Petin mun tyttöystävää viikonloppuna festareilla
Eli se tapahtui pari päivää sitten. En osaa päättää kerronko, se oli kuitenkin vaan tunteetonta känniseksiä festariteltassa. Joo, se loukkaa ja satuttaa kumppania kyllä myös mutta tarkotan, ettei mulla ole mitään tunnesidettä siihen ihmiseen enkä ikinä enää edes näe sitä naista, ei ole siis pelkoa että päätyisin paneskelemaan sen kanssa uudestaan. Meidän suhde on ollut ihan vakaalla pohjalla ja rakastan kumppaniani, haluan jatkaa suhdetta kuten ennenkin mutten tiedä mitä tehdä tän asian suhteen. Haluaisin kyllä tavallaan kertoa tyttöystävälle, mutten tiedä miten hän ottaisi asian, haluaisiko hän jopa erota, joten en ole varma voinko ottaa sitä riskiä. Mitä te tekisitte mun asemassa, ottaen huomioon sen että haluan ehdottomasti jatkaa suhdetta ja nainenkin on suhteessa onnellinen? Kadun tekoani aidosti enkä tekisi sitä jos voisin nyt jälkeenpäin vaikuttaa asiaan. Enkä varmasti aio enää uudestaan pettää. Haluaisitteko te tietää asiasta, jos on varmaa ettette kuulisi sitä ikinä mistään muualtakaan, rakastat miestäsi ja tiedät senkin rakastavan sua, suhde on muutenkin kunnossa ja tulevaisuus vaikuttaa valoisalta?
Kommentit (463)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 01:03"]Älkää nyt uskoko tuota vale-ap:ta. Kaikki tämän sivun viestit, jotka ovat muka ap:n kirjoittamia, on todellisuudessa kirjoittanut joku muu. En ole siis päättänyt vielä yhtään mitään. -ap
[/quote]
Joopa joo.. aika väsynyttä tää mun matkiminen jo. -ap
hyvä ap! olet oikea panomies! noin oikea kunnon mies toimiikin! kukaan oikea mies ei kieltäydy pillusta!
No ensinäkin. Jos rakastamani ihminen tartuttaisi minuun sukupuolitaudin, loukkaantuisin siitä enemmän kuin siitä jos minulle kerrottaisiin että minua on petetty. Paljon enemmän, ja siitä että hän riskeerasi terveyteni oli se todennäköisyys kuinka pieni tahansa ei suhde voisi toipua. En osaa sanoa voisiko pettämisestä, tuskin voisin luvata että suhde tulisi jatkumaan, mutta sitä voisin suhteen laadusta ja pettämisen laadusta riippuen kuitenkin yrittää. Nyt puhutaan vielä HIVistä joka on kuitenkin tappava virus eikä mikään ärsyttävä vaiva johon saa antibiotit tai voiteet. Eli mitä tahansa teet huolehdit siitä ettet tartuta tyttöystävääsi.
Sitten itse asiaan. Ensireaktio on että kerrot. Parisuhde perustuu luottamukselle, sille että eletään yhdessä yhteisin säännöin. Kenenkään ei pitäisi joutua elämään valheessa, joten jos sen perusteen rikkoo on toisella oikeus tietää niin perustavanlaatuinen asia suhteestaan ja päättää haluaako yhä jatkaa yhdessä. Kertominen heti osoittaa että olet ainakin rehellinen hänelle mokastasi. Jos se selviää myöhemmin niin silloin se että olet valehdellut hänelle, mahdollisesti jo vuosia, on jo taas todella iso osa siitä seuraavaa kriisiä ja vaikka pettämisen voisi ehkä antaa anteeksi niin se ei tarkoita että pettämistä ja salailua voisi. Silloin voit toki vedota siihen ettet halunnut satuttaa mutta rehellisyyteesi et enää koskaan.
Ja toisaalta niin paljon kun olen sitä mieltä että jokaisella on oikeus tietää ja kertomatta jättäminen on pelkurimaista ja epäreilua voi kertominenkin olla itsekästä. Sillä siten tosiaan helpottaa omaa oloaan mutta satuttaa toista ihan hirveästi. Kaikki eivät todellakaan haluaisi tietää jos ovat onnellisia pitkäaikaisessa suhteessaan. Mikäli sillä pettämisellä ei oikeasti ollut väliä sinulle... no se tulee silti pilaamaan teidän välisen luottamuksenne ja suhdetta pitää rakentaa uudelleen. Eikä se välttämättä onnistu.
Itse kuitenkin sanon että kerro. Tai no, kerro ellet tiedä ettei tyttöystäväsi haluaisi tietää. Asia käsiteltäisiin ja kärsisit seuraukset, jos suhde jatkuu niin se jatkuisi rehelliseltä pohjalta. Et myöskään joutuisi elämään valheessa rakastamasi ihmisen kanssa. Sinun omantunnontuskistasi en nyt niinkään välitä, olet ansainnut ne mutta tyttöystäväsikin voi vaistota että jotain on vialla. Nyt tyttöystäväsi tietäisi totuuden ja saisi itse päättää toimintatavoista sen suhteen etkä sinä tekisi isoja päätöksiä hänen puolestaan.
