Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ TaaperoENSKAT vkolla 6 ¤¤

04.02.2008 |

Viime viikkoiset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12307626&p=&mpage=4&tmode…

Mä vein äsken Heidin hoitoon ja nyt alan runsaalle aamiaiselle Aamulehden parissa... Ihanaa. Kerranki saa syödä rauhassa. =) Yleensä söin töissä pikapikaa aamiaisen kaiken touhun ohessa...

Burde, heidi 1v4kk (hoidossa) ja viltsu 31+1

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan vilkuttelemaan Q:lle, palstailen harvoin, mutta ajattelen sua usein! Ihanaa, että masussa vaavi kasvaa ja pikku-Q:kin voi hyvin! Toivottavasti tuo parvoasiakin selviää...

Täällä ei iän puolesta vielä taaperoa ole, mutta siltä tuo kyllä näyttää:=) Iso tyttö jo on ja taitava;=) Minulle tämä aika on huomattavasti mukavampaa kuin vauva-aika...ja odotan, että mukavammaksi käy, kun juttua tulee lisää ja lähtee itse kävelemään. Eli hyvillä mielin täällä, kotona olen ainakin elokuuhun asti, mutta todennäköisesti aloitan ihan muutamalla tunnilla viikossa ja teen niin vuoden 09 elokuuhun asti. Pääsääntöisesti olisin siis kotona tytön kanssa (ja hoitaja kotona muutaman tunnin viikossa + kerhot ym.). Rahaa ei suuremmin tulisi perheeseen kuin mieheltä, mutta toimeen tultaisiin...

Iloista kevättä kaikille enskoille! (ja enskatonskille:=)! Extravilkutus myös Amylle!

t. kyyli(mooli) ja tyttö 9++ kk

Vierailija
2/35 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin pitkät pätkät ja sitten tietty onnistuin poistamaan ne...

No jospa ehtisin kirjoittaa uudestaa kun tyttökin nukkuu päikkäreitä ja mies tuijottaa lätkämatsia..

Jepsiskin oli kirjoitellut, kurjaa että hampaat valvottaa:/ Tsemppiä muuttopuuhiin!

Bejbin miehellä oli käynyt huono tuuri, toivottavasti jalassa ei ole mitään pahempaa, meillä kun mies pelaa jääkiekkoa niin sieltä on kanssa muutaman kerran saavuttu kotiin nenä poskella ym..onneksi ei ole pahemmin kuitenkaan vielä sattunut..*koputtaa puuta*

Hienoa että nokkamukista juominen on alkanut sujua!

Karssulille pidän peukkuja työjuttujen suhteen!Hyvä jos allergiat helpottaa:)

Apua, naperon eetukin täyttää jo kaksi vuotta, onnea vähän etukäteen:) Hauska toi riisumisjuttu:) Meillä tyttö riisuu joka ikinen ilta ennen nukahtamistaan vähintään sukat ja avaa nepparit unihaalarista, vaippaa ei ole onneksi vielä keksinyt riisua..

Onnittelut työpaikasta miamikille:)

Ihana toi burden Raipe-herkistys:D Täältä löytyy toinen herkistelijä..tai mä saan lähinnä sellasia kauheita ulvomiskohtauksia kun mikään ei muka mene nappiin..ja tosiaankin aivan pikkiriikkisistä naurettavista jutuista. Tapasin torstaina kaks raskaana olevaa kaveriani ja siinä juteltiin niitä näitä, toinen kertoi pitäneensä hemmottelupäivän, käyneensä kosmetologilla,kampaajalla,laskiaispullalla ja ostoksilla sekä varanneensa hierojalle ajan, toinen taas sanoi käyneensä ikeassa shoppailemassa kaikenlaista niiden uuteen vasta valmistuneeseen taloon, ostaneensa samalla reissulla kauhean läjän uusia mammavaatteita ja oli vielä menossa meidän tapaamisesta kosmetologille ja ulos syömään, lisäksi toinen oli perheineen lähdössä pääsiäisenä risteilylle ja toinen ensi viikolla espanjaan..puhe kääntyi muhun ja siihen mitä mä oon tehnyt/tekemässä, no mähän oon pyykänny, siivonnu, tehny ruokaa ja ollut tytön kanssa ulkona...niin ja perjantaina lähdetään koko perhe ruokakauppaan;D Toi erilaisuus oikeesti vaan huvitti silloin, ei mulla ois tosiaankaan tässä tilanteessa varaa käydä kosmetologilla, vaateostoksilla saati että lähdettäis matkalle..mutta ei se haittaa, niiden aika tule kyllä vielä joskus:) Mutta,mutta..seuraavana aamuna sitten taas vaihteeks siivosin vielä huonosti nukkuneena ja kiukkusena, kaiken kukkuraks löin vielä varpaani ja silloin repes, ensin ulvoin ihan muuten vaan mutta sitten jotenkin tulvi päähän ne kavereiden jutut ja aloin räkä valuen ulisemaan hätiin sännänneelle miehelle hyvin sekavaa sepustusta kampaajasta..ikeasta..laskiaispullasta..uudesta talosta..kosmetologista..espanjasta..jne. Mies raukka ei todellakaan tajunnut mitä mä siinä höpisin ja kysyi vaan ihmetellen että onko se nyt tehny jotain väärin? Mä pomppasin vihaisena pystyyn ja henkäisin miehelle hyvin dramaattisesti että eikö se koskaan ajattele muuta kuin itseään ja tömistin yläkertaan, hohhoijaa:D Mies jäi kuulemma suu auki katsomaan meikämamman perään ja repesi sitten nauramaan..:D

Eli kyllä viiraa päässä täälläkin;)

..ja aa, mä tunnustan itkeneeni tolle samalle " me ei olla sitten enää täällä" aiheelle ja ihan ilman raskautta;)

Nyt poistun tukkimasta palstaa nolojen tunnustusteni kanssa:)

Queen

ps. meidän kerhossa on yksi aivan ihana parivuotias pikkupoika, tosi puhelias ja pikkuvanha kaveri, viimeksi se meni sellaiseen keinujoutseneen ja olisi tahtonut äidin nostamaan pois, äiti oli just hakemassa kahvia ja jutteli jonkun kanssa joten kerhotäti tarjosi apuaan tälle pojalle, poika kieltäytyi ja kerhotäti kehoitti sitten odottamaan että äiti ehtii tulla auttamaan, poika puuskahti siihen hyvin loukkaantuneena: Joka viikko täytyy äitiä odottaa, en minä jaksa, minua alkaa kyllästyttämään!:) Ei varmasti näin kerrottuna mikään huippujuttu mutta paikanpäällä kyllä jokainen purskahti nauramaan:D

Sama poika selvitti mun miehelle kerran jotain juttua hatustaan kun tehtiin yhtä aikaa lähtöä kerhosta, lähtiessään poika vielä huikkasi miehelle että " siitäs sait!" mies kysyi mitä sain? " no sen jutun minkä mä just kerroin!" ..aivan ihana tapaus:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt paremmalla ajalla. Mies teki ihanan tempun ja vei tuon meidän känkkäränkän mummolle yökylään. Ja meni vielä itsekin. Elikkäs täällä vietetään ihanaa laatuaikaa ihan oman itsensä kanssa. Vuokrasin Paholainen pukeutuu pradaan - leffan ja ostin ison pussin irtsareita. En taida kyllä tänään jaksaa sitä katsoa, mutta ehkä huomenna aamulla kotoisasti pyjamassa...

