Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähatut vko 6

04.02.2008 |

aloitin uuden pinon

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, nyt on jo helmikuu! Ja raskauden puoliväli lähestyy...Tosin itsellä vasta 16+ viikko, mutta onneksi viikot menevät nopeasti. Tunsin aiemmin mielestäni pienet potkut lähinnä helmeilynä, sitten viikon verran oli täysi hiljaisuus ja nyt taas kuplii mahassa. Silti vasta rakenneultran jälkeen uskallan oikeasti asennoitua siihen, että vauva on mahassa. Rakenneultra on vasta viikolla 20+ eli tämän kuun lopussa, mutta neuvola (2. neuvola, yksi lääkäri ja ultra käyty) puolentoista viikon päästä sentään! Aika harvakseen niitä aikoja kyllä on, olisi kiva että alussa voisi käydä useammin kuuntelemassa sydänäänet, mutta tiedän toki resurssien olevan rajalliset.

Tinttikö oli kaatunut alkuviikosta, niin kävi myös mulle eilen. Tytön päiväkodissa oli laskiaisen kunniaksi pulkalla laskettelua lähipuistossa ja reppana oli niiiin innoissaan lumesta ja omasta pulkasta, että päätin vetää tytön kotiin pulkan kyydissä. No, lunta täällä Helsingissä ei ole kuin vähän, joten yritin etsiä vaihtoehtoreittejä, ja niin siinä äiti sitten muksahti korollisten talvikenkiensä kera kesken pikkumäkeä, onneksi kuitenkin kaaduin kyljelleni. Kyllä sitä varovainen saa jo olla!

Tintti myös taisi kirjoittaa tulevasta lomamatkasta, saanko udella minnepäin? Meillä olisi pääsiäisen tienoilla lomaa, ja ollaan tässä mietitty lähteäkö jonnekin, aurinko kiinnostaisi mutta sitä ei taida olla kuin Miamissa, Thaimaassa ja Kanariansaarilla, ja eniten meitä kiinnostaisi ainoastaan pidennetty vkonloppureissu. Toisaalta uusi keittiö ja sohva ovat myös haaveena, joten säästäminenkin voisi olla viisasta.

Vielä itsestä, olen 31v (ja mahdollisesti 32 kun vaavi syntyy, synttärit heinäkuun loppupuolella), mies myös 31v ja tyttö perjantaina 2v. Asumme Länsi-Helsingissä kerrostalokolmiossa, ja luulisin meidän tänne mahtuvan kunnes lapset on tehty ja äiti palannut pysyvästi työelämään tienaamaan rahaa.

Iloista loppuviikkoa!

baby

Vierailija
22/48 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään vielä kipeän häntäluun kanssa - hieman on parempi, mutta ei todellakaan parantunut. Toivottavasti tästä särystä ei tarvitse montaa viikkoa kärsiä... Anoppi vaan mainitsi, että häntäluuvaivat ovat usein aika pitkiä, KÄÄKS! Onneksi vauveli muksauttelee masussa tasaiseen tahtiin :-)

baby2006 - Joo, meidän tarvii alkaa olla vähän varovaisempia tuolla mäessä! Itseasiassa en ole vuosikausiin suksilla kaatunut, mutta tokihan tällä kertaa tuo pojan mukanaolo vaikeutti pehmeää alastuloa muutenkin, kun ei viitsinyt poikaa teloa suksilla ja sauvoilla. Ollaan lähdössä Egyptin Hurghadaan vajaan kolmen viikon päästä :-) Toivon mukaan saamme rutkasti aurinkoa ja lämpöä. Meikäläinen on viimeiset viikot huolehtinut siitä, että sekä pojilla että miehellä on kaikki rokotukset voimassa ja itse olen lähdössä ilman mitään eli edes jäykkäkouristus ei ole voimassa! Jostain kumman syystä matkakuume ei ole vielä noussut, tosin eilen ostin muutaman ilmatiiviin matkapussukan matkalaukkuun vaatteiden kuljetusta varten, kun kahdella laukulla pitää pärjätä: on noi pojat vielä vähän liian pieniä omia tavaroitaan roudaamaan.

Makeanhimo iski taas! Aloin ääneen puhuun työkaverille ja nyt sitte´n molemmat mussutetaan karkkia :-( Onneksi työpaikkaruokalastakin löytyy nykyään noita pieniä karkkipusseja, joten ei tule vedettyä mitään 300g säkkiä kohti mahaa.

