Minua pyydettiin kummiksi, vauvan la kesällä. Mietin, että ostaisin vauvalle vaunut.
Ajattelin ostaa jotain järkevää ja jolla olsi käyttöä pitempään.
Vaunut heiltä puuttuu.
Kannattaako antaa lahjakortti vaunuliikkeeseen vai ostaa vaunut kokonaan? Eikös olisi hyvä, että tuleva äiti saisi itse kokeilla ja kertoa millaiset vaunut haluiaa?
Hän odottaa esikoistaan, eikä tiedä kovasti mitään. Kyseli minulta mitkä olisi hyvät jne.
Kommentit (25)
Meillä on tällä hetkellä vain yhdet vaunut ja ne päivittäisessä käytössä. Oma naaperoni on vasta 3kk =)
Ja ajattelin, että kun heillä kaikki muu on käytettyä, niin vaunut voisivat olla uudet, ovathan ne useamman vuoden käytössä, ja jos heille sitten lisää olisi tulossa lapsia, niin ne uudet vaunut menisi sitten useammallakin.
Ja voihan olla että mieheni sisko ei halua 800e vaunuja, vaan 400e vaunut. Mutta hän itse kyselin viikonloppuna, että millaiset vaunut olisi hyvät, ja mitä pitäisi ottaa huomioon jne.
ap
Minä en kehdannut ostaa niitä vaunuja, jotka itse olisin halunnut, sillä äitin tarjoutui ne maksamaan ja tiesin, että hän pitäisi niitä liian kalliina. Eli en sitten ostanut niitä vaunuja, jotka itse olisin halunnut.
Tämä on hyvin herkkä alue. Jos kalliimpia lahjoja lähetään ostaan. Toisaalta voi taas käydä niin, että he päätyvät halvempiin kuin mitä haluaisivat, kun ei ole varaa... (jos saavat itekseen asiaa pohtia).
Suosittelen todella että pyydät tulevaa äitiä mukaan vaunuja valitsemaan, ovat kuitenkin niin iso hankinta eikä aina maut mene yhteen. olisi vielä mukava päivä yhdessä kun saisi liikkeitä kierrellä.
mutta silti musta ehkä vähän liioiteltua, jos joudutte itse jostakin sen vuoksi säästämään. Kukaan ei odota noin suureellista kummilahjaa, ihan oikeasti. Mieti nyt vielä muutaman kerran, on paljon muutakin mitkä tulevat todella tarpeeseen.
Meilläkään ei olisi aikoinaan millään itsellä ollut varaa uusiin kalliisiin vaunuihin/rattaisiin. Siksi olikin niin upeaa, kun miehen vanhemmat tarjoutuivat sellaiset ensimmäiselle lapsenlapselleen hankkimaan. Kyllä minusta ainakin on ollut IHANAA saada lahjaksi tuliteriä (ja kalliita) tavaroita eikä sitä samaa kirpparitavaraa, jota itsekin voisin ostaa.