Satuttaisit tyttöystävääsi, mutta oikeastihan pettäessä sinä häntä jo satutit ja teidän luottamuksenne rikoit.
Tsemppiä! Ja oikeasti, älä leiki tyttöystäväsi terveydellä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:20"]
hih, tämähän on hupaisa ketju! oikea unelmamies: lapsi edellisestä suhteesta, menee iskelmäfestareille (!) ja sitten vielä pettää siellä! :D
[/quote]
Niimpä. Oikea ihmisraunio tuo! :D
Vieläkö tämä narsisti jaksaa jotakuta kiinnostaa? Haukotuttava tylsimys koko jätkä.
319 tarkentaa sen verran että kaikki eivät siis haluaisi tietää jos sillä ei olisi oikeasti merkitystä ja olisit oppinut virheestäsi ja se olisi tosiaan se yksi kerta. Sen jos mies juoksee vieraissa useamminkin haluaa kyllä jokainen tietää ellei ole toisin ilmoittanut. Usein jos ei halua tietää on suhde kestänyt jo pitempään ja siihen on sitouduttu vakavissaan, etenkin jos on jo lapsia, silloin se yksittäinen moka vain satuttaisi ja järkyttäisi elämää.
Suhteellisen tuoreessa suhteessa, vaikka asuttaisiin yhdessä, suurin osa naisista varmasti haluaisi tietää.
- En siis ole muuttamassa mieltäni, kunhan vain tarkensin. Edelleen sinuna olisin vastuullinen aikuinen ja kertoisin.
Kanna vastuus ja jätä kertomatta.
Sääli tuon tyypin tyttöystävää. Toisaalta, en ihmettele ollenkaan miksi jätkä ei ole enää lapsensa äidin kanssa. Se nainen on ollut fiksu, kun on pistänyt tuollaisen ääliön kiertoon. Ehta jämämies festaritelttasäätöineen kaikkineen.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:56"]
Mitä jos ehdottaisit naiselle avointa suhdetta. Omalta osaltasi vain, tietty, naisella ei sellaiseen pitäisi olla mitään biologista saati emotionaalista tarvetta. Naiselle riittää yksi, kunnon mies. Kun naisesi suostuu, sinun ei enää tarvitse kertoa "pettämisestäsi". Jos ei suostu, hoidat hommat jatkossakin salassa.
[/quote]
Tämä oli ensimmäinen kerta kun petin, joten ei mulla sinänsä ole tarvetta toisille naisille. Tuskin haluankaan enää tulevaisuudessa ikinä ketään toista naista, joten avoin suhde olisi aika turha. -ap
[/quote]
Ensimmäinen ehkä, mutta tuskin viimeinen.
[/quote]
Toisaalta mietin, että voisinkohan pettää vielä kerran ilman että siitä on mitään haittaa? Siis tarkoitan, että tuskin tyttöystävälleni on väliä olenko pettänyt häntä kerran vai kahdesti, kun olen joka tapauksessa pettänyt, vai mitä? Vai olenko ihan hakoteillä? Periaatteessahan mun kannattais ottaa tilanteesta nyt kaikki irti kun vielä voin ja rauhottua taas sitten. -ap
[/quote]
Vau, tulihan se sieltä!
Ei sua kyllä auttaa voi. Olet kusipää. :(
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 01:02"]
Miksi ap erosit lapsesi äidistä?
(Joo, ei kuulu varsinaisesti asiaan, mutta ne Criminal Mindsissakin tekee aina profiilianalyysin syytetystä... )
[/quote]
Silloinkin suhde päättyi pettämisen takia, mutta uskokaa tai älkää, niin pettäjä oli se nainen. -ap
[/quote]
Oletko hyvä mies kertonut ex naisellesi, että voisitte rakastaa toisianne syvästi ja lapsellanne olisi ehjä koti, jos hän vain olisi pitänyt asian omana tietonaan!? Ettei hän tee samaa virhettä uudestaan jonkun muun kanssa. Olisi lapsenkin etu, jos äitinsä löytäisi vakaan suhteen. Nyt soitat heti exälle ja kerrot, että mitä ei tiedä, ei voi satuttaa ja ei kerran takia suhde vielä perustu valheeseen tai vaikuta miehen rakkauteen. Kaduttaako sinua ap, että exäsi petos tuli ilmi? Sehän maksoi lapsellesi ehjän kodin, aika kallis hinta.
Jos nyt kuvittelet, että tyttöystävä antaisi anteeksi vaikka on vain tyttöystävä eikä teillä ole lapsia, mieti miksi et itse antanut exällesi anteeksi vaikka lapsikin oli jo?
