Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ TaaperoENSKAT vkolla 6 ¤¤

04.02.2008 |

Viime viikkoiset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12307626&p=&mpage=4&tmode…

Mä vein äsken Heidin hoitoon ja nyt alan runsaalle aamiaiselle Aamulehden parissa... Ihanaa. Kerranki saa syödä rauhassa. =) Yleensä söin töissä pikapikaa aamiaisen kaiken touhun ohessa...

Burde, heidi 1v4kk (hoidossa) ja viltsu 31+1

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin vielä varmuuden vuoksi lastenlääkärillä juttelemassa tosta parvorokosta, mutta ei sekään osannut antaa ihan yksiselitteistä vastausta, että mitä kannattais tehdä. Suositteli soittamaan vielä huomenna Naistenklinikalle ja kysymään, mikä heillä on nyt uusimpana " politiikkana" . Lastenlääkäri oli itse ollut kymmenisen vuotta sitten siellä töissä, ja silloin oli kovasti pohdittu, voivatko raskaana olevat hoitajat hoitaa parvorokkopotilaita. Silloin oli sitten todettu, että mihinkään erityistoimenpiteisin ei ryhdytä, vaan normaali hyvä käsihygienia riittää. Että ota tästäkin nyt sitten selvää...

Kaikista yksinkertaisinta ja helpointa olis tietty, jos mun verikokeista ilmenis, että oon sairastanut huomaamatta parvorokon joskus aikaisemmin/lapsena. Ekat tulokset saan kai loppuviikosta. Kuulemma 50% aikuisväestöstä on sen sairastanut. Ja sit lastenlääkärin mukaan perheiden sisällä tarttuvuus on 50% luokkaa, eli jos mulla ei ole ollut rokkoa aikaisemmin ja jos nyt quu sais/olis saanut sen päiväkodista, se ei välttämättä ollenkaan tulis mulle. Ja jos tuliskin, niin raskaana olevista äideistä, jotka on saanut parvorokon, vain 30% tapauksista se menee sikiöön asti. Ja niistä tapauksista 10% johtaa keskenmenoon. Eli siis pieneksihän nuo todennäköisyydet lopulta menee, mutta huolestuttaa se silti kovasti, kun tuollainen mahdollisuus edes on.

Ja toisaalta, jos oireena voi olla vain tavallinen nuha, niin miten sitä muka voi välttää? Joka toisellahan on nyt jotain nuhaa ja köhää, eikä jokaista vastaantulijaa voi epäillä parvorokkoiseksi! Tosi salakavala ja kurja tauti tuollainen! Ja kun se tarttuu kuulemma pisaratartuntana juuri siinä " itämisvaiheessa" tai nuhassa tai mitä oireita nyt onkaan, ja sitten kun/jos tulee näkyvä ihottuma niin se ei ole enää tartuntavaihetta, eikä ole syytä enää eristää siihen sairastunutta muusta joukosta, kun se on silloin jo myöhäistä.

Nää tiedot ollaan nyt kerätty eri lähteistä tän päivän aikana. Älkää toki ottako noita tietoja ja lukuja ihan absoluuttisina totuuksina, kun voi olla, että en muista kaikkea oikein tai en ole ymmärtänyt kaikkea oikein tai jossain on ollut väärää tietoa. Ajattelin vaan kertoa, jos jonkun muun päiväkodissa tai lähipiirissä on tätä liikkeellä. Oikeestaan tää kuulemma tarttuu enimmäkseen kouluikäisiin eli ei ole ihan päiväkoti-ikäisten tauti, ainakaan pienimpien. Sitä en sitten tiedä, miten se vaikuttaa, kun quu ainakin on ryhmiksessä, jossa isot ja pienet on samassa. Ja siis lapsille parvorokko on sinänsä yleensä aika harmiton sairaus, vähän nuhaa ja ehkä kuumetta, mutta yleiskunto ihan hyvä. Ainoa varsinainen riski siinä tosiaan on juuri tuo raskaana oleville aiheutuva tartuntavaara ja se, että rokko tarttuu äidistä myös sikiöön. Siksi siitä kyllä päiväkodeissa tiedotetaan heti, jos rokkoa ilmenee.