Kyllä on Helmi osannut kiristää mamman hermoja tällä viikolla. Mikään ei käy ja kun mikään ei onnistukaan, niin huutaa pitää jatkuvasti. Siihen päälle mies on tehnyt pitkää päivää ja illalla hillunut ties missä, hiihtoladuilla ja jäkismatseissa :( No, mutta saahan tuo nyt anteeksi, kun antaa mun olla itsekseni näinkin pitkän aikaa. Nyt on vaan paniikki, että ehtii tehdä kaikkea mitä pitäis ja vielä olla tekemättä mitään. Hirvee dilemma!!!

Ihanaa MM, että sulla on sitten arkivapaita niin voidaan hengailla nelistään ;) Ja mulla on myös kokemusta noista vähäväkisistä perhekerhoista. Kävin täällä yhdessä iltakerhossa eikä sielläkään ollut meidän lisäksi kuin yks äiti kahden lapsensa kanssa.

Queen ja Burde: Voi teitä ihania raskautettuja ja teidän herkistelyjänne. Peruuttelut ja kaikki. Ja Varsinkin noi Raipe-jutut on jokseenkin koskettavia! No, eipä siinä mitään, mutta mun mieskin oli samaisten aamulehti-juttujen takia herkistelemässä eikä se oo edes raskaana, toivottavasti! Raipe on vaan sen idoli ;)

Heidi on kyllä ihana noine touhuineen! Vai hiphoppari meinaa tytöstä tulla. Helmikin kyllä tanssii, mutta se on sellasta tahditonta jalkojen hytkyttelyä ja ylävartalon keinuttelua. Tosi suloista kylläkin! Apua, nyt mulle tulee tyttöä ikävä!!! Ja Vilhamihan on taitava hikotteluineen kaikkineen. Kohtahan teilläkin on H-hetket käsillä!

Syömisistä kyseli Viipero. Helmi on nyt muutaman viikon vasta syönyt itse lusikalla. Tosin ruoka pitää olla aika kokkareista ja kiinteää. Mitään puuroja tms. en vielä ole uskaltanut antaa itse syödä. No ei kai siitäkään mitään sen vaarallisempaa tulisi kuin kauhea sotku. Täytyy kyllä myöntää, että pääsääntöisesti vielä syötän tyttöä.

Bejbin Evehän se oli, jolla oli nokkiksen kanssa ongelmia. Onnittelut, että nyt sujuu! Hokasko Eve sen vaan itse vai teitkö itse jotain? Meillä kun ei nokkiksesta juominen onnistu vieläkään. Tai siis neiti ei tajua kallistaa mukia tarpeeksi. No kai se hällekin kolahtaa joku kaunis päivä.

Napero: Onnittelut Eetulle huomisen synttärin johdosta! Kurjaa, kun Eetu on ollut paljon kipeänä ja hoitopäivät vähissä. Ihania nuo teidän iltatouhut!

Onnittelut Tikrulle kestojen löytämisestä! Ne on kyllä ihania. Mä oon ihan seonnut niihin. Cuddlebunsin sherpat on meidän suosikkeja. Ollaan pikkuhiljaa pääsemässä sisälle myös yökestoilun saloihin :)

Piirtämisestä. Helmi kyllä raapustelee, kun paperin sille antaa, muttei se hirveen kauaa jaksa kiinnostaa. Eikä itsenäisesti kyllä kynää ota ja ala piirtää.

Xylitol-pastilleja en oo vielä Helmille antanut. Tänään kyllä kaupassa jo pidin sellasta Fennobonin purkkia kädessä, mut en sit kuitenkaan ostanut. Meilläkin hammashoitaja puheli, että pastillit ja hammastahna otetaan käyttöön vasta kun poskihampaita alkaa tuleen. Eli meidän tapauksessa joskus 5-vuotiaana varmaan!

Q:lle onnea sydänäänten kuulumisesta! Ja tsemppiä parvorokko-tilanteen kanssa. Aika kurja juttu kyllä!

Loppuun vielä paljon onnea kaikille 1-vuotiaille ja tervetuloa taaperopuolelle!!! Erityiset onnittelut Milolle, joka raukka joutuu synttäreiden kunniaksi soija-altistukseen!

Nyt pitää vielä hinnoitella yks laatikollinen kirppistavaroita ja sitten katon huuman ja selviytyjät ja sitten unta palloon!!! Toivottavasti osaan nukkua itsekseni! Siitä on meinaan piiiiiiiitkä aika kun viimeksi oon täällä ollut yksin yötä. Lisäksi taidan korkata yhden siiderin.

Heippa kaikille!

Jepsis kotona ja Helmi mummolassa ;)

Vierailija
4/35 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naperon Eetulle suuren suuret 2-vuotisonnittelut! Hurjaa että yksi enska on jo kaksivuotias! Niin se aika menee.

Milolle myöhästyneet 1-vee onnittelut! Miten altistuksen kanssa kävi?

Kiitos syömiskyselyyn kommentoineille! Minä tosiaan oon vähän myöhäisheränneenä antanut lusikkaa vasta muutaman viikon ajan pojan käteen, tuntui että aiemmin ei ainakaan olisi tehnyt sillä muuta kuin sotkua. Mutta äkkiä tuo näyttää oppivan, nyt jo kerran tai pari ruokailun aikana lusikka menee suuhunkin. Ilman omaa lusikkaa on turha enää yrittääkään ruokailla, se on saatava omaan käteen. Ehkä meilläkin vielä syödään itse, kunhan tässä treenataan.

Monilla pikkuisilla hampaiden tulo vaivaa. Aleksilla puhkesi vuoden tietämillä ehkä kuusi poski- ja kulmahammasta kerralla. Nyt hampaita on yhteensä ainakin neljätoista, ihan varma en tuosta määrästä ole kun sinne suuhun ei nykyään ihan noin vain katsotakaan.

Minäkin ostin nyt niitä Pikku kakkosen pastilleja, mutta Aleksipas ei tykännyt niistä! Irvistellen otti pastillin pois suustaan ja laittoi lattialle. Onhan niissä aika voimakas se päärynän maku, taisi olla äkkiseltään aika vieras maku, no täytyy koittaa toiste uudestaan.

Kyykyssä leikkimisestä, Aleksikin on jo pitemmän aikaa leikkinyt kyykyssä.

Piirtämisestä, Aleksia ei piirtäminen kiinnosta, sen sijaan kyniä olisi mukava pureskella ja paperia syödä ;)

Ihanaa Q, että sydänäänet saatiin taas kuuluviin! Toivottavasti parvorokko ei aiheuta teille enempää aihetta huoleen.

