Heinähatut vko 6
Kommentit (48)
Taitaa tosiaan laiskuus iskeä, kun niin harvakseltaan jaksaa kirjoittamaan asti tulla.. Lukemassa käyn kyllä sujuvasti melkein joka päivä!!
Enhän mä tietenkään mitään sitten muista mitä kommentoida voisi, kun selasin koko pinon kerralla läpi.. Voih! Antakaa anteeksi! :/
Äitiyspakkausta olen minäkin miettinyt otanko vaiko enkö, mutta alan kallistua sen ottamisen puolelle. Kaikki kun on tullut hävitettyä, niin mielellään sen vastaanottaa. Ei sillä rahalla voi edes haaveilla siitä tavara ja vaatemäärästä! Tarpeeseen tulee kumminkin, kunhan vaan olis mieluiten suht neutraalin sävyinen. :)
Sukupuolesta ei täällä siis tietoa, enkä tiedä tuleekokaan ennen synnytystä! Paria tuttavaa jo kiusoittelin, et miten hullua pidetään jännityksessä?? Kerron sitten laitokselta.. :D
Kovasti on nyt pohdittu miehen kanssa mennäkkö siihen rakenneultraan vaiko ei, pitäs varmaan jo aikaa alkaa varailla jos meinaa.. Siellähän se saattaisi sukupuolikin paljastua jos päätetään mennä.
Synnytys on palkanut pyöriä mielessä täälläkin kovasti. Kuopuksen synnytys eteni niin nopeaan ja teki aikas kipeetä, että on alkanut pelottaa josko tämä sitten vielä nopeemmin ja kipeemmin; niinhän sitä ennustetaan et jokainen synnytys menee edellistä nopeammin. :/ Kai poikkeuksiakin tässä löytyy. Pelkopolille on luvattu aika katsoa heti, jos katson sen tarpeelliseksi, pidän korvan takana kaiken varalta..
Liikkeitä tuntuu jo päivittäin, muksaisuja siellä täällä. :) Istuessa ja paikoillaan maatessa, liikkeessä en ole huomannut, tai sit ei ehdi kiinnittää huomiota. Mies ei niitä vielä tunne.
Hammaslääkärissä kävin aamusta, että se sitten jaksaa joka kerta olla muka niin kauheeta. :/ Puolituntia meni koko käyntiin, ja puudutuksenkin otin, vaikka hiukan vihlaisi silti.. Ongelmana onkin mitä ruokaa tänään tekis, kun ei saa toisella puolella purra tänään mitään. Pussikeittoa suositteli hammaslääkäri! :D Uusi aika sitten maaliskuussa, jolloin paikataan pois kolme (noloa..) reiänalkua, etteivät pahenis enää. Huonot hampaat mulla on ollu ikäni, ja ainakin keskimmäiseltä muksuistakin sama " vika" löytyy. Reppanalla on kolme reikää paikattu, ja taas näkyy uusia ainakin kaksi olevan. Neiti 5-vuotias.. Tehostetaan taas ksylitolin jauhantaa ja hampaanpesua siis!!
Esittelyä on tainneet monet tähän laittaa.. Minä siis ihan (liian!) pian 30, mies samaa ikäluokkaa. Lapsia kolme, esikko edellisestä suhteesta 11v, keskimmäinen 5v ja kuopus pian 3v. Keski-Suomea asutetaan omakotitalossa ja karvaisempana perheestä löytyy 9kk ikäinen samojedinkoira-uros. Melkoinen ryhmä rämä ollaan kun ihmistenilmoille pölähdetään, hiljaisuus on tässä perheessä täysin tuntematon käsite!! :D
Nyt piipahdan askartelujen pariin, jo muutaman ystävänpäiväkortin tekaisis kun lapset papan kanssa ulkona+koulussa ja hetken rauha..
Ädä+papunen rv17+2
Ihmeellistä, piti varmaan lähemmäs kymmenen kertaa yrittää kirjautua tänne ennen kuin pääsin, hitto vie.
Täällä tuntui eilen ekat varmat liikkeet (siis 17+5). Voi kun tuntui ihanalle. Pari päivää sitten tunsin kun vasemmalla puolella vatsaa tuntui kova möykky. Hetken päästä se katsosi, taisi siis olla vauva.. esikoisen aikaan tuntui samoja kovia möykkyjä kun vauva oli " pinnassa" .
Rakenneultraa on vielä pari viikkoa, mukava sitten taas nähdä vauva.
Minä kans ihmettelin tuota Kelan sivujen Ä-pakkausta Anzkun tapaan mutta kiitos teille jotka vastasitte että se on 2007 vuoden pakkaus. Me otamme luultavasti ä-pakkauksen nytkin vaikka esikoiseltakin on hyviä tavaroita jäljellä myös ä-pakkauksesta. Minusta on vaan niin ihana saada se pakkaus kotiin ja katsella mitä kaikkea siellä on. Vähän niinkuin joululahja =)
Nyt vielä lukemaan sähköpostit...
Myissi la 12.7
Unohdin perheenu esittelyn eli perheeseen kuuluu minä, aviomieheni, poika 1,5v ja koira.
