Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvalle ainoiksi rattaiksi sellaiset joissa vain kasvot menosuuntaan. Onnistuuko?

04.02.2008 |

Vauvan laskettu aika elokuun alussa ja ulkoillessa tietenkin sitten talvella on aika usein lämpöpussien ja rättien takana, joten ei muutenkaan näkisi äitin naamaa. Ja muutenkin ulkoillaan alussa lähinnä silloin kun vauva nukkuu. Näin tein ainakin esikoisella.

Onko kukaan tehnyt tälläistä ratkaisua ja miten onnistui? Jouduitteko hankkimaan kuitenkin sellaiset vaunut joissa vauva näki työntäjän kasvot.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin tuplarattaiksi sellaiset versiot joissa ei ollut heittoaisaa. Kadutti ihan hirveesti koska lenkkeilen paljon. Liikkuminen esim. auringonpaisteessa oli ongelma. Lapsia turhautti ja kiukutti. Piti miettiä reitti sen mukaan ettei aurinko nyt ihan kohti paistaisi. Mitään rättejä turha viritellä koska lapset halusivat nähdä eteensä. Myin ne sit pois ja ostin emmaljungan twin ceroxit, aivan huiput! Kevyet työntää ja todella hyvät niin asfaltilla, soralla kuin loskassakin.

Jos osaa edes jotenkin aavistaa etukäteen rattaiden tarpeen niin kannattaa miettiä hankintaa siitä näkökulmasta. Itse ajattelin alunperin että haluan säästää rattaissa eikä mulla tarvi olla ne viimeisen päälle, mutta koska ne tulivat niin kovalle käytölle niin päätin sijoittaa niihin enemmän. Kaupathan ovat täynnä aina vaan parempia, laadukkaampia ja upeampia vempeleitä (esim. rattaissa ja turvaistuimissa). Niitä hankkiessa on hyvä pitää järki päässä ja miettiä hankintaa siitä tarpeen näkökulmasta.

Vierailija
2/8 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huutonetistä kannattaa katsoa käytettyjä vaunuja. Itse ostin ne sieltä, uudenveroiset (-06 mallistoa, ostin -07) ja monta sataa edullisemmat kuin uutena oisivat olleet. Sieltä saa laadukkaita ja vähänkäytettyjä kohtuuhintaan. Vinkkinä vaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen on hyvä miettiä millaiseen käyttöön vaunut/rattaat tulevat. Sen sijaan on vaikea määritellä millainen vaunujen käyttäjä tulee olemaan. Kaikki vauva eivät pidä lainkaan vaunu kyydistä ja hhutavat koko hereillä olo ajan ennen kuin nukahtavat ( kaverin vauva ) . Tai niinkuin meidä poika, heräävät kesken lenkin ja pitää viihdyttää kokko loppumatka. Matkustajia on niin montaa sorttia kuin on vaunujakin. Suosittelenkin ottamaan sellaisen mallin jotka mahdollisimman muutuvat eri tilanteiden varalle. Itse en olisi millään pärjännyt sellaisilla vaunuilla jossa poika ei olisi minua nähnyt. Meillä saatettiin loppumatka joutua laulamaan että päästiin kotiin ilman järkyttävää huutoa ;)

Vierailija
4/8 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset rattaat joissa saa selkänojan vaaka-asentoon ja joihin mahtuu jokin kantokassi.

Vierailija
5/8 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) taaperokin jo halusi nähdä minutkin ja rupatella lenkillä

c) en jaksanut pelata kaikenmaailman rättien kanssa,

joten meillä oli rattaissa lennossa vaihdettava työntösuunta. Siinä on samassa paketissa molemmat suunnat ja tosi hyvä ulkoillessa: ei ikinä tuullut, tuiskunnut tai paistanut lapsen silmiin.

Meillä oli Teutonian Mistralit, jotka tosi hyvät, mutta tokihan muitakin heittoaisallisia malleja löytyy.

Vierailija
6/8 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin kuomurattaat kantokassilla, koska ne olivat kevyemmät ja näppärämmät (ja myös edullisemmat) kuin perinteiset yhdistelmät, joissa on heittoaisa ym. herkut.

En missään vaiheessa osannut edes kaivata menosuunnan vaihtoa. Vauva enimmäkseen nukkui vaunuissa, ja kuomun läpinäkyvästä kurkistusaukosta saattoi vauhdissa tarkastaa tilanteen.

Vauva sai toljotella minua ja minä sain kuikuilla häntä ihan riittävästi muun ajan päivästä. Ymmärrän kyllä tämän teorian, että vauvasta voi olla turvallisemman tuntuista, kun näkee työntäjän, mutta eihän siinä selällään maatessa oikein hyvin etuviistoon näe muutenkaan. Eikä ihan pienillä vauvoilla näkökenttäkään ole kovin laaja. Isompi vauva ja taapero taas tykkää jo ihmetellä ympäristöään ja siinä kasvot menosuuntaan istuminen on luontevampaa.

Jos lasta on tarkoitus pitää säännöllisesti pitkät ajat hereillä liikkumattomissa vaunuissa (kauppakeskuksissa, kahviloissa), niin kasvot työntäjään päin -malli voi olla käytännöllisempi.

Vierailija
7/8 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä silloin kun nukkuu ulkoillaan, enkä ole ikinä ollut mikään kauppakeskuksissa ja kahviloissa usein käyvä ihminen. Olen kaupassa töissä ja saan silloin ihan tarpeekseni ihmispaljouksista. Ruokakaupassakin käydään lähinnä autolla, eikä rattaita tarvita.

Mietin tuossa että kaksostenrattaissahan on monissa vain kasvot eteenpäin -malli. Jos hekin kerran pärjäävät syntymästä asti niin eiköhän mekin.

Vierailija
8/8 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ja on vieläkin teutonia timmyt, vm -04. Niihin mahtui esim emma pehmeä kantokoppa josta myöhemmin sai pehmeän lämpöpussin. Nukkumaan timmyihin ei mahtunut enää kunnolla kun pituutta tuli yli 95 cm mutta edelleen mahtuu istumaan kuomun alle vaikka pituutta on jo 102 cm. Helppo, hyvä ja suht edullinen ratkaisu.