Välihuomautuksena todettakoon, että kun säädin muutaman kuukauden nuoruudessani ja ulkomailla asuessani yhden miehen kanssa, pidin kyllä tasan tarkkaan huolen, että mulla oli täysi tieto siitä kuka tämä mies oli. Miehen käydessä vessassa nappasin kuvan tämän ajokortista ja myöhemmin passista kun sen pöydällä näin. Myös parin yhdenillan jutun suhteen olen tehnyt saman. Sopvan hetken tullen kuva miehestä kännykameralla ja kuva kotitalosta/ajokortista/nimi- ja osoitetiedosita kirjekuoren päältä tms. Ja tämän olen tehnyt, varmuuden vuoksi, vaikka kuinka olisin ollut humalassa.Ihan vain siksi, että vaikka kuinka ehkäisystä huolehtisi, voi kuitenkin vahinko käydä ja silloin mies saa osansa kantaa vastuusta. Turha yrittää luikkia karkuun ja kadota maan alle kun tiedot on visusti tallessa :)
Joskus ollaan myös kaverin kanssa tehty niin, että kun toinen lähti baarista jonkun matkaan, lähetettiin vaivihkaa miehen kuva/kuva kotitalosta/osoitetieto tms. kaverille, aivan kaiken varalta. Jos jotain kauheaa sattuisi. onneksi ei koskaan käynyt mitään. Olisi ainakin ollut tieto mistä paloitellun ruumiini olisi voinut noutaa...
Eli älä ap sokeasti luota etteikö nainen vois sinua vielä löytää jos tosissaan haluaisi ja yrittäisi.
One life, live it!
Älä kerro...sillä helpottaa vain omaa oloaan ei toisen!
T.n 40
Mitkä olivat pettämiseen johtaneet syyt? Mitä puolisosi teki väärin, että ajauduit pettämään häntä? Onko sinua huomioitu tarpeeksi parisuhteessanne?
En jaksa lukea koko ketjua, mutta parisuhdeterapeutithan sanovat, ettei yhdestä pettämisestä kannata kertoa. Siis jos kyseessä oli vain yksi kerta. Kertominen aiheuttaa enemmän vahinkoa kuin kertomatta jättäminen. Jos rakastat tyttöystävääsi ja haluat olla hänen kanssaan, niin ei ehkä kannata riskeerata suhdetta. Jos kuitenkin on vaara, että tyttöystäväsi voi kuulla asiasta jostain muualta, kerro. Samoin jos on vaara, että tartutat tyttöystävääsi jonkun sukupuolitaudin, kerro. Etenkin jälkimmäisessä tapauksessa kertomatta jättäminen olisi mielestäni suorastaan rikos. Ja tuon tautivaaran takia kertomatta jättäminen on ongelmallista, koska esim. HIV:hän itää monta kuukautta. Taisi olla niin, että pikatestin voi tehdä aikaisintaan kuukauden kuluttua mahdollisesta tartunnasta. Tarkasta tämä. Ei tietty ole kovin todennäköistä, että olisit tartunnan saanut, mutta syytä kuitenkin tsekata. Yksittäinen kännipettäminen on pientä sen rinnalla, että tartuttaisi kumppaniinsa sukupuolitaudin tämän tietämättä.
Omalla avopuolisollani (mies) on HIV, hän oli saanut tartunnan yhden illan jutusta, vaikka oli käyttänyt kondomia, oli se tarttunut ilmeisemmin suuseksistä, miehelläni lääkitys, mutta silti tartuntariski, että voi se tarttua niinkin. Itse myös haluaisin tietää jos mieheni oli pettänyt minua. Minun käsityksen mukaan suhteessa kohdellaan toista niinkuin halutaan puolison kohtelevan itseään -mari
Lämpimästi suosittelen että älä kerro. Et tule kertomisella voittamaan mitään. Itsellä oli kerran samankaltainen tilanne ja aioin kertoa kunnes kaverin neuvo oli että älä. Elämä jatkuu eikä mitään vahinkoa ole sattunut joten laita se elämänkokemusten kansioon ja jatka siitä mihin jäit. Usko vaan se kannattaa.
Kiitos viesteistänne joita oli tullut paljon, luin ne tarkasti läpi ja jään pohtimaan niiden sisältöä. En ole vieläkään tehnyt päätöstä. Mitä sanoisitte, jos kysyisin tyttöystävältö muka ohimennen, että jos hän joskus joutuisi petetyksi niin haluaisiko hän tietää, ja tekisin päätöksen sen vastauksen pohjalta? Vai olisiko tuo liian läpinäkyvää? -ap
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:10"]Sääli tuon tyypin tyttöystävää. Toisaalta, en ihmettele ollenkaan miksi jätkä ei ole enää lapsensa äidin kanssa. Se nainen on ollut fiksu, kun on pistänyt tuollaisen ääliön kiertoon. Ehta jämämies festaritelttasäätöineen kaikkineen.
[/quote]
Sen naisenhan pitäis olla sun mielestä oikea hirviö ja jämänainen kun sekin on pettäjä. Sitä paitsi mä jätin sen eikä se mua. -ap
Ap on vastenmielinen, kertoipa pettämisestä tai ei.