Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIHIPPUSET MASUINEEN viikolla 6

04.02.2008 |

[color=darkviolet] Täältä löytyy viime viikon viimesimmät kuulumiset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12307776&p=&mpage=5&tmode…

[color=limegreen] En ehdi ny kirjottaa muuta, kun pitää mennä suihkuun ja lähtee käymään töissä + asioilla. Mä siis jouduin perjantaina sairaslomalle koko loppuajaksi ennen ku äitiysloma alkaa. Kohdunsuu oli sormelle auki jne... Olin ensin ihan sokissa, kun aattelin, että korkeintaa viikko saikkua ja takas töihin, mutta töiden teko loppukin heti laakista. Nyt pitää mennä tekee vikat paperihommat ja palauttaa avain jne.. [/color]

Burde, heidi 1v4kk (hoidossa) ja masu-viltsu 31+1

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain sattuu kiinnostamaan niin tuolla masu-kuva:

www.aijaa.com/v.php?i=1569533jpg

En osaa tuota linkiksi muuttaa.. mitenhän se tapahtuis..?

Viva taas

Vierailija
42/59 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRJOISTA: Mulle on jo monelta taholta suositeltu Anna Wahlgrenin Lapsikirjaa ja lopulta sen ostin. Hyvä opus. Raskausajastakin jonkin verran asiaa, samoin itse synnytyksestä. Helpottaa lukea rentoutusohjeita synnytykseen, kun saattaa joutua vetämään sen luomuna läpi. Joo, toi synnytyksen lähestyminen alkaa jo aika hyvin täyttämään tämän naisen pään, mutta paljoa pidemmälle en ole vielä osannut ajatella. Muutenkin on ihan hyvä kirja, en ole kasvatuksen ammattilainen, mutta olen terveydenhuoltoalalla ja lasten mielenterveydestäkin on hieman opintoja, joten siihen peilaten asiallinen opus.

SAIRAALAKASSISTA: Hitsi, pitäiskö semmoinen jo pakata? Mitä sinne laitetaan? Ihan pihalla. Meillä noi neuvolan synnytysvalmennukset yms. on vasta tulossa joten olen ajatellut jättää asiat hautumaan siihen asti. Olen töissä tän kuun loppuun ja ajattelin sitten maaliskuussa latella asioita valmiiksi.

VARUSTAUTUMISESTA: Rattaita ollaan kierretty metsästämässä ja vertailemassa varmaan kaikki pääkaupunkiseudun liikeet läpi. Tapani mukaan tietysti tykästyin siihen kalleimpaan vaihtoehtoon jota uskallettiin katsoa. Nyt sitten pohditaan että miten noita rahoja venytellään suuntaan ja toiseen. Onneksi on nettikaupat, ja suoraan Saksasta tilaamalla noi vaunut saa n.180euroa halvemmalla kuin paras kivijalkaliikkeen tarjous mitä saatiin.

Vauvan sänkykin on työn alla. Aluksi se kait on siinä äitiyspakkauksen laatikossa, kun meiän makkariin ei pinnasänky mukavasti mahdu. Olen katsellut tosiaan sellaista katosta riiputettavaa kehtoa, että jos sellaisen laittais.

TERVEYDESTÄ: Nyt kun lukee siitä miten monella on liitoskipuja, selkävaivoja, pahoinvointia ja kaikkea muuta niin toivotan teille kovasti voimia. Raivostuttavaa lukea teistä yhden (en ikinä muista nimimerkkejä) pomon kommentista " raskaus ei ole sairaus" . Voi jösses miten empatiakyvytön tyyppi! Tuommoiset kommenti täytyy todella päästä toisesta korvasta samoin tein ulos. Näissä raskaushommeleissa kun ei oikein voi tehdä muuta kuin ottaa vastaan se mitä osakseen saa, oli ne sitten sydämen tykytykset, fyysiset kivut, voimattomuus tai henkiset hankaluudet. Ykkössijalla on tietysti äitdin (ja sitä kautta vauvan) terveys ja hyvinvointi.

Mulla itselläni on vain kovin hassut liitoskivut: lantiossa ja sielä synnytykseen osallistuvien liitosten seudussa ei ole tuntunut (vielä)mitään, mutta hormonien pehmentämät rustot kipuilevat rintalastan vieressä... Mahdotonta löytää rintsikoita jotka ei pahentais vaivaa. Omituinen paikka oireilla, todellakin. Ja aiemmin kun tuskailin noista supistuksista, niin ihan noita harjoitussupistuksia ne on. Alkoivat vaan niin yhtäkkiä ja välistä ovat todella voimakkaat. Parhaina iltoina kun ne lopulta lievenevät, niin olo on kuin olisi 5 tuntia tehnyt pelkkää vatsalihastreeniä, keskivartalo ihan hapoilla. Mutta aina ne on lopulta helpottanut ja koska mitään liitännäisoireita ei ole ollut niin kaipa nekin vain kuuluu asiaan.

LUOVUUS: Se kukkii. Vaikka olen aina tykännyt tehdä käsitöitä, niin nyt en malttais enää mihinkään muuhun keskittyä. Heti teki mieli alkaa tuunaamaan äityspakkauksen vaatteita (minkä mies esti) kun sen avasin. Kaikki viimeisetkin kangastilkut ja langanpätkät on ommeltu erilaisiksi nutuiksi tai neulottu tai virkattu tai... Parhaat kankaat on ollut pakko jättää rauhaan kun ei vielä tiedä tekeekö lappuhaalarit pojalle vai mekon tytölle. Hahtuvavilliksiä on jo iso keko, ja parhaillaan neulon yhteensopivia sukkia ja bodya. Hieman maanista ehkä, mutta mahdottoman hauskaa!

Tänään on äiti ja vauva molemmat 31-v!

pumpulipingu rv 31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh kun en osaa käyttää näitä koneita :/

Vierailija
44/59 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/59 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rehellisesti sanottuna v*****aa kun pientä oravaa pakkasella, kun käpy jääty! Herra arkkitehtia kyllä kiinnostaa tämä meidän projekti, mutta kuulemma ehtisivät EHKÄ aloittaa suunnittelun aikaisintaan touko-kesäkuussa. Ts. toteutus jäisi syksyyn. Ei me voida odottaa enää kovin pitkään, kun takkahuone on pois pelistä ja pyykkihuoltokin kremppaa sitä myöden. Ja jos me nyt duunataan omin päin takkahuone, niin sitä ei tosiaan aleta syksyllä repimään auki, kun tolla ukolla oli joku suurempikin suunnitelma koko alakertaa varten. Mua niin ottaa kupoliin, että tämäkin homma taas kusee! Meinaan nyt itse repiä kaikki perkuleen paneelit seinistä ja katoista, samoin parketin lattiasta ja jos en mistään remppamiestä saa, niin sitten opettelen mammiksella kaakeloimaan ja asentamaan kipsilevyjä.

Onneksi ei oo tänään neuvolaa - mahtais olla paineet pilvissä!!! >:-{

Vihainen Winku

Vierailija
46/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan nostamaan pinoa, mutta aattelinki kirjottaa samalla jotain.. =)

Browniette: Täällä on kans yks ihan väsy mamma.. Nytkin oon menossa päikkäreille kunhan oon tän kirjottanu. :) Onneks ei ihan niin paljoo väsytä ku alkaraskaudessa, mutta aikamoiseks tää on jo kehittyny. Ei Heidiä odottaessa ollu tämmöstä väsymystä loppuraskaudessa ollenkaan...

Hennan pomo oli päästelly suusta sammakoita. :( Höh. Onneks et ottanu niitä ittees.. ainakaan kovin pahasti! Semmoset kuittailut kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Viva oli laittanu masukuvan näytille.. Nätti maha siellä on!!!! =)

Winku: Tsemppiä taloprojektin kanssa! Osaan kyllä kuvitella, et kuin oottaa päähän tommonen! Toivottavasti keksitte jonku hyvän ratkasun ja saatte talon mieleiseksi.

SAIRAALAKASSISTA vielä... Mä aattelin laittaa ihan vaan

- hyg.tarvikkeita (hammasharja + -tahna, shampoo, ehkä pesuaine, perusrasva, bepanthen, kampa, dödö, ym.)

- tavarat mitä saatan tarvita synnytyksessä ->

---- nystyräjuttu millä voi hieroa (heidin synnytyksessä en olis pärjänny ilman :))

---- snorkkeli :) (haluisin kokeilla ammetta ja sukelluksissa olo on kuulemma mahtava apu),

---- ehkä pari cd:tä (viimeks ei ollu, mut nyt aattelin ottaa jos niistä olis vaikka apua rentoutumisessa)

---- jotain evästä (pillimehu, suklaata, kuivattuja hedelmiä, ym. - tosin en kyllä tiedä, että minkä verran niitä kannattaa syödä siinä kun on toi rask.diabetes, ettei verensokerit pompsahda liikaa ja sit vauva on ihmeissään sen kanssa kun on syntyny..?)

Doula tuo mukanaan akupunktiovälineet, eteerisiä öljyjä + tuoksuja, ym.

Mies saa sitten tuoda myöhemmin kotiutumisvaatteet + imetysliivit + liivinsuojat.

Eipä kai muuta... Taidanki mennä sohvalle kattelee ku mies pelaa xboxia ja torkahtaa siihen. Kunnon päikkäreille en enää kerkee, kun kohta pitää ottaa taas verensokeri... Ne on muuten ollu taas niin ja näin. :/

Burde & viltsu 31+6! (& heidi 1v4kk päikkäreillä)

Vierailija
47/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kamera + vara-akku + laturi

- kännykän laturi

- synnytysvihko (vihko jossa on mm. kivunlievitys ym. vinkkejä, miehen muistilista, synnytystoiveet, doulan kanssa sovitut jutut + sit sinne kirjotetaan synnytyksen aikana sen vaiheista, tunnelmista ym. * heidille tein samanlaisen ja siitä jäi tosi kiva muisto)

- ja sit tietty se itsestään selvyys eli neuvolakortti

burde taas (31+6)

Vierailija
48/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winku: Mulla on täysin sympatiat puolellasi! Meillä myös menossa jonkin asteista remontintynkää (sauna) ja tuntuu että hermot menee vaikka yrittäisi olla miten päin..

Sairaalakassista... En ollut muistanut, että sellainenkin pitäisi pakata! Sitä vain ajattelee, että onhan tässä vielä aikaa. Ehkä pitäisi todella alkaa mietiskelemään mitä ottaa mukaan, jos lähtö vaikka tulisikin hieman aikaisemmin. Mulla on ollut kahdessa aikaisemmassa kassissa mukana bodyshopin suihkugeeliä ja kunnon shampoo ja hoitoaine, joten uskoisin niiden löytävän tähänkin kassiin mukaan.

Vauvan varusteetkin on vielä laittamatta valmiiksi. Pinnasänky alkaa olla kohta maalattu ja sen jälkeen ajattelin alkaa pesemään petivaatteita. Vaunut ja kaukalo saadaan tuttavalta. Jos sitten äitiysloman alettua jaksaisi enemmän järkkäillä..?

Viime yönä näin muuten painajaista siitä, että vauva on perätilassa. Esikoinen syntyi sektiolla perätilan takia ja nyt pelkään saman kuvion toistuvan.

Lillero ja Hippunen 29+0 (viikko vielä ja sitten on täydet 30!)

Vierailija
49/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulipingulle synttäri-onnittelut eilisen johdosta!! :)

Burde,sä kyllä oot jaksanu Heidille ja jaksat nyt kaikkia tosi mukavia muistoja tehdä! Saa mukavia vinkkejä tässä itselleenkin ;) Raskaus-päiväkirjaa en ole sen enempää jaksanut pitää,mitä nyt tärkeimpiä juttuja ja neuvola-kuulumisia siihen vau´kirjaan pistänyt ylös.

Mutta tuo kuulostikin kivalta tuo että synnytyksen aikaan jo koittais kirjata tapahtumia ja tunnelmia ylös. Otankin tavotteksi et sellasen sais nyt tehtyä! Kovin harmittaa kun Netan synnytyksestä ei ole mitään oikeastaan ylhäällä.. Ja jälkeenpäin en sitten muka kerennyt/jaksanut kirjottaa ja sittenhän ne jo unohtuikin.. Niin nyt tsempattava tuon kanssa,ainakin jos nyt pääsisin alakautta synnyttämään.

Jännä muuten miten onkin mieli tässä odotuksen aikaan muuttunut!! Aluksi olin ihan varma etä leikkauksen haluan,mutta nyt taas en missään nimessä haluais leikkausta :) Vaikka paljon se alakautta synnyttäminen pelottaa edelleen,mutta jotenkin toivon että jos nyt sais sellasen ok kokemuksen niin se noita pelkojakin hälventäis. Ja to. neuvolassa taas puhuttava siitä pelkopoli-lähetteestä. Kun terkka sitä mieltä että rv 36 vasta pistää lähetteen. Ja itse tiedän ja tunnen että yksi käynti ei riitä!

Senkään takia en missään nimessä tuota leikkausta haluais,kun mulla sellanen tilanne että yksinäni olen näiden lapsien kanssa,niin eihän siitä mitään tulis kun ei sais 6 viikkoon nostella mitään vauvaa painavampaa.. :/

Mutta me tästä lähdetään saunaan :) pitää käyttää hyödyksi kun ei nyt kotona olla,kun omaa kylppärin käyttöä pitäis vältellä..

Viva rv 28+4

Vierailija
50/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan menny hirveen kauan siitä kun oon viimeksi kirjoitellut.. olen kyllä juttujanne täällä lueskellut mutta en ole töitten jälkeen enää jaksanut aktivoitua itse mitään tekstiä tuottamaan =( .

Mäkin olen nyt lomalla äitiysloman alkuun saakka niin kun muutama muukin on jo. Nyt jaksan taas kirjoittaa. Oli kyllä viimeset viikot töissä tosi rankkoja, ei jaksanu enää kotona tehdä siis yhtään mitään. Joka päivä töistä raahauduin kotiin ja suoraan päikkäreille.. Sitten kun heräsin niin tunti hereillä ja yöunille. Minähän ensimmäistä odottelen että kauhulla ajattelin että miten ihmeessä jaksaisin jos ois toinen pyörimässä siinä vieressä, niinkun täällä aika monella on. No, nyt kun on kotona vaan niin tuntee taas elävänsä. On vaivatkin kummasti helpottaneet, turvotus on laskenu tosi paljon ja liitoskivut melkeinpä hävinneet. Käyn vaan neuvolassa viikon välein korkean verenpaineen takia, pissat on onneksi olleet koko ajan puhtaat vaikka RR huiteleekin yli rajojen¿

Sairaalakassia en ole vielä pakannut.. aika moni oli jo sen tehnyt. Kai sekin sit pitäisi pikkuhiljaa..

Varusteista olohuoneessa seisoo vaunut odottamassa, ja makkarissa on pinnis ja hoitotaso. Ollaan saatu tosi paljon tavaroita ja vaatteita käytettyinä sukulaisilta ja tuttavilta, oikeestaan vaunut vaan ostettiin uutena kun mä halusin =). Meiltä puuttuu oikeestaan vaan turvakaukalo, joka sekin meinataan käytettynä hommata kun ei meillä ole autoakaan niin jää kuitenkin vähälle käytölle.

Onko teillä vauvat miten päin?? Kääntyileekö vielä? Mulla on ollut nyt jo nelisen viikkoa perätilassa kököttämässä eikä enää pyöri ympäri. Alkaa jo mietityttää että noinkohan se vielä kääntyy itsekseen..? Varsinkin kun on ilmeisesti aikas iso jo.. Mulla sf-mitta kasvanut koko ajan yläkäyrällä ja oikeestaan vähän sen yläpuolellakin.

No ei tällä kertaa tän enempää, nyt kun olen kotona niin ehdin tänne tulevaisuudessa vähän useemmin taas kommentoimaan teidänkin juttujanne =).

terv. Vanilja ja tytteli rv 31+2

Vierailija
51/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli esikoinen ultrassa 31+2 perätilassa.. ja siitä eteenpäinkin oli sitten neuvolassa perätila-epäily johonkin 34-35viikoille. sitten lähettivätkin synnytystapa-arvioon,ja pää alaspäinhän siellä oltiin :) Ja iso oli tyttö täälläkin (4,53kg rv 40+4 kun syntyi). Mutta en siis tiedä millon oli tarkalleen kääntynyt.

Minun tietääkseen rv 36 mennessä pitäis mahtua kääntymään..? en olis viel kovin huolissaan.. :)

Viva ja viikot edelleen 28+4

Vierailija
52/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Viva lohdullisista sanoista! Kai sillä sit on vielä aikaa kääntyä vaikka moneen kertaan ;) . Ultrassa siis katottu viikolla 29 että oli perätilassa ja en oo ite huomannu että ois kääntyny sen jälkeen kertaakaan, mut ilmeisesti voi sit vielä kääntyä ihan huomaamattakin..! Neuvolan th on myös siis sitä mieltä että on yhä PT. Ja potkut tuntuu ihan alhaalla. Mutta en siis murehdi vielä.. En vaan mäkään haluis leikkausta =( .

vanilja taas 31+2

Vierailija
53/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zantra: Multa jäi näkemättä ne Raipen läksiäiskuviot telkkarista.. Luin vaan lehdestä ja oli isot kuvat.. =)

Vivalle synntysmuistiinpainoista: Me tehtiin niin, että mä kirjottelin miehen kanssa periaatteessa vuoronperään siinä alussa, mut sit kun mä en enää pystyny ni mies kirjotteli sit yksin. Pisti mm. kellon ajat aina kun oli jotain kirjottanu jne. Ei mulla olis juuri mitään hajua tapahtumista ellei sitä olis ollu luettavana siellä osastolla. ;) Ja sit siellä osastolla kirjottelin vielä pidemmän tarinan synnytyksen kulusta ja omista ajatuksista synnytyksestä ja sit fiiliksiä sieltä osastolta vauvan kanssa ollessa. Oon kyllä tosi ilonen, että tehtiin se ja Viltsun synnytyksessä vihkoon kirjottaa myös doula. =)

Me oltiin äsken miehen siskon tupareissa.. Tekivät talon ja nyt vasta (6kk valmistumisen jälkeen) pitivät talkoolaisille tuparit. Oli ihan jees, vaikka se juomistouhu ei oikeen innostanu.. ja kahvillekin olis pitäny muistaa ottaa omat eväät mukaan, kun tarjolla ei ollu mitään mitä olisin voinu syödä.. Mut ei se mitään, ei sitä voi kai odottaa että emäntä osais ottaa tommosen jutun huomioon, vaikka toisaalta se vähän harmittikin kun se kuitenkin hyvin tiesi tästä raskausdiabeteksesta. Saunassakin kävin ja se oli vika tikki -> maha ihan kovana koko ajan ja kaikenmaailman tuntemuksia muutenki. Täytyy siis välttää saunaa jatkossa (oli jo toinen kerta, kun saunan jälkeen tulee suppareita ym.).

Eipä muuta. Meen miehen kanssa kattoo Läpivetoa... Jaahas. Enpä ehtiny, ku se just loppu. =)

Burde, heidi 1v4kk (kipeenä) & viltsu 2h päästä 32+0! ;)

Vierailija
54/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tässä pötköttelen kotona ja syön herkkuja yksikseen. Mies lähti pelaa pokeria ja osti mulle herkkui että viihdyn yksin. mutta enhän mä yksin enää oo kun vauva koko ajan massussa..:)

eikö oo muuten ihanaa kun saadaa kevätvauvat!kevät on muutenki niin ihanaa ja piristävää aikaa,uuden alun aikaa,sitten kun sen saa viettää tän ihanan uuden pikku ihmisen kanssa,niin voiko enää mitään upeampaa olla!kyllä nää on niitä elämän onnellisimpia hetkiä!:)

mitenkä päin teillä ne mussut sielä massussa on?tai siis eihän sitä kaikki voi tietää,mut miltä se tuntuu?mihin vauva potkii jne?mulla tää kaveri pötköttää enimmäkseen massun oikealla puolella, niin että massu on hassusti vino!:D sitten se tönii myös tonne oikeaan kylkeen,ehkä pepulla tai jalalla?liikkeet, potkut ja nikottelut tuntuu päivittäin, mutta nyt Hipsulla on vähän rauhallisempi kausi meneillään. Olisko sitten kääntyny niin ettei pysty potkii niin hyvin?

joko teitä jännittää synnytys?mua tavallaan,ainaki iskee paniikki jos luen tai näen jotain synnytysjuttui,muutoin odotan vaan innolla. mähän kun en tiedä mihin joudun kun ekaa odotan.:D

entä ootteko menossa/onko teillä jo alkanu perhevalmennus?aika monella on jo toinen, kolmas tms lapsi tulossa ettei varmaankaan oo,mut ekaa odottavat?meillä se alkaa ens viikon ke. aika jännää,mut en haluis kyllä enää mitää synnytysjuttui,kun niistä tosiaa iskee paniikki...

mut eipä kai mulla nyt muuta. hyvää loppu viikonloppua kaikille!

-Henna ja Hipsu- rv 31+0

Vierailija
55/59 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Pumpulipingu! Kateeks käy, että joku on jaksanut väsätä itse noita vaatteita ja kaikkea muuta mukavaa tulokkaalle. Täällä on nimittäin myös yksi sellainen todella väsynyt tapaus. Tuntuu, että normaalien kotiaskareittenkin toimittaminen (niinku nyt vaikka tiskikoneen tyhjennys) vaatii jonkun energiapuuskan...

Sairaalakasseista ja muusta on ollut puhetta. Taisin viimeksi pakkailla moisen näillä viikoilla, mutta nyt en ole ehtinyt ajatella asiaa ollenkaan. Päivät menee töissä ja viikonloput siivotessa sunnuntain asuntoesittelyä varten... Olemme tilanteessa, että olemme tehneet tarjouksen ok-talosta ja omaa yritetään kaupitella; no, laskeskelin tänään aamulla, että mikäli kaupat lyödään lukkoon helmikuun lopulla, muutto ajoittuu just laskettuun päivään (se virallinen 6 vkoa aikaa muuttaa). Ei käy päinsä! Nyt pitää vissiin meikäläisen luopua ajatuksissaan tuosta ok-talosta, jollei nyt huomisen jälkeen tuu tästä meidän kodista hyvää tarjousta. Pitää rauhoittaa tuo väli ja alkaa katsella uutta ehdokasta sitten, kun tämä pikkukakkonen on kotiutunut. Niin, meillä on siis esittely vielä huomenna, mutta sitten luovutan - saapahan koti repsahtaa meikäläisen puolesta - ehkä sitä sitten äitiyslomalla on aina jonain päivänä energiaa vähän siivota, mutta nyt töitten päälle on kyllä melkoista tuskaa...

Särky ja kolotus on ollut puheena; täällä on muutaman kerran ollut myös selkäsärkyä ja liitoskipuja nyt on useastikin. Väsymys on kuitenkin ehkä se lamaannuttavin - vielä.

Jotain positiivistakin on kerrottava. Kyllä äidin sydän täyttyy hellyydellä, kun 1v4kk pikkumies tanssii tai esittää muutoin päiväkodissa oppimiaan laululeikkejä äitin lauleluun. Meillä tykätään tanssia tällä hetkellä " Faaraon kissaa" , " Piiri pieni pyöriitä" ja leikkiä " Tässä isä pupu on..." . Ihana pikkumies on meillä!!! Ja mikä on myös mahtavaa, on se, että perjantainen korkea kuume on taltutettu. Räkä ja yskä vaivaa vielä, mutta kuume on laskenut.

=) 31 tasan

Vierailija
56/59 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi leppoisa sunnuntai, leivoin 4 kääretorttua töihin viemiseksi..ajattelin nimittäin kokeilla vielä työntekoa-oli se sitten vain huominen päivä tai 2 viikkoa mutta kokeilen.Sen verran kuitenkin varaudun että seuraavan kerran kun jään saikulle niin se on se lopullinen ennen mammaloman alkua, joten leipasin työkavereille unelmatortut ja vien ne huomenna...

Olen tosiaan tämän viikon ollut saikulla korkean verenpaineen takia, onhan se nyt laskenut ja nousee todennäköisesti kun töihin menen ja sitten on kai uskottava että lepoa loppuaika..

Vanilja82, oliko sinullakin pidellyt paineita?millaisia lukemia? Käytkö neuvolassa viikottain mittauttamassa paineet?Onko teilläpäin sellainen käytäntö? Minä otan kotona lukemia pitkin päivää ja kirjaan ne ylös..ja jos häikkää niin soittamalla saan jatko-ohjeet. Todennäköisesti neuvolan-täti tekee seuraavaksi lähetteen ä-polille ja loppu ajan kuljen siellä seurannassa. Niin se on mennyt ainakin kahden aiemman raskauden aikana.

Sairaalakassi ei ole käynyt vielä mielessäkään..mennään taas jotain rv 42 ja sitten saadaan suunniteltu käynnistyspäivä ja edellisenä iltana sullon laukkuun hygienia tarvikkeet, naisten lehden, parit omat pikkuhousut, sukat, sandaalit, kameran ja puhelimen, imetysliivejä pidän jo nyt kun muut ei mahdu eli ne kulkeutuu mukana sairaalaan, mutta liivinsuojat on ehdottomasti otettava, ja vauvan kassin laitan valmiiksi niin mies tuo sen sitten kotiin lähtöpäivänä..Miehelle ei ole varattu mukaan mitään..esikon synnytyksessä ehti olla mukana salissa 40minuuttia ja tokan kohdallakaan ei ehtinyt edes kanttiinista hakemaan mitään, vessassa taisi käydä..

Eli mulla on ihan hätäkädessä jos tämä synnytys käynnistyy kotona viikoilla 38..milloin lähteä sairaalaan, kuinka pitkän täytyy supistusten väli olla..entä jos vedet menee?aivan kuin ensisynnyttäjä =) VINKKEJÄ!!!!!!

Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan ja poijjat viemään pulkkamäkeen...ja jos laskisi itse muutaman mäen ihan pehvalleen..ja sitten päikkäreille!!!

Jatketaanpa ensiviikolla taas viikolla lähempänä synnytystä....

-klematis- rv 30+6

Vierailija
57/59 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään jaksanut lukea kaikkea, kun olitte niin urakalla kirjoittaneet!

Täällä valitan myös, että flunssa on, taas! Ei nimittäin ole pitkä aika kun just oltiin koko perhe kipeenä. Ensin olin minä kipeä, oli kuumetta, flunssa, kamala yskä! Sitten tuli pikku termiitti kipeeksi, rassua kun on niin pieni vielä ettei oikein osaa edes yskiä :/ ja sitten tuli isi kipeeksi. Sillon tosiaan oltiin kunnolla kipeitä peräkanaa, ja termiitilläkin oli kuumetta joka 40 astetta!

Nyt olen toistaiseksi vain minä ollut flunssassa ja hieman oli lämpöäkin, tosin ei ollut paha kun sitä oli niin vähän, 37,2 astetta... Mut mulla on joku juttu et oon heti ihan sänkykamaa, enkä mitään jaksa tehdä kun on vähän lämpöä tai kun pelkkä olokin on kipeä, niin nytkin. Oon siis hyvällä omatunnolla maannut pari päivää :) Vaikka on sitä joutunut tekemäänkin kun termiitin perässä on juoksemista ! Eilen käytiin mettässä grillaamassa makkaraa ja olo tuli heti paremmaksi kun kävin ulkona. Ja kivaa oli myös se, että sai nuotiomakkaraa, jota mun on tehnyt jo pari päivää mieli ja oltiin koko perhe, koira mukaan lukien :)

Eipä tässä juuri muuta ihmeellistä ole :) Huhtikuuta odotellen, ei jaksais enää odottaa, että uus tulokas syntyy :D

Indy, Termiitti ja viikot sekaisin, oliskohan 28+4 ?

Vierailija
58/59 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineita, paineita! Ja siellä leivot vielä =) ja töihin meinaat! Ootpa reipas. Tuu sit kertoon montako päivää kestit töissä vielä¿

Eli joo, mulla on RR heitellyt ylös alas ja 24 viikon tienoilla pyörryinkin kaks kertaa kun ne ilmeisesti yhtäkkiä laski korkeelta alas tai jotain.. Syy jäi vähän pimentoon. Nyt ne pyörii siinä 142/85, mutta välillä on tullut jopa 155/90 mut yleensä sit aina laskee kun mittaillaan neuvolassa uudestaan monta kertaa. Matalimmillaan ne on nyt ollut 133/78 joka on siis ihan normaali. Sen lisäks mulla on turvotusta, näköhäiriöitä, ylävatsakipua ja hengenahdistusta eli löytyy siis klassiset pre-eklampsian oireet ja siksipä minä siellä neuvolassa joka viikko juoksenkin. Otetaan siis joka kerta paineet, stiksataan pissa, punnitaan, ja kuunnellaan vauvan sydänäänet. Mutta päänsärkyä on ollut harvoin ja pissat edelleen koko ajan puhtaat niin ei oo tarvinnu lähettää äitipolille vielä. Sen lisäks käyn TA:lla ihan itsekseni mittaamassa paineita pari kertaa viikossa ja vien lukemat neuvolaan, mut kotona mulla ei ole mittaria. Onneksi! Siis mulla nousis takuulla paineet siitäkin stressistä, jos mittailisin kotona, niin mulle on parempikin että kotona saan olla verenpaine-asiasta ¿rauhassa¿. Tietty mulla on ohjeet että soitan päivystykseen heti jos oireet pahenee¿. Mutta meiltä on TA:lle vaan puolisen kilsaa matkaa ja terkkakin on tosi mukava, niin ei siis haittaa mua tämä käytäntö yhtään..

Nyt ei tämän enempää, taidetaan lähteä rauhalliselle kävelylenkille ulos miehen kanssa¿

Rauhallista sunnuntai-iltaa kaikille hippusille! Ja parenemista teille, jotka niiskutatte siellä flunssan kourissa =( .

Vanilja 31+3

Vierailija
59/59 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jotain vielä kirjoitella jonon jatkoksi, ennen kuin uusi viikko vaihtuu.

Monella on tainnut jo synnytys alkaa pyörimään mielessä. Mulla asia on ollut molempien raskauksien kohdalla ihan alusta asti kovasti mielessä. Nyt ehkä vielä korostetusti, kun ei oikein tiedä, mihin joutuu. Hämmästytin ehkä vähän itsenikin, kun huomasin ehdottomasti, kaksosista huolimatta, haluavani alatiesynnytyksen. Toisaalta taas neljän vuoden takainen synnytys meni niin hyvin ja oli niin hieno kokemus, että eihän se ihme ole. Itseäni pelottaa paljon enemmän ajatus leikkauksesta ja sen jälkeiset haavakivut yms. Muistan minäkin olleeni aika kauhusta kankeena välillä luettuani noita synnytyskertomuksia ja pelkäsin välillä niin maan vietävästi repeämisiä ja muita. Kuitenkin synnytys oli lopulta minulle todella helppo ja kivutkin täysin siedettäviä. Itselläni on aina olleet tosi tosi kivuliaat kuukautiset, ja vasta viimeisimmät supistukset tuntuivat pahemmilta, kuin nuo naistenpäivien poltot. Jos jotain ekakertalaista se ajatus helpottaisi... Olisin nyt valmis synnyttämään vaikka perätilavauvan, mutta siihen ei kai kaksosten takia ole mahdollisuutta; siis jos eka vauva on perätilassa. Ja toki täytyy pitää järki kädessä; vauvojen turvallisuushan siinä on kaikkein tärkeintä. Tällä hetkellä tuntuu siis siltä, että A vauva on perätilassa ja B RT:ssä. Toisaalta A tuntuu edelleenkin kääntyilevän jopa päivittäin, joten jännityksellä saamme odottaa.

Huolta on pitänyt vähän muutamina viime päivinä, kun vauvojen liikkeet on tuntunut selvästi heikommin ja harvemmin. En tiedä alkaako tila loppumaan vai... huomenna on onneksi ultraääni, niin selviää miten on asioiden laita.

Wilma kyseli meidän vauvojen viimekertaisia painoja. Viikolla 27+1 tyttö painoi 1040g ja poika 970g. Olivat siinä yksösvauvojen keskikäyrällä. Nyt jos ovat samaa vauhtia kasvaneet, lienevät n. 1500g. painavia. Sekin siis selvinnee huomenna.

Eilen kasattiin pinnasänky vauvoille. Tuli tosi liikuttunut olo. Siinä ne sitten pian köllivät ja huutavat, minkä jaksavat.

Taidan mennä tästä pesemään pienille vaatteita ja sitten tarttua tenttikirjaan, jos en mitään muuta veruketta sen välttelemiselle enää keksi. Oikein mukavaa alkuviikkoa teille kaikille. Palaan kertomaan ultrakuulumisia sitten huomenissa varmaankin.

-Bea ja pienet, rv 30+3-