~~ SYYS-04-MAMMAT uuteen viikkoon ~~
Kommentit (15)
Meillä kävi pesukoneen korjaaja 7.20 huoh
Hiilet on loppunut/loppumassa siks ei toimi,no niitä saa uusia!
Aika äkkiä räjähtää neljähenkisen perheen pyykkipino kun kone menee rikki.Perjantaiks lupas tulla korjaa siis viimestään.
Hilmalla silmätulehdus tosi rähmäset :(
Itkuherkkä on ja lenssunen muutenki.
Ihanaa neljä vapaata,olinki kyllä koko viikkiksen töissä.
Paljon ollut hommia ei ole ehtiny ees piipahtaa täällä!
Nyt pitää rupee selviytyy ulos
Hauskaa viikkoa kaikille!
Ramika
kirjoitin just pitkän viestin ja se katos...... arggg!
en jaksa uudestaan, uus yritys huomenna!
äk
Ei uutta. Typyn yskä jatkuu, muukin perhe flunssassa, joten ihan rauhallisesti vietettiin viikonloppua.
Typy haluaisi mennä katsomaan luistelevia muumeja. Voisikin olla hyvä idea, sillä mies lähtee ensi sunnuntaina viikon työmatkalle. Olisi ainakin ekana päivänä Typyllä jotain muuta mietittävää. Perjantaina kun miekkonen oli kavereidensa kanssa illalla syömässä ja kaljoittelemassa niin Typyä oli kurja laittaa nukkumaan, kun oli kovasti huolissaan isästään. Aamulla kävi herättyään ensimmäisenä katsomassa onko isi sängyssä ja ensimmäiset sanat isille oli, että minä ikävöin sinua illalla kovasti.
Tänä aamuna oli puolestaan vaikeaa saada Typy lähtemään tarhaan, sillä jäin itse myöhempään kotiin tekemään etätöitä ja itkuhan siitä tuli.
Oman navan sijasta omaa sormea eli on vielä kipeä ja veri kiertää huonosti, mutta värimuutokset ovat aika mielenkiintoista seurattavaa. Voisi tällä hetkellä kutsua melkein kauniisti päivettyneeksi :-) Ei siis enää mustanpuhuva, eikä sinertävänvihertävä.
Keilin
Töissä jälleen ja onhan tympeä tilanne. En pääse eteenpäin hommissa, hyvässä lykyssä huomisenkin surffailen netissä täällä. Eihän tässä ole mitään järkeä. Ajatelkaa, että minusta maksetaan " vuokraa" ja täällä vaan lorvin! Tämä ei siis johdu minusta, vaan muista tekijöistä. Tympeä tälläinen välivaihe, kun ei ole mitään muutakaan hommaa mitä voisi tehdä tässä välissä.
Onneksi tää päivä on toistaiseksi kulunut aika nopeasti.
T: Ynis
Ensimmäinen työpäivä, meni hyvin ja lapsilla oli mennyt hoitajan kanssa myös hyvin, kivi putosi sydämeltä. Iltakin on mennyt lepppoisasti, pikku-V tuossa leikkii autokorjaamoa.
Tea, meilläkin pikku-V on oppinut nukahtaan itsekseen iltasadun jälkeen, niin se meni kun lapsi on siihen valmis, oiskohan pari kuukautta sitten, jää omaan sänkyyn odottamaan unta ihan tyytyväisenä. Joka yö kyllä hyppää viereen. Samulta vieroituksen osalta otettiin aikalisä. Mutta vähentynyt on kuitenkin, töissäkään ei tuntunut yhtään pitkä päivä rintavarustuksessa. eikähän tää tästä....jos vaan pysyttäis nyt terveinä.
Itsekkin olen pirteempi kun käytnnönasiiat tuntuu olevan koht. hyvällä maillilla, vaihteeks.
tiivii ja poikaset
Kovin on pino hiljainen, joten ajattelin kantaa korteni kekoon. Pojat pelaa " aplikan tähteä" tuossa vieressä.
Meillä nuo yöt vaan on syvältä. Ei siis heräilyjä siihen malliin kuin esim. Enkelillä mutta mulla ei riitä ymmärrys noihin raivokohtauksiin kun ne tulee YÖLLÄ. Viime yönä taas tuli meidän huoneeseen, laittoi lattialle makaamaan ja alkoi huutaan " en pääse, en pääse" (siis sänkyyn). Ja kun meni koskemaan niin a vot mikä raivokohtaus! Mies sitten tarjosi ruokaa ja kun menin keittiöön puoliltaöin, siellä Onni söi paahtoleipää. Sanoin että nyt Onni nukkumaan niin poika paralla meni huuli mutruun ja tuli itku:( Sitten lohduttelin että syö vaan. Oli kurninut oikein maha eikä ollut vissiin eilen illalla oikein syönyt mitään ennen nukkumaanmenoa. Mutta eihän tuo yösyöminen voi jatkua?!!! Mä taas vakaasti vannoin yöllä itselleni, että soitan neuvolaan, koska me ei jakseta enää noita kohtauksia. Tulee sitten raivottua yöllä takas ja se ei ole hyvä se. Toissa yönä Onni tulla tupsahti vain meidän väliin ja nukkui hyvin.
Mutta en mä soita neuvolaan, koska täällä ei ole semmosta suhdetta terkkariin ku oli Kokkolassa. Siispä kärsitään.
Toinen mikä on niin tuo unen määrä. Nytkin nukkui 9h yön herättyään välillä syömään. Eikä ollut nukkunut tarhassa päiväunia! Huh huh.
Mutta joo, muutenhan tuo on ollut kohtuullisen hyväntuulinen. Kovasti tuossa selittelee ja väittelee isänsä kanssa. Ja sanoi mulle aikaisemmin " äiti, määpä en kerro sulle niistä herkuista" . Kysyin, että ai tarhassako oli herkkuja niin Onni alkoi nauraa että " eeii kun autossa" . Olivat iskän kans sopinu ettei mulle kerrota kun olivat syöny suklaata autossa:) Oli niin kiltisti ollut taas parturissa.
Huomenna olis iltavuoro ja sitten pitkä vapaa. Maanantaina vasta töihin. Lauantaina menen tyttöporukalla teatteriin ja syömään. Ensin ajattelin että menen perjantaina ajaan taksia mutta taidanpa pitää vapaata. Koko tammikuu meni niin vähillä vapailla. Nyt kun vielä on mahis, että pojat lähtee anoppilaan niin saa kerrankin levätä kunnolla.
Tässäpä tätä. Eilen kävin salilla kun oli 2 viikkoa taukoa välissä. Tästä se taas alkaa, tänään menin pyörällä töihinkin. Oli ihan soppeli kelikin.
T-P
Torttuja tein ja maistoinkin. Tosi hyviä ;) Mä en laita taikinaan ollenkaan mantelia karvasmantelista puhumattakaan ja paljon piparinmuruja, niin tuleehan niistä hyviä. No, yhden vaan söin. Loput menee pakkaseen esikoisen synttäreitä varten. Puhuttiinkin pojan kanssa, et laitetaan sinnikkäästi joka vuosi samat tarjoilut, josko niitä pikku hiljaa söis joku muukin kuin meidän väki ;)
No, olin silti aamulla lasten kanssa ulkoilemassa ja käytiin lopulta vähän pulkkamäessäkin. Ja illalla jumpassa. Päivällä oli esikoisen open tapaaminen. Eipä siellä erityistä ollu. Hyvin menee, mutta menköön. Yks naapuruston poika vähän aiheuttaa harmia ja siitä juteltiin open kanssa, et kattelee, ettei meidän poika ainakaan ois osaltaan " ärsyttämässä" toista.
Paranemisia pienemmille ja isommille " potilaille" !
Tiivii. Hienoa, et työt lähti hyvin käyntiin ja asiat rupeaa järjestymään!
Pitäis mennä suihkuun ja järjestelemään vielä kamppeita. Neitin haalarille pitäis keksiä joku konsti, kun toiseen haalarinkaan ei nyt tähän hätään ehdi vetoketjua vaihtaa. Tuo yks Rukan haalari on kyllä ollu niin susi. Harmi, etten tullut heti viime vuonna laittaneeksi palautetta :( Nythän ne ois edullisia ostaakin, mut täällä on vähän huonosti tarjolla (kun ei oo vaatekauppaa ollenkaan ja tuleehan siinä haalarilla äkkiä hintaa jos tämmöinen lössi lähtee kauempaa hakemaan)
Isompien aloitettua pesisharjoitukset näin tiistaisin ja kun käydään ke yhdessä lasten hiihdoissa, niin viikot onkin yhtä hulinaa. Ei meinaa ajatukset pysyä perässä ollenkaan. Muttei malttaisi mitään jättää poiskaan ja vielä tekis mieli ommellakin. No, ainakin sain anopin saumurin taas pelaamaan :)
T@hti
Vietetään taas kotipäivää, tällä kertaa kahden lapsen kanssa :-(. Lillin poskeen ilmestyi eilen kuumeläntti (hänellä on aina vasemmassa poskessa punainen kahden euron kolikon kokoinen läntti kun hänellä on kuumetta) ja vaikkei neiti tuntunut lämpimältä niin mittasin kuumeen ja sepä näytti 38.7.! Taitaa laihdutus olla sekoittanut mamman käsimittarin!
Milo puolestaan on jo toista päivää kotona - ripulin takia. Ja viime viikolla viimeksi. Teukkis, auta. Ja PiLe, auta. Mistä voi johtua tällainen jatkuva tai vähän väliä toistuva ripuli??? Keliakia? Jokin kymmenvuotiaana puhkeava allergia? Milolla on ensi maanantaiksi lääkäriaika, mutta saas nähdä mitä siitä viisastuu. Eilen Milo oli yksin kotona melkein koko päivän, soiteltiin monta kertaa ja isäni kävi katsomassa ja oli muutaman tunnin ja lämmitti ruoan. Hmh, olisi pitänyt suosista jäädä itse kotiin jo eilen, mutta kun työpaikkani menee nurin ilman minua - not.
No, seminaarityö on kutakuinkin valmis, ohjaajalta vielä odottelen parannusehdotuksia että saan hyvän arvosanan :-). Sitten taas gradun ja kirjallisuuskollokvion kimppuun! Kirjallisuuskollokviota en vaan voi aloittaa ennen kuin olen käynyt yliopistolla hakemassa artikkelia, ja saas nähdä koska sinne pääsen :-/. Ehkä perjantaina, kun appi tulee käymään.
Viikko enää aikaa lomaan! Lähdetään appiukon kanssa Lappiin hiihtämään, ikävä kyllä ei sinne Saamuskan maisemiin (vaikka kyllä yritin ehdottaa..). Tänä talvena ei olekaan täällä päässyt yhtään kertaa ladulle, paitsi Kare ehti yhden kerran hiihtää koulun kanssa ja Lilli kokeili kerran tässä omalla pihalla. Höh, vain pikalunta, korkeintaan kahden päivän lunta on tänä talvena ollut tarjolla täällä meidän maisemissa. Toivottavasti Lapissa lunta riittää ja porukka ehtii tervehtyä siihen mennessä.
Teukkiksen tyttösille parempaa vointia! Samoin Ramikan Hilmalle, ja Keilinin sormelle ja perheelle.
Kiva, että Tiiviillä on lähtenyt työnteko hyvään alkuun. Toivottavasti jatkuu myös yhtä positiivisissa merkeissä. Myös Ynikselle parempaa työtä toivon!
Nyt Lilli huutaa pyyhkimään - täytynee mennä.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Flunssassa ollaan koko perhe. Mies taisi todeta, että töissä on kevyempää kuin kotona ;) - yleensä jää suosiolla sairauslomalle jos on kipeenä. Pikku-Myy rohisee toden teolla, luulenkin että tämä on rs-virusta. Nyt kun on rs-vuosi kuten joka toinen vuosi on. Pitää huomenna mennä tarkistamaan nuo korvat, jos vielä kuumeilee.
Ankkis, laktoosi-intoleranssi tulee mieleen ekana, tokana keliakia. Kummassakin näistä päästään yksinkertaisella verikokeella alkuun. Laktoosin kohdalla voi toki tehdä ihan kotikokeen, jättää laktoosin vaan pois pariksi viikoksi ja sen jälkeen ottaa taas käyttöön. Siis välttämis-altistus-koe. Mutta voi käydä niinkin, ettei selvää syytä moiselle löydetä. Laita s-postia jos haluat, pohdiskelen kanssasi tarkemmin. Minkä näillä väsy-imetys-aivoilla kykenen...
Pikku-Myy jaksaa taudista huolimatta tapella Vennan kanssa. Tuntuu tuota luonnetta tästäkin nro kakkosesta löytyvän!! Jalkaa poljetaan ja tavarat lentää kaaressa - ja todellakin suuttuessaan kiljuu kuin pieni possu!! Tiiviin vai Äitikuun poikako se oli joka pitää samanlaista ääntä?
Vaipanvaihtopuuhiin. Yövaipasta on pitänyt kertoa, että Venna on täysin yövaipoissa vielä, likomärkä vaikka joka aamu. Mutta vastahan tuo on 5kk olut päiväkuiva, yökuivuutta odottelen ehkä ensi kesän jälkeen jos silloinkaan.
- tea -
Huoh, piti olla kevyempi päivä, niin onkin ollut kiirus koko ajan ja paikasta toiseen. Olin kuitenkin rentouttavassa hieronnassa ja siitä seurauksena melkein loisto-olo!
Paranemisia tautilaisille!
Keilin
Miten väsyttävä viikko taas...työvuorolistoja en taas ole aloittanutkaan ja huominen ja perjantain ohjelma sellainen, että saas nähdä..taas teen tietysti listoja lauantaina. vali-vali....
Kaikenlaisia pöpöjä ja sairauksia on täällä liikkeellä. Tuntuu olevan porukoilla juuri sellaista vatsatautia, että ripuli/oksentaminen kestää 4-6 päivää. Tiedä mikä basilli tänne on iskenyt. Kuumetauti on toinen. Antsa yksii, köhii ja kurkku on kuulemma kipeä (tai sanoo: " Suu on kipiä" ) Antsalla ei vielä kuumetta, mutta katsotaanpa. Itselläni on muutaman päivänä jo iskenyt päivällä sellainen päänsärky, että voih!
Raha-asiat vaivaavat, työasiat vaivaavat...voi tätä valitusta, mutta tälläistä se vain on. Voi, kun aurinko tulisi jo enemmän piristämään. Onneksi hanget sentään valaisevat kauniisti.
Eipä tässä nyt tämän piristävämpää.
Fyysisesti vieläkin väsyneemmille jaksamista! Lapsille paranemista!
rasittunut,
Saamuska♥
On kyllä sellainen hulinaviikko, että. Nyt on muutenkin tullut viikkoihin ohjelmaa ja tällä viikolla vielä lisänä esikoisen synttärit ja perjantaille sattui lastenkonserttikin. Joten koulun saliin pitäis ehtiä 8.45. vaatii aikamoiset etukäteisvalmistelut, mut täällä on todella harvoin mitään tuollaista tarjolla, et mennään silti. Jouduin esikoisen täytekakunkin leipomaan ja täyttämään valmiiksi ja pakastamaan, laskin, etten millään ehdi muuten. Onneks koristelutoivomus oli mulle sopiva : kahdeksikkokakku :) Eli tein kaksi pyöreää pohjaa ja ajattelin ihan suklaapaloilla ja lakeripaloilla laittaa vielä reunukset, niin josko sitä kavertikin maistaisi ;)
Tänään oli taas aamusta neitin ja kaverinsa kerhoon vienti. Sit pikkupoikien kans ulkoilu ja ruokailu. Kaveri onneks tuo neitit pois kerhosta, ettei tarvi ite kuskata molempia suuntia eikä miehenkä kesken töitten hätäillä. Sit päikkärit, ruoka ja pienten muskari. Vaatteitten vaihto ja lasten hiihdot. Miehellä oli kokous, joten appiukko oli apuna neitin kanssa ja esikoisenkin. Meillä Pekka-syyslapsosen kanssa vaan oli niin rankka reissu, kun lumi tarttui niin isin laittamiin pitovoiteisiin, ettei meinattu päästä millään maaliin. Nyt oli toinenkin hiihtäjä sarjassa, joten toiseksi tuli. Esikoinen tuli nytkin toiseksi ja neiti voitti vieläkin, vaikka kaatui ja kompuroi tai oikeastaan hiihti vahingossa yhden pojan päälle, kun ei osannut mennä mäessä pois ladulta ohittaakseen. No, muutoin oli leppoisa keli ja ihan mukavia nuo on itellekin. Niin, Iikahan mulla ottaa kyytiä Ergo-repussa. Tuleepahan sillekin käyttöä :)
Väsyttää vaan kaikki tämä touhu ja tohina ja illallakin meni niin myöhäseen, kun odotin miestä kotiin,et pääsen suihkuun (pojat oli jotenki rauhattomia sängyissään, niin en arvannut aiemmin mennä) ja sit piti vielä korjata neitin haalari. Toisesta lahkeesta tulikin ihan siisti lopulta, mut toinen on kyllä aika kurppaus. Oli muka kosteussuojattu kangas, mut hajos ihan käsiin, joten kylmästi ompelin enstex-kankaasta isot paikat päälle. Ei se tuon huonommaks enää voi mennä. Neiti oli ihan mielissään eli onneks ei ihan kaikessa kuitenka niin kranttu ole.
Pekka sen sijaan on varsinainen vaatemestari. Aina on kovat sumplimiset, kun haluais farkut ja siistin paidan päällen. Onneksi farkuista käy myös taskulliset collegehousut. Eli hänelle en voi laittaa vaatteita valmiiksi, vaan yhdessä valitaan, ettei mene turhaan tappeluks.
Ankkiksen pojalle paranemisia. toivottavasti syy selviää pian!
Saamuskalle jaksamisia kuten myös muille väsyneille!
T@hti
...vaikkakaan se minun väsymys ei ole uutta, vaan se on jo kroonista ;)
En tiiä, miten nämä työjutskat oikein saisi sumplailtua niin, ettei aina joutuis olemaan töissä. Kahtena edellisenä iltana olen ollut kotona vähän ennen puolta yötä ja ens yöksi pitää mennä töihin! Onhan siitä se hyvä puoli tietysti, että lapset saa olla kotona, kun mies tekee aamua ja minä iltaa ja yötä suurimmaksi osaksi, mutta mitä se sitten taas tekee perhe-elämälle, saatikka parisuhteelle? Ja näillä leveyksillä kun sitä työpaikkaa tai työpistettä ei nin vain muuteta, koska tyhjästä on melkoisen paha nyhjästä...
Nyt sitten jänskään, tuleeko mahatauti meille. Töissä on ollut liikkeellä, samoin esikoisen koulukaveri oli eilen koulussa alkanut oksentamaan. Sehän sopisikin kuvaan, kun viikon päästä alkaisi piiitkä vapaa ja tiedossa olisi siis laatuaikaa kahdestaan miehen kanssa.
Mutta paranemista kaikkiin syysperheisiin. Paljon on taas tautia liikkeellä.
Hiihtämisestä. Syyspoju-T on nyt innostunut hiihtämisestä. Hän haluaa jalkaansa Siksut (Lue:Sukset). Ihania nuo väännökset :) Tuossa pihassa ja tiellä sitten innokkaasti sivakoi... Mutta luisteleminen on silti se ykkösjuttu.
Nyt lapset kapaa... pitänee mennä.
Voikaa Hyvin!
Mimmu ja muksut x3
Nimittäin seura. Pojat lähti anoppilaan tänään junalla ja tulevat sunnuntaina. Ei sovi valittaa. Joskin Onnia on ikävä. Jotenkin tuntui tosi vaikealle hyvästellä junassa. Aamulla mies vei sen tarhaan kun mä oon vapaalla. (huomennakin vapaapäivä!!) Aamulla Onni itkusti vähän kun mies herätti sen kesken unien. Meni niin myöhälle nukkumaan meno eilen kun hakivat mut töistä illalla. No äitiä poika itki aamulla ja tuli sit mun viereen tähän vierashuoneeseen, jonne taas karkasin yöllä kun Onni lompsi meidän väliin yöllä potkimaan. Oikeesti kuului yöllä semmonen lompse kun se tallusti meidän huoneeseen.
Sanoikin aamulla että piti mahtua (siks potki yöllä). Niin aamulla se köllötteli mun kans peiton alla ja sanoi " minä rakastan sinua" . Vitsi että oli ihanan kuulosta! En tiiä tietääkö se ihan mitä se tarkottaa. Mä sanoin että äitikin rakastaa sua niin se sano että ei saa, se on ruma sana:)
Tänään oli tarhassa valokuvaus ja heti oli koevedokset lokerossa. Se on tätä nykyaikaa. Hyviä kuvia oli, joskin niistä näkee, että ONni ujostelee ihan hirveästi. Mutta suloinen oli niissä! Unikavereidensa kanssa oli kuvassa, kavereita kun oli 2 tarhassa mukana, kun oli muumi unohtunu eilen sinne.
Tuosta Mimmun suksi jutusta tuli mieleen, että meillä ne on edelleen hiihtimet:) Ja sitten on pari sanaa jotka on aina vinksin vonksin. Toinen on kun joku " pyhästyy" eli pysähtyy ja toinen on toisinaan kun joku on uhontunut eli unohtunut.
Nyt kai saa taas tuulettaa, jos on jotain hyvääkin kerrottavana. Ihan vaan kun Onni on taas ollut niin iloisena. vaikka joinain päivinä jää päikyt väliin, silti jaksaa illan hyvin. Ja tosiaan tuolloin tilanne on se, että yö on ollut monesti 9h tai alle. Silti vaan jaksaa. ei tänäänkään ollut nukkunut päikkyjä vaikka yö oli lyhyt. Nyt taitavat olla perillä anopin luona, saa nähdä miten on menny. Junassa kuulemma meni hyvin kun oli muitakin lapsia. Automatka (seinäjoki-anoppila) kestää vielä 1,5h. Siihen on luultavasti nukahtanut, taitolaji sitten saada sänkyyn jatkamaan unia...
Tää on ihan luksusta kun saa olla yksin kotona. Tänäänkin aamulla kun poijjaat lähti 7 aikaa, ajattelin että köllötän hetken ja lähden sitte tuohon 2km päähän kauppaan kävellen vaihtaan Tokmannilta ostamani kinttaat kun oli pienet Onnille. Heräsin sitten kl 10.30 jolloin ei enää ollut aikaa todellakaan mihinkään. Tänään kun oli lääkäriaika mulle ja miehelle..
No joo mutta jospa mä nyt poistun tuonne katseleen, mitä tv:stä tänään tulee.
Huomenna ohjelmassa salia, leipomista ja sen semmosta.
T-P
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12340266&p=1&tmo…
Kannatti yöllä olla valveilla, sai hetken nauttia kauniin lumisesta maisemasta. Miksi valveilla? Pikku-Myy kuumeilee. Vastahan siitä vauvarokosta selvittiin. Tämä flunssa saatiin ilmeisesti naapureilta, joiden poika oli " vähän" nuhainen - tavatessamme mielessäni totesin, että " vähän nuhainen" merkitsee meille hieman eri asiaa :/ No, kyllähän hän kohteliaasti ilmoitti, että flunssaa on.
Pitäisi herätellä Venna. Hienosti on oppinut tuonne omaan huoneeseensa nukkumaan. Nukahtaminen sujuu niin, että luetaan iltasatu ja sen jälkeen puuhailee hiljaa muumitalon tai parkkitalon kanssa kunnes käy maaten. Aluksi kiellettiin tuo leikkiminen, mutta sitten todettiin että samapa tuo, kun ei vielä itse osaa lukea niin voihan siinä jotain rauhallista unenodottelupuuhaa olla. Vartin verran yleensä leikkii.
Nyt pitääkin mennä.
- tea