät sairasta yhtäaikaa vaan toinen ensin ja sitten tartuttaa toisen. Itse en tohdi enää olla pois töistä vaikka olisin kuinka kipeä. Poissaolot täytyy säästää lasten sairauksien varalle...

Vierailija
27/28 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tylysti ja ytimekkäästi; jompi kumpi vanhemmista hoitamaan lapsia kotiin 3-vuotiaaksi. En tosiaankaan palkkaa pienten lasten äitejä tai potentiaalisia tulevia äitejä, juuri tuon lasten sairastelun takia. Ei työnteosta tahdo tulla mitään, kun aina on lapset sairaana. Ikävää, mutta totta. Palkkaan mieluummin useitakin vuosia kotona olleen äidin ja perehdytän hänet tehtäviinsä, hänen poissaolonsa ovat todennäköisesti huomattavasti vähäisemmät kuin vauvan äidin.

Onneksi oma työnantajani on sen verran varakas (ja sivistynyt) firma, että ei todellakaan ole tulos siitä kiinni, olenko töistä lapsia hoitamassa muutaman päivän kerrallaan.

Vierailija
28/28 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on oma firma, niin kukas sitten hoitaa toimitukset? Varsinkin ns. yhden miehen yrityksissä. Entäs sitten maanviljelijämiehet? Eläinten on saatava ruokaa ja lääkkeet sun muut huolenpidot vaikka isäntä olisi itse kipeä. Eikä lomittajia ihan äkkiä saa paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme