Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**~ Pienet Enskat ~** viikolla 6

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malaika:

Synttärionnittelut. Haehan synttärin kunniaks jotain herkkuja itelles tai tilaa vaikka pizza, vaikka sitä yksin naperoiden kanssa vietätkin. Voin vaan kuvitella kuinka haasteellista on touhuta kahdenlapsen kanssa yksin.

Hermione:

No hyvä että se kakkajuttu ei ollu mitään vakavaa. Mikas sulla on nyt vointi? Tulitko kipeeks?

Joo ja niin se aika vaan viuhuu, että kohta ollaan jo isoihin enskoihin menossa. No onneks te tuutte Tipun kanssa sit melko pian perässä :) ja onhan siä muitakin tuttuja ennenkun ne ehtii karata taapero puolelle.

Jotain piti viä kommentoida mut nyt en muista...no huomena sit

Tänään maisteltiin taas Neean kanssa peruna-porkkana pilttiä. Neea selvästikkin on kiinnostunu maisteleen, kun aina kun mekin syödään niin seuraa tarkkana ja aukoo suutansa. On vaan tosi sotkusta puuhaa. Ja syöttäminen on yllättävän vaikeeta, siis sillain että ei sotkis kauheesti. :) No kaippa äitinkin oppii kohta laittaan en lusikan oikeen sinne suuhun.

Nyt huudellaan äitiä vaunuista.

T: Buuffa ja Neea

Vierailija
22/39 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin: meillä on tyttöä nukutettu laitokselta asti kyljellään, sitten myöhemmin myös selällään. Mahallaan ei Kätilöopiston ja meidän neuvolan ¿sääntöjen¿ mukaan saisi nukuttaa just tuon jo mainitun tukehtumisvaaran takia. Mutta kyllähän monet nukuttaa mahallaan vauvoja, jotka osaavat jo kääntää päätään.

Hermione: toivottavasti tauti meni ohi eikä iske päälle! Toivottavasti Eetun peppu on jo kunnossa, eikä verta tulee enää kakan mukana.

Malaikalle paljon onnea synttäreiden johdosta!! Mekin ehdittiin vähän aikaa jutella tuolla odotuspuolella. Ja tosiaan paljon onnea myös tyttärestä! Tosiaan kaunis nimi tuo Isabella. Mullekin tulee mieleen nimestä tumma, pitkätukkainen kaunotar :D Tsemppiä myös päivänsäde-kisaan :)

Heltsyllä ja Kiialla ollut maratontissittelyä? Menikö viime yö paremmin?

Buuffan Neealle onnea 5kk täyttymisestä! Onko tullut rokotteesta kitinää tänään?

Dragonille ja Tipulle myös paranemisia!!

Dragonilla tiedossa reissu loppuviikolle, kivaa!

Josta aasinsiltana kysymys, että minkä ikäisiä vaavit ovat olleet, kun olette tehneet ekat ¿yön yli jossain¿ reissut, esim. mummolaan tai ihan lomareissuja?

Ilonan Riitu kääntyilee kovasti, onnea uudesta taidosta! Meillä piiperö kääntyi myös kerran lattialla jo mahalta selälleen, mutta taisi olla vahinko¿ Voimaa kuitenkin löytyy pikkuneidistä :)

Pore: hienoa, että olet synnytyksestä jo toipunut hyvin. Tuo jälkivuoto on raivostuttavaa.. mulla kesti sen 4 viikkoa, onneksi loppui. Toivottavasti kuukautiset ei nyt ala heti perään¿ Täällä vähän samanlaisia fiiliksiä, että vauva-arki alkaa tuntua aika ihanalta, kun vähän on päässyt jyvälle tästä touhusta :) Ja alkaa tulla jotain ¿rytmiä¿ elämään, tai ainakin osaa arvioida paremmin vauvan käyttäytymistä. Ehkä.

Bianco: mites Kallen syöminen? Onko jo parempaan päin?

Me nukuttiin taas tänään pitkään ja tehtiin vaunulenkki vasta iltapäivällä. Nyt tuntuukin siltä, että päivä on mennyt yhdessä hujauksessa ja taas kohta mennään nukkumaan. Piiperö pötköttelee vielä sängyn päällä ja ääntelee kyllä aika miehekkäästi unissaan. Jospa NYT ehtisi käydä sitä paperipinoa läpi, joka piti käydä jo kaksi viikkoa sitten¿ Se on siis yhä setvimättä.

Eipä kummempia tällä erää..

Gaiole ja piiperö 5 vkoa + risat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole: Me oltiin Jouluna yökylässä mun vanhemilla yks yö Neea oli sillon n.3,5 kk. Ihan hyvin meni. Meillä oli vaunut mukana ja Neea nukku sit niissä ja ihan hyvin meni.

Vähän on ollu tänään kiukkusuutta rokotteesta,mut ei niin paljoo kun edeliskerralla. Mut reisi on vähän turvoksissa.

Vierailija
24/39 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti yritän jotain, Eetu on lattialla eikä varmaan siinä pitkään viihdy.

Vointi on ok,ei ihan normaali. Kiitos Buuffalle kun huolehdit ja kyselit. En jaksanut lähteä jumppaan enkä edes lenkille. On tullut uus vaiva, vasen rinta on tosi kipeä. Toivottavasti ei oo rintatulehdus. Oon kaikkia kotikonsteja kokeillut. Varmaan ku eilen tuli oltua aika paljon tossa ovenraossa pakkasella Eetulle tuttia antamassa kun se nukku niin huonosti. Jospa menis näillä lämpimillä suihkuilla ja hieronnalla ohi, ahkeraa imetystä vaan.

Juu, varmaan on syöttöpuuhat aika sotkuista touhua =) Voi Neea raukkaa kun on reisi turvoksissa rokotteesta..=(

Gaiole, me oltiin jouluna viikko mun kotona. Yövyttiin kahdessa eri paikassa ja hienosti meni. Itseasiassa Eetu alkoi reissussa nukkumaan paremmmin ja sen reissun jälkeen tuli pysyvä rutiini yöhön että herää syömään klo2 ja klo5 (noin). Toivottavasti saat paperit selvitettyä!!

Malaika, sä oot kans vuosimallia -77 =) Onnittelut synttäreiden johdosta!! Ja mä muuten mielelläni ainakin lueskelen synnytystarinoita jos sä vaan jaksat kirjoittaa. Varmasti tuolla odotus-puolella niitä myös mielellään luetaan. Onko sun miehes Ruotsista kotoisin vaiko siellä vain töissä?

nyt poikaa viihdyttämään..

Vierailija
25/39 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus alkoi taas tänään, huoh. Äkkiä se 2 viikkoa taas meni. Oli kyllä niin ihanaa kun mies oli kotona, että nyt on vähän mieli maassa kun olen yksin. No, parissa päivässä tähän kai taas tottuu. Tällä kertaa poissaolo kestää ¿vain¿ neljä viikkoa, jonka jälkeen saan miehen taas viikoksi kotiin. Onneksi mun isä ja äitipuoli on tulossa viikonloppuna meille ja tulevat vielä toisenkin kerran ennen kuin mies palaa.

Flunssa alkaa olla voitettu kanta, nenä kyllä vuotaa vielä ja valvottaa mua yöllä. Aion silti lähteä vauvajumppaan tänään. Uskaltauduttiin flunssasta huolimatta maanantaina Tampereelle mun mummia katsomaan, se siellä toipuu lonkkaleikkauksesta. Yllättävän hyvin kävelee rollaattorin kanssa, mutta tosi pieneksi se on kyllä mennyt, pelkkää luuta ja nahkaa. Oli se tosi iloinen kun Sienna tuli moikkaamaan.

Buuffan Neealle myöhästyneet 5kk onnittelut! Onpas teillä siro tyttö, Sienna oli jo 3kk iässä isompi (mutta se nyt onkin ihan jättikokoinen). Sienna tekee sitä ihan samaa suun aukomista kun näkee meidän syövän, selvästi haluaisi itsekin maistella, aika söpöä. En silti aio ihan vielä aloittaa kiinteitä. Mitenkäs Neealle on soseet maistuneet?

Mitenkäs Heltsyllä on yöt sujuneet? Vieläkö hulinoidaan? Meillä oli tässä yksi yö (su-ma) jolloin Sienna heräili parin tunnin välein harjoittelemaan kyljelleen kääntymistä¿ Heräsi aina siihen kun piti niin kovasti puuhastella. Onneksi se oli vain yksi yö, seuraava meni taas ihan normaalisti.

Malaikalle myöhästyneet synttärionnittelut!

Gaiolen galluppiin vastailen, että me ei olla vieläkään oltu yökylässä. Ei niin, etten uskaltaisi Siennan kanssa lähteä, mutta ei vaan ole ollut sopivaa tilaisuutta. Uskoisin, että Sienna kyllä nukkuu vaunukopassa jos on tarve. Päikkäreitä se on kylässä ainakin nukkunut siinä.

Hermione: toivottavasti sulla ei ole rintatulehdusta. Vedon saaminen voisi kyllä hyvinkin selittää sen kipeytymisen. Pikaista paranemista!

Taidan ummistaa silmät hetkeksi kun Siennakin on päikkäreillä, nukuin viime yön tosi huonosti nuhan takia ja kun mies lähti aamu-kuudelta. Jaksetaan sitten paremmin jumpata.

Tipu & Sienna 4,5kk+

Vierailija
26/39 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipulle tsemppia-halit täältä, varmasti on kova ikävä miestä aluks mutta jospa se sitten taas helpottaa kun pääsette Siennan kanssa arkirytmiin kiinni. Hyvä että flunssa on jo paranemaan päin.

Me käytiin aamulla vauvavoikassa ja olipas mukavaa. Mun alkava rintatulehdus taisi asettua kotikonstein ja nyt on hyvä olo. Taisi se eilisaamuinen huono olokin vaan johtua siitä rinnan kivusta..?nyt ei nimittäin kolota minnekään =)

Gaiole kyseli tosiaan noista yöpymisistä ja tarkennan vielä että Eetu oli 3kk kun oltiin siella joulureissulla, just ennen joulua 22pvä täytti.

Pitää alkaa imuroimaan ja väsäämään makaronilaatikkoa uuniin. Mukavaa päivää kaikille!!

hermione ja Eetu 4kk+

Vierailija
27/39 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viime yö meni taas vaihteeksi hyvin. Kiia nukahti ennen kasia ja söi klo 2.15 ja 5.15, 7.30 taas tankattiin mutta ei noustukkaan vielä ylös niinkuin yleensä vaan vieretysten nukuttiin pitkästä aikaa puoli ysiin saakka. Illalla puoli kahdeltatoista tyttö pyöri ja ähisi sängyssään mutta päätin etten ota tissille niinkuin kahtena edellisenä iltana samoihin aikoihin. Pikkasen sitten itkeä tihrutettiinkin ja koin jo olevani julma äiti joka ei anna lapselleen ruokaa, mutta en vaan voinut uskoa että tytöllä olisi nälkä vielä tässä vaiheessa yötä. Eikä sitten ollutkaan kun uni maittoi lähes kolme tuntia tuon jälkeen. Jospa tää taas tästä.

Äsken käytiin taas liinaillen kaupassa ja nyt nukutaan parvekkeella. Oon nyt uusiks hurahtanut tuohon liinailuun, hetken jo oli suvantovaihetta innostuksesta, mutta se onkin taas ihanaa! Ja tuntuu että Kiiakin nauttii kun näkee ympärilleen paremmin kuin vaunuista.

Hyvä juttu Hermione että kotikonstit tepsivät kolotukseen ja kipuun. Mäkin kyllä uhmaan tulehdusta kun käyn parvekkeella laittaan tuttia ilman takkia ja joskus on tullut seistyä siellä pidempäänkin pelkässä t-paidassa.

Kiva että vauvavoikka oli onnistunut! Joko Eetu alkaa tunnistamaan mihin menette tai mitä siellä puuhaillaan? Siis jos teette samoja liikkeitä tms.

Mun pitäis kanssa alkaa imuroimaan, muuten en olis varmaan viä tänään jaksanut mutta illalla tulee vieraita poikkeen. Onneksi täällä ei ole lääniä kuin vajaa 70 neliöö, mutta ärsyttävästi ei riitä imurin johto joka paikkaan vaan tarttee vaihtaa pistorasiaa kerran.

Tipulle paljon tsempitystä arkeen täältäkin päin. Onneksi saat seuraa viikonloppuun. Mites muuten, kuinka hyvin Sienna viihtyy lattialla harjoittelemassa taitojaan että äiti pystyy tekemään kotihommia?

Mites Buuffan ja Neean yö meni? Eihän rokote enää kiusannut?

Gaiole: me ei olla vielä oltu yötä poissa kotoa, molemmat mummolatkin on 10km säteellä. Jouluna tosin Kiia nukahti mummolaan jo yöunille ja tultiin yöllä kotiin yökkärin ja haalarin kanssa.

Malaikalle myöhästyneet onnittelut synttäreiden johdosta.

Mutta nyt imuroimaan ja ruokaa laittamaan. Päivänjatkoja kaikille!

heltsy ja kiia 4kk

Vierailija
28/39 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs varmaan neuvolassa kysyä että joko me voitas ruveta kiinteitä maistelemaan. Tuntuu ettei tuossa korvikkeen määrässä oo enää mitään järkeä. Eljas söi tuossa aamulla n.150ml ja sitten vaihdoin vaipan ja laitoin ulos nukkumaan. Yleensä nukkuu pari tuntia aamupäivällä ulkona. mut nyt heräs jo 45min jälkeen eikä suostunu enää nukkumaan. No otin sitten sisälle ja poika sai sitten kauhean raivokohtauksen ja minä ihmeissäni että mistä nyt tuulee. No päätin sit kokeillä antaa maitoa ja nälkähän se oli. Eljas veti semmoset 220ml tuttelia naamaansa ja sitten maailma oli taas kiva paikka. Eli reilussa kahdessa tunnissa söi siis 370ml. nyt taas nukkua tursottaa vaunuissa masu täynnä. Mut saa nähdä miten kauan. Yöt kyllä menee hyvin, syö vaan kerran mutta tuntuu että päivisin saa olla jatkuvasti syöttämässä. Kokeiltiin reilu viikko sitten antaa maissivelliä muutamien päivien ajan, mutta siitä ei ollut mitään apua, päinvastoin! Nälkä ei pysynyt poissa, vaan alkoi öisinkin syödä 2krt, eli lisäsi syöntiä, lisäksi kakka muuttui semmoseksi liisteriksi, että hyvä kun edes vesipesulla irtosi pyllystä.

Ens viikolla siis 3kk neuvola ja saadaa eka rokote ja toinen satsi rota-rokotteesta. Toivottavasti ei nytkään mitään oireita tuu, kun ei tullut ekastakaan. Tutun vauvalle oli tullut tuosta vahvisteesta ihan kauheat mahavaivat. Raukka oli pystynyt nukkumana korkeintaa 1/2h putkeen, yölläkin ja sit kauhea huuto.

Eljas on alkanut juttelemaan ja nauramaan ihan hirveäsi. Onahn se tehnyt sitä jo kauan aikaa, mutta nyt on volyymitasot noussu. eilen se kiljahti niin kovaa että itekin säikähti omaa ääntään. Oli hetken huuli pyöreenä että mikäs se tuo oli. Nyt on oppinut kyljelleenkin änkeemään ittensä lattialla ollessa. Kai se kohta jo mahalleen kääntyy, meidän pikkuinen vastasyntynyt :(

Sanle ja Eljas s.14.11

Vierailija
29/39 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanle, uskoisin ettei ole mitään estettä kiinteiden aloitukselle. Muutama vuosi sittenhän se kiinteiden aloitusikä oli vielä 3kk. Pitäähän pojan saada maha täyteen.

Heltsy, vaikea sanoa tietääkö Eetu minne mennään. Tosi rauhallinen se oli tänään ja katselee ympärilleen kiinnostuneena, ei itkettänyt yhtään.

Mä siivosin vauhdilla ja tein ruuankin ku ajattelin että Eetu nukkuu kuitenkin huonosti niinku kahtena edellispäivänä. No, se on nukkunut kohta 3h =) Saan rauhassa katsoa eilistä CSI:n jaksoa. On kyllä kamala jakso.. Oon katsonut sen aikaisemminkin mut silti se on kamala. Elävänä haudattu on jakson nimi niin siitäpä voi päätellä jotain..

Vierailija
30/39 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vierähti pari päivää... ja uudet kujeet meillä. Kiitokset syömistsempistä, ne haasteet jäi sitten sihen pariin päivään ja nyt maistuu taas ruoka niinkuin normaalisti. Uutena juttuna on sitten se, että Kalle ei millään meinaa rauhoittua nukkumaan aamupäivisin. Nukkuu yöt ja ip-päikkärit ihan normaalisti, mutta aamupäivällä joudun 1-1,5 h tappelemaan sen kanssa kun kamalasti väsyttäisi mutta mihinkään ei sovi nukahtaa - ei syliin, viltin päälle eikä pinnikseen. Ainoastaan vaunuihin suostuu kuukahtamaan, ja sinne en haluaisi sitä opettaa nukkumaan sisällä. Mutta maanantaina ja tänään jouduin kyllä siitä periaatteesta tinkimään, kun oma pinna loppui.

Viime yö olikin sitten vastapainoksi tosi hieno, Kalle nukahti 20.30 aikaan ja heräsi syömään vasta 4.15. Sain itsekin sitten pitkän unipätkän - tosin sitten olinkin muka niin hyvin levännyt että en enää saanutkaan itse unta ja vaan pyörin sängyssä siihen asti kun mies lähti töihin.

Ihanaa heltsy että teillä taas oli yö parempi! Tuosta liinailusta kyselisin: mun tekisi myös kanssa mieli lähteä ulos Kallen kanssa ilman vaunuja, niin mitä puet Kiialle päälle, ja laitatko sen oman takin sisälle vai päälle? Entä pidätkö Kiiaa kasvot eteenpäin vai miten kun liikutte ihmisten ilmoilla?

Onneksi selvisit Hermione säikähdyksellä orastavasta rintatulehduksesta! Mä oon vähän vainoharhainen noiden kanssa sen jälkeen kun sairastin sen yhden tulehduksen kun Kalle oli reilun kuukauden vanha, ja vedän aina takin päälle vaikka menisin vaan vähän heijaamaan vaunuja ulos. Usein sitten istunkin sisällä takki päällä kun en viitsi koko ajan olla ottamassa sitä pois... Elävältä hautaaminen muuten olisi mun pahin pelko, oon tosi ahtaanpaikankammoinen - oon kanssa nähnyt tuon CSI:n jakson...

Gaiole: me oltiin yötä poissa kotoa ekan kerran kun Kalle oli reilu 2 kk ikäinen. Hienosti meni, Kalle nukkui paremmin kuin kotona... ehkä kun sai nukkua vaunukopassa.

Huh, nyt ei ehdi enempää vaikka ehkä vielä jotain piti kirjoittaa, kauhea tuhnaaminen vaunuissa, heiluu niin paljon että on kohta naapurissa jos jarru ei olisi päällä. Selvä vinkki että päikkärit on ohi, täytynee ottaa kaveri pois.

Bianco ja Kalle 3,5 kk

Vierailija
31/39 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitu taas kovasti puuhiksessa äheltää ja luulen, et mulla on tätä koneella oloaikaa ehkä viitisen minuuttia....

Hermionen Eetulla ei onneksi ollut mitään vakavaa se veri kakassa. Varmasti kyllä saikäyttää! Ja onneksi itsekin selvisit säikähdyksellä sen mahdollisen rintatulehdusjutun takia, vauvan hoito sairaana on kuitenkin aika väsyttävää!

Tipukin oli sairastellut! Pikaista paranemista ja kovasti tsemppiä taas sinne miehen lähdettyä!! Ikävä on varmasti etenkin alkupäivinä kova.

Buuffan Neealle 5kk- onnittelut!! =)

Synttärionnittelut myös Malaikalle!! =)

Yökyläilygalluppiin: Me oltiin yökylässä jo silloin, kun Riitu oli alle kuukauden ja hyvin meni. Ollaan muutenkin aika paljon yökyläilty, kun kummatkin mummolat on pitkän matkan päässä, joten aina kun sinne mennään niin ollan useampi yö. Riitu viihtyy reissussa kyllä hyvin eikä juurikaan ole nukkumisessa mitään eroja, ollaan sitten kotona tai ei. Saa nähdä kuinka käy kun tästä kasvetaan, mutta nyt ainakin näin...

Mitäs vielä.... Biancon Kalle ainakin on jatkanut syömistä, hyvä juttu!! Toivottavasti päikkärirytmikin palailee....

Oli varmasti vaikka kuinak vielä juttuja, joita piti kommentoida, mut nyt loppuu jo aika. Puuhuiksesta jo kovatsi huhuillaan....

Vilkutuksia kaikille!! =)

Ilona ja Riitu (sunnuntaina 3kk)

Vierailija
32/39 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne avautumaan, kun harmittaa. Edelleenkään Kalle ei suostu nukahtamaan aamu-unilleen niinkuin normaalisti. Eilen illalla mulla välähti, että tämä liittyy varmastikin siihen, että tutti on jostain syystä lakannut kelpaamasta. Työntää sitä vain kielellään ulos suusta, ja saa suurensuuret raivarit jos sitä yrittää tyrkyttää. Sitten taas uni ei tule ilman tuttia, kun on siihen tottunut. Unirätti tai nyrkki ei aja samaa asiaa. Vaunuihin on tottunut nukahtamaan ilman tuttia, joten siksi varmaankin vaunu-unet onnistuvat. Tän tajusin siitä, että mies eilen illalla kävi laittamassa tuttia suuhun kun Kalle oli juuri nukahtamassa pinnikseensä, ja sai aikaan valtavat huudot, jonka jälkeen ei rauhoittunut enää kuin rinnalle.

Oon kuullut pullolakoista ja rintalakoista, mutta en koskaan tuttilakosta??!

Tänään laitoin ulos vaunuihin nukkumaan, on nyt nukkunut siellä jo kohta tunnin... Hyvä tietty että nukkuu edes jossain.

Jaahas nyt herätään...!

Vierailija
33/39 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bianco, hyvä että Kallelle taas ruoka maistuu! Mutta ikävä että päiväunet tökkii. Tulee mieleen aika kun Eetu oli vajaa 3kk kun sen kans oli tappelua myös sisällä päiväunen nukkuminen. Mulla oli tapana aamu-unet nukuttaa ulkona ja sit iltapäivän unet sisällä. Se kun ilmeisesti pääsi niin hyvin raittiin ilman makuun ettei sitten sisällä enää nukkunut ollenkaan päikkäreitä. Muutaman päivän mä sen kans tappelin ja sit luovutin ja siitä lähtien olen kiltisti sen pukenut ulos vaunuihin nukkumaan 2 (tarvittaessa 3) kertaa päivässä. Ja mä oon kans ahtaanpaikan kammosta kärsivä, se elävältä hautaaminen on yks pahimmista peloistani =/ Ja istun mäkin nytkin takki päällä sisällä kun Eetulle käyn tuttia antamassa enneku se nukahtaa kunnolla. En mä ihan vähissä vaatteissa uskalla ulkona käydä. Sillon kun kylmetyin, mulla oli villatakki ja fleecetakki. Pakkasta oli kyllä normaalia enemmän, melkein -10.

Aika jännä toi Kallen tuttilakko, jospa se menee pian ohi. Eetukin välillä selkeesti leikkii tutin kans, sitten kun on tarpeeks väsynyt ja uni lähellä, huolii kyllä sen suuhunsa.

Ilonan Riitukin täyttää jo kohta 3kk, eikö mene aika nopeasti? Ootkos sinä kotoisin etelä-vai pohjois-suomesta kun mummola on kaukana? mä oon pohjoisesta, en kylläkään ihan Lapista mutta matkaa tulee Kuopiosta muutama sata kilometria. Harmittaa vähän kun omat sukulaiset on niin kaukana =(

Buuffa, muistelin että kerran sanoit että teillä oli mennyt telkku itsekseen päälle. Ootko katsonut kauhuleffan Ring? jos meillä olis sen leffan katsomisen jälkeen menny telkku itsekseen päälle niin mä olisin varmasti kuollut säikähdyksestä. Katsottiin se leffa vielä iltamyöhään pimeällä kauheassa krapulassa enkä ole eläissäni pelännyt niin paljon kuin sillloin seuraavana yönä!! Ja noista kiinteistä mielenkiinnolla kyselen niinkuin Tipukin että maistuuko Neealle? onko ollut mitään vaikutusta uniin? siis nukkuuko paremmin vai kitiseekö mahakipuja tms?

Me käytiin neuvolassa aamulla, painoa 7310g ja pituus 62,5cm ja pää 44cm. Nyt oli pituutta tullut enempi ku viimeks oli painoa tullut niin hurjasti. Terkka suositteli jo että aloitetaan soseiden maistelu, kuulemma hyödyllistä että vauva oppii ajoissa makuihin jne. Saatan kyllä oottaa vielä pari viikkoa että tulis se 5kk täyteen. Vierastikin jo neuvolan tätiä, kovasti se kehu että on jäntevä ja terhakka poika. Taitaa ne kyllä kehua kaikkia lapsia =)

Nyt taidan mennä pyykkihommiin...

hermione ja Eetu 4,5kk

Vierailija
34/39 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione ja Tipu oli kyselly meidän syömisestä. Neea siis vasta kans maistelee. Lähinnä vaan peruna-porkkanaa ollaan nyt pari kertaa maistettu sellanen noin 1/4 purkillinen/ kerta, josta lopulta ehkä noin 2/3 osaa on menny suuhun asti :) . Niin ja sitä perunaporkkana velliäkin maistettiin. Ihan alkumetreillä siis ollaan. Kerran päivällä oon vaan antanu. Maidosta siis varsinaisesti masu täyteen tulee. Mut nyt on ainakin hyvä opetella kun Neea on kerran halukas maisteleen. Oon kuullu, että jossain vaiheessa voi olla et lasta ei niin kiinnostakkaan vaikka pitäis syödä. Ja jos puol vuotiaana pitäs jo oikeen alkaa enemmän syömään, niin jos ei opita hoitaan hommaa nopeemmin niin mullahan menee koko päivä syöttäessä ja sen jälkeen siivotessa. Siis jos pitäs alkaa antaan aamulla,päivällä,iltapäivällä ja illalla kiinteitä ja imettään tietenkin lisäks. Masuvaivoja ei oo tullu, vähän ehkä piereskelly enemmän. Kakka tosin on hieman muuttunu ja lemuaa enemmän. Eilen kävin ostaan sellasen muovisen kaukaloruokalapun kun meni hermot tohon tavalliseen. Päikkäreiden jälkeen varmaan testataan sitä. Neea meinnan koittaa tunkee tavallista ruokalappua syödessä suuhun. Niin ja lusikasta on ehdottomasti saatava pitää kiinni :). Yhtään ei oo tolle peruna-porkkanalle irvistelly, taitaa siis olla hyvän makusta. Kokeilkaa vaan tekin, tätä hommaa ei meinaan viikossa opita. Ei ainakaan meillä.

Hermione: En oo nähny Ring leffaa. En oo kauheesti noiden kauhu leffojen ystävä kun ne tulee uniin. Tohon telkku juttuun on kyllä varmaan ihan luonnollinen selitys,toivottavasti. Meinaan oltiin just ostettu se telkku ja mies oli viritelly sitä. Ilmeisesti oli laittanu jonkun ajastuksen vahingossa päälle.

Eetukin on kasvanu ihan mukavasti :)

Tipu: Tsempitykset taas sinne " yksinhuoltajuuteen" .

Heltsy: Ei oo enään rokote vaivannu. Ihan hyvin on menny yöt, vähän levottomuutta, mut mun mittapuun mukaan ok.

Bianco: Tsemppiä sinne päikkyongelmien kanssa. Aika jännä tollanen tuttilakko. Josko ois vaikka ikenet arat ja ei siks huolis tuttia. Meillä muuten Neea alko hylkiin yhtä vanhempaa luonnonkumituttia. Mut sit kun anto uuden silikoonisen niin heti kelpas. En tiä mikä vika siinä oli.

Kiitokset kaikille Neean 5 kk onnitteluista.

t: Buuffa ja Neea 5 kk

Vierailija
35/39 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eipäoo ollu vaikutusta uniin kun on tosi pieniä nemeidän annoksetkin ollu. Ehkä sit 6 kk kun alkaa enemmän syömään niin voi olla.

Vierailija
36/39 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul viihtyy tuossa sitterissä nyt niin hyvin, että jospa ehtis kirjoittaa.

Juttelee ja nauraa tuossa itsekseen ;)

Viime yönä tuli kyllä ennätys nukkumisessa. Söikin illalla viimeisen kerran vaan toisesta rinnasta kun oli jo niin nukuksissa ja pelkäsin, että herää muutaman tunnin sisällä. Mutta toisin kävi....nukuttiin 21-06 siis ihan huikeeta!!!! Iskällä soi herätyskello niin sitten Paul heräs kanssa syömään...heh. Nukuttiin kyllä sen jälkeen vielä 1,5 tuntii.

Flunssa alkaa jo olla voitettu. Viime yönä en herännyt kuin kerran yskimään ja päivisin ei tarvi kuin satunnaisesti nenää niistellä. Onneksi Paul on säästynyt tältä kokonaan. Mietinkin, että nyt kun minä sairastuin ensin niin voiko olla, että äidinmaidon joukossa olis nämä samat pöpöt/vasta-aineet niin ei vauva sitten sairastu. Kun viimeksi kun Paulilla oli pikku nuha niin itse sairastuin vasta sen jälkeen.

Mäkin jo odotan noita kiinteiden maisteluja innolla ja sitä, että saa antaa jotakin vellejä ym. niin olis sitten maha täydempi yöllä. Pianhan sekin aika tulee kun ensi viikolla Paul täyttää jo 3kk.

Täällä om kauhea pakkausmeininki ollut koko viikon. Ekaa kertaa vauvan kanssa reissussa niin on kauhea miettiminen mitä ottaa mukaan. Hirveä määrä kyllä tulee tavaraa vaikka kuinka yrittää pakata vain välttämättömät. Onneksi autoon mahtuu ;)

Huomenna pitäisi aamupäivällä lähteä, joten en halua enää aamulla mitään pakata. Tänään pitäis saada kaikki valmiiksi.

Paul alkaa nukahtamaan tuohon sitteriin pienen kitinän kera...pitää mennä tutinpidikkeeksi tuohon vierelle.

Mukavat viikonloput kaikille enskoille!!!!!!!!!!

Dragon

Vierailija
37/39 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä ehtisi muutaman rivin kirjoittaa vaikka kaikenlaista puuhaa olisi vielä tälle illalle.

Dragonille onnittelut hienosti sujuneesta yöstä! Toivottavasti poika otti heti tavaksi. Ja hyvää reissua teille!

Buuffa: täällä kanssa oon suunnitellut meneväni samalla idealla kun siellä eli sitten kun tyttö näyttää merkkejä että haluasia jo maistella jotain muutakin kuin tissiä niin aloitellaan. Tsemppiä sinne ruokahetkiin. Oottekos kuvannut muistoksi ihania ilmeitä ja sotkuista naamaa?

Hermione: hienot mitat Eetulla. Aikas jännä tuo teijän neuvolatädin kommentti kiinteiden aloittamisesta, se että oppii ajoissa makuihin. Onhan sitä koko elämä aikaa maistella. Tee niinkuin itse parhaaks näet.

Biancolle paljon voimahaleja tuttilakkoon. Toivotaan ettei lakko kestä kauaa vaan Kallen nukahtamiset alkaa taas sujumaan mallikkaasti.

Kyselit tuosta liinailusta. Mä oon pukenut Kiialle vähän kevyemmin päälle, sen äippäpakkauksen vanupuvun toppahaalarin sijaan koska liina ja mun keho lämmittää myös. Itselle oon laittanut sellasen kevyemmän takin kanssa, lähinnä siksi että siihen takin päälle on helpompi liina sitoa. Mulla ei oikeen oo edes sellasta takkia jonka alle vois sidonnan tehda, tai siis takki ei mee kumminkaan kiinni joten oon päätynyt tähän ratkasuun. Onhan niitä olemassa sitten takkeja ihan tohon tarkotukseenkin tietysti. Mä oon laittanut Kiian ihan siihen kietasuristisidontaan, ajattelin kanssa et mitenköhän on, kelpaako neidille se että joutuu oleen katse äiskään päin, mutta ainakin vielä on kelvannut. Kyllä siitäkin näkee ihan hyvin, ja äitikin voi supatella korvaan kaikenlaista. Suosittelen kyllä kokeileen. Oli aika ihania ilmeitä Kiialla kun ekaa kertaa ulkoilitiin tuollain. Mutta varovasti täytyy mennä kun ainakin meillä päin on ollut vähän liukkaitakin kelejä, vauva liinassa ei oo kiva kaatua.

Sanlen Eljaksella taitaa olla tiheän imun kausi meneillään? Vai miten on, onko syömistahti ja määrä jo tasaantunut?

Täällä oli tänään aikas normi päivä. Käväsin kuntosalilla pikapikaa kun Kiia oli päikkäreillä ja mies meni vasta iltapäiväks kouluun.

heltsy ja kiia 4kk

Vierailija
38/39 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiia ottaa ensimmäisiä pikku nokosiaan sohvalla ja äiti ehtii istahtaan koneelle. Meillä yö meni ihan mukavasti, taitaa olla jo kolmas samankaltainen yö peräkkäin, harvinaista. Tyttö meni unille ennen kasia ja syötiin kolmen ja kuuden aikaan. Iskä heräs töihin seiskalta ja eikös Kiiakin havahtunut kelloon. Höh. Äiskälle ois kelvannut vielä vaikka puolen tunnin unijakso.

Tälle päivälle ei ookkaan mitään erikoista suunnitteilla. Taidan ihan vaan laiskotella Kiian päikkäreiden ajan.

heltsy ja kiia

Vierailija
39/39 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffalle kiitokset kun jaksoit kertoa teidän kiinteiden maistelusta, täytyy tässä meilläkin jossain vaiheessa alkaa harjoittelemaan. Varmastihan se on aikaa vievää touhua (ja sotkuista).

Dragon, mukavaa reissua teille! Toivottavasti hyvät yöunet jatkuvat. Sitä tavaraa muuten tulee vauvan kanssa ihan älyttömästi, vaikka mekin muka sillon jouluna otettiin " vain tärkeimmät" niin auto oli ihan tupaten täynnä.

Heltsy, kieltämättä mulla tuli vähä outo olo siellä neuvolassa. Jos poika kasvaa hyvin pelkällä rintamaidolla niin miks pitäis jo aloittaa soseet, mikä kiire??no katsotaan miten teen?

Se meidän täti on välillä vähän outo, jotenki paskantärkeä olevinaan. Tuli myöhässä töihin (meillä oli aika klo8) ja syyksi sanó että kun tehyläisillä on tarkka ylityökielto. Meinasin sanoa että kylläpä ne sairaalaankin tehyläiset joutuu tulemaan ennen ku työvuoro alkaa jos meinaavat ehtiä vaatteet vaihtaa. Empähän sitten jaksanut alkaa riitelemään mulle täysin merkityksettömästä asiasta.

Me ollaan sitten imetetty viime yönä samaan aikaan, Eetuki söi kolmelta ja kuudelta =)

Mulla on heltsyn tapaan " ei mitään erikoista ohjelmaa" päivä. Saatan suoristella maton hapsuja ja tehdä jotain muuta tyhjänpäiväistä =) Ai niin , eilinen House on katsomatta, taidampa heti aloittaa.

hermione ja Eetu 4.5kk

Ai niin, mietin tuota isojen enskojen puolelle siirtymistä. Kun siellä on aika hiljaista ollut viime aikoina. Onkohan nää isot/pienet enskat " eroteltu" sillon kun on kirjoittelijoita ollut enemmän?? Mun puolesta voitais ihan hyvin jatkaa kirjoittelua tähän pinoon tällä samalla porukalla. Muutettais nimi vaan enska-vauvat tms. Ajattelin et jos Buuffa, mä, Tipu ja Heltsy siirrytään melkein yhtäaikaa pois täältä, tuleeko sitten vaan kaks pinoa jotka molemmat pysyy hädintuskin pystyssä??

Musta olis nimittäin kiva kirjoitella jo tuttujen enskojen kans jatkossakin, kuten Gaiole, Dragon, Bianco, Pore , Ilona, Malaika, Sanle jne. Kohta tulee O-puolelta Sara-Maria ja Butterfly yms tuttuja.

Kertokaa mielipiteitänne!!! =)