Jepsis oli saanut vapaaillan, varmasti tuli tarpeeseen! Mullakin on tällä hetkellä vapaatunti, kun mies lähti Aleksin kanssa käymään kaverillansa. Tämäkin tuntuu jo ihan luksukselta.

Vauvamasuiset siellä herkistelee, aika hauskan kuuloisia juttuja :)

MM:lle onnea työpaikasta! Mukava kun saa ensin olla koeajalla ja katsoa vasta sitten, sopiiko ratkaisu teille.

Oltiin Aleksin kanssa neuvolassa torstaina, en ole tainnutkaan kirjoitella kuulumisia sieltä. Uudet mitat oli 11,210kg ja 84,6cm. Pitkä hoikka poika. Hb otettiin, ja se oli hyvä, 118. Rokotus pistettiin, ja voi sitä huutoa kun ensin pistettiin reiteen ja sitten vielä sormenpäähän.

Me lähdetään huomenna sinne Vuokattiin, jee! Matka vähän jännittää, neljä tuntia suuntaansa, mutta eiköhän siitä selvitä. Jospa A. nukkuisi edes tunnin tuosta ajasta. Meitä tosiaan lähtee se 10 aikuista ja 5 taaperoa, kuulostaa varmaan hirmu isolta lössiltä, mutta on se mökkikin iso. Muistaakseni 200 neliötä, kahdessa kerroksessa. Kaikki perheet saa oman makkarin vessoineen. Ihanaa päästä rentoutumaan hyvien ystävien seurassa, ja lapsetkin saa olla toistensa kanssa, varmasti mukavaa vaihtelua niillekin. Toivottavasti siellä on edes vähän parempi lumitilanne kuin täällä. Pääsisi vähän pulkkailemaan ja ulkoilemaan muutenkin. Täällä meillä kun pihakin on yksi iso luistinrata :/

Jees, mutta hyvää uutta viikkoa kaikille, tämä lähtee nyt pakkailemaan. Voi sitä tavaran paljoutta mikä joudutaan mukaan ottamaan! :S

Viipero & Aleksi 1v3kk

Vierailija
5/35 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä kohta nukkuu, krooh pyyh. Vitsit kun väsyttää, odotan että tuo neiti nukahtaa ja menen itsekin nukkumaan :)

Oli kyllä niin raskaat 3 päivää töissä että huh huh. Siihen päälle vielä 30km työmatkat per suunta ja kotiin tulot meni kuunnellen kiukkuavaa neitiä ;) Meitä oli töissä 2 hoitajaa ja 10 1-2-vuotiasta lasta ja oli se kyllä aikamoista. Kolme hoitajaa olisi pitänyt olla mutta kun ei niitä sijaisia kasva puussa. Onneksi olin töissä aivan mahtavan ihanan lastentarhanopen kanssa, joka on ollut alalla 30 vuotta. Kaiken kun suunnitteli etukäteen niin ihan kivasti pärjättiin, vaikka joissakin tilanteissa se 3 hoitajaa olisi ihan minimi. Vaikka kuinka oli hommaa, niin silti me pidettiin kaikki virikehetket sun muut ja harjoiteltiin isompien kanssa pukemista kaikessa rauhassa :) Kahvitauotkin piti pitää lasten seurassa, kun ei yksi hoitaja pärjää kymmenen lapsen kanssa edes sitä varttia :)

Mulla oli tänään se työhaastattelu ja sain paikan. Elikkäs työt alkaa 1.3 ja Ida menee päiväkotiin. Me tehdään sopimus aluksi kuukaudeksi ja katsotaan sitten haluanko jatkaa :) Työmatkaksi tulee autolla vain 10-15min, joten ei yhtään paha kun päiväkotikin on 500m päässä! Mulla tulee olemaan 3-vuorotyö, joten Ida on n. 2-5 päivää viikossa hoidossa ja viikonloput isin kanssa kotona.

Eipä tässä nyt muuta jaksa kirjoittaa, neiti simahti ja minäkin menen koisimaan...

Vierailija
6/35 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väsyttääkin ihan mahdottomasti.

Pitkästä aikaa vääntäydyin koneelle. En oo pahemmin ehtinyt tai jaksanut pinojakaan lukea. Enkä nyttenkään, joten kommentoinnit jää vähälle.

Helmi on tehnyt hampaita oikein olan takaa. Kahta yhtäaikaa ja kyllä on ollu menokin sen mukaista. Yöt ollaan valvottu ja päivät huudettu. Lisäksi tuli vielä nuha. No, toivottavasti tää tästä.

Nokian Edenissä Helmin kanssa sentään käytiin. Ja kivaahan neidillä siellä oli. En tidä tulikohan tuo nuha sitten sieltä.

Muuttopuuhiakin on pikkuhiljaa aloitettu. Laatikoita pakattu ym. Oikeesti muuttamaan päästään viikolla 9. Eli aivan pian. Kurjaa, jos MM meet sitten heti töihin. Ei ehditä treffailla. Mutta kerrot sitten kaikki paikat joissa voidaan alkaa käymään. Eli kerhot ym. Hyvältä muuten kuulostaa toi sun työhomma. Kivaa päästä kesäks lomaileen.

Ai niin. Neuvolassa oltiin Helmin mitat oli 9,5kg ja 78,7cm. Pipon mittaa en nyt muista.

No, nyt ei jaksa enempää, mutta siis hengissä ollaan ja hyvin voidaan.

Jepsis ja luojan kiitos nukkuva Helmi 1v3kk

Vierailija
7/35 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida vetää vieläkin unta palloon :)

Jepsis kuule, mulla on 3-vuorotyö, mikä tarkoittaa varmaankin sitäkin vielä että olen kaikki viikonloput töissä ja arkena vapaapäivät :) Ja en vie ikinä Idaa vapaapäivänä hoitoon. Eli kyllä me kuule ehditään vielä nähdä! Kerron nyt kun muistan että tosiaan perhekerho Mannissa keskiviikkoisin klo 9-10.30 ja täällä kylällä missä mekin käydään keskiviikkoisin klo 10-11.30. Nyt siellä on ollut kyllä ihan mahdottoman hiljaista! Me ei päästykään mun töiden takia tällä viikolla, mutta parina viikkona on ollut meidän lisäksi 1 äiti lapsensa tai lastensa kanssa. Sitten kun kesä tulee niin kolutaan nämä kolme rantaa läpi leikkipuistoineen :)

Vierailija
8/35 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet] Heh.. Oli " pakko" tulla tänne kertoo mun rauhallisesta aamupala hetkestä... No itkukshan se meinas mennä. :) Kuuntelin Aamulehden luvun ja syönnin ohessa Sonata Arcticaa, ja vuoron perään joko laulu tai joku juttu lehdessä meinas alkaa itkettää. :D

Viimesimpänä oli lehtijuttu Raipesta ja jos se kuva teksti meinas laittaa itkuks... Heh. Raipe oli lähteny heti maajoukkuekutsun kuultuaan " hiomaan kikkojaan tutulle Koivistonkylän kentälle" . :) Eilen illalla just katottiin jotain pätkää telkkarista missä se pelas jossain pelissä ja se oli niiiiiiiin kankee ja hidas.. Ni jotenki sulosta, että " vanha patu" lähtee " pihakentille" reenaa kikkoja, vaikka vois ihan hyvin olla niinki että olis jo muka niin ammattilainen ja kokenu ettei alentuis reenaamaan... =)

Mut siis haloo.. :D Mä melkeen poraan täällä jonku Raipe Helmisen takia. :D Ihmeellisiä nää raskausajan aivotukset ja niiden tuomat herkistelyt. ;D

Burde... (tuleva palstahäirikkö.. tai ainaki näyttää siltä että niin olis käymässä ;))

Vierailija
9/35 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi burdea ja sen aamupalaa :D Idakin on reenannut jo pitkään hyppimistä ja se sanoo aina " pomppaa" ja oikeesti vasta kerran on jalat nousseet maasta. Jos pöydästä pidetään tukea niin sitten päästään helpommin ilmaan :)

Sampolle, Rasmukselle ja Emiliinalle 1-vuotisonnittelut!

Liia oli oppinut " mennään" sanan. Idakin oppi sen joskus, en edes muista koska, mutta sitä hoetaan sitten koko ajan. Vähän väliä neiti tulee tästäkin hakemaan mua, ottaa sormesta kiinni ja sanoo " mennään, mennään, mennään" :)

Jokos Jepsis ja Helmi on muuttopuuhissa?

Xylitol-pastelleista oli ollut puhetta. Me ollaan annettu niitä nyt reilun viikon verran ja Ida on ihan mahoton niiden kanssa. Se ei tosiaankaan yritä heti niellä sitä vaan pyörittelee käsissään ja suussaan sitä yleensä noin vartin :) Mulla meni muuten se burden maili-juttu pastelleista ihan ohi. Olisiko sieltä saanut halvemmalla?

Olin tosiaan viime viikolla vielä viime hetken aleostoksilla ja imurin lisäksi löysin vielä Idalle ensi talveksi 86cm reimatecin haalarin, reima-pipon ja minitec-rukkaset. En olisi muuten ostanut, mutta sain kaikki 70 eurolla kun olivat puoleen hintaan. Minähän ostin jo aiemmin 92cm reimatecin, mutta se on kyllä niin jättisuuri ja jos talvi tulee poikkeamaan jo marraskuussa niin tuo 86cm on varmasti parempi...

Ida heräsi tänään ihan liian aikaisin. En oikeastaan edes tiedä monelta. Sitten kun kasilta noustiin niin neiti päätti itkeä ensimmäiset 45 minuuttia ihan taukoamatta. Minä en edes tunnistanut onko se kipuitkua, väsyitkua vai uhmaitkua. Sitten se vain loppui kuin seinään ja nyt neiti touhuaa tuolla hyväntuulisena :)

Eipä tässä muuta...

Vierailija
10/35 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotisonnittelut Elovenan Rasmukselle ja tervetuloa taaperoisiin! Kyllä minä ainakin teidät muistan :)

Queenin Liia pärjää kyllä vähillä unilla, meillä myös yksi joka ei ole koskaan arvostanut nukkumista. Yöunet on aiemmin olleet n.10 tunnin mittaiset, mutta nykyään jäävät lähes poikkeuksetta 9 tuntiin.

Suloiselta kuulostaa Heidin tanssiliikkeet ja pomppimiset! Meillä opittiin ihan vasta muutama viikko sitten taputtamaan. Sitä on yritetty jo pitemmän aikaa opetella, mutta nyt sitten A. yhtäkkiä hoksasi että omia käsiä voikin läpsyttää yhteen. Uusia juttuja on myöskin varpailla kävely, ja pyllistys, eli karhunkävelyasennossa pää maahan ja jalkojen välistä kurkistus.

Ihmeellistä kun Sampokin jo kävelee, vastahan se oli pieni vauva joka makoili tyytyväisenä turvakaukalossaan :) Toivottavasti nähtäisiin taas joskus kevään aikana tai kesällä viimeistään. Muistan kyllä kun sanoit, että ihan hetkeen ette viitsi autolla pitkiä matkoja ajella. Mutta jospa Sampo vielä alkaisi viihtyä paremmin autossa.

Me ollaan lähdössä reissuun viikon päästä, ollaan kaveriporukalla vuokrattu mökki viideksi päiväksi Vuokatista. Meitä lähtee viisi perhettä, joista yhdellä on vauva vasta masussa ja muilla sitten yhteensä neljä lasta. Eli meitä on mökissä sitten 10 aikuista ja viisi lasta, kolme yksivuotiasta ja kaksi 2,5 vuotiasta. Aikamoista hulinaa varmaan, mutta odotan innolla!

Syömisestä piti vielä muistaa kysyä, eli minkä ikäisenä teidän lapsukaiset on alkaneet lapata ruokaa itse ihan suuhun asti? Aleksilla on ruokailun aikana aina lusikka kädessään, mutta sillä joko hakataan lautasta niin että ruokaa lentää ympäriinsä, tai sitten lusikka lentää lattialle ja äiti nostaa.. Ehkä kerran tai kaksi on laittanut lusikan suuhunsa, väärinpäin tosin. Kovasti olen koittanut silloin kehua. Olisiko kellään mitään vinkkejä? Vai kiirehdinkö asian kanssa turhaan.

Meillä kyllä tähän hitaaseen syömisen oppimiseen vaikuttaa ehkä sekin, että mistään ei juuri mallia näe, kun ei ole hoidossa, ja äidin ja isinkin kanssa harvoin syö yhtä aikaa. Me kun syödään lämmin ruoka kerran päivässä, ja sekin on juuri A:n päikkäreiden aikaan.

Xylitol-pastilleista oli ollut juttua, meillä ei ole vielä annettu, mutta voisi kokeilla. Minkämerkkisiä teillä käytetään, onko sillä väliä? Suositelkaas jotain laatua.

Nyt sinne ruuanlaittoon.

Viipero & Aleksi ~1v3kk

Vierailija
11/35 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva, mulle soitettiin tänään että olisi töitä tarjolla. Vanhainkodista. Olivat saaneet mun tiedot työkkäristä ja aivan ihana osastonhoitaja soitti. Sijaisuus olisi maaliskuu-kesäkuu ja tosiaan 3-vuorotyö. Se oh oli niinkin mahtava, että sanoi meidän voivan kokeilla vaikkapa maaliskuun ajan kestänkö olla Idasta erossa. Jos en kestä niin saisin tyssätä työt siihen ;) Kuulostaa kyllä niin houkuttelevalta että laitoin jo päivähoidon ohjaajalle viestiä hoitopaikan tarpeesta. Se osastonhoitaja sanoi että saan rauhassa miettiä asiaa ja miettiessä poiketa vaikka siellä vanhainkodilla kahveella :) Ajattelinkin että tuo 4kk on oikeasti lyhyt aika ja jos sen ajan vähän tienaisi ja voisi sitten olla kotona siihen asti kun Ida täyttää 3 vuotta.