Tänään kerroin raskaudesta mun hyvälle lapsuudenystävälle, joka on myös raskaana. Meidän lapsille tulee 3kk ikäeroa, ja hän oli niin vilpittömän iloinen, kun kuuli meidän uutiset, että tulin tosi onnelliseksi! :) Kerroin raskaudesta myös quun tarhatädille, kun soitin sinne iltapäivällä uudelleen ja kysyin lisätietoja parvorokosta. Se hoitotäti onnitteli kauheesti ja meni ihan sekaisin ja kysyi, että saako heti mennä kertomaan kahdelle muulle hoitajalle. :) Noi quun hoitajat on kyllä aivan ihania! Sääli luovuttaa paikka pois, mutta mä oon kyllä sitä mieltä, että poika on vielä niin pieni, että paras paikka on kotona äidin ja veljen/siskon kanssa, kun siihen kerran on ensi vuonna mahdollisuus. Täytyy sitten hakea molemmille lapsille uuttaa hoitopaikkaa kun sen aika tulee. Laitetaan varmasti ykkösvaihtoehdoksi toi quun nykyinen ryhmis, se on ihan huippu!

-Q-

Vierailija
22/35 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde: noi itkukohtaukset on ihan hassuja, niitä tulee kyllä mullekkin vaikka en raskaana olekkaan, eilen tuli kympinuutisten loppukevennyksen jälkeen että 150 vuotta saadaan odotella ennenkun on seuraavan kerran ruuneperinpäivä ja laskiaistiistai yhtäaikaa, mies totesi silloin että sitä me ei olla enää näkemässä, eikä ainokaan, niin mää rupesin parkuu kun ajattelin että mä en oo enää täällä kun Aino on vanha !!! ihan dilleä ! Teillä oli ollut aikamoiset pottasessiot, meilläkin Aino haluu aina potalle istumaan kun ukko menee vessaan, siellä ne sitten istuu vastakkain toinen pöntöllä toinen potalla ja lukee molemmat lehteä.......

kovasti ootte jutellu xylitolpastilleista, mä en vielä oo Ainolle antanu kun sillä ei oo takahampaita tai kulmahampaiksko niitä sanotaan, meillä on edelleen vaan ne neljä alhaalla ja 4 ylhäällä !

Elovenalle ja rasmukselle myöhästyneet onnittelut !

Viiperon reissu kuulostaa kivalle, vaikka aika vilinä teillä siellä taitaa olla !

Osse: meidän Aino ei vielä piirrä, neiti vaan syö niitä kyniä joten ei olla vielä kauheesti piirrelty, paitti se eka isänpäiväkortti kun äiti siirsi kynää Ainon kädessä pitkin korttia !

toivottavasti teidän neiti paranee pian !

Lusikoinnista on ollu puhetta, meillä ei enää voi syödä mitään ilman että Ainolla olisi oma lusikka, jolla se yrittää mättää ruokaa suuhunsa, tosin siitä suurin osa menee kaukaloon tai lattialle kun neiti kääntää sen lusikan juuri ennen suuta nurin päin. mutta pari viikkoa tätä minä ite juttua on nyt ollu liikkeessä eli 1 v ja 1 kk.

MM: hauskaa että oikein kotoa pyydetään töihin, hyvältä kuulosti tarjous joten let¿s menoks vaan !

ope: meidän Ainolla oli sama etemistyyli kontatessa, mä ristin sen klonkuksi :D

Q: teillä oli hienot mitat neuvolassa, onneksi rokotus meni helposti !

Vitsit miten sullakin viikot etenee....., toivottavasti rokko ei tartu, olkaatten varovaisia.

Mä leikkelin tuossajust kaavoja ja kankaita kun eilen tuli Suuri Käsityökerholehti ja siinä oli sellainen helppo mekkoohje, teen ekan version meidän verhokankaan jämistä, kun mun ompelemiset on ollu viimeaikoina lähinnä verhoja ettei tule iso poru jos meneekin vähän sinnepäin, jos onnistun niin käyn sitten ostamassa joitain kivoja kankaita ja teen kesää varten useamman.

Nyt pötkölleen

aa ja ae

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla hehkuttamaan että Milo täyttää tänään 1v. Kyllä on kummallista että siitä on nyt tosiaan vuosi kun kärvistelin synnärillä ja Milo syntyi klo 16.54. Kyllä mun pikkulintu on jo niin iso poika.

Tänään tietenkin ihan synttäreiden kunniaksi oltiin soija-altistuksessa, ja se jatkuu vielä kotona niin kauan että tulee joku reaktio. Onneksi tää pahin altistus päivä meni ihan mukavasti, vaikka sitä aika paljon jännitin. Ja illemmalla mennään mummolaan juhlimaan 1v päivää yhdessä Milon serkun kanssa joka täytti eilen 3v. Eli jotain hauskaa sentään Milolla tänään tiedossa :D

Quu. Voi harmi että tuli tuommonen rokko homma vielä eteen. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja säästytte kaikki terveinä.

Burde. Kiva kuulla että pääsit saikulle. Saat ihan rauhassa lepäillä ja keskittyä Vilhamiin :) Aika hassuilta kuulosti sun herkistelyt.

Jaahas. Nyt täytyy taas kiirehtiä. Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Hermione ja taapero-Milo 1v

Vierailija
24/35 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsi, ihme juttu. Tänään ihan yllättäen lounasta syödessä tuli tosi paha olo ja en ehtinyt siis lautasellista loppuun syödä, ennen kuin jo oksensin ihan kaiken ulos! Siis tosiaankin, pahoinvointi on joko palannut tai sit mulla on taas joku vatsatauti. Tosin en ton lounaan jälkeen ole oksentanut eli ei se vatsatauti nyt kovin todennäköiseltä vielä ainakaan tunnu. Niin kuin taisin viime viestissä sanoa, niin huono olo ja väsymys on taas päällä jo neljättä päivää. Mutta enpä olis uskonut, että se näin pahaksi menee, huh!

Vähän kömpelö hyppy aiheesta toiseen, mutta onnea kaikille 1v. täyttäneille, Emiliina ainakin oli ja Milo, ja olikos se pikku-Sampokin jo tosiaan 1v.? Onnea onnea onnea! Ja anteeksi jos unohdin jonkun pikkusankarin!

-Q-

Vierailija
25/35 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen jo oksetti tavallista enemmän, viime aikoina kun on ollut ihan minimaalinen pahoinvointi ja yleensä vaan nälkäisenä, tänään sitten heräsin ihan megalomaaniseen yrjötykseen jota on jatkunut koko päivän..voi ei kai tää tuu nyt jäädäkseen:S Mun ystävä oksensi päivittäin molemmat raskautensa alusta loppuun ja en osaa edes kuvitella miten rankkaa semmonen on. No kai tää tästä taas, mulle tuli taas vaihteeks joku ihme kuumekin, panadolin voimalla oon juossut tytön perässä koko päivän, ehkä tää on vaan viime viikoisen flunssan jälkimaininkeja ja silläkin voi olla osansa tähän yrjötykseen.

Mäkin jo pelästyin meidän saaneen vatsataudin kun tyttökin pulppasi välipalan jälkeen maidot pihalle..no loppupäivän söi reippaasti ja eikä yökkinyt joten ota nyt näistä selvää.. ehkä se vaan matki äitiä:D

Onnittelut vielä kaikille uusille yksivuotiaille:)

Nyt peiton alle odottelemaan josko mies kohta tulisi töistä..

Queen

Vierailija
26/35 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal] Meillä vaihtu nettiliittymä tänään.. Pitäis olla 20 krt nopeempi kuin se vanha, mutta voi viude.. Tää on ennemminki 20 krt HITAAMPI kuin se vanha. ;) Mutta miehelle ei uskalla mitään sanoo,kun se on painiskellu tän kanssa koko illan eikä oo meinannu saada toimii sillain ku haluaa.

MILOLLE isot onnittelut!!! =) Ja tsemppiä siihen altistukseen!

AA: Niin siis sitä liivimekkoako sä teet? Mä katoin tänään kaverilla sitä lehtee ja kattelin, että se vois olla ihan helppo tehdä.. Tosin ne taskut on vähän hankalammat ku niissä oli sitä " ryppyä" . =)

Omaa napaa sen verran ennen nukkumaan menoa, että eilen illalla en pystyny kävelee etuperin ollenkaan. Jos johonki piti mennä, ni ei auttanu ku peruuttaa... :D Heh.. No eilen ei kyllä naurattanu, paitsi miestä :), mutta oli siis niin sairaan kipeet liitoskivut että huh! Tänä aamuna oli vähän niin ja näin, ja välillä piti peruutella, mutta onneks kaupungilla pääs kävelee ihan normaalisti (menin vyöhyketerapiaan). Sepä oliski ollu hauskaa, kun siellä oliski matkan teko etuperin tyssänny ja olis pitäny peruuttaa... :D

Vyöhyketerapiassa kätilö oli sitä mieltä, että käyntejä pitää tihentää kuukaudesta kahteen viikkoon. Oon ilmeisesti niin huonossa kunnossa. Noh.. Pitää varmaan paikkaansa, kun tälläkin kertaa meni pidempään ku yleensä ja se joutu renkkaa samoja kipeitä kohtia moneen otteeseen... :/

Eipä muuta tällä erää... Huomenna aamulla VIHOVIIMESEEN työpalaveriin ja sit kotiin enskakamuja treffaamaan. =)

Burde, heidi 1v4kk (joka muuten ei käytä enää tuttia muutenku päikkäreillä! =)) & vilho-viljami 31+3

Vierailija
27/35 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Täällä sitä lusitaan yövuorossa. Viime aikoina on niiiiin paljon väsyttänyt tää kolmivuorotyö, mutta olenkin nyt työnhaussa ja toivotaan että tärppää (konsernin sisältä nyt alkuun haen töitä). Peukut pystyyn!

Mä oon nyt pari viikkoa tehnyt paljon kiinnostavampia hommia tai siis auttanut yhtä toista osastoa ja sinne on nyt haku päällä. Toivon että pääsisin, työt olis ma-pe eikä kovin myöhäisiä iltavuoroja ja palkkakin nousis ainaskin parilla sadalla. Sitä lyhennettyä työaikaa edelleen vatvon, jos se onnistuis niin se olis vielä piste iin päälle. Mutta olis siis ihan kiva tehdä välillä jotain mielekästä työtä, on jotenkin niin motivaatio hukassa muuten.

Aino on nyt muutama päivänä syönyt leivän päällä juustoa eikä ole tullut mitään oireita! Voisko olla että allergiat alkaa purkautua?! Se olis niin hienoa. Kunhan jään parin viikon päästä lomalle niin teen Ainolle varsinaisen maitoaltistuksen. Nyt ollaan vaan varovaisesti maisteltu juustoa, ei vielä muita maitotuotteita.

Synttärionnittelut Sampolle, Rasmukselle, Emiliinalle ja Milolle!

Viipero kyseli syömisestä. Aino alkoi harjoitella lusikan kanssa siinä 8-9 kuisena ja tarhassa aloitettuaan oppi sitten syömään kunnolla ihan itse, sen jälkeen ei ole vissiin kertaakaan tarvinnut neitiä syöttää? Ja hyvin Aino syökin, nykyään maistuu ruoka tosi hyvin.

Ope, kyllä se Aino ehtii vielä oppia vaikka mitä taitoja ja yleensähän ne uudet jutut tulee vähän sykäyksittäin. Ainolla oli muistaakseni loppukesästä ja alkusyksystä sellainen kausi, ettei pitkään aikaan tullut mitään uusia juttuja, ja nyt taas hokaa koko ajan jotain uutta ja ällistyttää vanhempiaan. Malttia vaan! :)

Tuus MM sitten kertomaan miten meni palaveri siellä vanhainkodilla - hyvältä kuulostaa noi työehdot. =)

Jaahas, ei nyt oikein enää ajatus kuljekaan. Yleensä tässä vaiheessa iskee aina se väsymys.

Palaillaan myöhemmin asiaan!

Karssuli ja Aino 1v4kk kotona unten mailla

Vierailija
28/35 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä viikko melki takana¿ Maanantaiaamuna mies tuli ennen viittä sanomaan, että jää Eetun kanssa kotiin ja käy lääkärissä, kun yskii niin paljon. No, kävivät sairaanhoitajalla, joka passitti lääkäriin, joka diagnisoi Eetulla keuhkoputkentulehduksen. Eli ilmeisesti oli jo viime viikolla tuossa, mutta sillon sairaanhoitaja passitti meidät vaan kotiin. Mutta Eetu oli siis miehen kanssa kotona alkuviikon, tänään ja huomenna vien Eetun mun isälle hoitoon, en viitti viedä sitä vielä hoitoon, haluan että paranee kunnolla eka! Mä laskeskelin, että Eetu oli ruhtinaalliset kuusi päivää hoidossa viime kuussa!!! (kiva maksaa 200e!!!!) Ja tässäkin kuussa tulee vaan 9-11 päivää, kun on nyt jo ollu kipeenä + tänään ja huomenna ei mee, ja sitte on mun kanssa vapaalla hiihtolomaviikolla... Että kivakiva!

Sitten mulla sattuu viel tää viikko olemaan ¿pitkä¿, kun ei oo kuin yks aamuvuoro. Ja töissäkin on ollu palavereita ja koulutusta, ja tänäänkin on vielä koulutusiltapäivä. No, sitten saankin mennä tulevien hoitolasten kotiin tutustumaan ; )

Ihan ekaks, ennenkun unohdan, Milolle, Rasmukselle, Emiliinalle ja Sampolle täältäkin lämpöiset 1vuotisonnittelut, ja tervetuloa tälle puolen.

Voi, tuota meidän Burdea! Mäkin kyllä saan jotain ihmeen itkupuuskia/herkkyyskohtauksia aina sillon tällön. Mutta että Raipe itkettää, niin huh! Ja voi sun ¿kävelytaitoa¿, toivottavasti ei enää vaivaa liitoskivut!

MM, ihanalta kyllä kuulostaa tuo sun työtarjous! Et sitten pph:ksi ryhdykään? ;) Täällä kanssa ootellaan raporttia!!!

Viiperon mökkireissu kuulostaa, hmmm, mielenkiintoiselta. Ja on varmasti mukavaa, kun on vipinää siellä mökillä.

Ossen galluppiin, meillä Eetu piirtää säännöllisen epäsäännöllisesti, yleensä vaan sohii jotain paperille, ja juoksee leikkimään kynät kädessä. Mutta on meillä jo muutama hieno taideteos.

Vai on Amy kipeä, paranemisia!

Ruokailusta, meillä Eetu ei oikein syönyt ite vasta kuin joskus 1v9kk kohdalla, oli hällä kyllä lusikka, mutta sillä tehtiin kaikkee muutakuin syötiin, esim harjattiin omia hiuksia, tökittiin ruokaa, tökittiin tai heiteltiin lattialle/koirien päälle yms. Mutta kun elokuussa alkoi hoito, niin kyllä muutama kuukausi meni ennenkuin alkoi ite syömään ja nyt ei enää kelpaa lusikka vaan haarukka sen olla pitää!

Quu oli käynyt neuvolassa, ihanaa että vauvan sydänäänet kuuluivat. Ja hienosti oli quu kasvanut. Ikävältä kuulosti että pahoinvointi on palannut, samoin kuin Queenin pahoinvointi, toivotaaan että olis nyt poissa loppuajan teiltä molemmilta!

Täällä on ainakin Karssulille peukut pystyssä, jotta saisit uuden työpaikan. Kuulostaa hyvälle!

Sitten mun on pakko kertoo meidän eilisestä illasta... Mies pisti Eetun nukkumaan, eli teki iltapesut/toimet, ja vei sänkyyn n klo 20.30. No, ei sinne kuitenkaan rauhoittunut vaan höpötteli ja ähisi omiaan (niinkuin monet muutkin kerrat!) ja kun kello tuli 21.30 ja oltiin ite menossa nukkumaan, niin laitoin valot päälle Eetun huoneeseen, ja sanoin,että nyt on aika alkaa nukkumaan, niin mä en voinut tehä muuta kun nauraa!!! Siellä sängyssä oli poika, TÄYSIN ALASTI!!!!!!!! Oli siis riisunut yökkärin, sukat ja vielä vaipankin saanut pois!!!!!!! No, ei auttanut muu kuin laittaa uus vaippa päälle, ja hakea uus yökkäri kaapista. Vartin sisään oli sammunut, onneksi, mutta nyt jo kuulostaa siltä että on hereillä tuolla omassa sängyssään, huoh!

Mutta joo, eipä tänne ¿kummempaa¿, täytyy vissiin tehä jotain sen asian hyväksi, että kohta lähetään, Eetu vaarille ja mä töihin.

napero ja Eetu sunnuntaina 2vee

Vierailija
29/35 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne lapset vaan kasvaa.

Karssuli, tosi kiva jos allergiat rupee helpottamaan, on se vaan niin pal helpompaa !

burden peruuttelut kuulostaa tosi kivalta, mahdat olla näky !

liivimekosta piti vielä sanomani että mä en tehny niitä taskuja ollenkaan, mutta hameesta tuli silti ihan kiva, lanka vaan lopui kesken ja toinen sivusauma on ompelematta, mutta ei mulla oo nappejakaan,tosin mä ajattelin laittaa nepparit.

nyt ei kerkee muuta, laatikot tyhjenee taas siihen malliin tuolla !

aa ja ae

Vierailija
30/35 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palstailut on jääny kun tuo meidän neiti ei anna olla hetkeäkään rauhassa koneella, koko ajan on kiipeämässä syliin ja jos ei pääse, alkaa kauhea huuto.. No, nyt se nukkuu tuolla parvekkeella. :)

Toivottavasti Karssulin Ainon allergiat tosiaan alkavat helpottaa ja maito sopisi. :)

Eetun sairastelut kuulostaa tosi ikäville.. Toivottavasti on jo parantunut!

Mä voisin kans pyytää äidiltä sen liivimekon kaavan, kun nyt mies joutuu jäämään sairaslomalle, niin voisin jopa ehtiä ompelemaan. Samoin kun pitäis saumurilla hurauttaa lisää imuja vaippoihin..

Mies tuli eilen sählystä ja ekana pyytää kylmää polveen. Ei saanu sitä suoraksi eikä aamulla enää kärsiny varata sen päälle. Meni sit lääkäriin joka sanoi ettei varmaan selviä ilman leikkausta. Vissiin kierukka menny rikki.. :( Nyt on pari viikkoa lomaa, mut maanantaina mennään Lahteen missä on ortopedin aika. Automaatilla se pystyy ajaa kun on vasen polvi rikki, mut Lahteen mun pitää lähtee ajaa kun diisseli on maunaali..

Jumboon treffit! Meillä on nyt sit tuo diisseli päivät kotona ja voitais pitkästä aikaa ajaa Jumboon, onko innokkaita?

Ai nii tärkeimmät meinaa unohtua, meidän neiti on oppinut juomaan itse nokkamukista! Ennen ei osannut nostaa sitä/kallistaa päätään, mut perjantaina hokas sen! Ja nyt sujuu myös rappusten nouseminen, jos vaan meidän hermot kestää hidasta vauhtia.. :)

Mut nyt tekee ruokaa!

Bejpi ja Eveliina 1v 1kk+

Vierailija
31/35 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mäkin vaikka välillä taas kirjoittelisin.

Meidän omiin napoihin ei kummempaa. Ronjan kuulojutut ei oo sen kummemmin edennyt, kuin että magneettikuviin tuli aika. Tyttö on kova menemään ja näyttämään temperamenttiaan:) Yöt on taas alkaneet sujumaan, eli ei oo moneen yöhön tarvinnut nousta.

Kiitos burdelle, heidille ja isille vieraanvaraisuudesta, ronja on ihan hullaantunut heidin isiin:) Oli kiva nähdä myös milliä ja ossea lapsineen:)

Burde: Noi sun kertomukset on ihan hervottomia :,) Kaikkine peruutteluineen ja Raipesta itkemisineen.