Nyt kahvitauolle höpötteleen niitä näitä työkavereiden kanssa. Ja kohtahan pääsee jo täältä poiskin :-)

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 16+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa...

En ole pitkään aikaan tänne kirjotellu, lukenut kyllä ahkerasti :)

Meillä on nuorimmainen taas korvatulehduksessa, onneksi saatiin nyt aika putkitukseen. Toivottavasti auttaa! Muuten kaikki hyvin.

Raskaus etenee hyvin, tänään oli just neuvola. Sydänäänet kuulu hyvin. Liikkeitä ei vielä tunnu taitaa johtua siitä et istukka tossa edessä. Ja mullakin sanottiin eka ultrassa et istukka hiukan kohdunsuun päällä ja et tarkistetaan tilanne rakenneultrassa...

Toivottavasti eppuliinilla toiv. nimi oikee, seuraavassa ultrassa ois istukka siirtynyt.

No nyt odotellaan sit sitä rakenneultraa se on helmikuun vikalla viikolla :) Mut niinkun on todettu aika menee hurjaa vauhtia.

Sit se esittely perheeseen kuuluu minä 30.v mies 35.v ja lapset-99,-02,06. Laskettu aika olis 22.7 ja taysiin synnyttämään. Elikkäs tampereella asutaan. Iltahämärällä tais olla aika samanlainen lapsi katras kun meillä. Ja meidänkin iät tais olla aika samat. Kiva :) :)

jossu rv 16+1

Vierailija
24/48 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä huojentavaa nähdä pikkuinen ja kuulla kaiken olevan hyvin! :) meillä oli aivan loistava lääkäri (kun siis yksityisellä,niin oletinkin sen olevan erilaista kuin kunnan..), kyseli,vieläkö halutaan katsoa vauvaa,vai joko lopetetaan ultraus,kun kaikki oli katsottu jo moneen kertaan. sydän,munuaiset,aivot,selkäranka,kaikki oli kasvaneet täydellisesti :D ja näyttipä pieni kaveri meille haarovälinsäkin varsin avoimesti,eli pieni poika olisi heinäkuussa tulossa :D

en voi edes sanoin kuvailla,miten helpottavaa tuon kaiken kuuleminen oli! vaikea sitä on pelkän verikokeen turvin uskoa,et kaikki on hyvin,kun ei omin silmin näe.. ellei olisi menty tuonne,en tiedä,miten olisin selväjärkisenä pysynyt loppu odotuksen!

aijuu.. vielä lääkäri totesi istukan olevankin kauniisti takaseinässä kiinni!! siis neuvolan lääkäri oli virheellisesti jo siinä alkuraskauden ultrassa merkannut istukan sijaitsevan etuseinässä,vaikka sitä ei kuulemma niillä viikoilla voi edes tietää,minne istukka lopulta sijoittuu!! olikohan viikoille 27-28 asti,että istukan paikka voi vielä hieman siirtyä ennen lopullista paikkaa,kun kohtu kasvaa.. joten toivottavasti eppuliini sinun istukkasi " tajuaa" siirtyä sieltä väärästä paikasta pois!! :)

lauantaina sitten pikkuveljen synttäreillä päästään näyttää tulevasta vauvasta videoo,joka saatiin sieltä mukaan:) oli muuten ihan metritolkulla niitä kuvia ultrasta,en tiedä,mitä me niillä kaikilla oikein tehdään :)

nyt salaatin vääntöön ja pöytää kattamaan :)

ihanaa loppuviikkoa kaikille!

-annu ja pienimies 19+1-

Vierailija
25/48 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki heinäkuiset!

Olen tässä koittanut kuumeisesti kuulostella liikkeitä, mutten ole kyllä mitään tuntenut - eipä niitä 17 viikolla välttämättä ensikertalainen tunnekaan, ei sikäli hättää vielä moneen viikkoon, mutta kuinkas te muut? Osalla heiniksistä alkaa jo 20 viikko lähestyä, oletteko ensimmäistä odottavat tunteneet jo liikkeitä/missä vaiheessa? Onneksi ensi viikolla on neuvola, niin saa taas pitkästä aikaa selvyyttä, onko siellä ketään :)

Illan jatkoja toivottelee F

Vierailija
26/48 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla noita liikkeitä oli 14+jotain viikoilla,sama viime raskaudessa.Ensimmäisessä tunsin ne vk 15.Eli tuo on kovin yksilöllistä.Paras ystäväni tunsi esikoisen liikkeet vk21.

Mie olen energiaa täynnä ja pirteä kuin mikä!Illalla väsyttää ja olenkin juuri nukkumaan menossa.10 tuntia yöunta vähintään saatava.Töissä jaksan vielä aika hyvin,raskaus ei häiritse juuri lainkaan.Ihanaa kun tää hyvä fiilis jatkuu.Rautaa ja ladyvitaa napsin päivittäin,muuten ei kyllä jaksais varmaan.

Tuplarattaita mennään katsomaan lauantaina ja sit tilataan ne netin kautta.Brio double wave tulee meille,tumman sinisenä.Olen jo innolla ostellu kaikkee pientä,en pysty pidättelee itseäni...

Vierailija
27/48 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fertiensis tuossa kyseli liikkeistä.. mulla nyt rv 18+6 ja ensimmäistä odottelen. Muutaman kerran on tuntunut jotain outoa kutitusta ja poreilua, mahdollisesti liikkeitä?? Kerran on muljahtanut sillä lailla, että bowel movementia se ei ainakaan ollut.. tai sitten meikäläisen suolenmutkissa tapahtuu jotain tosi outoa 8-)

Np-ultrassa täti sanoi, että istukka on etuseinässä ja välttämättä ei tunnu mitään ennen rv20. Ensi viikon perjantaina on vihdoin rakenneultra, ei millään malttais kyllä odottaa sinne asti kun ei oikein liikkeitäkään tunnu...

Mitenkäs muilla ensikertalaisilla?

MadamM.

Vierailija
28/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti vastailen edellisiin viesteihin. Tunsin esikoisesta liikkeet vasta 19+ viikoilla, tai silloin hahmoitin kuplinnat mahassa liikkeiksi. Kuten yllä kirjoitin, nyt tunsin liikkeet 15+ mutta sitten viikon verran oli hiljaista ja nyt taas vähän kuplii. Joten huoli pois kaikilta, kyllä ne liikkeet viimeistään kuun loppupuolella tuntuvat! Ja hetken päästä kuplinnat muuttuvat mojoviksi potkuiksi :)

Oletteko muut jo ostaneet isompia rintaliivejä? Elokuussa ennen töihin menoa satsasin vihdoinkin kunnolla, ja ostin Stokkalta kahdet täysin istuvat hyvät liivit, mutta nyt ne ihanuudet jo puristavat. Vaikka ikää on reilut kolmekymmentä, en osaa ostaa itse vieläkään liivejä, vaan tarvitsen myyjän apua, joten kait taas täytyy Stokkalle suunnata (kasvatin ympäryskokoa, kun olisi pitänyt kasvattaa kuppikokoa, how stupid can you be?!)

Ja sori Tinttis74, kun muistin nikkisi väärin...

Torstaita kaikille!

baby

Vierailija
29/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä raskaudessa selkeästi olen kuplintaa ja kutittelua tuntenut n rv 14-16 lähtien.

Nyt on menossa rv 19 ja hentoja potkuja harvoin tuntuu. Eli ei selkeitä potkuja vielä.

Itse synnytin esikoisen alateitse...

Nykyään noita repeämiä vältetään kyllä. Eli leikataan helposti ettei tule repeämiä. Itselleni tuli 4 tikkiä.. Synnytys oli todella helppo, kesto 8,5t, ponnistus vaihe kesti n 30min josta varsinaista synnytys ponnistelua kesti 9min. Nautin joka hetkestä synnytyksessä. Ei kipuja juurikaan, epiduraalin ansiosta. Supistuksen nyt ennen tuo epin saamista tuntuivat.. Mutta supistukset kyllä kestin.

Toivuin itse todella nopeasti synnytyksestä fyysisesti. Henkisesti vauvan tulosta olen oikeastaan vasta nyt näin lähes 4 vuoden jälkeen selvinnyt :)

Sairastuin masennukseen vauvan synnyttyä.....

Mutta ajatus siitä että joku leikkelee mun mahaa ja kaivelee sisuksia tuntuu NIIN vastenmieliseltä!

Nyt täytyy lähteä esikon kanssa leikkimään. Ollaan kotona oltu eilinen jo, flunsaa kourissa on pieni. Olen itse vielä tämän päivän kotona hänen kanssaan ja huomenna töihin. Isänsä jää hänen kanssaa kotiin sitten huomiseksi.

Ps. ollaan kovasti mietittyä nimiä... Mitens muut?? Olen Sara Vilhelmiinan, Sara Orvokin ja Ruusu Vilhelmiinan välillä :) Ruusu voi olla että tippuu kyllä pelistä pois :)

Vierailija
30/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossu.p,meillä tosiaan on aikas samanlaiset perheet =) Hieno homma!

Siitä alaosaston paineesta,josta pari päivää sitten kyselin...Se on nyt ainakin mennyt ohi.Eli taisi olla vain jokin väliaikainen juttu tai liittyi siihen ulkoiluun.En tiiä...

Hammaslääkärissä kävin eilen,sai senkin hoidettua.Käyn aina vain kun on pakko.Yksi näkyvä reikä vain oli,joka paikattiin.Eikä yhtään sattunut,antoi puudutteen vaikuttaa kunolla =) Täytyy joskus vaavin syntymän jälkeen varata uusi aika,kun voi kuvat hammasväleistä vielä ottaa.Sitten hoidin sen labrakäynnin samalla,verikokeet,jotka kuuluvat tähän...

Muuten kaikki ok,ja mukava lukea muidenkin kuulumisia!

iltahämärä+ vaavi 17+6

Vierailija
31/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas pitkästä aikaa!

Minäkin olen kovasti lukenut muiden juttuja, mutten ole itse jaksanut kirjoitella...

Joku kyseli ensikertalaisten liikkeiden tuntemisesta.

Minä olen tuntenut liikkeitä jo vajaan viikon :) tuntuvat kyllä aika hassuille, kun ei ole ennen sellasta tunnetta ollut :P mies ei kyllä vielä tunne niitä masun päältä.

Ens viikolla olis taas neuvola ja kauhulla odotan sitä puntaria, koska herkkuja olen syönyt vähän turhankin paljon... inhottava makean himo.. huoh

Rakenne ultran varasin sitte 21.2 yksityiselle... sinnekkään ei enää pitkä aika :) toivotaan, että kaikki olisi hyvin edelleen...

Hyvää loppuviikkoa kaikille :)

-Anzzu rv 18+0

Vierailija
32/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!

En ole pahemmin tänne kirjoitellut, kun yritän naputella gradua, mutta nytkin taas " erehdyin" tänne lueskelemaan teidän kuulumisia. Ahkerasti oonkin seurannut teidän keskusteluja ja ajattelinpa itsekin kommentoida noihin liikkeisiin, kun ne vaivaa omaa mieltä.

Toista lasta siis odotan ja toivoisin niin, että vauveli antaisi enemmän elonmerkkejä! En oo yleensä mikään panikoija, pikemminkin todella realistinen kaikkien asioiden suhteen, mutta kun ekan vauvan liikkeet tunsin jo viikoilla 16-17 tosi selvästi ja säännöllisesti, niin nyt on monta päivää täysin hiljaista eikä mitään napakoita potkuja tai muutakaan liikettä tunnu. Viikkoja on kasassa 18+4, joten ei tässä vielä mitään " hätää" ole... Mulla istukka nyt edessä, kun taas aikaisemmin takana, joten kai sitä voi sen piikkiin laittaa...? Välillä vauva kyllä ilmeisesti kääntyy ja työntyy " pintaan" , mutta tuntuu oleilevan jossain tuolla kaukana. Vaikka rasvakerrosta ei pahemmin ole... Just kun päätän, että nyt soitan neuvolaan ja menen kuuntelemaan sydänäänet, tunnenkin pientä elämää.

No, ensi maanantaina on onneksi rakenneultra ja sitten saan toivottavasti hengittää vapaammin:) Joku muukin teistä oli tulossa ensi maanantaina Kättärille rakenneultraan!? Mielialat muutenkin reistailee ihan eri lailla kuin ekassa raskaudessa... Mistähän johtunee?

Voisinpa itsekin pienen esittelyn antaa, vaikka en aktiivikirjoittelija olekaan.. Asun Vantaalla, oon 30v ja perheeseen kuuluu lisäksi mies 29v ja poika kohta 2v (28.2.06). Asutaan rivitalokolmiossa, joten kesällä tai viimeistään syksyllä täytyy isompi asunto löytää. Synnyttämään oon menossa Kättärille. Töissä en oo ollu tässä välillä, mutta nyt poika on päiväkodissa ja minä yritän saada vihdoinkin (10v " yliopistoura" takana) gradun tehtyä...

Mukavaa viikkoa! Räntäsateesta huolimatta:(

Vierailija
33/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pitkiin aikoihin vieraillut näillä sivuilla. Saati sitten kirjoitellut. Remonttikiireet alkaa nyt olla takana, joten aikaakin löytyy enemmän. Ajattelin kysyä et onko muita heiniksiä, joilla todella pieni maha ja paino ei oikein lähe nousuun. Mulla on nyt viikkoja 18+0 ja painoa on tullut hädin tuskin 1kg ja vatsakin pysynyt vielä salassa kaikilta työpaikalla. Olen muutenkin pienikokoinen (158/47,5, nyt n.reilu 48 kg). Syön normaalisti ja liikun n. 3 krt viikossa. Kolmas lapsi sitä paitsi tulossa, viisi vuotta ed. synnytyksestä. Kaiken pitäs kuitenkin olla ok neuvolan mukaan. Mies ihmettelee, et ompa kumma raskaus kun mahaakaan ei ole, et mistäs sen vauvan pitäisi oikein tulla. Kovasti odottelee et vatsa kasvais, kun se on hänelle ensimmäinen lapsi :)

Tosi kiva lueskella täällä muiden kokemuksia ja tuntemuksia odotuksesta!!

Vierailija
34/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pitkiin aikoihin vieraillut näillä sivuilla. Saati sitten kirjoitellut. Remonttikiireet alkaa nyt olla takana, joten aikaakin löytyy enemmän. Ajattelin kysyä et onko muita heiniksiä, joilla todella pieni maha ja paino ei oikein lähe nousuun. Mulla on nyt viikkoja 18+0 ja painoa on tullut hädin tuskin 1kg ja vatsakin pysynyt vielä salassa kaikilta työpaikalla. Olen muutenkin pienikokoinen (158/47,5, nyt n.reilu 48 kg). Syön normaalisti ja liikun n. 3 krt viikossa. Kolmas lapsi sitä paitsi tulossa, viisi vuotta ed. synnytyksestä. Kaiken pitäs kuitenkin olla ok neuvolan mukaan. Mies ihmettelee, et ompa kumma raskaus kun mahaakaan ei ole, et mistäs sen vauvan pitäisi oikein tulla. Kovasti odottelee et vatsa kasvais, kun se on hänelle ensimmäinen lapsi :)

Tosi kiva lueskella täällä muiden kokemuksia ja tuntemuksia odotuksesta!!

Vierailija
35/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo kelan sivuilla oleva äitiyspakkaus nyt se uusi vai vanha? kun lukee,että jakelu alkaa vk 21?

ei ainakaan tuo ollut pöllömpi poikaa ajatellen,joten täytynee ehkä sittenkin uudestaan harkita,ottaako pakkaus vai ei..

niin ja liikkeet.. minulla esikoisesta liikkeet tuntui n. viikolta 16 lähtien,aluksi tuntui kuin kalan pyrstö olisi humauttanut vatsan sisällä :) tästä liikkeet alkoivat tuntua jo rv 14,mutta paljon hitaamman laisesti,ei päivittäin ym. nyt tuntuu kyllä jo ihan napakat potkut ja usein niihin herää jo öisinkin. taitaa olla aikamoinen tyyppi sieltä tulossa!

-annu ja pieni mies 19+2-

Vierailija
36/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jonkin verran puhetta synnytyspeloista. Miten teidän toiveiden laita on, eli mikä olisi se " ideaalisynnytys" ? Itse toivon, että olisi enemmän aikaa keskittyä itse synnytykseen... Viime kerta oli niin nopea: ambulanssilla sairaalaan - hädin tuskin kerkesin sairaalayökkärin pukea päälle ja kätilö astui juuri ovesta sisään kun totesi, että päähän näkyy jo! Olisi kiva keretä altailemaan, ja tilanteen salliessa mielelläni myös synnyttäisin veteen. Tuo on tietenkin hankala toive, kun vain yksi allas käytössä - mutta hyvä miettiä kaiken varalle! :) Päällimmäisenä tietenkin toive, että kaikki menee hyvin: vauva on terve ja saa itse synnyttää normaalisti alakautta ilman komplikaatioita.