Viipero, Idalle annettiin alkaen 10kk iässä lusikka aina omaan käteen ruokaillessa ja vasta 1v1kk ensimmäinen lusikallinen meni suuhun ;) Että harjoitusta se vaatii. Nyt vasta kuukauden verran olen voinut sanoa, että meidän lapsi osaa syödä itse. Ida on varmaankin ihan vahingossa alusta asti laittanut lusikan oikein päin suuhun. Meillä on kyllä jo pitkään syöty klo 17 ruoka yhdessä perheen kanssa, joten voihan sillä mallilla tosiaan olla vaikutusta, mene ja tiedä :)

Meillä syödään Xylibon pastelleja, vadelman makuisia. Ne on sellaisessa " karkkiaskissa" . Kannattaa tosiaan vähän katsoa onko niissä se " hammaslääkäriliitto suosittelee...)!

MiaMik ja Ida 1v4kk

Vierailija
12/35 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä häntä, mistä typy on taudin saanut, mutta vähän hullulle tuntuu et heti toisella hoitoviikolla ei voidakaan viedä hoitoon, ku on kipeä... aamulla meidän lastenhuoneesta löytyi erittäin kärttyinen ja kuuma tyttö. Olin jo eilen aistivinani, että on kuumetta, mutta mittari näytti 38 ja tyttö oli vielä kohtuullisen pirteä. Tänään on sitten ollut niin sylityttö että... saapa nähdä, päästäänkö torstaina muskariin ja treffeille. Mulla itselläkin vähän mahaa kipristää, et en sit tiedä onko tää vatsatautia vai jotain muuta mysteeristä virusta.

Onnittelut kaikille uusille taaperoille! Mä en vaan pysty käsittään, et Hanin Sampo muka olisi jo 1-v, ei oo mahdollista! En tiedä miks mä oon kuvitellut et olis nyt jotain 10kk... :D

Viipero, meillä typyllä on ollut se oma lusikka jo jostain 10-11kk asti, synttärikakkua söi jo sillä vähän, ja nyt syö pääasiassa itse. Viime viikolla jopa jogurtit ja keitot, tosin niistä on tietty puolet kaukalossa tai housuilla tai lattialla, mutta kuitenkin. Me ei enää ees aamu- ja iltapuurojen aikana istuta pöydässä vaan typy saa itsekseen syödä ja huutelee vaan, kun haluaa maitoa. Aiemminhan osas juoda maidotkin itse, mutta tän vuoden puolella on keskittynyt lähinnä maidon kaatamisen treenaamiseen, joten on päädytty pitämään mukia ulottumattomissa, muuten se kaatuu heti. Mutta tuskin kannattaa hirveesti vaatia, kyllä Aleksi oppii kun vaan treenailee rauhassa. Sain typyn hoitotädiltä sen käsityksen, että tässä iässä yleensä ruvetaan opettelemaan. Ja jos kerran lusikka jo suuhun menee, niin se kuule on jo paljon - meilläkin pitkän aikaa syötiin puurot yms. väärin päin olevalla lusikalla, sinne väliin sit aikuinen tunki toista lusikkaa, kun sai mahdollisuuden.

Mä odotan edelleen niitä poskihampaita ja aloitan sitten niin hammastahnat kuin pastillitkin. En tiedä mikä fiksaatio mulla on. :D

Sitten uteliaisuusgallup: miten paljon teidän lapset piirtää? Typy tykkää piirrellä, ja nyt tekee jo hienoja suttuja jopa eri väreillä. Sellaista selkeesti määrätietoisempaa sotkemista :D Tänään katseli ihastuneena, kun varmaan ekaa kertaa uskalsin piirtää jotain itse (oon ihan hirveen huono piirtämään, mutta typyn mielestä vissiin riittävän hyvä :D). Tikku-ukko nauratti kovasti, samoin telkkari ja pupu...

Mitäs vielä - Heidi oli oppinut pomppimaan, se on kyllä melkoinen viikari! Meillä on hitti nykyään ympäri pyöriminen niin, et pää menee sekasi.

Ai niin, mulla oli niin hauskaa aamulla, kun luin burden aamiaishetkestä. Kiitos siitä! :)

MM:lle onnea töistä!

Nyt meen, toi yks yrittää saada kauluria pois...

-Osse ja typykkä pian 1v3kk

Vierailija
13/35 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita vaan kaikille!

Mä oon taas saanut itselleni jonkin sortin räkätaudin. BlaaH! =S Ja huomenna olis vielä mentävä ihan pakosti töihin, kun mulla on päivän päätteeksi viisi

arviointikeskustelua oppilaiden vanhempien kanssa. Yhteen on vielä tulkki tulossa, joten ei millään viitsis alkaa siirtää. No, mutta sen jälkeen voi sairastaa rauhassa.

Mä oon tainnut kanssa unohtaa ihan onnitella meidän uusia taaperoita. Eli kaikille tasapuolisesti synttärionnea!

Burde, ihan mahtavia nuo sun jutut! =D Aamuitkut Raipen vuoksi... =D

MM, aikas hienon tarjouksen sait! Harvaan paikkaan kai noin hyvät ehdot saa.

Ossen piirtämisgalluppiin: Emmin mielestä on ollut hirmu hauskaa tyhjentä mun työpöydän laatikkoa ja sitten sohia kynillä kaikelle mahdolliselle paperille. Eilen saatiin

tutuilta lainaan pikkuinen pöytä ja tuoli Emmille ja annoin likalle liidun käteen, niin johan sitä oltiin niin polleaa ja istuttiin tuolilla piirrettiin - piirustusalustaan, ei paperiin. ;D

Eli siis väriä tulee paperiin ja vähän muuallekin, mutta kyllä se aikas abstraktia vielä on. =D

Ja Osse, me kans alettiin sekä hammastahna että pastillit vasta kun noita poskihampaita alkoi puhjeta. Ja Idan tapaan tosiaan Emmikin kyllä puljaa aika lailla niillä pastilleilla, just sormiin ja suuhun

vuorotellen jne. Eilen taisin nappaa vähän turhan vauhdilla pastillin neidin suuhun, kun se suljahti suoraan kurkkuun. Mutta meni onneksi alas saakka.