Miamik: Mä toivon kanssa että toi 86cm TTH ei ois liian pieni syksyllä. Mutta en kyllä usko koska oli niin kovasti 92 Reiman kokoinen. Saapa nähdä pitääkö vielä pienempi haalari hommata syksyllä:)

Viipero: Ronja oli varmaan jotain 10kk kun annoin lusikan omaan käteen. Eihän se kovin tuotteliasta vieläkään tuo itsesyöminen oo, mutta pikkuhiljaa. Eka lusikallinen menee yleensä helposti:) Mutta nykyään ei lounas ja päivällinen meinaa mennä jos ei saa lusikkaa myös omaan käteen:)

Osse: Ronja piirtelee aina välillä. Ei nyt mitään kovin isoja piirrustuksia, mutta muutaman viirun sinne tänne:) Ja miamikin tavoin meilläkin on sellainen piirrustuslauta, huono puoli on sit tietty se että ei voi kuvaa tallettaa. Nyt kyllä piirrustuslaudasta on vienyt voiton internet-tablet johon voi kanssa piirellä. Kyllä, mun tyttäreni on NÖRTTI, APUA:)

Mäkin muuten kyselen. Kun saatiin neuvolasta silloin tammikuussa sellainen vihko missä oli taaperon kehityksestä. Niin kun mä olin katsovinani että siinä sanottiin 18kk iässä lapsi alkaa pysymään pystyssä kyykyssä ja puuhailmemaan kyykkyasennossa. Niin miten on, missä iässä teidän lapset on ko juttua tehnyt. Kun Ronja on kyllä nyt pitkän aikaa jo kyykistelemällä noukkinut kamoja lattialta jne.

Ope; täältä löytyy kanssa yksin pitkiä unia posottava:) Mutta meillä nukutaan nimenomaan sisällä pitkiä unia, ulkona max 30min. Aamu-unista ollaan pääsemässä pois, mutta nyt noi yhdet unet on sit jotain reilun kolmen tunnin mittaisia tavallisesti:) vielä kun sais jotenkin Ronjan nukkumaan aamusta pitempään ettei niin väsähtäisi klo 9-10 aikaan, mutta toisaalta on vasta jättämässä niitä unia pois joten kai se hetken kestää.

Ai niin, meistä on tullut ihan eko-ihmisiä:) Taisin joskus sanoa että meillä ei kestoja tulla käyttämään. (samaa sarjaa kuin että jos meille jostain kumman syystä tuleekin tyttö niin ainakaan vaaleanpunaista vaatetta ei käytetä;)) No, nyt kun Ronja on saavuttanut 1v iän, niin onkin innostuttu kestoileen! Kotona ollessa käytetään vaan kestoja, paitsi yöllä, ja esim tänään oli reissussakin kestot mukana. Apua, mitähän mä vielä keksin...

AA: teillähän on ihan rutkasti hamppuja:) Meinaan tuplasti se mitä meillä, nyt kun jouluna tuo neiti sai ylöskin ekat hampaa tulemaan:) No, nyt kyllä pullistelee ikenet siihen malliin että taitaa myös toiset hampaat ylös olla tuloillaan.

Voi teitä tonskailijoita pahoinvointeineine :P No, mut se on itseaiheuttetua:) Kivoja neuvolakuulumisia teillä kuitenkin on, toivottavasti Q selviää tosta parvorokosta ilman hämminkiä.

Vai meinaa Eetu alkaa nakunukkujaksi:) Ihana:)

Jaa, ei kai meille sen kummempaa. Piti vain tulla piipahtamaan ettette vallan unohda:)

Ei, mutta mähän meinasin unohtaa. Eli tervetuloa taaperoihin kaikille uusille pikkuisille, ainakin Emis, Milo, Sampo, ei saa loukkaantua jos jonkun unohdan.

Terkuin Tikru ja Ronja 1v1kk1vko:)

Vierailija
32/35 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea uusille 1-vuotiaille, Emiliina, Rasmus, Sampo ja Milo oli ainakin! Onnea paljon. Toivottavasti en unohtanut ketään. Tervetuloa tänne taaperoihin :)

Paljon oli kaikkea juttua mihin haluaisin kommentoida, mutta oon töissä, joten paremmalla ajalla. Halusin vaan tulla kertomaan, että tänään ultrassa löytyi masusta yksi hyvin vilkas pieni vauva, joka vastasi viikkoja 11+5. Niskaturvotus oli normaali :)

Ainiin, kukas kyseli Jumbo treffeistä. Mä oon ainakin kiinnostunut. Kauhee ikävä vanhoille kotikulmille :)

Nyt on pakko jatkaa töitä.

onnellinen pesukarhu + Jonsku + masu 11+5

Vierailija
33/35 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pesukarhulle mukavista ultranäkymistä:)

Mä uppoudun nyt hetkeksi huuto.netin ihmeelliseen maailmaan kun on kerrankin aikaa, mies on pekkasella ja huutaa tuolla kilpaa tytön kanssa lätkämatsia katsoen.

Queen

Vierailija
34/35 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=limegreen] [b] Heidi tuolla laulaa sängyssään tuiki tuiki tähtöstä, kun pitäis alkaa nukkuu... :D

Karssulille peukkuja työnhakuun!!!! =) Toivottavasti saat paremman ja kivemman työn!

Olispa hienoa, kun Ainon allergiajutut alkais purkaantuu!!! Peukkuja sillekin! :)

Napero: Toivottavasti Eetu on jo tervehtymään päin! Ja ompa muuten tullu aika hintaviks Eetun hoitopäivät.. Huh huh! :S

Vähän meitä (minä + mies) muuten nauratti se Eetun nakuilu.. =) Heh. Varmaan pikkunen ylläri löytääkkin ukkeli sängystä nakuna. :D

Bejpi: No ompas kurja kun miehelläs on jalka sökö.. No te tietty saatte siitä seuraa, se siinä on hyvä puoli, mut toivotaan ettei se jalka olis ihan tosi tuusannuuskana!

Tikru: Miestä nauratti vielä illalla se Ronsku, kun se tosiaan halus syliin kattelee kun se syötti Heidiä.. :D Ihan hauskaa, kun ei se vierasta sitä ollenkaan. :)

Kysyit siitä kyykkimisestä.. En kyllä muista koska Heidi sen alotti, mutta kyllä siitä on jo aikaa enemmänki... Se saattaa leikkiä tai lukee kirjoja kyykyssä, jne.

Pesukarhulla oli hienoja ultrakuulumisia!!! =) Onnea.

Mä oon varmaan kans unohtanu onnitella osan 1-vuotiaista! Mutta nyt siis lopuillekin taaperoille isot onnittelut!!!

[color=hotpink] Meidän navoista sen verran, että Heidi katto meidän kanssa tänään ekaa kertaa hetken aikaa " Tanssi jos osaat" -ohjelmaa, ja voi veljet! Se oli ihan tohkeissaan! Siinä oli semmonen pari, joka tanssi hiphoppia ja Heidihän tanssi kans! Vitsit kun olis saanu videolle! Se katto tosi tarkkaan, että mitä ne tekee ja koitti parhaansa mukaan matkia! :D Ihan hervotonta. :D

Liitoskivuista sen verran, että eilinen vyöhyketerapia autto niihin tosi paljon. Enää on murto-osa siitä mitä oli eilen tai toissapäivänä! Ei oo siis tarttenu peruutella. ;) Tänään onki sit ollu koko päivän huono olo, mutta se ny on pientä niiden liitoskipujen rinnalla. =)

Väsyttää... Pitäis varmaan syödä jotain ja mennä nukkumaan!

Burde, heidi the hiphoppari 1v4kk & mahasta läpi pyrkivä Viltsu 31+4

Vierailija
35/35 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] No minä se täällä taas raportoimassa aamukuulumisia... ja arvatkaas mitä tänä aamuna tein... ;)

Noh.. Söin aamupalaa ja luin aamulehteä... Ja eiköhän siinä ollu iso juttu RAIPESTA ja jäähyväispelistä maajoukkueessa!!! No täällä mä sitten itkin ja nauroin yhtä aikaa. Ei helv***i!! ;D Mihinkä mä vielä joudun... :D Sitä paitsi eihän Raipe oo ees Tapparalainen... :)

No joo.. mut ei sen kummempaa. Pitää varmaan leikata noi Raipe-artikkelit talteen ja laittaa Viltsun raskauskirjaan muistoks. ;D

Mukavaa perjantaita kaikille!!!

Burde, heidi 1v4kk (hoidossa) ja viltsu 31+5