Kirjoitin just omat terveiseni ja kun painoin ok-nappulaa, sain eteeni vain tiedotteen, jossa kerrottiin sivuille rekisteröitymisesti. Himpulan pimpula, sanon minä! Kiitos sivujen ylläpitäjälle :-(
No, ehdin siinä viestissä manailla, että häntäluu on edelleenkin kipeä. Se oli jo parempi, mutta sitten onnistuin eilen tekeen sellaista, että tunsin oikein muljahdusen ja nyt on taas istuminen vaikeaa (ja etenkin ylös nouseminen). Nyt koitan ottaa varovasti, että ensiviikko alkaisi vähemmän tuskaisissa merkeissä. Jos vaiva on vielä paha maanantainakin, piipahdan sitten työterveydessä, vaikka tuskin voivat tälle mitään tehdä...
Olen nyt aloittanut rautakuurin ja juuri äsken otin annoksen Kräuterblutsaftia ja siihen appelsiini päälle. Jaffat on nyt mielettömän makeita ja mehukkaita, joten voisin syödä niitä monta peräjälkeen, mutta vatsa ei oikein vedä useampaa :-)
Nyt lähden hakeen koululaisen kaverilta, sitten ruokakauppaan ja sen jälkeen oikein kunnolla viikonlopun viettoon.
Terkkusin,
Tinttis ja Pirpana 16+4
Äsken sohvalla maatessani ja masua ihaillessani NÄIN ekan potkun! Siis tähän asti olen tuntenu ehkä pari hentoa potkua ja jonkin verran muuta epämääräistä kutinaa tai kuplintaa viimesen vajaan parin viikon ajan, mutta nyt navan seutu ihan heilahti potkun voimasta! On se vaan niin ihana kun pikkunen antaa elonmerkkejä itsestään ja huojentaa äidin mieltä sillä tavoin =) Varsinkin kun tää äiti tuntuu olevan välillä aika luulotautinen.. Yhdyn myös aiempiin kommentteihin siitä että neuvola saisi olla hiukka useammin tässä alussakin.. Mulla seuraava (2.käynti siellä) on onneks jo ensi viikolla ja nyt sitä jaksaa odottaakin paaaaljooon paremmin!
Joku (olikohan Vipu?, anteeksi huono muistini) sanoi, että tuntee supistuksia.. Onko ne niitä ns. harjotussupistuksia vai ihka oikeita? Mulla omasta mielestäni tosi aikaisin (jos on vaan mahdollista tuntea niin ehkä aiempaa kuin viikolta 10) on tuntunut supistuksia silloin tällöin.. enimmäkseen lienevät harjoitussupistuksia (kohtu kovettuu) ja osittain en ees tiedä onko supistus vai mikä, mutta alavatsassa tuntuu painon tunne ja silloin yleensä menen pitkälleni jos mahdollista ja se auttaa.. Viikkojen 13-15 aikana supistuksia tuntui päivittäin ja varsinkin rasitus aiheutti niitä. Nyt ovat harventuneet, mutta yhä huomaan rasituksen aiheuttavan joko supistuksen tai tuon painon tunteen.. Täytyy kysellä ens viikolla neuvolasta että olisko aihetta esim. lääkärin katsastaa että miten paikat on pysyny kiinni.. Soitinkin aiemmin, mutta ei silloin ainakaan ollut neuvolassa huolissaan..
Mutta nyt täytyy mennä ruokkimaan lapsukaiset. Niin ja nopea esittely vielä: Minä 29 kesällä, mies 30 ja kaks poikaa entuudestaan 01 ja 04. Asutaan pohjois-savossa.
T: Milia, vko 16+2
Kiitos Milia. Puit onneks sanoiks kaiken sen mitä olin toivonukki.. Tuli vaan sillon ekana päivänä paniikki, ku ei tosiaan ekan kans ollu mitään " outoa" .
Ja meijän neuvola-täti on sen verran ärsyttävä pakkaus,etten soita sille ellei oo ihan pakko. =)
Tästä on taas hyvä jatkaa ja toivoo ettei tuu mitään enempää.
Pojan kans (4v) on täs ollu kans ihan tarpeex stressiä.. on kolmatta viikkoo raastavassa yskässä. 1,5vk sitten diagnoosi oli keuhkoputkentulehdus ->antibiootti, nyt tuli yskä takasin yhtä pahana ja tällä kertaa mukaan lähti babyhaleri. (astmalääke)
..saas nähä miten käy. Peukkuja pidetään et menis vihdoin ohi!
Jaksamisia taas kaikille!!!
Ei minullakaan kahdessa aiemmassa raskaudessa tuntunu supistuksia kun vasta loppupuolella raskautta, joten ihmeissäni minäkin olen ollut. Ja tosiaan olen sitten yrittäny ottaa rauhallisesti jo näin alussa.. siis en esim. tee pitkiä lenkkejä tai kävele liian nopealla tahdilla ja esim. imuroinnin välissäkin vähän huilailen.. Ihan vaan varmuuden vuoksi vaikkei neuvolatäti puhelimessa käskenytkään ottaa rauhallisesti..
Toivottavasti poikasi paranee pian!
Mukavaa viikonloppua!
Milia
Tuota jaetaan kevät.. Maaliskuussa vaihtuu pakkaus ja siitä eteenpäin jaetaan vielä ns vanhaa pakkausta niin pitkälle kun riittää.
Sitten jaetaan uutta pakkausta.
Itse odottelen että uusi pakkaus ilmestyisi, sitten päätän otanko vai enkö :)