Anzku: Tuo Kelan sivuilla oleva äitiyspakkaus on vielä 2007 pakkaus. Uusi tulee kai näytille maaliskuussa. Jos siis tuon vanhan pakkauksen haluaa, sen saa kun mahdollisimman aikaisin kiikuttaa paperinsa Kelaan. Itsekin tässä pähkäilen pakkauksen kanssa, mutta taidan odottaa jos tietäisi sukupuolen ensin ja tehdä päätöksen sitten kellari-inventaarion jälkeen...

Täällä on ollut pirteä päivä töissä, ja nyt odottelen koululaista kotiin jotta päästäisiin hakemaan tyttö tarhasta ja uimaan! On ollut uintiolo jo vaikka kuinka pitkään, mutten ole yksin raaskinut mennä kun muksut ovat olleet kipeinä. Kivempaa mennä nautiskelemaan yhdessä kun molemmat niin vedestä tykkäävät.

Viimeisetkin isommat farkut alkavat puristamaan. Pitäisi päästä mammavaateostoksille. Kaikki muksujen harrastuslaskut vaan ovat kerääntyneet tälle kuulle, pitänee kurkistaa budjetin pitävyyteen sen jälkeen...

Vierailija
37/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan kaikille pitkästä aikaa.

Yhestä vaivasta (pahoinvointi) pääsee eroon,puskee uusia tilalle. =)

Oon nyt kahtena pvnä tuntenu ihan selkeitä supistuksia 1-2kpl/pv..

Ei vuotoja tms...

Mietin vaan että kuinka herkästi näistä pitäis ottaa yhteyttä neuvolaan tms ja kuinka paljon kannattaa säikähtää...?

Viikkojahan takana vasta 15+3..

Ensimmäisen kanssa ei vastaavaa tapahtunu ennen " loppuhuipennusta" .

Meinasin ite et otan nyt vaan päivän kerrallaa ja katon miltä tuntuu..

Me: Minä 26, avomies 28, poika 4 ja 2kissaa.

Laskettu 28.7.. (omat synttärit 23.7, joten saa tulla jo vaikka sillon..hah...)

Vantaalla asutaan...

Vierailija
38/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiska kirjoitti olevansa menossa rakenneultraan Kättärille maanantaina, meillä myös sama paikka ja sama päivä klo 13, saatamme siis hyvinkin olla samoihin aikoihin vuoroa odottamassa. :) K.N kirjoitti painonnousun hitaudesta. Itselläni on kanssa vasta nyt sama paino kuin ennen raskautta (laski alkuraskauden aikana muutaman kilon), mutta nyt kyllä tuntuu, että kun ruoka taasen maistuu hyvin, niin kohta varmaan painokin alkaa nousta. Tosin itsellä sama juttu, että " vararavintoa" ei ole valmiiksi juurikaan, joten kuluu aika paljon sitä mukaa kun syö. Masu on alkanut tammikuusta lähtien pyöristyä, vaikka ei vieläkään hirmuisen iso ole, mutta kyllä suurin osa housuista on jo joutanut vaatekaapin ylähyllylle hoikempia aikoja odottamaan. :) Np-ultraan mennessä masukki oli kasvanut ainakin ihan normaalisti, eli kyllä se onneksi eväistään huolehtii, vaikka oma paino ei kovin kohisemalla nousisi. :) Jostakin luin, että n. viikolta 20 eteenpäin paino alkaa sitten tasaisesti nousemaan, eli siinä vaiheessa tässä aletaan olemaan.

Liikkeitä on tuntunut masussa päivittäin ja melkein päivittäin tunnen liikkeitä kämmentä vasten; joskus vaan tuntuu, että kun liikkeitä tuntee, niin sitten kun laittaa käden vatsalle, niin touhu hiljenee. :) Eilen illalla tosin tv:tä katsellessa masukki jytkytteli reilu puoli tuntia, niin että isukkikin tunsi liikkeet. :)

t: Tipsu79 + masukki 18+5

Vierailija
39/48 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo pakkaus mikä kelan sivuilla tällähetkellä näkyy on se viimevuoden pakkaus, jota jaetaan vielä tämä kevät.

Vierailija
40/48 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jo aamulla kahdeksalta ensi maanantaina rakenneultrassa, joten ei taideta siellä törmäillä... Voi kun maanantai tulisi jo ja näkisi pikku vauvelin:)

Tsemppiä teillekin (ja muille!) ultraan!