Viipero: Emmi on pidellyt lusikkaa varmaan 10-11kk iästä saakka, mutta hoitoon mennessä (1v) ei vielä paljon mennyt tavaraa suuhun. Hoidossa sitten oppi kyllä äkkiä ja nyt

kyllä syö itse ihan hyvin. Nyt vaan on tullut tavaksi välillä jättää lusikka just rytmisoittimeksi ja napostella sormin niin pastat kuin nakkisopatkin. ;D

Jeps, ei nyt taas muuta. Mukavaa viikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
14/35 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

typy syö siis kans kaiken isomman sormin, myös puuron, jos se on riittävän kokkareista :)

Vierailija
15/35 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oli meilläkin eilen kaikki 2 astetta pakkasta ja luntakin sen verran, että käytiin Ainon kanssa " laskiaismäessä" :) Tänään sitten onkin taas vesikeli... Ihan tuntui eilen ulkona, että Aino oli taas jo unohtanut muutamassa viikossa koko lumen ja pulkkailun :o Ihmeissään " tunnusteli" lunta ja tyytyväisenä istuksi pulkassa, mutta ei ollenkaan siinä määrin riemuissaan kun viimeksi kun oli useamman päivän " talvi" . Mahtaakohan nää nykylapset enää koulussa hiihtääkään, missä ne sitä hiihtoa harjoittelis kun talvet on mitä on... Luistelemassa varmaan käyvät sitten hallissa...

Voi MM, sua tullaan oikein " kotoa saakka" hakemaan töihin ;) Mä saisin varmaan työkkärin suhteen olla kotona ties kuinka kauan, sitä kautta ei kyllä mulle töitä tule (onneksi?). Jos oisin mies, tai muuten mestari teknisessä käsityössä ja poikien liikunnan opetuksessa, niin olis jo ihan varaa valita missä ja miten töitä haluaa tehdä... Mutta kun en ole :( Täytyy keväämmällä vissiin aktivoitua ihan ite, ja kysellä kouluista josko joku mut syksystä töihin ottaisi... Vai meinaat ettet kestä olla Idasta erossa ;) Mä en raaskis millään antaa Ainoa edes mummilaan (miehen vanhemmille) hoitoon joskus kun on jotain menoja... Mitenköhän meiän talonrakentaminen sujuu, jos en voi olla Ainosta erossa... :)

Meillä ollaan yhä vaan pitkästi toista viikkoa flussassa. Aino on vieläkin tosi räkäinen ja yskiikin inhottavasti, ja onnistuipa se pöpö mullekin tarttumaan :( Syöminen ja varsinkin juominen (maidon) on Ainolla taas työn ja tuskan takana... Mäkin oon tota lusikkaa koittanut neidille tarjota, mutta lopputulos on kutakuinkin sama kuin Viiperon Aleksilla, eli ruokaa voi sotkea tai lapioida pyödälle käsillä sotkettavaksi, mutta suuhun sitä lusikkaa _ei_ voi laittaa. Ja äiti ei saa auttaa yhtään sen lusikan kanssa ja paras tapa pitää lusikkaa kädessä on joko se " pesä" nyrkissä tai sitten pinsettiotteella " roikottaa" lusikaa sieltä varren päästä... Että syö siinä sitten :/ Mallioppista mäkin oon miettinyt, vaikka mekin usein arkisin syödään päivällinen yhdessä, mutta jospa parempi " malli" olis jossain hoitopaikassa tms muut lapset. Ehkä. Tiedä häntä sitten. Kai ne joskus tuonkin oppii, luulisin.

Vaikka ei toi meidän lapsi mikään supernopea ole näköjään mitään oppimaan :) Aino kun ei vieläkään " uskalla" kävellä pahemmin, muutamia askeleita lähinnä omissa leikeissään menee usein, mutta paikasta A paikkaan B ei kävellen oikeestaan edes yritä, ainakaan jos etäisyyttä on yli metri ;) Sen sijaan kädestä kiinni pitäen kävelee mielellään pidempäänkin... Mutta tyylilleen uskollisena ei kävelyn vaihtoehtona tietenkään ole konttaaminen, vaan Aino etenee jotenkin omituisesti toinen polvi massa ja toinen jalka koukussa, jalkapohja lattiassa :DD Hauska tyyli ja sinänsä näppärä, että jättää kumminkin kädet vapaaksi :DD

Jotain oli varmaan muutakin mielessä, mutta pää yllättäen tyhjeni kun piti loikkia lykkimässä neitiä rattaissa välillä pitkin pihaa, kun meinas jo vallan liian aikasin herätä ;)

Ai niin, tuli noista uni-asioista mieleen, kun Viipero ja Queen niistä jotain oli puhelleet, että meidän neiti nukkuu näköjään univelkansa pois päivällä eikä yöllä... Viime viikolla kun oli kipeenä, nukutin päikkärit sisälle ja ne jäi aina vähän lyhkäsiksi. Yöt ei olleet kuitenkaan yhtään pidempiä kuin yleensä, mutta viikonlopulla kun pääsi päikkäreille pihalle, Aino veteli lauantainakin liki neljä tuntia unta palloon... Ihan kiva joo, mutta päivässä ehtis enemmän puuhata kaikkea, jos ei ihan koko päivää nukkuis ;)

Jaa niin ja niistä xylitol-pastilleista... Mun on monesti pitänyt kaupasta katsella niitä, mutta oon sit aina unohtanut. Nyt viime viikolla ostin jotain pikku kakkosen pastilleja, mutta vielä ei oo Aino yhtään saanut :) Näyttää niin kauhean isoiltakin :) Täytyis varmaan joskus tosiaan puolikkaalla kokeilla, tosin ehkä vasta sitten, kun on tää flunssa karkotettu kunnolla, kun kaikki muukin syöminen on vähän niin ja näin toistaiseksi, kun limaa ja räkää on röörit täynnä :(

Piirtämisestä vielä, Aino ei oikeen oo siihenkään panostanut... Vissiin jotenkin hitaasti lämpiävä tapaus, kun ei syö ite, ei kävele kunnolla, ei puhu kauheesti, eikä edes piirrä... Pari viikkoo sitten ostin Ainolle ihan omat liidutkin, ja yhdessä on niitä aina sillon tällön " treenattu" , mutta neitiä ei pahemmin kiinnosta muu kuin kynien lajittelu rasiaan ja pois tai sitten viipottaa vaan jonnekin eri suuntaan niitten kynien kanssa... Paperille ei oo tainnu viivaakaan sasda edes vahingossa aikaan. Teidän muiden muksut kyllä tuntuu niin taitavilta, osaavat jo kaikenlaista!

Liukasta laskiaista ja " pitkiä pellavia" vaan kaikille, toivottavasti moni vielä pääsee laskiaismäkeenkin, täällä ei enää...

t. Ope ja Aino

Vierailija
16/35 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse oli kysynyt piirtelystä. Ida tykkää siitä tosi paljon ja ihan huippuhyvä on se sellainen piirtotaulu. Ei tarvii koko ajan kytätä, piirtääkö pöytään tai seinään :) Vaikka onneksi Ida ei ole vielä moista keksinyt...

Unohdin mainita meidän ruokailusta sen, että Ida tosiaan syö " yksinään" kaikki muut ruuat kuin tuon klo 17 ruuan! JOs minä tai mies istuu siinä vieressä niin neiti vaan kiukkuaa, kun vissiin luulee et me aiotaan auttaa :)

Soitin eilen sille osastonhoitajalle ja me mennään Idan kanssa sinne perjantaina kahveelle. Sanoin hälle että otan työtodistukset mukaan. Puhelun loputtua vasta tajusin että onkohan sinne muitakin hakijoita :D Se nainen vaan puhui niin tuttavallisesti ja muutenkin sain sellaisen käsityksen että paikka on minun, jos vain huolin sen ;) No, perjantaina selviää. Sain jo päivähoitotoimistosta alustavan vastauksen, että Ida pääsisi tuohon 500m päässä olevaan päiväkotiin...

Nyt menen herättämään Idaa ja sitten vien neidin siskolle hoitoon, jotta pääsen hoitamaan muiden lapsia :)

Vierailija
17/35 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkmagenta] Nää mun aamut alkaakin olla aika mielenkiintosia nyt, kun jäin sairaslomalle.. Eilen oli itku kurkussa joka asiasta ja tänään pääsin tutkimaan wc-pönttöä astetta lähempää... ja mm. toteamaan minkä väristä se sappineste oikeen olikaan. :)

MM: Joo ne pastillit ja purkat tuli eilen. Esim. just niitä Xylibon pastilleja 1166kpl/pussi maksaa 19,90¿. Sit purkat oli 11,90-15,90¿/pussi riippuen xylitoli pitosuudesta. Normaalikokosia purkkia on pussissa jotain 650 about ja pikku purkkaa on 1060kpl. En tiiä paljonko noista sit tulis hintaeroo siihen kun ostaa kaupasta. Ainaki pastillit on kaupassa hullun kalliita.

Sun työkuviothan etenee hurjaa vauhtia! =) Kiva, että päiväkotipaikkakin onnistu ihan siitä vierestä.

Viipero: Heidin syöminen on aika vaihtelevaa. Välillä se on syöny koko ruokansa ite ja välillä taas me saadaan syöttää ja se touhuilee muuta. Välillä se sotkee vaan ihan hullunlailla, mutta ollaan kyllä " komennettu" siitä ja jos ei oo uskonu, ni ollaan otettu lusikka pois. Mun ja miehen lautaselta Heidi lusikoi kyllä ihan hienosti, varsinkin jos sillä ittellä ei oo sillon ruokaa.. :) Eli taitaa olla vähän kiinnostuksesta kyse meillä toi touhu.. Mut siis ihan viime aikoina Heidi on syöny " oikeesti" jotain iteki. Kai se on niinku muidenki juttujen kanssa, että jossain vaiheessa se vaan loksahtaa paikalleen ja alkaa sujumaan/kiinnostamaan. =)

Osse: Heh.. Heidiki on ihan innoissaan pyörimisestä. Äiskä ja iskä saa hyvät naurut, ku alle metrin mittanen pikku tirppa hoipertelee olkkarin lattialla ihan ku olis kauheessa kaatokännissä ja vaikka se pysähtyis tukee vasten, ni silmät jatkaa pyörimistä. :D

Amy: Eiih.. Hiukan hauskalta kuulosti se pastillin tuikkaaminen suuhun niin, että se meni heti kurkusta alas.. :D :D Vähän mä hohotin sille täällä. :D

Ope: Ootahan vaan kun Ainolle tulee se vaihe, että uusia juttuja tulee ku sieniä sateella. =) Heidillä tuntuu olevan nyt joku hirmu draivi päällä ja joka päivä se oppii hirveesti kaikkea uutta... Aina ku ukon kanssa nähään, ni on aina jotain " raportoitavaa" . =) Ja sit tietysti hoitotäti raportoi kanssa kaikkia uusia juttuja aina.. Ihan hullua miten meidän pikku tirpasta on alkanu yht´äkkii tulee niin iso ja TAITAVA tyttö. =) Eli sitä siis piti sanoo, että kyllä se Ainoki kohta näyttää kaikenmaailman juttuja ja höpisee asioita niin että ette meinaa perässä pysyä. :D

PiirtämisG: Heidi tykkää kans piirtää. Välillä vähän liikaakin (äitin mielestä). ;) Ostin Heidille oman ison vihkon johon saa piirrellä + sit semmoset jumbo puukynät (myrkyttömät, pehmee kärkiset + jos sitä kuvaa sit kastelee ni se värileviää jne...). Heidi vähän innostu niistä kynistä niin, että meillä on sitä väriä jumppapallossa, lattialla ja lipaston ovessa.. =) Onneks se lähtee kyllä helposti pois. Hoidossa Heidi tykkää ihan hirveesti vesivärijutuista. Kotona ei ollakaan niitä vielä kokeiltu.

PASTILLEISTA vielä... Mä kun suosin kotimaisia tuotteita, niin en oo ees kattonu mitä muita pastilleja on kuin Fennobonin Xylibonit ym. Fennobonilta on tosiaan kaikki Pikku Kakkosen purkat ja pastillitkin. Me siis tilattiin kimppatilauksena niitä sieltä ja nyt meillä on päärynän ja vadelman makusia pastilleja (+pikku purkkaa ja normi purkkaa) ja Heidi on ihan naantalina kun saa ruuan jälkeen semmosen suuhun. Onneks se syö sen ihan ilman kikkailuja. =)

Kaikissa purkissa ja pastilleissa kannattaa tosiaan kattoo se, että siinä on oikeesti xylitolia... ja minkä verran. Esim. Xylibonissa on xylitolia 93% ja niissä pikkupurkissa on 66% eli ne on ihan kunnon tavaraa. Me syödään niitä pastilleja ukon kans iteki.

Pottailusta on pakko kertoo eilisillan toilailut, kun tosta pottailusta on ollu täällä puhetta jo pidempään. =0) Heidi oli illalla pelkkä t-paita päällä ja se luki olkkarissa mun kaa vauvalehtee (-> oli kyykyssä lattialla). Sit Heidi sano " pispispis" ja siitä 1/2 min, ni se alko kakkaamaan. No mä lähin kiirellä hakee pottaa, mutta heidi oliki lähteny mun perään ja pikku pökäle oli tippunu lattialle. Noh. Mentiin siihen samaan paikkaan, laitoin Heidin potalle ja annoin lehden luettavaks. No sit se alko pissaamaan ja nousi kesken pissaamisen seisomaan... Mä istutin neidin takas potalle. Heidi tuikkas oik. käden sinne pottaan ja koitti pistää sitä pissaa suuhun. Mä otin kuitenki kädestä kiinni ennen ku käsi ehti suuhun. No sit se laitto vas. käden sinne pottaan ja ehti laappasta pissat naamaan (kuvitteli varmaan että se on vettä, kun koitti pestä kasvoja). No sit ukko tuli apuun... Mä pitelin Heidiä käsistä ja yritin pitää sitä aloillaan, mut ennen ku ukko ehti ottaa Heidin ja viedä pesulle, ni Heidi ehti polkee pissasilla jaloilla yhtä lelulaatikkoa... =) Oukaad! Siis aikamoinen pissakaaos. =) Noh. Neiti pääsi suihkuun potan kanssa ja isukki pääs siivoomaan kakkapökäleen ja pissat lattialta. :D Että näin meillä pottaillaan... :D

Eiköhän tossa ollu meidän perheen napoja tältä erää ihan riittävästi. :) Moimoi.

Burde, heidi 1v4kk (hoidossa) ja viltsu 31+2

Vierailija
18/35 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli quun 1,5v-neuvola. Kaikki hyvin ja hienosti, eikä rokotuskaan muistunut mieleen enää 10 sekunnin kuluttua piikistä, joten ei hätää. Pituutta oli hieman vähemmän kuin oltiin kuviteltu, eli 83cm ja painoa muistaakseni 11,1 kg. Hyvin kasvaa edelleen ihan samalla käyrällä kuin ennenkin.

Neuvolantäti kuunteli samalla vauvan sydänääniä. Hyvin kuului heti, ihanaa! Taas olin jo ehtinyt kehittää lievän huolestumisen, kun jotenkin näillä viikoilla raskaus on aika huomaamatonta vielä, kun ei ole juuri mahaa tai ainakaan se ei kasva niin kovin nopsaa mulla ja sit kun pahin pahoinvointi on väistynyt niin on muka liian hyvä olo. Tosin nyt taas jotenkin se huono olo on tullut takaisin viimeisten kolmen päivän aikana. Outoa. Vauvan syke oli muuten 149, quulla aina 130-140. hmm... :)

Yksi tosi kurja juttu saatiin kuulla tänä aamuna: quun tarhassa on yhdellä lapsella ollut parvorokkoa. Ja se on haitallista sikiölle, jos äiti saa sen. Pelottaa, että mitä jos se tarttuu meille, mutta se on kuulemma tosi huonosti tarttuvaa. Jos on näkyviä oireita jollain, niin sit pitää välttää sitä henkilöä, neuvolalääkäri sanoi. Itämisaika siinä on 6-16 (!) vuorokautta, joten lääkärikin oli sitä mieltä, että vaikea noin pitkää aikaa olis pitää poikaa poissa hoidosta. Ja sit jos jollekin toiselle tulee se, niin sit taas uudestaan 16 vuorokautta. Mitähän tässä nyt tekis...? Toisaalta, ei ikinä vois mennä minnekään, jos aina miettis että mitä kaikkia pöpöjä saattaa olla liikkeellä... Multa otettiin verikoe, josta selvitetään onko mulla parvorokon vasta-aineita eli oonko sairastanut sen jo joskus. Ja parin viikon päästä uus koe vielä. Tänään quu on kotona joka tapauksessa, kun sillä on kova flunssa ja se hihhuloi keskellä yötä pari tuntia hereillä.

-Q- ja -q- 1,5v ja " aatu" 14+2

Vierailija
19/35 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla hehkuttaa yhtä omaa juttua, mutta pakko Q:lle lähettää tsempityksiä parvorokko jutun kanssa! Tosi kurja tilanne.. Eipä sitä tosiaan voi hirmu pitkään toista pitää hoidosta pois, kun se itämisaika on kerran niin pitkä. Täytyy koittaa luottaa siihen huonoon tarttumiskykyyn! Toivottavasti siellä tarhassa ei enää muille tule sitä!! Ja varsinkaan teidän perheeseen!!!!

Hienoa muuten, että pikku-Q:lla oli neuvolassa kaikki ok!

Nyt sit se oma juttu... mitä varten mä ihan erikseen tulin tietsikalle.. :D Heh. Siis kun unohdin aamulla kertoo, että Vilhamilla oli eilen ekan kerran hikka!!!! :D *nauraa hohottaa täällä ittekseen* (Siis pikkusen on heti sairaslomalle jäätyä kaventunu katsanto pieneks... eli siis oman navan ympärille.. :D) Ei mut siis joo... Mä en eilen illalla heti tajunnu sitä... itseasiassa maha oli hytkyny jo vaikka kuinka kauan ennenku mun aivosolut kolahti yhteen sillain, että tajusin sen! Ja voi veljet kuinka ylpee mä olin mun masuvauvasta!!!! :D On se jo NIIIN TAITAVA!!! Voi mahoton. :D Heh. Just päivällä olin sanonu kaverille, että viltsu alkaa varmaan hikottelee vasta 2-3vkon päästä, ni se yllättikin äitin alottamalla sen heti samana päivänä. =) Ihan kiva siinäkin mielessä, että nyt sit tietää, et Vilhami alkaa harjottaa keuhkojaanki eri tavalla kun ennen... :) <3

No mut joo... Ei siis tän mullistavampaa. =) Meen häiriköimästä. ;)

Burde taas... ja edelleen samat Heidi ja viltsu kuviot ku aamullaki :D

Vierailija
20/35 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehti tulla jo ihan vieroitusoireet netistä kun mies korjasi jotain toista konetta eilen enkä päässyt nettiin kun piti siirtää jotain juttuja koneelta toiselle tjtn, mä näistä mitään tajua:)

Syömisestä, meillä toi itse syöminen on vähän vaihtelevaa, taito on kyllä löytynyt pitkään mutta toteutus vähän tökkii, tyttö kun ei ole niitä suurimpiä syöppöjä maailmassa niin ei se viitsi syödä itse jos ruoka on jotain vähemmän mieluista, mieluisat ruuat syö kyllä itse ihan reippaasti. Niin ja meillä syödään kanssa koko perhe noita burdenkin mainitsemia fennobonin päärynäpastilleja, tilattiin kimppatilauksena perhekahvilan porukan kanssa.

Piitämisestä, meillä tyttö piirtelee aika harvoin kotona mutta perhekahvilassa innostuu aina piirtelemään, kotona se innostus kestää ehkä 10sek.;)

Me oltiin sunnuntaina meidän liikuntaleikkikerhon laskiaisriehassa ja kivaa oli, mäenlaskun lisäksi oli leikkejä ja lauluja ja tietty meillä oli kaakaot ja muut eväät matkassa, sattui vielä oikein lumimyrsky sille päivälle:)

Omaa napaa sen verran että tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin, vauvelin syke huiteli 150:ssä:) Painoa on tullut jo kolme kiloa, toivottavasti ei tule nyt ihan sitä 17kiloa mitä Liiasta kun se ei todellakaan lähtenyt imettäen tai muutenkaan " itsekseen" pois. Burdelle on kyllä tullut vähän painoa, tosin sulla raukalla on tainnut olla aika ankeita ne ruokarajoituksetkin:/

Quulla on ikävä tilanne ton parvorokon kanssa, mä oon kyllä kans lukenut jostain että se ei tartu herkästi mutta tietty noista aina huolestuu.

Meillä ois kolmelta muskari mutta lintsataan sieltä nyt tämä kerta kun tyttö ei ois hetinyt nukkua tuntiakaan päikkäreitä jos oltais sinne lähetty, pakko kyllä koittaa saada tota sen unirytmiä vähän aikaistettua, eilen illalla valvoi melkein yhteentoista ennen kuin nukahti vaikka laitoin sen sänkyyn jo puoli kymmeneltä, päikkäreillekin nukahti vasta yhdeltä, kohta ollaan ihan pöllöjen aikataulussa:)

Queen rv 17+6