Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita täytyy ottaa huomioon muutettaessa n 800km?

04.02.2008 |

Tämä nyt ei kuulu tälle osastolle mutta muutakaan paikkaa en keksinyt.

Eli miehen kanssa ollaan nyt tosissaan alettu puhumaan muutosta Vantaalta lapsuuden paikkakunnalle Kuusamoon. Onhan siellä isovanhemmat ja sisarukset jne. Ollaan soiteltu työkkärit ja kelat sun muut läpi ja vähän kyselty asioista. Asuntopaperit on jätetty sinne. Nyt enää pitäisi tietää miehen työt, ja sitten homma alkaisi olla vähitellen varma.

Kuitenkin kysyn josko täältä löytyisi joku joka osaisi sanoa mitä kaikkea pitää miettiä muutettaessa noin kauas. Kaikkeahan ei välttämättä itse huomaa. Miten kauan esim. terveyspapereiden siirrossa saattaa mennä? Itse olen raskaana ja pitäähän sielläkin äitiysneuvolassa käydä. Esikoisella on paha astma ja allergioita, hänenkin tarvii käydä astmakontrolleissa, sairastaa muutenkin paljon, onhan hyvä että siellä on paperit joista käy historia ilmi.

Tarviiko hommata jotain papereita jostain, vai siirtyyko nykyään kaikki tietokoneiden välityksellä esim. kelasta toiseen?

Ja ennenkaikkea, missä hinnoissa muuttofirmat (auto) liikkuu? Vai kannattaako kysyä jostain muista firmoista hintoja?

Kokemuksia kiitos! Jos ei halua julkisesti kertoilla niin minulle voi laittaa viestiä e-maililla: katjam76@hotmail.com

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä muuttomatkasta on kokemusta ja tässä joitain mietteitä. Ensinnäkin muuttoautoa kannattaa kysellä useammastakin paikasta ja vertailla tulisiko halvemmaksi ottaa auto Vantaalta vai Kuusamosta (veikkaan jälkimmäistä, koska matka on molemmille sama).

Neuvolan paperit siirtyvät uuteen paikkaan, kun kerrotte siellä muuttoaikeistanne ja siitä, mikä on uusi neuvola. Sen saanee selville kunnasta kyselemällä.

Kela toimii valtakunnallisesti, joten uskoisin niiden tietojen liikkuvan sähköisesti.

Kunnasta kannattaa muutenkin kysellä vaikkapa kotihoidontukeen liittyviä asioita (onko kuntalisää jne.) Nettisivutkin voivat tietää.

Onnea muuttoaikeillenne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla